Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2013
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2013, 13:50
kersevlaai
kersevlaai is offline
Wie weet nu al dat ie gezakt is en gaat een vak herkansen? En wie herkanst om zijn gemiddelde op te krikken? Zet ook je niveau erbij.
Advertentie
Oud 13-06-2013, 15:02
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
Ik ben gezakt, met een gemiddelde van 5,1.

Mijn Cijferlijst van het CE:
Nederlands: 5,2
Engels: 5,7
Wiskunde: 5,6
Biologie: 5,3
Aardrijkskunde: 5,0
Duits: 4,0

Ik ga engels herkansen, om te slagen moet ik daar een 7,9 op halen.
Kleine kans, maar niet onmogelijk!
Oud 13-06-2013, 15:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heel veel succes Bola!

Ik ga waarschijnlijk wiskunde herkansen, ben niet ontevreden met het cijfer (5,8) maar iets hoger zou toch leuk zijn. En andere vakken herkansen heb ik echt totaal geen zin in omdat ik die toch waarschijnlijk niet hoger krijg.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 13-06-2013, 15:47
Verwijderd
ik ben gezakt en ga economie herkansen.
Oud 13-06-2013, 16:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik ben gezakt en ga economie herkansen.
Aww, balen Sadye. Is er met herkansing nog wel kans dat je gaat slagen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 13-06-2013, 17:24
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Ik ben geslaagd voor havo maar ga engels, 5.1, herkansen, bij een 5.5 sta ik weer een 6, moet kunnen denk ik zo.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 13-06-2013, 17:35
Ribbon
Ribbon is offline
Ik ben geslaagd, vwo,, maar ga n 42 voor natuurkunde herkansen
Oud 13-06-2013, 19:49
xKim94
xKim94 is offline
ik ben geslaagd voor vwo, maar ga aardrijkskunde herkansen. moet van een 6.9 een 7.1 maken en dan sta ik afgerond een 8 op mijn eindlijst. moet mogelijk zijn.
iedereen heel veel succes met herkansen, zeker de mensen die gezakt zijn!
Oud 13-06-2013, 21:00
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
Over here! Ik ben geslaagd (jippie), maar ga toch nog herkansen om mijn cijfer op te krikken. Ik kan veel beter!
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Oud 13-06-2013, 22:10
kersevlaai
kersevlaai is offline
Geslaagden, herkansen jullie vanwege vervolgopleidingen? Of omdat het zo mooi staat op je cijferlijst?
Oud 13-06-2013, 22:36
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
In eerste instantie voor vervolg, het is loting, dus een iets hoger gemiddelde is altijd mooi meegenomen! Maar aangezien er al 2 5'en als eindcijfer staan, wil ik die van engels best weg hebben, staat zo dom, op engels een onvoldoende mja ik kan het gewoon echt niet..
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 13-06-2013, 23:07
kersevlaai
kersevlaai is offline
Je bent echt niet de enige hoor, die slecht is in Engels. Maar inderdaad, ik snap wat je bedoeld. Ik heb voor geschiedenis een 5,2 gehaald en het staat zo lelijk, maar hoger gaat me echt niet lukken in een herkansing.
Oud 13-06-2013, 23:20
ariekontgat
ariekontgat is offline
Onverwachts op mijn examens allemaal hoge zevens en achten gehaald.
Heb alleen een 5.3 gehaald op Nederlands waardoor ik daarvoor een 5 sta, verder allemaal zevens en twee zesjes.
Ik ga Nederlands (HAVO) herkansen want een lijst zonder onvoldoendes is wel mooi, een 5,6 voor Nederlands moet te doen zijn vooral wanneer je er lekker zonder stress je toets ingaat.
Oud 13-06-2013, 23:34
the economist
the economist is offline
iedereen die geslaagd is van harte ! En alle herkansers: succes (en t is maar even doorbijten nu)
Oud 14-06-2013, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Aww, balen Sadye. Is er met herkansing nog wel kans dat je gaat slagen?
Als ik een 7 haal ja.
Oud 14-06-2013, 08:47
xKim94
xKim94 is offline
Citaat:
Geslaagden, herkansen jullie vanwege vervolgopleidingen? Of omdat het zo mooi staat op je cijferlijst?
Nou, ik ga aardrijkskunde studeren en ik vind het wel leuk om daar te kunnen vermelden dat ik een 8 had (sta nu 7.4), maar het is geen vereiste ofzo.
Oud 14-06-2013, 11:13
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik ben geslaagd (VWO) maar heb wel een 5,3 voor m'n Nederlands CE gescoord waardoor ik op een eindcijfergemiddelde van 6,0 uitkom. Maar de fut om nu nog te gaan herkansen heb ik echt niet meer, en dat wordt nog eens extra versterkt door het feit dat ik uiteindelijk cum laude geslaagd ben..
Oud 14-06-2013, 13:45
Verwijderd
Ik ben cum laude geslaagd, maar ik ga economie herkansen, want ik had 0.1 te laag om een 9 te eindigen op mijn eindlijst, en het overgrote deel van mijn vrienden gaat toch herkansen dus dan probeer ik het ook maar...
Ads door Google
Oud 15-06-2013, 11:55
Starbucks-
Starbucks- is offline
Totaal onverwacht geslaagd maar toch die 5.5 voor biologie herkansen. Het meest opgeluchte gevoel; geslaagd zijn en toch herkansen

