Oud 06-03-2002, 12:48
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Wie heeft ooit die mythe de wereld in geholpen dat cannabis niet lichamelijk verslavend is en dat je tegen cannabis geen tolerantie kunt ontwikkelen?

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat een leugen en een mythe is.

ik kan 4 pijpjes achter elkaar oproken en ik word lang niet zo stoned als een paar maanden geleden met 1 pijpje, en als ik stop met roken krijg ik de volgende dag afkickverschijnselen.

niet zo erg als de afkickverschijnselen van heroine ofzo natuurlijk, maar zonder wiet word ik rusteloos,kan niet in slaap roken, raak geirriteerd door kleine dingen en natuurlijk heb ik een sterke hunkering naar weed.

iemand ervaring hiermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2002, 13:46
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Wie heeft ooit die mythe de wereld in geholpen dat cannabis niet lichamelijk verslavend is en dat je tegen cannabis geen tolerantie kunt ontwikkelen?

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat een leugen en een mythe is.

ik kan 4 pijpjes achter elkaar oproken en ik word lang niet zo stoned als een paar maanden geleden met 1 pijpje, en als ik stop met roken krijg ik de volgende dag afkickverschijnselen.

niet zo erg als de afkickverschijnselen van heroine ofzo natuurlijk, maar zonder wiet word ik rusteloos,kan niet in slaap roken, raak geirriteerd door kleine dingen en natuurlijk heb ik een sterke hunkering naar weed.

iemand ervaring hiermee?
Ik denk dat dit veel meer geestelijke verslaving is, gewoonte...

Dat heb ik ook.

Ik ben nu ff gestopt, en ik merk dat ik 's avonds moeilijker in slaap kan komen omdat ik gewend was eerst een joint te roken. Ben al eerder een week of twee gekapt, met daarvoor een periode van intesief blowen, iedere dag...en toen had ik dit niet.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:07
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
drama schreef:
Ik denk dat dit veel meer geestelijke verslaving is, gewoonte...

ik ben al eerder van plan geweest 1 week te stoppen, dat is me toen gelukt maar na die ene week had ik totaal geen behoefte meer aan weed, zodat ik uiteindelijk 2 weken gestopt ben. als het alleen geestelijk was denk ik dat ik ook na die ene week nog behoefte had aan dat spul.
bovendien zou ik geen tolerantie tegen weed ontwikkelen als het slechts geestelijk was.

Dat heb ik ook.

Ik ben nu ff gestopt, en ik merk dat ik 's avonds moeilijker in slaap kan komen omdat ik gewend was eerst een joint te roken. Ben al eerder een week of twee gekapt,

me2.

met daarvoor een periode van intesief blowen, iedere dag...en toen had ik dit niet.
ik wel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 19:06
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Kheb dat ook, maar k ga nu proberen te stoppen.. wens me sterkte kzal t nodig hebbe..
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 19:27
Broertje
Broertje is offline
Broertje schreef:
Nee dat zeggen ze ja... Maar ik heb het zelf gezien dat je zeker wel lichamelijk verslaafd kan raken aan blowen. Als je elke dag een blowtje nodig hebt omdat je lichamelijk dan wel geestelijk niet goed voelt en je begint te trillen noem ik dat toch wel degelijk lichamelijk verslaafd
--------------------------------------------------------------------------------

Kenny McCormick:
die mensen beginnen gewoon te trillen omdat ze weer last krijgen van stress, stress die opgeheven word als ze stoned/high zijn. ik noem dat dus toch echt geestelijke verslaving.

Hee kenny jij misschien!! kijk eens onder topic Cocaine doe niet zo dom, het bovenste stukje is van mij en de reactie eronder is van jou!! nou toch wel toegeven haha maar ja weer eentje meer die het met mij eens is!!!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 06:51
ick
ick is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
,kan niet in slaap roken,
dat vind ik knap, kan je dat wel als je veel geblowed heb dan?

tolerantie heb nix met de aard van je verslaving te maken duud, softdrugs zijn puur geestelijk verslavend, net als nicotine.... ooit geprobeerd van 't roken af te komen? dan heb je binnen 4 uur de eerste afkickverschijnselen al.... en dat zijn zo min of meer dezelfde dingen die jij zegt nu...

lichamelijke verslaving betekent dat je lichaam meer wil... en niet meet gunctioneert zonder.... en zo te merken functioneer jij nog wel... je typt zelfs nog!

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 12:27
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Broertje schreef:
Hee kenny jij misschien!! kijk eens onder topic Cocaine doe niet zo dom, het bovenste stukje is van mij en de reactie eronder is van jou!! nou toch wel toegeven haha maar ja weer eentje meer die het met mij eens is!!!
hehe..

mja, ik begin aan alles te twijfelen, de informatie die erover bekend is spreekt elkaar tegen.
vreemd genoeg heb ik op een pro-wiet site zelfs gelezen dat het lichameijk verslavend is, terwijl op een site die meer anti-gericht is juist staat dat het slechts geestelijk is.

