Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2007, 13:56
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Hoi! is er hier iemand die mee heeft gedaan met een decentrale loting Geneeskunde?

Kan die er wat over vertellen, welke stappen, wat er van je verwacht wordt, waar ze waarde aan hechten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2007, 14:34
Verwijderd
Het is geen loting, maar een selectie. Decentrale selectie dus.

Het idee is dat je eerst een brief schrijft waarin je jezelf de hemel in prijst en als ze je leuk/goed/gemotiveerd genoeg vinden mag je naar de uni komen om toetsen te maken over een bepaald onderwerp (bijv. aids).. Daarna hoor je of je al dan niet toegelaten wordt.
Meestal wordt er bij de open dag best veel over verteld, dus ik zou zeggen: ga daar eens kijken.

hoi
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 15:38
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb daar ooit een heel lang verhaal over geschreven hier en geen zin om dat opnieuw te doen dus ik zet de link daarvan wel even hier. Ik ben ondertussen zelf alweer 4e jaars en heb afgelopen jaar ook de decentrale selectie nagekeken, dus je mag ook nog dingen vragen.
http://forum.scholieren.com/showthre...8#post14084878
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 19:42
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik heb ook decentrale selectie gedaan en toegelaten (ben nu tweedejaars)
Vragen mag je altijd stellen (heb nu ff geen tijd om een ellenlang verhaal te typen )
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 15:34
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik wil ook komend studie jaar geneeskunde gaan studeren. Maar waarom hebben jullie voor de decentrale selectie gekozen? Ik ben erg aan het twijfelen, want ik wil het liefst in Leiden gaan studeren. Daar is alleen geen decentrale selectie. Natuurlijk probeer ik voor de 8 gemiddeld te gaan zodat ik geen loting hoef te doen, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 17:26
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik deed het gwn omdat ik dan een extra kans had om toegelaten te worden. Ik heb ook belgie geprobeerd. Ik moest en zou gwn geneeskunde studeren
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 17:30
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik was het jaar daarvoor al uitgelood en het kon me niet schelen waar ik terecht zou komen omdat ik het kunnen studeren van geneeskunde belangrijker vond dan de plaats.
Kan je ook doen, gewoon de loting proberen en dan het jaar daarop de decentraal erbij. Decentraal toegelaten = niet meer meeloten dus dan zit je aan je decentrale plaats vast tenzij je die gaat opgeven voor de uitslag van de loting (en kan je dus uitgelood zijn). Maar dan kan je het imo beter niet aan beginnen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 07:47
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Rotterdam kiest 50% DMV Decentrale loting. Daar is je kans het hoogst. Haal je deze niet, dan mag je alsnog meeloten.

Maar, ik hoorde dat je dan PERSE mee moet loten met Rotterdam, daar zit het addertje..

Neem 300 mensen... 150 zijn al gekozen.. dan loten ze 150 plaatsen weg..

Nijmegen loot gewoon 300 plaatsen weg..

Lootkans is hoger bij Nijmegen...

Ik twijfel wat ik moet doen. Ik zal iig met een 7.5 eindigen.. misschien geen 8...

Optie 1: Decentrale loting ---> dan meeloten ---> dan Belgie 1 jaar en terug komen.

Optie 2: Decentrale loting ---> meeloten ---> legerarts (in die richting)

Optie 3: Gewoon loten ---> Belgie/legerarts
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 08:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Je kan niet per se mee loten met Rotterdam met de gewone loting, want dat is een landelijke loting. Pas als je bent ingeloot kun je worden geplaatst in Rotterdam, Nijmegen, enz. De kans dat je dan in Nijmegen komt is dan in principe groter, maar aangezien meer mensen naar Nijmegen dan naar Rotterdam willen is jouw kans groter als je Rotterdam op de 1e keuze hebt staan. Maar dan moet je natuurlijk eerst wel echt ingeloot zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 15:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Rotterdam kiest 50% DMV Decentrale loting. Daar is je kans het hoogst. Haal je deze niet, dan mag je alsnog meeloten.

Maar, ik hoorde dat je dan PERSE mee moet loten met Rotterdam, daar zit het addertje..

