Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 18:54
Verwijderd
‘Hee, wat leuk, een mailtje van young4young. Ik was alweer vergeten dat ik daar nog een oproepje had staan. Es kijken welke gek er nou weer heeft gereageerd’, dacht Elza.

Elza had ongeveer een jaar geleden een oproepje geplaatst dat ze leuke jongens zocht. Toen het oproepje er net stond hadden er wel allerlei jongens gereageerd, maar dat was nooit wat geworden.
Maar nu kreeg ze dus weer een mailtje dat er weer iemand had gereageerd.

Hoi Elza
Ik ben Tom. Ben 16 jaar en kom uit Sittart
‘Oh, das nog lekker dichtbij ook’, dacht Elza, die zelf uit Geleen kwam ‘Die afstand kan ik wel fietsen’
Als je meer over me wilt weten stuur je me maar een mailtje.
Mijn mailadres is tomtom@hotmail.com


‘Wat zal ik doen? Mailtje sturen of niet. Hij is 16 en woont lekker in de buurt, dus waarom niet? Waarom niet?!? Straks is het een of anderen enge stalker. Ach boeie, als hij me lastig blijft vallen neem ik toch gewoon een ander e-mailadres.’
Hee Tom,
Nou, ik wil wel meer van je weten.
Hoe lang ben je? Kleur ogen? Haarkleur?
En wat zijn je hobby’s? Van welke muziek hou je?
Heb je een foto?
Groetjes Elza


‘Nou, als ‘ie daar op reageert en ook alle vragen beantwoordt, is ‘ie wel gek, of hij is natuurlijk echt geïnteresseerd in me, wat ik me bijna niet kan voorstellen. Hè, nou al een mailtje terug? Die is snel’

Ik ben 1,78 m. heb blauwe ogen, zwart haar
Hobby’s zijn m’n motor en uitgaan en ‘k hou van metal
Heb helaas geen foto. (k heb geen webcam )
En jij dan, en hoe oud ben je nou precies?
Mzzls Tom


Goed, ik ben 1.70 m. groene ogen, donkerbliond haar
Mijn hobby’s zijn lezen, internetten, bios en scaten.
Ik hou van allerlei soorten muziek, maar geen Eminem enzo,
en dat gezeik van Andre Hazes vind ik ook verswchrikkelijk
Foto zit er bij als bijlage (als het goed is )
Ow, en ik ben 16
xxx Elza


Leuke foto!
‘Jippie hij vind me leuk’, dacht Elza toen ze het volgende mailtje las
Heb je vanmiddag iets te doen, anders zouden we wel wat af
kunnen spreken

‘Ai, dat gaat wel heel erg snel, ff wat verzinnen. Ik zeg wel dat ik moe ben’
En heb je geen msn? Dat praat wat makkelijker

Ik heb wel msn, maar als ik die nu aanzet, zijn er meteen 5
mensen die tegen me beginnen te praten, en daar heb ik nu
ff geen zin in.
Maar ik ben nogal moe, dus misschien zouden we een ander
keertje wat kunnen afspreken?

‘Nou dat heb ik toch mooi opgelost zo!’

Jammer, beetje laat naar bed gegaan gister ofzo?
En een ander keertje, dat wordt dan over 3 weken ofzo,
want komende week kan ik helemaal niet, en dan ga ik op
vakantie. Kan je echt, écht niet?
Waarom zet je je op msn dan niet op afwezig?


‘Ik heb echt geen zin om af te spreken met een jongen die ik net een kwartiertje ken, dus NEE ik kan echt niet’, dacht Elza lachend.

Jammer dat we dan pas over 3 weken iets af kunnen spreken,
maar ik ben echt heel moe. Ben idd gister nogal laat naar
bed gegaan ja, en toen vanochtend weer vroeg op.
Maar ik moet nu eten, ik kom zo denk ik nog wel ff terug.
Doei, xxx Elza (k)

Oke, eet smakelijk
(k) terug
Tom


‘Jeetje hij is wel wat opdringerig. Jammer dat ‘ie geen foto heeft, nou weet ik niet of het wel een beetje een lekker ding is, maarja, dat zie ik vanzelf wel. Of niet.’
Elza zei nog maar niks tegen haar ouders, want ze wist wel hoe die zouden gaan reageren.
“O wat leuk voor je”, deed ze de stem van haar moeder na. ‘Dat was nog niet het ergste, nee, dat was eigenlijk ook wel te begrijpen, dat ze zo reageert, maar daarom hoeft ze het toch nog niet meteen aan de hele buurt te vertellen’
“Moet je es horen, Elza heeft een vriendje, ze heeft hem via internet leren kennen. Leuk hè, 2 dochters die hun vriendje via internet leren kennen” De zus van Elza had haar inmiddels ex ook via internet leren kennen.
Ja, Elza wist zeker dat haar moeder zo zou gaan reageren. Dat had ze namelijk ook bij het zogenaamde vorige vriendje van Elza gedaan.

