Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2002, 22:02
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik heb twee 'vriendinnen' op school (buiten school zie/spreek ik ze ook nooit, behalve als een van ons jarig is of als het over school gaat. Zo ook nu weer moet ik met een van de twee een werkstuk maken, en zij doet meer dan ik, omdat het haar grootste nachtmerrie is om bijvoorbeeld haar huiswerk niet helemaal perfect zonder fouten af te hebben. Dan stuur ik haar mijn deel via de mail, zij haalt de helft weg (en de grafieken komen al niet over) en zegt dan dat ik te weinig doe.

Ook besluiten ze maar even voor me dat ik dan en dan naar een lerares ga voor bijles, dat ik op die en die tijd ga leren en wat al niet meer. Ook besluiten zij wel even voor me dat het beter is als ik niet meer naar musicals ga (wat gewoon mijn leven is)....

En dat doen ze niet soms eens een keer, maar echt nonstop in de tijd dat ik ze zie.
En als ze dan weer eens 'kwaad' zijn negeren ze me een uurtje en denken ze echt dat ik dat erg vind.....

Als ik zeg dat ik mijn eigen leven wel kan leiden komen ze weer met argumenten dat het zo slecht gaat op school, en of ik graag wil blijven zitten (dan moet ik waarschijnlijk van deze school af, en hier geeft de enige persoon in mijn buurt die ik echt vertrouw les). Wat ik ook zeg, het helpt niet! Ze gaan er gewoon mee door en 'dreigen' dan dat anders onze vriendschap wel eens afgelopen zou kunnen zijn.

Ik ga met niemand anders om op school, alleen met een aantal docenten kan ik erg goed opschieten. Dus als ik nou voortaan tijdens de les en in de pauze's alleen ga zitten ben ik van die 'vriendinnen' af... wat me wel heerlijk rustig lijkt. Maar dan heb ik dus echt met niemand van de leerlingen contact meer en de werkweek wordt dan zeker een hel, je moet namelijk met iemand in een tent, en mag niet alleen... en als je dan niemand hebt met wie jij in een tent wil of die met jou in een tent wil kan dat nooit positief uitpakken...

Nou ja, ik kan me niet voorstellen dat iemand dit helemaal wil lezen of goed advies heeft, maar ik moest 't ff kwijt

*edit: typfoutje *

[Dit bericht is aangepast door Lucky Duck (17-03-2002).]
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2002, 23:07
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef:

Ook besluiten ze maar even voor me dat ik dan en dan naar een lerares ga voor bijles, dat ik op die en die tijd ga leren en wat al niet meer.

Het is nog altijd jou probleem als je bijles nodig hebt, ik weet niet of dat nodig is? Ze mogen je best wel advies geven, maar zomaar dingen besluiten voor een ander, dat gaat gewoon niet. Ze moeten 't verders accepteren als jij dat niet wilt.

Ook besluiten zij wel even voor me dat het beter is als ik niet meer naar musicals ga (wat gewoon mijn leven is)....

Als musicals voor jou echt zo belangrijk zijn, dan moet je daar heen. Als zij vinden dat dat niet kan, is dat hun probleem.

Wat ik ook zeg, het helpt niet! Ze gaan er gewoon mee door en 'dreigen' dan dat anders onze vriendschap wel eens afgelopen zou kunnen zijn.

Ik ken 't verhaal niet helemaal.. Aan elk verhaal zitten er verschillende kanten. Maar mjah, dit is ook niet echt een fijne vriendschap. Je moet proberen harder te zijn... En als zij dan nog zo kinderachtig zijn, om te zeggen dat jullie vriendschap afgelopen zou kunnen zijn, mjah... Zijn 't dan wel echte vriendinnen?

Ik vind 't echt kl*te voor je... 't Is moeilijk.. Je moet voor jezelf uitzoeken wat jij belangrijker vind, want hoe dan ook, 't is gewoon niet leuk. Of je doet met tegenzin wat je vriendinnen willen, mjah, je hebt dan wel vriendinnen, maar je voelt je er niet echt gelukkig bij. Of je luistert niet naar ze en raakt ze misschien kwijt. En met de werkweken is dat idd ook niet leuk...

Sorry, hier heb je ook niet echt veel aan... Iig succes... *kus*
__________________
Never give up and luck will find you...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Algemeen tripreport topic
Verwijderd
413 09-02-2017 23:04
Lifestyle Wat vreet jij uit?
Craig Rogen
502 29-03-2009 00:24
Psychologie Geef niet op
Columbia
3 06-10-2008 14:55
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Liefde & Relatie Charme-offensief
Mickey83
9 12-02-2004 22:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.