Gezakt herkansers; heel veel succes!
Oud 15-06-2013, 13:20
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Dikke respect voor degene die herkansen terwijl ze al geslaagd zijn, knap dat jullie zo gemotiveerd zijn om nog een keer te blokken.

En voor degenen die moeten herkansen, ik hoop voor jullie dat je als nog slaagt hou de hoop en de goede moed erin!

Heel veel succes allemaal!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Oud 15-06-2013, 15:04
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Dikke respect voor degene die herkansen terwijl ze al geslaagd zijn, knap dat jullie zo gemotiveerd zijn om nog een keer te blokken.
Mwoaahh, blokken niet echt, morgen en overmorgen nog eventjes examentje maken om te oefenen, nu toch zeeën van tijd haha. Ik ga er sws al relaxeder in, dus dat kan ook helpen .
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 15-06-2013, 18:47
RozaRozax
RozaRozax is offline
Ik doe havo en moet aardrijkskunde herkansen, ik moet een 5,8 halen.. moet te doen zijn
Oud 15-06-2013, 20:03
nightrise
nightrise is offline
Ik herkans heb als CE gemiddelde een 5.49 dus net te weinig.
Ik ga biologie (VWO) herkansen,ik hoef dus maar 0,1 hoger te halen.
Oud 15-06-2013, 21:43
Verwijderd
0.1 gaat je lukken! Ik zou voor de zekerheid wel voor iets meer leren he maar veel succes!!
Oud 16-06-2013, 13:07
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
Ik ben gezakt. En ga Maatschappijwetenschappen herkansen van een 5,1 naar een 5,2 - nog 0.1 - dus dat is zeker wel mogelijk!
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Advertentie
Oud 18-06-2013, 17:32
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
en mensen hoe ging het?

Ik heb engels naarr een 5.7 gerockt, zonder Nterm, dus ik sta weer een 6 op engels! Na 4 jaar een onvoldoende gestaan te hebben van de 5, ben ik heeeeeel blij!!!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 18-06-2013, 17:42
RidaVG
RidaVG is offline
Engels was moeilijker dan tijdvak 1 en denk dat er nog wat fouten zitten in het correctievoorschrift
Oud 18-06-2013, 21:48
Verwijderd
Economie was heel veel makklijker
Oud 19-06-2013, 17:28
Eydise
Eydise is offline
Ik heb niets herkanst, maar heb toch maar even snel de tweede tijdvakken doorgelezen... vooral Bio en Natuurkunde zagen er behoorlijk pittig uit... anyways, ik vind het helemaal mooi, geslaagd met 8,8 () gemiddeld.
Oud 20-06-2013, 16:11
ariekontgat
ariekontgat is offline
Citaat:
Ik heb niets herkanst, maar heb toch maar even snel de tweede tijdvakken doorgelezen... vooral Bio en Natuurkunde zagen er behoorlijk pittig uit... anyways, ik vind het helemaal mooi, geslaagd met 8,8 () gemiddeld.
Nerd (maar heb wel respect voor nerds, kan je nog wat van leren)
Oud 21-06-2013, 13:27
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik heb niets herkanst, maar heb toch maar even snel de tweede tijdvakken doorgelezen... vooral Bio en Natuurkunde zagen er behoorlijk pittig uit... anyways, ik vind het helemaal mooi, geslaagd met 8,8 () gemiddeld.
Wow, ik dacht dat ik al lekker lag met m'n 8,0 gemiddeld, maar dit is toch wel een heel mooi cijfertje! Proficiat
Oud 22-06-2013, 02:57
Eydise
Eydise is offline
Nerds for the win!
Oud 22-06-2013, 13:10
Starbucks-
Starbucks- is offline
Biologie was inderdaad best pittig
Oud 22-06-2013, 21:12
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Ik snap niet dat mensen iets gaan herkansen terwijl ze al geslaagd zijn Ik zou het beledigend vinden tegenover twee vriendinnen van me die een herkansing moeten maken.
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Oud 22-06-2013, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet dat mensen iets gaan herkansen terwijl ze al geslaagd zijn Ik zou het beledigend vinden tegenover twee vriendinnen van me die een herkansing moeten maken.
Tja, ik kan me voorstellen dat het voor je vriendinnen zuur voelt, maar voor sommige mensen vergroot het hun lotingskansen... en ik vond het gewoon leuk om mijn lijst mooier te maken... Ik wil niet de rest van mijn leven nog nadenken dat het maar 0.1 scheelde of ik had een 9 voor economie gehad..

