Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2015, 10:50
JohVis
JohVis is offline
Beste lezers,

Ik ben benieuwd of er bij jullie op school aandacht is besteed aan de aanslag op Charlie Hebdo, en/of de nasleep daarvan. Over dat onderwerp schreef ik zelf twee dagen terug deze column: https://decorrespondent.nl/2327/De-c...87131-85f347fa.

Als docenten aandacht besteed hebben aan de aanslag, hoe deden ze dat dan? Gingen zij met jullie in gesprek of discussie? Lieten zij artikelen lezen? Lieten zij cartoons zien? En ging het alleen om docenten Frans, filosofie, maatschappijleer en Nederlands, of hadden alle docenten aandacht voor de aanslag? Of heeft geen docent het erover gehad?

Ik hoor het graag!

Met groet,
Johannes Visser

ps. Zet in je reactie even op wat voor een school je zit.
www.decorrespondent.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2015, 11:26
Verwijderd
Ik werk op een school voor voortgezet onderwijs met ongeveer 4989 intern bekostigde leerlingen met alles van PrO tot Gymnasium, inclusief TTO. De algemene tendens die ik van docenten hoor tijdens mijn wekelijkse rondje langs de schoollokaties is dat mentoren het er met "hun" kinderen over hebben. Hoe verschilt per docent. Tevens hebben docenten geschiedenis en maatschappijleer hun lessen aangepast verneem ik via de secties. Ik ben van plan om aan leerlingen te vragen hoe het in de les gebracht is en hoe zij en hun klasgenootjes dat ervaren.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 18:55
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Omdat ik afgelopen week niet op school was, heb ik het er vandaag met mijn leerlingen van groep 8 op een rooms-katholieke basisschool over gehad. We zijn in gesprek gegaan en iedereen vertelde zijn of haar mening en daar werd weer op gereageerd. Het was een heel prettig gesprek, waarin angsten werden uitgesproken, maar waarbij de kinderen elkaar ook weer geruststelden.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 15-01-2015, 21:20
jongen-1999
Avatar van jongen-1999
jongen-1999 is offline
Bij ons op school TTO,VWO,HAVO en MAVO(tl) is er niet over gesproken. Waarom? Geen idee, ik denk omdat we volgende week tentamen hebben en dat een grotere prioriteit is.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2015, 22:07
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Bij ons op school TTO,VWO,HAVO en MAVO(tl) is er niet over gesproken. Waarom? Geen idee, ik denk omdat we volgende week tentamen hebben en dat een grotere prioriteit is.
Da's ook niet liberaal zeg.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2015, 22:17
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Alleen bij maatschappijleer hebben we ongeveer een uur erover gesproken. Met een aantal cartoons en we keken de nieuwsuitzending van de NOS ook terug.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 15-01-2015, 22:22
jongen-1999
Avatar van jongen-1999
jongen-1999 is offline
Citaat:
Da's ook niet liberaal zeg.
Haha, je hebt gelijk aangezien scholen onafhankelijk zijn en geen ideologen steunen behalve bijzondere scholen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2015, 16:46
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Nog nooit heeft er iemand buiten Frankrijk om dat sufferdje gekraaid en nu zijn er tig redacteuren en tekenaars vermoord en nu wil iedereen het hebben, hebben, hebben. Niet omdat het inhoudelijk zo goed is, nee puur om ermee te pronken op Facebook of het te verpatsen tegen woekerprijzen op Marktplaats.
__________________
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2015, 16:56
Verwijderd
Wat is je punt? Mogen mensen alleen zaken kopen als ze die zaken inhoudelijk goed vinden, en alleen zaken kopen waarmee ze geen winst maken?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2015, 08:27
Verwijderd
Ja tijdens sova, dgl en mw. Bij Nederlands moesten we een betoog schrijven.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2015, 11:29
Verwijderd
sova? dgl?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.