Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2013, 14:41
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Kan iemand me wat nieuws voorschottelen, waarvan je denkt, ´´Hoe kan dit nou de voorpagina hebben bereikt?´´. En dan bedoel ik dat het nieuws op het NOS journaal komt of nrc next.

Ik weet nog dat het NOS uitzond over de relatie van Rafael van der vaart. Dat is niet iets wat op het serieuze NOS hoort Weten jullie nog zo´n oninteressant onderwerp?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2013, 15:01
Fist
Avatar van Fist
Fist is offline
Ik zou eens op teletekst kijken bij 'Kladblok', pagina 400 ofzo. Daar staat al het non-nieuws.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 17:28
Verwijderd
Politiek.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 20:17
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Die twee kinderen in die rioolbuis.

Iedere keer als ze vermelden dat iemand een sportwedstrijd heeft gewonnen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 02:35
Verwijderd
Alles rond de Fyra.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 11:52
Verwijderd
Als ze vertellen wat mensen van het koninklijk huis aan het uitspoken zijn. Zeker als het hun vakanties betreft.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 12:05
Fist
Avatar van Fist
Fist is offline
Citaat:
Als ze vertellen wat mensen van het koninklijk huis aan het uitspoken zijn. Zeker als het hun vakanties betreft.
Inderdaad, het is nu iedere dag raak. Hoezo is lintjes knippen zo bijzonder? Dat gebeurt iedere dag met navelstrengen van baby's.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 16:57
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Wat is (on)belangrijk voor de maatschappij of voor mij persoonlijk?
Ik vind de uitslagen van bepaalde sportwedstrijden wel belangrijk. Ik vind het interessant, voor mij is het daarom 'belangrijk.'

Citaat:
Als ze vertellen wat mensen van het koninklijk huis aan het uitspoken zijn. Zeker als het hun vakanties betreft
Dat van die vakanties ben ik met je eens. Maar een zakenreis, zoals onlangs in Duitsland is geweest kan best relevant zijn wanneer er orders uit volgen. In welke mate de aanwezigheid van het koninklijk paar daaraan bijdraagt is een punt van discussie, maar ik geloof wel dat dit een positieve bijdrage levert. Op deze manier vind ik het wel relevant. In ieder geval relevanter dan '200 doden bij aanslagen in Irak/waardanookstanië'
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 17:38
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ja hoor. Als andere miljardairs op zakenreis gaan, komt dat toch ook niet in de krant?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 18:28
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
De gemiddelde miljardair op zakenreis is niet het staatshoofd van Nederland.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 11:44
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
Sowieso vind ik dat 90% van de achterklap niet op de voorpagina hoeft.
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 19:31
Verwijderd
NOS is staatstelevisie. Een soort PR kanaal voor de overheid. Weinig kritisch. Vooral politici kietelen met non-vragen zonder echt kritisch door te vragen of te confronteren. Verder behandelen ze kijkers alsof het kleine kinderen zijn. Zowel met topics, met uitleg als met stemintonatie. NOS journaal vind ik een soort jeugdjournaal+. Het moet vooral gezellig zijn. En dan die geforceerde emo-bekken-trekken bij het weer. Helaas is RTL bepaald niet beter. Gelukkig is er internet.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 21:44
Verwijderd
Vandaag inclusief 1 vandaag ook weer minimaal 25 minuten weggesnoept met de simpele verhuizing van Friso. De journalist die halsstarrig retorische vragen bleef stellen terwijl "een neger is naar Nederland teruggekomen, geen verandering in status" alles samenvat.