En geslaagde mensen hebben toch net zoveel recht op een herkansing.. het is niet van oh, je hebt de eerste keer al goed genoeg je best gedaan dus nou mag je niet meer want wij zijn toch van de 6jes cultuur hier dus 5.5 is goed genoeg..
Oud 22-06-2013, 22:40
Ribbon
Ribbon is offline
Citaat:
Ik snap niet dat mensen iets gaan herkansen terwijl ze al geslaagd zijn Ik zou het beledigend vinden tegenover twee vriendinnen van me die een herkansing moeten maken.
Aaaand no one cares.

Gratis herkansing, gratis kans op n hoger cijfer, dus waarom niet.
Ads door Google
Oud 23-06-2013, 12:19
Starbucks-
Starbucks- is offline
Als je dat beledigend vindt dan ben je overgevoelig. Iedereen heeft recht op een herkansing. En sommigen zoals ik vinden het gewoon zonde om 'm onbenut te laten.
Oud 23-06-2013, 15:58
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Voor een lotingsstudie, oké, maar het hangt er ook vanaf hoe belangrijk cijfers voor je zijn. Voor mij zijn ze niet belangrijk, mits ik geslaagd ben en ik denk ook niet na over of ik hoger zou willen scoren. Het is geen belediging tegenover de mensen die wel hebben herkanst, maar ik zou het zelf niet nuttig vinden, omdat het voor de meerderheid van de vervolgstudies geen zak uitmaakt of je een zes of negen hebt. Dat voelde toen ik in eerste instantie hbo wilde doen ook een beetje '' toen mijn mooie lijst gewoon wegvaagde in de massa. Dat ik dat beledigend vind tegenover mijn vriendinnen is denk ik meer een persoonlijk aspect, omdat ze er heel hard aan gewerkt hebben maar het vooralsnog niet hebben gehaald. Ik heb er minder hard voor gewerkt.

Survibingrabbit, ik hoop niet dat je je hele leven nadenkt over het verschil tussen een 8 en een 9 als je op je herkansing lager haalt

Dus beknopt samengevat, ik snap het (toch wel), maar ik zie het nut er niet van in.
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Oud 23-06-2013, 18:39
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Biologie was inderdaad best pittig
Neuh...

(Troll)
Oud 23-06-2013, 18:41
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Voor een lotingsstudie, oké, maar het hangt er ook vanaf hoe belangrijk cijfers voor je zijn. Voor mij zijn ze niet belangrijk, mits ik geslaagd ben en ik denk ook niet na over of ik hoger zou willen scoren. Het is geen belediging tegenover de mensen die wel hebben herkanst, maar ik zou het zelf niet nuttig vinden, omdat het voor de meerderheid van de vervolgstudies geen zak uitmaakt of je een zes of negen hebt. Dat voelde toen ik in eerste instantie hbo wilde doen ook een beetje '' toen mijn mooie lijst gewoon wegvaagde in de massa. Dat ik dat beledigend vind tegenover mijn vriendinnen is denk ik meer een persoonlijk aspect, omdat ze er heel hard aan gewerkt hebben maar het vooralsnog niet hebben gehaald. Ik heb er minder hard voor gewerkt.