‘Ik ga zo toch maar wat eten, denk ik. Ik heb dat eten wel als smoes gebruikt zodat ik van hem af was, maar ik heb toch wel honger nou.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2002, 13:11
Mindfields
Mindfields is offline
Meer!
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 14:07
Verwijderd
oke, meer, maar ik heb nu ff geen zin om mn eigen computer op te starten, want daar staat het vervolg op...

ach, ik loop ook wel ff naar boven
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 14:16
Verwijderd
Het was alweer een paar dagen geleden dat Elza met Tom had zitten mailen. Elza had Tom toch maar toegevoegd op msn. Ze had zich bedacht dat dat wat makkelijker praatte.
Het was nu vrijdag, en gisteravond had Elza nog even met Tom zitten msn-nen. Na over van alles en nog wat gepraat te hebben, had Tom gevraagd of ze die zaterdag iets te doen had.

‘Pffff wat boeit mij dat nou dat de afkorting van Energie tegenwoordig E is en niet meer U’ dacht Elza, toen ze bij natuurkunde zat. Zo te zien interesseerden haar vriendinnen het ook niks. Ze pakte een schoon blaadje en schreef een briefje naar één van haar vriendinnen
Hee Manon, moet je es horen, ik heb morgen een afspraakje met een jongen die ik via internet heb leren kennen. Leuk hè!
De ogen van Manon werden groot van schik, en gaf het briefje aan Roos, een andere vriendin van Elza en Manon. Ook zij reageerde niet zo positief. Roos schreef wat op het briefje en gaf het weer terug aan Manon, ook zij schreef er wat op
‘Zeg dames daar, Wat houdt de wet van behoud van energie in?’, klonk ineens de stem van meneer van Dammen, de natuurkundeleraar.
‘Geen idee’, zei Elza.
‘Roos, weet jij het?’ Roos knikte van nee
‘Manon, jij dan?’
Heel onverwachts wist Manon het antwoord. ‘Energie kan worden omgezet van de ene soort in de andere, maar daarbij blijft de totale hoeveelheid energie constant.’
‘Dat klopt, maar als ik jullie nog 1 keer betrap op het schrijven van briefjes naar elkaar kunnen jullie je gaan melden.’
Manon wees op haar boek, dat openlag bij het antwoord.
Roos en Elza begonnen zachtjes te grinniken, en Roos fluisterde naar Manon: ‘voorlezen kan ik ook’ Ze hielden maar weer snel op met lachen toen van Dammen hun richting opkeek.
De rest van de les letten ze maar braaf op, want ze wisten dan ze zich van van Dammen echt moesten gaan melden.

Gelukkig hadden Elza, Manon en Roos eindelijk pauze. Manon en Roos begonnen meteen tegen haar te praten
‘Zou je dat nou wel doen, je kent die jongen helemaal niet’
‘Je bent hartstikke gek, misschien is het wel een of andere enge verkrachter’
‘Ja, of een moordenaar’
‘Jeetje, jullie reageren wel heel erg overdreven. Hallow, we hebben afgesproken in dat ene café, je weet wel die ene in het winkelcentrum. Daar gaat hij me heus niet verkrachten of vermoorden hoor. En ik ken em best wel een beetje. Hij heet Tom, en hij is 16 jaar, hij woont in Sittart, z’n hobby’s zijn z’n motor en uitgaan. En gister hebben we nog een hele tijd over van alles en nog wat zitten chatten, en toen vroeg ‘ie of ik zaterdag wat te doen had, nou dat had ik niet, dus hebben we wat afgesproken.’
‘En toch vind ik dat je het niet moet doen’
‘En ik vind jullie ouderwets. Charlotte heeft haar ex toch ook via internet leren kennen’
‘Ja, maar je zus kende die jongen al veel langer, die hebben elkaar pas na 3 maanden ontmoet, jij gaat die jongen al na een week ontmoeten.’
‘Nou en, als het een moordenaar of verkrachter is, wat ik me niet kaan voorstellen, maar oké, dan is hij dat na 3 maanden ook nog wel hoor’.
Zo hadden Elza en Manon nog wel een tijdje door kunnen gaan als Roos er niet was tussen gekomen. ‘Zeg meiden waar zijn jullie nog eigenlijk mee bezig, ik vind het persoonlijk ook niet zo’n goed idee, maar als Elza die jongen toch wil ontmoeten, waarom zouden wij haar dan tegenhouden?’
‘Dankje, Roos, dat je het voor mij opneemt, want uiteindelijk ga ik die jongen ontmoeten, en niet jullie.’ Zei Elza, en ze begonnen alle drie te lachen.
‘Heb je eigenlijk een foto van hem?, vroeg Roos. ‘Nee, hij heeft geen webcam, en had ook geen foto’s meer op z’n computer staan’. ‘Jammer, ik had wel willen weten hoe ‘ie eruit ziet’. ‘Ik ook wel’, viel Manon Roos bij. ‘Nou, ikzelf ook wel hoor, straks is het een of andere griezel’.
Roos: ‘Of een of ander klein jochie, die zei dat hij 16 was’
Manon: ‘Of juist een hele oude vent, van een jaar of 40’
Elza: ‘Of gewoon een heel erg lekker ding. Als ik zaterdag weer terugkom zal ik jullie meteen een mailtje sturen met hoe het was, en vooral hoe HIJ was’

