Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2009, 16:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wij zijn opzoek naar een 2e auto sinds het overlijden van de Hyundai. We wouden eigenlijk een gebakje (swift/slet/oid) kopen... maar de idioot in mij zag wat moois

Een MR2 cabrio, bj 2000, 98.000km gelopen

Graag redenen om hem niet te kopen, de redenen waarom weet ik wel, graag meningen van mensen die geen roze bril op hebben Wat zijn de nadelen/zwakke punten
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2009, 17:29
Verwijderd
Teveel boetes
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 17:38
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
:')

Ik bedoel vooral de hoogte van onderhoudskosten, dingen die makkelijk en veelvuldig kapot gaan. Technische gebreken enzo.
Ik kan op internet verder bar weinig vinden namelijk.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 17:39
Verwijderd
Het is dan ook gewoon een goede auto. Mits je een fatsoenlijk exemplaar op de kop tikt zul je er niet op leeg lopen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 20:09
Verwijderd
Niet kopen, want cabrio in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 20:19
Verwijderd
Een MR 2 is natuurlijk ook een gebakje. Een platgeslagen gebakje.
Wat moet je nu in vredesnaam met een cabrio in Nederland? Ik zou het niet doen. Zelfs een Swift heeft meer ruimte dan dit.

Leuk is het wel, maar ik ben, vrees ik, te calvinistisch om dat als prioriteit te stellen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 20:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ruimte is irrelevant, daarvoor hebben we de Focus, het is de auto voor erbij. Een vriend van mij heeft een MX-5 waar ik ook helemaal weg van ben, afgelopen jaar best vaan met dat ding gereden. Vorige week zelfs nog open mee gereden, heerlijk ondanks de kou en de... nogal vreemde blikken Ik vind cabrio rijden echt heerlijk, ja zelfs in nederland, anders zou ik daar ook zeker niet naar zoeken. Ik vind het cabrio-feit een pre

Het gaat me vooral om kosten, onderhoud e.d. maar inmiddels heb ik meerdere bronnen aangeboord, en die waren eigenlijk allemaal redelijk tot heel positief. Over de kwaliteit, onderhoudskosten, hij is zelfs niet eens een slurpmonster, nauwelijks dorstiger dan de Focus, en de verzkering valt ook niet tegen en met z'n 950kg valt de wegenbelasting ook nog te overzien.

Maar keep on going, ik wil gewoon alles weten dat ik straks niet achteraf zit te koekeloeren van 'had ik dát nou maar geweten...'
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 14:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Cabrio: 364 dagen per jaar irritant een flapperend dak, behalve die ene dag dat het zonnig is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 14:54
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ach toyota, mateloos populair in afrika vanwege goedkope en veel beschikbare (immitatie)onderdelen, eenvoudige constructies en betrouwbaarheid.

als je er niet mee zit dat het een cabrio is kan je veel slechter uit zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 14:54
ganralph
ganralph is offline
waarom geen cabrio in Nederland? de sneeuwscooters in Groenland hebben ook geen dak en daar hoor je ook niemand klagen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 19:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Cabrio: 364 dagen per jaar irritant een flapperend dak, behalve die ene dag dat het zonnig is.
Flapperend dak? Nog nooit last mee gehad en ik heb ook al vrij vaak ónder een softtop gezeten. Bovendien ben ik van het openrijden, is het droog? Dan kun je ook open rijden
Ja, je moet er een beetje gek voor zijn, maar dat ben ik ook. Ik krijg eigenlijk alleen maar positieve dingen te horen, schijnen goede karretjes te zijn zonder al te veel problemen en acceptabele onderhoudskosten en bovendien véél driving fun
En stiekum was ik opzoek naar een cabrio Ik vind het helemaal geweldig. Dus dat is hoe dan ook geen minpunt voor mij.

Hmm nou moet ik gaan beslissen of het echt gaat gebeuren Even een duidelijk financieel plaatje maken...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 11:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Onderhoudskosten zijn vaak behoorlijk bij dergelijke auto's. Ik heb ook eens voor een MR2 turbo gekeken.
Weet niet of het een turbo versie is die je op het oog hebt (turbo versie is nooit in NL uitgebracht) maar let dan goed op of alle papieren in orde zijn (van het importeren) met km-standen e.d.
Het exemplaar waar ik voor ging kijken had volgens mij een probleem met de turbo en dat is godsgruwelijk duur om te vervangen.
Roest hebben ze vrijwel geen last van, maar kan nooit kwaad om even te checken.
Daarnaast zijn het natuurlijk heerlijke auto's om af te trappen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 14:05
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Qua hoeveelheid reparaties zit je bij Toyota over het algemeen volgens mij wel goed. Het is volgens mij echter wel zo dat originele onderdelen van Toyota vrij prijzig zijn(?). Het interieur vind ik niet zo best vorm gegeven en er is veel hard plastic gebruikt. Ik heb twee keer als passagier in de auto gezeten (ik dacht bj 2002…) en ik vond de zit nogal oncomfortabel (terwijl ik 1.84 m en dus niet buitengewoon lang ben). Daarnaast herinner ik me nog dat je oneffenheden in de weg te veel voelt en de auto ook met gesloten dak wat mij betreft niet 'comfortabel' genoeg geďsoleerd is.