Neem 300 mensen... 150 zijn al gekozen.. dan loten ze 150 plaatsen weg..

Nijmegen loot gewoon 300 plaatsen weg..

Lootkans is hoger bij Nijmegen...

Ik twijfel wat ik moet doen. Ik zal iig met een 7.5 eindigen.. misschien geen 8...

Optie 1: Decentrale loting ---> dan meeloten ---> dan Belgie 1 jaar en terug komen.

Optie 2: Decentrale loting ---> meeloten ---> legerarts (in die richting)

Optie 3: Gewoon loten ---> Belgie/legerarts
Je verhaal klopt niet.
In de eerste plaats hoeft je voorkeur voor lotingsplaats helemaal niet Rotterdam te zijn om mee te kunnen doen aan de decentraal Ik had het zelf geloof ik op voorkeur 4 staan.

Verder, er wordt eerst geloot en dan pas geplaatst. Alle plaatsen worden als het ware op een hoop gegooit dan geloot op alle plaatsen en dan geplaatst op plaats. Daarom kan je wel ingelood zijn maar ergens anders zitten dan je eerste voorkeur. De kans dat je bijvoorbeeld in Utrecht terecht komt als je geplaatst bent is wel lager dan als je Rotterdam als je eerste keus hebt. Dit komt doordat er meer mensen naar Utrecht willen dan naar Rotterdam. Maar dat heeft opzich niks met je kans om ingelood te worden te maken.

Decentrale selectie werkt anders, omdat ze in Rotterdam de meeste plaatsen hebben en dit wel een plaatsing per plaats is is de kans dat je in Rotterdam geplaatst wordt door middel van de decentraal groter.

Verder, je kan niet decentraal doen en als je dan geplaatst bent de loting afwachten om te zien of je nog een plaats krijgt. Ben je geplaatst en je accepteerd die plaats wordt je als het ware uit de loting teruggetrokken.
Wordt je niet geplaatst door middel van de decentrale selectie dan doe je gewoon mee aan de loting.
Overgens kan je als ik het goed begrepen hebt 2 keer decentraal doen, een jaar in Amsterdam en het volgende jaar in Rotterdam. Maar hier ben ik niet 100% zeker van en het gaat dan wel om 2 jaren.

Als je met een 7,5 slaagt zit je er (samen met de naplaatsing) vrijwel zeker in. Als jij eigenlijk niet naar Rotterdam of Amsterdam wil (de plaatsen van de decentraal) kan je er imo gewoon op gokken dat je er wel in komt. Dus loten en dan evt volgend jaar decentraal doen als je niet nog een keer het risico op een uitloting hebt (hoewel die niet heel groot is in jou geval) Als je het niet zo'n bezwaar vind om in Rotterdam oid terecht te komen dan zou ik gewoon eerst decentraal doen.
Ik zou zelf niet naar Belgie gaan. Het systeem is daar erg anders en men ervaart het als zwaar als je vanuit Nederland komt. Maar goed, er zijn er natuurlijk ook die het wel halen. Ik heb zelf gekozen voor een jaar Biologie. Nuttig, maar niet wat ik wilde. (en je bent een jaar stufi kwijt, dus dat is een overweging, maar ik weet ook niet hoe het zit met belgië en stufi)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 19:52
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Dus je hebt wel je "dubbele kans"..

Ik doe decentraal, haal het = Rotterdam/Amsterdam (hangt van keuze af)

Haal ik het niet loot ik TOCH landelijk mee?



maar het is dus wel zo dat ALS ik decentraal doe, ik "verplicht" naar die steden moet..



en belgie zwaarder? ik moet en zal geneeskunde doen dus meer werk maakt me niet uit.. de kans is dan ook groter dat ik weer terug na nederland kan na 1 jaar... bedankt voor de info damen und herren
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 20:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dus je hebt wel je "dubbele kans"..

Ik doe decentraal, haal het = Rotterdam/Amsterdam (hangt van keuze af)

Haal ik het niet loot ik TOCH landelijk mee?
Ja, je doet daarna landelijk mee.

