Oud 21-10-2004, 20:13
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Ik heb een aantal (negatieve)reacties over de Ramadan gelezen, waar ik uit op kan maken dat er veel onwetendheid betreffende de Ramadan is.
Ik zal even een korte samenvatting geven waarom de Ramadan er is.
Het is op de 1ste plek iets spiritueels:
* Door het vasten onthoud je je van eten, drinken, roken, seksuele gemeenschap, roddelen etc.
Het voornaamste doel van vasten is het verkrijgen van Taqwa. Taqwa is godsvrees en Taqwa verkrijg je met name d.m.v. vasten. Want je weet dat God je kan zien, dus je kan nergens stiekem eten. Je weet dat het word gehoord door God als je iets slechts over mensen zegt, ookal is het waar of niet.
Je bent in de Ramadan dus niet bezig met eten, seks etc. Waardoor je wat meer vrije tijd over hebt en in die vrije tijd wordt je geacht te denken over het leven en moet je bezig zijn met aanbidding van God, door je kennis over Islaam te verruimen, of In de Quraan te lezen, Quraan reciteren, op bezoek gaan bij familie en vrienden etc.

* Ook onthoud je je van het eten en voelt natuurlijk honger etc. en daardoor leef je meer mee met de Armen, je bent na de Ramadan ook verplicht om Liefdadigheid te geven en zo doe je het ook met meer gevoel en geef je hopelijk ook meer.

* Na het vasten is het zelfs verboden om je vol te proppen, je moet zeer gematigd eten. Eet het nodige, wat je honger gaat stillen. Een aantal dadels, glas melk en evt. een broodje, is meer dan genoeg.

*Vasten brengt ook saamhorigheid. Het versterkt de broederschap binnen de Islaam etc.

*Als je je houdt aan het gematigde eten enz. dan reinig je je lichaam. Want ipv, constant bezig te zijn met eten te verteren kan je lichaam nu de grote schoonmaak houden.....

Ik hoop dat ik nu een beetje heb duidelijk gemaakt waarom het vasten in de Rmadan verplicht is.
Nu sta ik open voor kritiek op het vasten in de Heilige maand Ramadan
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Advertentie
Oud 21-10-2004, 20:41
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Heb niks tegen de ramadan.

Maar het is de probleem van de gene die deelneemt aan de Ramadan dat, de mensen erom heen eten. Ik stop bijv. drm niet met eten in hun bijzijn. Wel vind ik dat je niet met opzet voor hun gezicht moet gaan eten en lekkerheid voor hun houden en dingen zeggen/gebaren van lekker hè dat mag jij niet.

En ik vind het gemeen dat mensen die niet deelnemen aan de ramadan, vrij krijgen bij het suikerfeest.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Oud 21-10-2004, 21:25
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
I love stars schreef op 21-10-2004 @ 20:41 :


En ik vind het gemeen dat mensen die niet deelnemen aan de ramadan, vrij krijgen bij het suikerfeest.
Bwahahahahahdhsadhasdhadhasdhasdhasdhasdjasfrjkse fhjadhjasdasa.
Oud 21-10-2004, 21:31
Verwijderd
Juist. Wel, ik ben nog steeds niet overtuigd om te vasten.
Oud 21-10-2004, 22:42
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
En dat kan je ook in het topic over de ramadan neerzetten, dan is het meteen op de goede plek.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Allah en God
MaxiDirk
3 23-01-2011 22:10
Levensbeschouwing & Filosofie Saudi Arabie verplicht niet moslim buitenlanders tot het gebed en het vasten van Rama
Love & Peace
23 15-06-2005 22:15
Levensbeschouwing & Filosofie Ramadan
ibrahim
309 27-11-2004 10:47
Levensbeschouwing & Filosofie Pharaoh
Rafiq
192 06-07-2004 21:59
Levensbeschouwing & Filosofie Islam?Christendom?
Silvia19
30 11-05-2004 20:55
Levensbeschouwing & Filosofie vasten
zuurstokjuh
40 25-11-2003 02:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.