Even afgezien van het feit dat het meer Hart van Nederland-nieuws is is de berichtgeving ook zo zwakzinnig als het achtereind van een zwakbegaafd varken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2013, 16:51
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wel fijn blijven kijken?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2013, 17:19
Verwijderd
Soms ontkom je er niet aan omdat anderen in huis het kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 10:38
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Soms ontkom je er niet aan omdat anderen in huis het kijken.
sure.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 22:36
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Vandaag alleen maar klagende mensen in het NOS journaal gezien die nu lopen te zeiken dat het zo warm is. Gewoon, 25 minuten lang, omdat het kan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 06:34
Verwijderd
In de online versie van de krant Het Belang van Limburg staan tegenwoordig youtube-filmpjes, 9Gag-plaatjes en conversaties die de aandacht trekken op FB. Zucht. En ik weet dat het niet het NOS-journaal is, maar het is wel een beetje triest, vooral als ze achter de rest van het internet aanlopen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2013, 13:41
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
In de online versie van de krant Het Belang van Limburg staan tegenwoordig youtube-filmpjes, 9Gag-plaatjes en conversaties die de aandacht trekken op FB. Zucht. En ik weet dat het niet het NOS-journaal is, maar het is wel een beetje triest, vooral als ze achter de rest van het internet aanlopen.
Dit is wel behoorlijk triest ja daar gaat het echte nieuws. Is dit omdat ze niet voldoende budget hebben om journalisten te betalen?
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2013, 13:42
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Over het algemeen, vinden jullie dat de kwaliteit van de berichtgeving omlaag gaat en welke nieuwsbronnen zijn nog van de oude berichtgeving die het minst van sensatie meenemen?
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2013, 20:30
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Onbelangrijk nieuws? Om maar eens wat te noemen: Scheidsrechter wordt getrapt, Chinees jongetje zit met z'n hoofd vast tussen een balustrade en Congresleden storten loon terug.

Bron: NOS
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Met citaat reageren
Oud 07-10-2013, 04:25
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Die eeuwige "de panda's hebben geneukt"

Ook zit er altijd wel een "kijk dit autoongeluk in deze uithoek van Colombia" tussen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2013, 04:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Over het algemeen, vinden jullie dat de kwaliteit van de berichtgeving omlaag gaat en welke nieuwsbronnen zijn nog van de oude berichtgeving die het minst van sensatie meenemen?
1. Nee, maar dat komt omdat de kwaliteit al heel wat jaren op het absolute dieptepunt zit.
2. Achja het financieel dagblad is nog altijd gortdroog.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2013, 11:15
Verwijderd
Ik neem het media niet kwalijk dat ze 'zinloos' nieuws brengen, het zijn namelijk wel de berichten die het meest gelezen worden.
Ter illustratie, de top 5 berichten op VK.nl:
-Man overlijdt week na 41 jaar eenzame opsluiting
-Dit zijn de beste vegetarische gerechten van Nederland
-Komst nieuwe kankercentra op losse schroeven
-Johan Cruijff maakt zich zorgen
-Russisch boegeroep voor Halina Reijn en Eelco Smits

En op nrc.nl is het niet anders. http://www.nrc.nl/apps/bigboard/

Dus tja, als niemand het 'relevante' en 'belangrijke' nieuws wil lezen houdt het toch op.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2013, 22:08
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Die eeuwige "de panda's hebben geneukt"

Ook zit er altijd wel een "kijk dit autoongeluk in deze uithoek van Colombia" tussen
Klinkt een beetje als hart voor nederland oid.
Citaat:
1. Nee, maar dat komt omdat de kwaliteit al heel wat jaren op het absolute dieptepunt zit.
2. Achja het financieel dagblad is nog altijd gortdroog.
Hoe zouden ze dan uit dat dieptepunt kunnen komen? Waar ligt het volgens jou aan? Is er gewoon gebrek aan goed nieuws (komkommertijd) of proberen de meeste journalisten er zo makkelijk mogelijk hun dagelijkse boterham mee te verdienen?