Citaat:
maar het is dus wel zo dat ALS ik decentraal doe, ik "verplicht" naar die steden moet..
Ja. Maar als je zo graag geneeskunde wil doen kom je daar echt wel overheen. Beide zijn prima steden om te zitten. (Ik wilde eerst ook niet naar Rotterdam, maar toen ik hier eenmaal zat viel de stad me enorm mee. Je krijgt het overal leuk)

Citaat:
en belgie zwaarder? ik moet en zal geneeskunde doen dus meer werk maakt me niet uit.. de kans is dan ook groter dat ik weer terug na nederland kan na 1 jaar... bedankt voor de info damen und herren
Pak dan zoveel mogelijk kansen en niet zeuren over plaats. Je weet toch niet waar je terecht zal komen en je hebt de naplaatsing ook nog waardoor je helemaal grote kans hebt er toch nog in te komen na een uitloting.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 22:03
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
jep, decentraal is een kans die je naar mijn mening niet mag laten schieten als je echtttttt graag geneeskunde wil studeren. Sommige mensen worden met een 7.5 uitgeloot. Begin maar met CV building
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 17:14
Isnogood
Isnogood is offline
Citaat:
Ik was het jaar daarvoor al uitgelood en het kon me niet schelen waar ik terecht zou komen omdat ik het kunnen studeren van geneeskunde belangrijker vond dan de plaats.
Kan je ook doen, gewoon de loting proberen en dan het jaar daarop de decentraal erbij. Decentraal toegelaten = niet meer meeloten dus dan zit je aan je decentrale plaats vast tenzij je die gaat opgeven voor de uitslag van de loting (en kan je dus uitgelood zijn). Maar dan kan je het imo beter niet aan beginnen.
Na de decentrale loting mag je wel meedoen met de centrale loting las ik in de EUR brochure.

Daarnaast heb ik een vraagje, ik ga meedoen aan decentrale selectie van 2008-2009, in de 1e fase heb je die 4 criteria: brede orientatie, bijzondere prestaties, bestuurlijke functies en affiniteit met zorg.

Nou heb ik NT + NG als profielen dus brede orientatie zoals ze beschreven in de brochure zit wel snor. Daarnaast bijzondere prestaties zitten ook wel goed, doe bepaalde dingen (laat me verder hier niet over uit) op landelijk/wereldniveau. Dan blijven er dus die laatste 2 dingen over, ik heb echt nog nooit iets in de zorg gedaan of iets in die richting. Daarnaast heb ik niet echt iets met de schoolkrant of schoolraad gehad ofzo, maar wel mijn moeder geholpen met evenementen voor haar werk opzetten (voor 100-300 man, diverse dagen), verhuizing van bedrijfsruimtes geregeld en bij m'n werk vaker geholpen met planning in orde maken.

Maak ik een kans?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 21:28
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ze zeggen toch altijd dat je minstens 1 van de 4 moet hebben? Dus, in dat geval wel.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 21:59
Isnogood
Isnogood is offline
Hmmm, ze selecteren er 300 van alle ingezonden, lijkt me dus dat ik moet focussen op meer dan maar eentje hehe, desnoods lieg ik er wat bij, of trekken ze alles na?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 22:10
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Na de decentrale loting mag je wel meedoen met de centrale loting las ik in de EUR brochure.
Klopt, als je niet bent toegelaten doe je gewoon mee met de centrale loting. Ben je echter decentraal toegelaten, dan zit je vast aan die plek, en doe je dus niet meer centraal mee. Of je zegt dat je de plek niet wilt, met de kans dat je daarna uitgelood wordt.