Verder heeft iemand op een ander forum gezegd dat ie naar de Jellinek ging om van zijn blowprobleem af te komen, daar zei de
deskundige dat zijn hypofyse(stukje hersenen) altijd gewend was geweest om gevoed te worden met THC van buitenaf, en daarom is het moeilijk om van weed af te komen want eerst moet die hypofyse weer leren om zelf een THC-achtige stof te maken.
dat klinkt dus weer als een typische lichamelijke verslaving.

vreemd genoeg heb ik nu helemaal geen zin in weed, dat klinkt weer meer als een geestelijke verslaving.. ik heb vaak 's avonds de meeste zin in dat spul.

twijfel,twijfel...


Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 12:37
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
ick schreef:
dat vind ik knap, kan je dat wel als je veel geblowed heb dan?

wat zeg ik nou? zei ik ik slaap roken? ik bedoel in slaap raken.
en ik kan juist moeilijker in slaap raken zonder weed.
vannacht weer. tot misschien wel half 4 wakker gelegen terwijl ik pas om half 2 naar bed ging. en meeteen doorgeslaapt tot 12 uur GVD. mijn hele bioritme raakt verstoord.
nouja, morgen moet ik verplicht vroeg opstaan, dan heb ik die keuze niet meer.


tolerantie heb nix met de aard van je verslaving te maken duud, softdrugs zijn puur geestelijk verslavend, net als nicotine....

jij bent de eerste die ik ooit heb horen zeggen dat nicotine slechts een geestelijke verslaving is... en waarom zou tolerantie niks met de aard van verslaving te maken hebben? tolerantie is een kenmerk van lichameiljke verslaving, omdat je lichaam
dan zelf niet meer stoffen produceert die
op die drugs lijken die je inneemt, waardoor je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken als eerst.

ooit geprobeerd van 't roken af te komen?

ik rook nooit. nouja, ik heb een goedkoop sigaartje liggen thuis maar als ik al rook dan is het in een joint, en het kost me geen moeite om van de nicotine af te blijven verder. ik rook iig niet genoeg om daar lichamelijk aan verslaafd te raken.

dan heb je binnen 4 uur de eerste afkickverschijnselen al.... en dat zijn zo min of meer dezelfde dingen die jij zegt nu...

could be.

lichamelijke verslaving betekent dat je lichaam meer wil... en niet meet gunctioneert zonder.... en zo te merken functioneer jij nog wel... je typt zelfs nog!
onzin. er zijn verschillende gradaties van lichamelijke verslaving. en hoe erger, hoe minder goed je kunt functioneren.
niet alle afkicks zijn zo erg als de heroine-afkick.


P.S.=Choke, sterkte met stoppen.




[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (07-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 16:44
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Bij cannabisproducten is nooit vast gesteld dat ze lichamelijk verslavend werken. Het waarschijnlijkst is dat dat ook niet het geval is. Echter kunnen macht der gewoonte en geestelijke instabiliteit (die je kan krijgen als je stopt) overslaan in lichamelijke kenmerken zoals slapeloosheid, lusteloosheid, hoofdpijn, spierpijn e.d., dit is dus zover bekend puur geestelijk en dus niet echt lichamelijk

Ik denk dat een veel groter probleem is dat veel mensen denken dat geestelijke verslaving niet zo erg is, maar dat is wel een fabel. Afhankelijkheid kan dezelfde problemen geven als verslaving aan bv. heroïne (al is die kans natuurlijk kleiner) als je stopt, maar dat is dan ook meer een persoonsgebonden kwestie.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 16:53
Verwijderd
mwah, khad ut wel een beetje toen (een maand geleje) ik een week lang elke dag geblowd had, een dag niet en ik wou weer... maar da was weer na 2 dagen over ofzow

maar khad weer laatst een week weer elke dag geblowd en toen een dag niet en khad toen helemaal nergens last van...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 17:57
Griller
Griller is offline
Toch vreemd... Ik heb een tijdje (ik kon aan gratis wiet komen) Ontzettend veel geblowed (zo'n 3 keer per dag) . Na een tijdje raakte ik in een soort van angsttrip en ben ik er gelijk mee gestopt. Geen problemen mee gehad ook geen behoefte aan wiet.Maar daarbij ging ik ook heel veel sporten misschien dat dat helpte..
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 18:30
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Tis een beetje vaagh. Als je op bijv. Drugs-info.nl kijkt staat ook dat het niet lichamelijk verslavend is. Maar ik ben ff wat rustiger aan gaan doen. (moet dit jaar m'n examen nog halen) En ik kan juist beter slapen en ik heb eigenlijk ook veel minder behoefte aan wiet. Soms als het er op aan komt dat het een "blow gelegenheid" is blow ik en anders (zoals nu op een doordeweekse avond) niet. Ik kan wel aan alle mensen als tip geven die "denken" dat ze verslaafd zijn. Probeer ff een tijdje niet doordeweeks te blowen je zal zien dat het best mee valt
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 18:32
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Oh nog 1 ding. En daar moet ik wel ff eerlijk in zijn. Als je doordeweeks niet blowd: Kijk je echt ontzettend uit naar het weekend. (niet eens echt naar het blowen maar meer naar de rust en relaxedheid van het weekend)
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 20:31
jaz-p'
jaz-p' is offline
geestelijke verslaving, net zoals roken na een week heeft je lichaam de sigaret al niet meer nodig maar je geest wel.
__________________
als de bomen blauw zijn en de beren groen dan zijn de rapen gaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.