Het financieel dagblad, paar dingetjes daarover. Ten eerste ik heb t zelf wel eens ingekeken maar nooit inhoudelijk gelezen inderdaad omdat het gortdroog is. Dus eigenlijk zou de beste manier zijn om de artikelen uit het FD te nemen en daar een mooi bericht van te schrijven in begrijpelijke taal in plaats van simpele statistieken/cijfers en feiten?
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2013, 12:07
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik denk wel dat de meeste journalisten vooral een boterham willen verdienen ja. En de meeste redacties zoveel mogelijk krantjes aan de man willen bengen zodat hun adverteerders meer spullen aan de man kunnen brengen. En als dan in NRC een semi-serieus stuk over Miley Cyrus moet om er een naaktfoto van diezelfde Miley bij te kunnen zetten dan is dat heus niet om het fenomeen Miley Cyrus van journalistiek commentaar te voorzien maar om een doelgroep te bedienen die geld oplevert.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2013, 22:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Klinkt een beetje als hart voor nederland oid.
Och de NOS heeft er ook een aardig handje van.

Citaat:
Hoe zouden ze dan uit dat dieptepunt kunnen komen? Waar ligt het volgens jou aan? Is er gewoon gebrek aan goed nieuws (komkommertijd) of proberen de meeste journalisten er zo makkelijk mogelijk hun dagelijkse boterham mee te verdienen?
Geen van beiden, de kijker wilt een gevarieerd aanbod en het meeste belangwekkende nieuws is negatief, marketingtechnisch is het dus goed om een nieuwsuitzending af te sluiten met een kort bericht in de catagorie: de pandas hebben weer geneukt.

In de zelfde lijn kan je de melding plaatsen "hierna bij het sportjournaal -> 2 minuten stukje over sport -> vervolgen met bomaanslag in irak" ik erger me er dood aan omdat het oppervlakkig is maar het houdt de balans erin.

ik denk juist niet dat het zo makkelijk mogelijk is, dan pak je gewoon de meest indrukwekkende verhalen van een paar bronnen (ANP, reuters) en plakt ze achter elkaar, volgens mij gaat er juist enorm veel tijd inzitten om een "gebalanceerd" aanbod te creëeren.

Het is ook te merken aan de nieuwslezers, volgens mij zou die als ze "tante toos liep in haar sting tralalala tralalala" op de autocue zetten dat met het zelfde domme gezicht oplezen.

Citaat:
Het financieel dagblad, paar dingetjes daarover. Ten eerste ik heb t zelf wel eens ingekeken maar nooit inhoudelijk gelezen inderdaad omdat het gortdroog is. Dus eigenlijk zou de beste manier zijn om de artikelen uit het FD te nemen en daar een mooi bericht van te schrijven in begrijpelijke taal in plaats van simpele statistieken/cijfers en feiten?
Neen want er valt geen verhaal van te maken, het zijn economische ontwikkelingen en die laten zich nu eenmaal het beste uitdrukken in percentages en cijfers, natuurlijk zit er soms een begeleidend stukje bij maar vaak is dat meer om de achtergrond achter de ontwikkelingen te beschrijven.

M.i. is de beste manier van nieuws vergaren zelf zoeken, gecombineerd met een grote algemene kennis en het besef dat alles of gelogen of zwaar overdreven kán zijn
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 19:19
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Maarten van Rossem zegt hier ook wat van. Je moet wel een beetje van z'n gezeur houden hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=XP4KHo802Dk
__________________
Always look on the bright side of life
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 22:05
Verwijderd
Van Rossem is zelf onbelangrijk nieuws.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Dit is wel behoorlijk triest ja daar gaat het echte nieuws. Is dit omdat ze niet voldoende budget hebben om journalisten te betalen?
Geen idee, ik denk 'hip en jong' willen zijn. Maar het komt er vooral op neer dat mijn grootouders een half jaar na de feiten aan me vragen of ik die grappige foto van die puppy die op een behaarde penis lijkt heb gezien. Pret.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Requiem for a Saai #1458
Verwijderd
500 13-07-2011 22:26
De Kantine Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Briseïs
500 09-11-2004 16:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.