Laatst gewijzigd op 20-07-2002 om 08:27.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 18:22
Flipje het Kipje
Flipje het Kipje is offline
Het tweede deel leest voor mij een stuk prettiger dan het eerste. :-) Misschien kan je nog wat meer diepgang van Elza's persoon maken, door haar gedachten uit te schrijven ofsow...

Oh en verder bij het begin v/h 2de deel herhaal je sommige dingetjes wat het iets minder prettiger lezen maakt. Zoals:
Elza had Tom uiteindelijk toch maar toegevoegd op msn. Ze had zich bedacht dat dat toch wat makkelijker praatte.
Het was nu vrijdag, en gisteravond had Elza nog een tijdje met Tom zitten msn-nen. Na een tijdje over van alles en nog wat gepraat te hebben, had Tom gevraagd of ze die zaterdag iets te doen had.

Muggenzifter hé?

Schrijf door! =)
__________________
Numb.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Flipje het Kipje schreef:
Het tweede deel leest voor mij een stuk prettiger dan het eerste. :-) Misschien kan je nog wat meer diepgang van Elza's persoon maken, door haar gedachten uit te schrijven ofsow...

Oh en verder bij het begin v/h 2de deel herhaal je sommige dingetjes wat het iets minder prettiger lezen maakt. Zoals:
Elza had Tom uiteindelijk toch maar toegevoegd op msn. Ze had zich bedacht dat dat toch wat makkelijker praatte.
Het was nu vrijdag, en gisteravond had Elza nog een tijdje met Tom zitten msn-nen. Na een tijdje over van alles en nog wat gepraat te hebben, had Tom gevraagd of ze die zaterdag iets te doen had.

Muggenzifter hé?

Schrijf door! =)
zo beter?
'k zal het proberen, met de diepgag van Elza's perzoon, in het volgende stukje

en ach, muggenzifterij... leer ik van, k ben tenslotte ook nog maar een beginneling, dusse, nog meer mensen muggenzifterij???
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 11:14
oeski
Avatar van oeski
oeski is offline
Oke, ik ga ook ff zeiken...

Citaat:
vleermuissie schreef:
‘Roos, weet jij het?’ Roos knikte van nee
Tis meer schudde van nee.

Voor de rest vind ik het tweede deel ook beter, maar dat komt denk ik omdat je in het eerste deel opeens begint met een gedachte van iemand terwijl je je die persoon nog niet 'eigen' hebt kunnen maken, en in het tweede deel al wat meer.
*ben voor vervolg*
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 10:57
Verwijderd
Citaat:
oeski schreef:
Oke, ik ga ook ff zeiken...
is goed

Tis meer schudde van nee.
't kan niet meer worden aangepast na 1440 minuten
maar toch bedankt

Voor de rest vind ik het tweede deel ook beter, maar dat komt denk ik omdat je in het eerste deel opeens begint met een gedachte van iemand terwijl je je die persoon nog niet 'eigen' hebt kunnen maken, en in het tweede deel al wat meer.
tja, ik wist niet hoe ik moest beginnen

*ben voor vervolg*
moet je nog ff wachten
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 18:51
Gewoon ik.
Gewoon ik. is offline
Ik ben er eigenlijk niet zo kapot van.
Je schrijfstijl is een beetje simpel, het onderwerp boeit (nog) niet zo, over het algemeen komt het een beetje oppervlakkig over.

Niet gemeen bedoel allemaal.
__________________
door te verlangen, verlang ik de tijd die ik zo graag wil verkorten...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [verhaaltje] (nog) zonder titel
Vogelvrij
8 07-01-2005 09:41
Verhalen & Gedichten [Verhaal] nog zonder titel
Verwijderd
22 25-10-2004 10:18
Verhalen & Gedichten Intro verhaal (nog geen titel)
MightyMarcel
0 08-11-2003 11:08
Verhalen & Gedichten [ begin verhaal ] nog geheel zónder titel
shameonme
12 08-08-2003 10:52
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zonder titel
ananas15
5 30-07-2003 09:25
Verhalen & Gedichten ForumWEDSTRIJD verhalen !!!!
italianboy
16 18-12-2001 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.