Citaat:
Hmmm, ze selecteren er 300 van alle ingezonden, lijkt me dus dat ik moet focussen op meer dan maar eentje hehe, desnoods lieg ik er wat bij, of trekken ze alles na?
Er zijn een aantal universiteiten die aan decentrale toelating doen, en je mag je maar bij één universiteit decentraal aanmelden, je maakt dus best wel kans. En natuurlijk kun je de boel bij elkaar gaan liegen, ze zullen heus niks gaan checken, maar wil je echt zo binnenkomen?
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 22:18
Isnogood
Isnogood is offline
Citaat:
Er zijn een aantal universiteiten die aan decentrale toelating doen, en je mag je maar bij één universiteit decentraal aanmelden, je maakt dus best wel kans. En natuurlijk kun je de boel bij elkaar gaan liegen, ze zullen heus niks gaan checken, maar wil je echt zo binnenkomen?
Aan welke ik wil meedoen staat voor mij 100% vast, dat is de EUR. En ach, met liegen bedoel ik niet gaan verzinnen dat ik zogenaamd 3x per week gehandicapten verzorgd heb hoor, meer het 'presenteren' en oppoetsen van feitjes, net als TelSell .. Maar goed als ik dus een goede motivatiebrief schrijf met 3 van de criteria erin neem ik toch wel aan dat ze me doorlaten naar fase 2.. Neem toch niet echt aan dat er gigantisch veel menesn zijn die zich op EUR aanmelden met alle 4 de criteria dik in orde. Sowieso weten veeeel mensen niet eens af van decentrale selectie naar mijn weten, zo ken ik al snel 10 mensen die geneeskunde willen gaan doen, nooit van hun leven een 8 gemiddeld halen en toch nog nooit decentrale selectie in hun mond genomen hebben, of ik kom ze dadelijk tegen als ik door ben naar de 2e fase, dat zou grappig zijn . Ik zelf kwam er ook per toeval achter door mijn tandarts, als het aan mijn decaan op school had gelegen had ik deze kans sowieso gemist (de *****zak).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2007, 10:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Gatverdamme, hoe misselijkmakent ben je wel niet als je gaat liegen over dingen om er maar in te komen. Zielig. Jou zouden ze er echt niet in moeten laten. Overgens moet je wel bewijzen overleggen van alles wat je gedaan hebt.

Hoeveel kans je hebt kan niemand voorspellen. Ik heb vorig jaar geholpen met het nakijken van de 2e ronde en zelf ook decentraal gedaan, maar precies is het niet te voorspellen. In het jaar dat ik zelf decentraal deed (en ik ben 4e jaars nu) deden er 600 mensen mee aan de decentrale selectie, waar dus de helft door ging naar de tweede ronde.
Overgens is het niet zo dat hoe meer je gedaan hebt hoe zekerder je bent van een plaats. Je kan best een hoop gedaan hebben, maar als je motivatieverhaal kut is dan heb je zwaar pech. Andersom overgens ook, er zijn mensen door die er niks naast hebben gedaan en alleen op hun motivatie door gegaan zijn.

Ik heb zelf in mijn eerste lotingsjaar ook niet meegedaan aan de decentaal. Ik had er wel vaag van gehoord, maar veel ervan klopte niet. Er doen genoeg mensen mee die of al een jaar wat anders gedaan hebben of die zelfs nog ouder zijn. Reken er maar niet op dat het een makkie wordt omdat er weinig mensen oid mee zouden doen. Er gaan er wel 300 door naar de 2e, maar dan zijn er 200 plaatsen beschikbaar en die vullen ze niet allemaal op als er minder mensen door de 2e ronde komen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 12:39
Isnogood
Isnogood is offline
Hmm, ik ga niks verzinnen als je dat soms denkt. Nogmaals, ik bedoel meer het oppoetsen van feiten.. Ik ga echt niet verzinnen dat ik zogenaamd 4x per week zorg of maatschappelijk werk heb gedaan, dat heb ik niet gedaan. Punt. Vind het zelf ook ziek als je zoiets gaat verzinnen. Ik kan van alles wat ik heb gedaan feiten/bewijs overleggen, alleen zal het wat meer presenteren. Als je dat al misselijkmakend vind? So be it.

Mijn motivatie om geneeskunde te gaan studeren is dat ik zelf nogal veel tijd in ziekenhuizen heb doorgebracht, er thuis veel van mee heb gekregen en dat de werking en bouw van het menselijk lichaam me erg aanspreekt. Daarnaast heb ik gezien dat geneeskunde iets is waar altijd nog wel wat aan te verbeteren is, en ik zelf redelijk creatief ben mbt het oplossen van problemen.

Ik denk zelf ook dat het lastig word aangezien veel mensen die al enkele jaren uni ervaring (propedeuse etc.) hebben zich ook voor decentrale selectie inschrijven. Ze hebben toch net een pre doordat ze weten hoe het werkt, en als ze vlekkeloos door hun jaren zijn gekomen laten zien dat ze het niveau aankunnen. Maar ach, je weet nooit.