Volgens Zomoto zijn dit trouwens de geschatte kosten van een Toyota MR2 1.8 vvt-i uit 2000.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 17:06
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
kosten plaatje had ik inmiddels zelf ook al uitgezocht, overigens geen turbo versie hoor. Maar gewoon gewoon.
De auto die ik op het oog had had helaas een beetje te veel schade (wat niet in de advertentie gemeld was of op de verkoop foto's te zien was ) om met een prettig gevoel mijn spaarcenten tegenaan te gooien. Dus helaas pindakaas. Ook was er sinds 2003 niets meer bij gehouden qua onderhoud.
Het wordt dus een 2e auto, dus die mag er helemaal voor de fun zijn en wat minder voor de functionaliteit. Hij moet vooral fun zijn. Dat het interieur plasticerig is boeit me dan toch maar weinig eigelijk En wij zijn beide <1.80m en ik kon er prima in zitten.
Ik vind hem irl trouwens ook wel echt heel gaaf, dus ik hou m'n ogen nog wel even open.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 21:32
Verwijderd
voor de fun zou ik een trabant overwegen... das wel een ander soort fun
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 23:03
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
momenteel kijk ik mx-5jes, daar weet ik al van dat ik ze geweldig vind rijden. En lekker veel keus dus kan ik meerdere eisen stellen (kleur bijvoorbeeld )
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 18:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
voor de fun zou ik een trabant overwegen... das wel een ander soort fun
Er is een reden dat alle Oost-Duitsers zodra het kon die dingen weg deden en westerse auto's kochten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Er is een reden dat alle Oost-Duitsers zodra het kon die dingen weg deden en westerse auto's kochten.
jongen, zit nu niet te mutsen over de vervuiling en de kwaliteit. Dat weten we zo onderhand wel. Is gewoon een kwestie van een machtig leuk stukje avontuur als je daarmee een willekeurige Nederlandse snelweg opduikt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-10-2009, 00:55
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Trabi's waren tweetaktjes. Hartstikke leuk, dat wel, maar het is niet zo vreemd dat zodra de Oost-Duitsers de kans hadden een rustigere en betere viertakt gingen rijden van een betrouwbaarder merk

Trabanten vind ik ook geweldig, maar het mag duidelijk zijn dat ze in een hele andere categorie 'fun' vallen dan waar Qimm naar op zoek is

Van de MR2 weet ik weinig en Toyota kennende zal het geen slechte auto zijn, maar over de MX-5 hoor je bijna alleen maar positieve verhalen. De MX-5 is de best verkochte open tweezitter sinds de introductie in 1989 en het wordt beschouwd als de beste traditionele 'kleine' roadster op de markt (samen met de Honda S2000) met heerlijke rij-eigenschappen. Laat je goed informeren bij de Nederlandse MX-5 club zodat je een goed exemplaar kan vinden, en ik ben er vrij zeker van dat in ieder geval de MX-5 je niet zal teleurstellen.

Voor mij persoonlijk is op de vraag 'Toyota MR2 - redenen om hem niet te kopen?' het antwoord 'De Mazda MX-5.' Maar je moet zelf kijken en vergelijken om te zien wat het beste bij je/jullie past.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 20:20
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
vriend van mij heeft een mx5 sinds vorig jaar en hij heeft daat veel onderzoek naar gedaan, dus ik weet nu waar ik op moet letten, bovendien gaat hij mee kijken als ik een potential heb gevonden
Zodoende weet ik ook dat ik het een heerlijke auto vind om in te rijden, daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken. RWD cabrio fun
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 12:04
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
mx5 it is Gister gekocht, van de week ophalen, foto's volgen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 13:26
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Veel plezier ermee
Van het voorjaar moet je er dan wel even mee afreizen naar Nürburg natuurlijk
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 15:48
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
possibly, possibly....
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 10:40
Verwijderd
Wat voor MX5 is 't geworden? Toch wel een blauwe he?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 11:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Foto?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2009, 19:19
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik ga hem woensdag halen, eerder heb ik geen foto in de aanbieding Nee geen blauwe maar een zwarte! Blauw vind ik wel mooi, maar dan is het helemaal zo partnerlook met een kameraad van mij
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.