Survibingrabbit, ik hoop niet dat je je hele leven nadenkt over het verschil tussen een 8 en een 9 als je op je herkansing lager haalt

Dus beknopt samengevat, ik snap het (toch wel), maar ik zie het nut er niet van in.
Tevredenere ouders misschien? Wilde gok, maar praktisch nut heeft het naast lotingsstudies niet...
Oud 23-06-2013, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Survibingrabbit, ik hoop niet dat je je hele leven nadenkt over het verschil tussen een 8 en een 9 als je op je herkansing lager haalt
Haha nee dan niet, want dan heb ik het in ieder geval geprobeerd, dan is anders dan weten dat het wel had gekund als ik niet te lui was geweest om 3 uur in de aula te zitten.
Oud 27-06-2013, 11:26
Verwijderd
En, was jullie herkansing gelukt? Hebben jullie gehaald wat jullie wilden halen en zijn sommige gezakten alsnog geslaagd? Mijn herkansing was succesvol
Oud 28-06-2013, 21:44
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
En, was jullie herkansing gelukt? Hebben jullie gehaald wat jullie wilden halen en zijn sommige gezakten alsnog geslaagd? Mijn herkansing was succesvol
Hoeveel hoger heb je gehaald?
Oud 28-06-2013, 22:30
Verwijderd
0, 3 heb nu een 9 op mn lijst erbij voor economie
Oud 02-07-2013, 12:03
xKim94
xKim94 is offline
ik moest 0.2 hoger halen voor ak om daar een 8 voor te staan en guess what, ik had precies 0.2 hoger, was echt blij! heb ik tenminste niet voor niets drie uur in een gymzaal gezeten terwijl het buiten 35 graden was. (want wat betreft het weer had ik beter in het zwembad kunnen gaan liggen).
Oud 02-07-2013, 21:34
Verwijderd
Citaat:
ik moest 0.2 hoger halen voor ak om daar een 8 voor te staan en guess what, ik had precies 0.2 hoger, was echt blij! heb ik tenminste niet voor niets drie uur in een gymzaal gezeten terwijl het buiten 35 graden was. (want wat betreft het weer had ik beter in het zwembad kunnen gaan liggen).
Ah goedzo!! Gefeliciteerd!
Oud 06-07-2013, 12:14
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
0, 3 heb nu een 9 op mn lijst erbij voor economie
Oh, toppertje! Die 9's staan mooi hé
Oud 06-07-2013, 22:54
Verwijderd
ja heerlijk t zou ook balen zijn geweest als ik m niet had, want in de 5e had ik een andere leraar, en die had nogal een rare opvatting over hoe je klassen moet voorbereiden op se's en over wat goede antwoorden zijn, als je op een vraag uit de examenbundel namelijk letterlijk het modelantwoord geeft is het fout... zo kwam het dat ik bij hem een 6.5 haalde (ook nog eens na herkansing, eerste keer was 5.6....) en in de 6e bij de andere leraar een 8.9 en een 10 (en een 9.1 voor centraal dus uiteindelijk) dus ik moest en zou die 9 krijgen
Oud 07-07-2013, 20:07
Swagtacular
Swagtacular is offline
Als ik jullie allemaal hoor, dan ben ik bang voor mijn examen volgend jaar. Ik ben een simpele jongen die van voetbal houd maar ik wil ookcommunicatie managment gaan doen en dan bij een groot bedrijf werken zoals Unilever... misschien wordt ik ook wel premier zoals Mark Rutte, het kan in ieder geval niet veel slechter...

Maar dan moet ik eerst mijn examen halen volgend jaar!! Ik ben echt bang dat ik straks moet herkansen want dat is op mijn school echt iets waarvan ze zeggen, dat is voor losers.
Oud 08-07-2013, 12:32
Shenron
Shenron is offline
Citaat:
Als ik jullie allemaal hoor, dan ben ik bang voor mijn examen volgend jaar. Ik ben een simpele jongen die van voetbal houd maar ik wil ookcommunicatie managment gaan doen en dan bij een groot bedrijf werken zoals Unilever... misschien wordt ik ook wel premier zoals Mark Rutte, het kan in ieder geval niet veel slechter...

Maar dan moet ik eerst mijn examen halen volgend jaar!! Ik ben echt bang dat ik straks moet herkansen want dat is op mijn school echt iets waarvan ze zeggen, dat is voor losers.
Je moet nergens bang voor zijn. Als je gewoon je best blijft doen dan komt het wel goed. En trek je niets aan van wat andere mensen over je gaan denken als je iets moet herkansen.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2008 SE's Herkansen
Chocolademelk
35 09-05-2008 21:53
Algemene schoolzaken Herkansingen
*** Sido ***
48 07-03-2005 19:34
Eindexamens 2004 Wat ga jij herkansen?
Daantje_0705
42 23-06-2004 22:10
Algemene schoolzaken Ziek tijdens toetsweek --> herkansing?
Go
22 26-01-2004 19:42
Algemene schoolzaken Herkansing beleid (midd.school)?
dancelady
37 19-04-2003 15:23
Algemene schoolzaken Herkansingen!!
A loved one
33 01-04-2003 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.