Ik vraag me zelf daarnaast wel een beetje af hoe de 2e fase werkt, ik heb een keer een test gezien van de universiteit van Leuven in belgie. Dat ging over wiskunde, biologie, scheikunde en natuurkunde en of je in staat was deze vakken te combineren, dit vond ik zelf eerlijk gezegd een redelijk makkelijke test. Maar misschien is het op de EUR wel heel anders, ik heb gehoord dat ze andere vaardigheden testten? Iets met pubmed en een test over rekenen aan HIV.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 13:08
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ik heb zelf in 2006 meegedaan aan de decentrale selectie van de VU (ben nu 2e-jaars) en in 2005 in Rotterdam.
Citaat:
Hmm, ik ga niks verzinnen als je dat soms denkt. Nogmaals, ik bedoel meer het oppoetsen van feiten.. Ik ga echt niet verzinnen dat ik zogenaamd 4x per week zorg of maatschappelijk werk heb gedaan, dat heb ik niet gedaan. Punt. Vind het zelf ook ziek als je zoiets gaat verzinnen. Ik kan van alles wat ik heb gedaan feiten/bewijs overleggen, alleen zal het wat meer presenteren. Als je dat al misselijkmakend vind? So be it.
Volgens mij wordt er in het formulier voor de 1e ronde expliciet naar referenties/ bewijs gevraagd dat je iets hebt gedaan - diploma's enzo. Ik heb voor een groot deel ook brieven gevraagd (aan bv werkgever, voorzitter van bestuur) met een verhaaltje over mij erin. Dat heeft iig twee keer geleid tot het halen van de 1e ronde.

Citaat:
Ik vraag mezelf daarnaast wel een beetje af hoe de 2e fase werkt, ik heb een keer een test gezien van de universiteit van Leuven in belgie. Dat ging over wiskunde, biologie, scheikunde en natuurkunde en of je in staat was deze vakken te combineren, dit vond ik zelf eerlijk gezegd een redelijk makkelijke test. Maar misschien is het op de EUR wel heel anders, ik heb gehoord dat ze andere vaardigheden testten? Iets met pubmed en een test over rekenen aan HIV.
1. Verkijk je niet op die tests in Belgie! Er zijn maar weinig mensen die het halen (je mag ook geen rekenmachine en Binas gebruiken enzo).
2. In de andere topics over decentrale selectie staan heel verhalen over wat die toetsen aan de EUR/ VU (ze gebruiken dezelfde methode) inhouden. Ze testen je vooral op 'kennisopname' en 'hoofd- en bijzaken onderscheiden'. Dat doen ze op verschillende manieren. HIV was vorig jaar het onderwerp, ze zullen nu onderhand wel iets anders gebruiken.
Dus zoek even op 'decentrale selectie'. Als je nog vragen hebt, kun je ze hier altijd stellen natuurlijk.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 14:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Hmm, ik ga niks verzinnen als je dat soms denkt. Nogmaals, ik bedoel meer het oppoetsen van feiten.. Ik ga echt niet verzinnen dat ik zogenaamd 4x per week zorg of maatschappelijk werk heb gedaan, dat heb ik niet gedaan. Punt. Vind het zelf ook ziek als je zoiets gaat verzinnen. Ik kan van alles wat ik heb gedaan feiten/bewijs overleggen, alleen zal het wat meer presenteren. Als je dat al misselijkmakend vind? So be it.
Vind ik nog steeds stom. Waarom is er gewoon eerlijk over zijn niet voldoende?

Citaat:
Mijn motivatie om geneeskunde te gaan studeren is dat ik zelf nogal veel tijd in ziekenhuizen heb doorgebracht, er thuis veel van mee heb gekregen en dat de werking en bouw van het menselijk lichaam me erg aanspreekt. Daarnaast heb ik gezien dat geneeskunde iets is waar altijd nog wel wat aan te verbeteren is, en ik zelf redelijk creatief ben mbt het oplossen van problemen.
Ik kan niet beoordelen of dat je erdoor helpt. De eisen daarvan kan ik niet precies, maar dit is iets war je in een woord of 200 moet vertellen en denk hier vooral goed over na. Motivatie maakt of breekt je toelating tot de 2e ronde.

Citaat:
Ik denk zelf ook dat het lastig word aangezien veel mensen die al enkele jaren uni ervaring (propedeuse etc.) hebben zich ook voor decentrale selectie inschrijven. Ze hebben toch net een pre doordat ze weten hoe het werkt, en als ze vlekkeloos door hun jaren zijn gekomen laten zien dat ze het niveau aankunnen. Maar ach, je weet nooit.
Alweer: Motivatie. Die andere dingen geven je wel een pluspuntje, maar als je motivatieverhaal slecht is schiet je er niks mee op.
In jou geval denk ik overgens dat als je iets doet op nederlands/wereldniveau het niet zo erg is dat je geen zorgervaring hebt. Dit is zeldzamer en je snapt vast zelf ook wel dat bijvoorbeeld het hebben van topsporters prestige geeft aan de uni. Dus dat dat op zichzelf interresanter is dan de zoveelste met een bijbaantje in het verpleeghuis. Hoe er precies geteld wordt weet ik niet, maar opzich denk ik niet dat je te weinig hebt. Zo lang je maar een goede motivatie geeft.

Citaat:
Ik vraag me zelf daarnaast wel een beetje af hoe de 2e fase werkt, ik heb een keer een test gezien van de universiteit van Leuven in belgie. Dat ging over wiskunde, biologie, scheikunde en natuurkunde en of je in staat was deze vakken te combineren, dit vond ik zelf eerlijk gezegd een redelijk makkelijke test. Maar misschien is het op de EUR wel heel anders, ik heb gehoord dat ze andere vaardigheden testten? Iets met pubmed en een test over rekenen aan HIV.
Lijkt er totaal niet op. Zoals al gezegd, ga even kijken in de topics die erover zijn. Oa ik heb er lange verhalen over geschreven.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 21:25
Isnogood
Isnogood is offline
Citaat:
Vind ik nog steeds stom. Waarom is er gewoon eerlijk over zijn niet voldoende?
Ja je hebt eigenlijk wel gelijk hierin, en ik heb alles eens op een rijtje gezet wat redelijk is om aan te dragen, als dat niet goed genoeg is vind ik het knap dat er zoveel mensen zijn die meer hebben. Ik snap je punt hierin zeker wel hoor, je hebt hart voor geneeskunde zag ik uit je andere posts, en wilt ook niet dat mensen de studie overspoelen die alleen wat slap geluld hebben om binnen te komen.

Citaat:
Ik kan niet beoordelen of dat je erdoor helpt. De eisen daarvan kan ik niet precies, maar dit is iets war je in een woord of 200 moet vertellen en denk hier vooral goed over na. Motivatie maakt of breekt je toelating tot de 2e ronde.
Ja ik heb wel al een idee wat ik in mijn motivatiebrief ga schrijven, ik heb een uiterst zeldzame ziekte gehad een 5 jaar terug, wat me nogal geprikkeld heeft om mijn steentje bij te dragen aan de grijze gaten in de geneeskunde, aangezien het mijn leven gered heeft.

Citaat:
Alweer: Motivatie. Die andere dingen geven je wel een pluspuntje, maar als je motivatieverhaal slecht is schiet je er niks mee op.
In jou geval denk ik overgens dat als je iets doet op nederlands/wereldniveau het niet zo erg is dat je geen zorgervaring hebt. Dit is zeldzamer en je snapt vast zelf ook wel dat bijvoorbeeld het hebben van topsporters prestige geeft aan de uni. Dus dat dat op zichzelf interresanter is dan de zoveelste met een bijbaantje in het verpleeghuis. Hoe er precies geteld wordt weet ik niet, maar opzich denk ik niet dat je te weinig hebt. Zo lang je maar een goede motivatie geeft.
Ja in mei heb ik NK, en ergens in Juni doe ik mee aan het WK als ik 1e of 2e plaats op 't NK, en ik sta nogal als torenhoog favoriet om NK te winnen, dus dat zal ik er dan wel in betrekken..

Citaat:
Lijkt er totaal niet op. Zoals al gezegd, ga even kijken in de topics die erover zijn. Oa ik heb er lange verhalen over geschreven.
Ik heb net een uur lang alle topics over de decentrale selectie over geneeskunde in nederland, voornamelijk Rotterdam bekeken. Moet zeggen bedankt voor de informatie, het is me nu een stuk duidelijker hoe het werkt, en aangezien een goede vriend van me geneeskunde studeert en hij nogal een goede leerling is (lees: 8+ direct geplaatst op UM) zal hij me wel van de benodigde informatie voorzien, en die boeken die in 't topic stonden, heb ze allemaal ff genoteerd .

EDIT:
Ik ga denk ik al wat referenties bij elkaar zoeken van m'n werk/sport, neem wel aan dat ze dat op prijs stellen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 22:06
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Lijkt er totaal niet op. Zoals al gezegd, ga even kijken in de topics die erover zijn. Oa ik heb er lange verhalen over geschreven.
en ik. Hey, ff vraagje, hoe kan je te kennen geven dat je graag wil meehelpen met het nakijken van de 2e ronde? Moet je je daarvoor opgeven ofzo? En vanaf wanneer mag het? (ik ben nu tweedejaars)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 22:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja je hebt eigenlijk wel gelijk hierin, en ik heb alles eens op een rijtje gezet wat redelijk is om aan te dragen, als dat niet goed genoeg is vind ik het knap dat er zoveel mensen zijn die meer hebben. Ik snap je punt hierin zeker wel hoor, je hebt hart voor geneeskunde zag ik uit je andere posts, en wilt ook niet dat mensen de studie overspoelen die alleen wat slap geluld hebben om binnen te komen.
Het gaat dus niet alleen om het meer van die punten hebben. Handig is het wel, maar echt, er gaan mensen door die meteen vanaf de middelbare school komen zonder ook maar 1 van die andere punten in te vullen. Het is wel moeilijker, maar zeker niet onmogelijk. Niet te druk om maken.

Citaat:
Ja ik heb wel al een idee wat ik in mijn motivatiebrief ga schrijven, ik heb een uiterst zeldzame ziekte gehad een 5 jaar terug, wat me nogal geprikkeld heeft om mijn steentje bij te dragen aan de grijze gaten in de geneeskunde, aangezien het mijn leven gered heeft.
Wetenschap is goed denk ik. Maak het niet te dramatisch en het "mensen helpen" is te standaard (en je kan ze ook niet altijd helpen, dus komt best wel naief over). Je hebt maar 200 woorden, dus veel is het niet en denk er goed over na. Zet erin hoe je erover denkt, waarom je het wil doen en verzant niet teveel in details (daar heb je niet genoeg woorden voor)

Citaat:
Ja in mei heb ik NK, en ergens in Juni doe ik mee aan het WK als ik 1e of 2e plaats op 't NK, en ik sta nogal als torenhoog favoriet om NK te winnen, dus dat zal ik er dan wel in betrekken..
Dat soort dingen zijn zeldzaam, dus wel een mooi pluspunt lijkt me.

Citaat:
Ik heb net een uur lang alle topics over de decentrale selectie over geneeskunde in nederland, voornamelijk Rotterdam bekeken. Moet zeggen bedankt voor de informatie, het is me nu een stuk duidelijker hoe het werkt, en aangezien een goede vriend van me geneeskunde studeert en hij nogal een goede leerling is (lees: 8+ direct geplaatst op UM) zal hij me wel van de benodigde informatie voorzien, en die boeken die in 't topic stonden, heb ze allemaal ff genoteerd

EDIT:
Ik ga denk ik al wat referenties bij elkaar zoeken van m'n werk/sport, neem wel aan dat ze dat op prijs stellen.
Het is niet eens zozeer kennis hoor. Het is niet alsof je van te voren een enorme lijst literatuur moet leren. Maar goed, zorg voor een paar goede boeken om mee te nemen en oefen thuis met een aantal dingen, maar volgens mij staat dat allemaal al wel in die andere topics.

Je hebt ongeveer een maand (tot begin maart was het volgens mij in mijn jaar) om alles bij elkaar te zoeken in de eerste ronde.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2007, 22:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
en ik. Hey, ff vraagje, hoe kan je te kennen geven dat je graag wil meehelpen met het nakijken van de 2e ronde? Moet je je daarvoor opgeven ofzo? En vanaf wanneer mag het? (ik ben nu tweedejaars)
Je moet er 3e jaars voor zijn en bij ons kwam er een berichtje op BB, zal nu wel sin-online worden. Het nakijken viel bij mij vlak voor tentamen 3.2D en ze komen er een poosje voor mee. (Maar geen maanden van te voren, aantal wekel geloof ik)
Verdient overgens ook best aardig. Daarbij zijn ze vrij flexibel, ik ben afgelopen jaar ook voor halve dagen geweest omdat ik nog een VO had en daar wel heen wilde. Ze zeiden eerst dat je je alleen voor hele dagen op kon geven, maar uiteindelijk kon je gewoon komen wanneer je tijd had, als je dat maar van te voren aangaf. Het is werk tot het klaar is)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 13:58
Isnogood
Isnogood is offline
Citaat:
Het gaat dus niet alleen om het meer van die punten hebben. Handig is het wel, maar echt, er gaan mensen door die meteen vanaf de middelbare school komen zonder ook maar 1 van die andere punten in te vullen. Het is wel moeilijker, maar zeker niet onmogelijk. Niet te druk om maken.
zal wel goedkomen dan!

Citaat:
Wetenschap is goed denk ik. Maak het niet te dramatisch en het "mensen helpen" is te standaard (en je kan ze ook niet altijd helpen, dus komt best wel naief over). Je hebt maar 200 woorden, dus veel is het niet en denk er goed over na. Zet erin hoe je erover denkt, waarom je het wil doen en verzant niet teveel in details (daar heb je niet genoeg woorden voor)
Hehe nee, ik ben meestal redelijk kort en bondig.. Ik zal er ook geen zielig huilverhaal van maken, daar zit niemand op te wachten.. Gewoon meer dat ik de ervaring heb opgedaan dat er toch nog wel het een en ander verbeterd kan worden en ik me daar graag in wil storten, zoiets .
Trouwens, het 'mensen helpen' hebben vast in de afgelopen 25 jaar al duizende mensen opgeschreven, dat zal ik uiteraard in een goede vorm moeten gieten ALS ik het er al zo simpel in zal zetten.

Citaat:
Dat soort dingen zijn zeldzaam, dus wel een mooi pluspunt lijkt me.
Ja zal er wel inzetten dat ik in interviews zal zeggen dat ik hoop te beginnen op de EUR na de zomervakantie hehe

Citaat:
Het is niet eens zozeer kennis hoor. Het is niet alsof je van te voren een enorme lijst literatuur moet leren. Maar goed, zorg voor een paar goede boeken om mee te nemen en oefen thuis met een aantal dingen, maar volgens mij staat dat allemaal al wel in die andere topics.
Ik heb al een vriend van me die geneeskunde studeert gevraagd of ie wat boeken heeft en of hij me wilde helpen voorbereiden tegen die tijd. Dat heb ik al geregeld met hem.

Citaat:
Je hebt ongeveer een maand (tot begin maart was het volgens mij in mijn jaar) om alles bij elkaar te zoeken in de eerste ronde.
Yep deze keer ook, voor 15jan08 inschrijven.. eind Januari de papieren en 01 Maart moet alles BINNEN zijn, dus niet dan pas opgestuurd zijn.. Maar op m'n werk zijn ze al voor me bezig, en zal m'n teamleider ook wel komende week pushen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010
Ghislaine91
26 14-11-2009 14:52
Studeren Decentrale selectie Geneeskunde 2009
WR
240 23-08-2009 03:10
Wegwijzen & Voorstellen Zin en onzin decentrale selectie
Marco Egas
0 09-08-2009 14:16
Studeren Decentrale selectie in Nijmegen
Marco Egas
0 23-07-2009 15:14
Algemene schoolzaken Decentrale selectie.
Estar
282 07-07-2006 21:44
Algemene schoolzaken Decentrale selectie bij loting-studies
Roos
11 15-11-2002 13:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.