Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2004, 16:36
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Vrouwen



Pot, feministe, mannen hater, overdrijfster, extremist, negatieveling, bla bla bla bla.
Ja, ik snap dat sommige mensen zulke dingen over me denken, omdat ik vrij vaak mannen belachelijk maak in chatboxen, op msn of in het algemeen.
Maar ja, dat doe ik heus niet bewust, in de meeste gevallen gaat het gewoon vanzelf en ik kom gewoon zulke rare gevallen tegen. Dus ’t is heus niet verzonnen en ik overdrijf meestal ook niet. Maar ja, dat mannen vaak het slachtoffer zijn van m’n columns is omdat ik vrouw ben en het dus moeilijk is om het tegenovergestelde te doen.
Om toch te bewijzen dat ik absoluut niet feministisch ben en heus geen “mannen haat” heb of zoiets, zal ik is het omgekeerde doen, nou ja, proberen. Dus als iemand me hierna nog steeds feminist noemt, dan kunnen andere me een paar minuten later moordenaar noemen, omdat die ander dan helaas is overleden ^_^

Je gaat met een knappe dame naar een restaurant. “gezellig” zou je denken, maar schijn bedriegt. Ten eerste is het wel zo beleefd dat de heer altijd moet betalen, dus het kost jou hopen geld, dus al zit je krap met geld, begin dan niet aan vrouwen, voor je het weet ben je een zwerver, want ze zuigen je leeg. Maar goed, we waren aangeland in het restaurant. Je kunt beter nooit vragen “weet je al wat je wilt schat?” , want dan ben je de dag daarna nog niet klaar. Je krijgt altijd het antwoord “ach, ik weet het niet, het ziet er allemaal verrukkelijk uit, kies jij maar wat”. Tja, zo’n typisch voorbeeld van zo’n dom blondje zonder eigen mening en ze weet niet wat ze wil en loopt maar een beetje als een kip zonder kop achter jou aan.
Als ze wonderbaarlijk toch een keuze weet te maken, heeft ze “toevallig” een van de duurste gerechten… nou ja, “gerechten”, een strontvlieg eet nog meer stront dan dat een vrouw voedsel eet, want tja, ze moet wel op d’r lijn denken he… vetvrij en calorie arm, dus het liefste konijnenvoer. Je kan beter gewoon dat kind meenemen naar de groenten boer en vragen om een zak worteltjes. Die oranje dingen zijn trouwens ook wel goed voor haar ogen, dan worden haar ogen beter en kan ze beter in de spiegel zien dat ze haar make up weer moet bijwerken.
In de tijd dat je met haar in een restaurant zit, gaat ze ook nog eens duizend maal naar de wc. Je zou dan denken “ hoe klein is haar blaas wel niet, nog kleiner dan een walnoot?” . Maar nee de wc bezoekjes zijn gewoon “ik moet even mijn neus poederen” bezoekjes. Neem in het vervolg dan gewoon een clowns neus mee en zet die op haar neus… Meestal is ze ook zo dun, dat je soms je vriendin in je soep stopt in plaats van je soepstengel, tja je ziet het verschil haast niet.
Ander voorbeeld “school”. Heb je ooit wel eens een meisje alleen en helemaal zelfstandig naar een wc zien gaan? Nou, ik niet, want dat is onmogelijk. Minimaal met z’n tweeën, liefst met meerdere. Het is dan ook wel moeilijk hoor. Misschien gaat het zo: een meid moet netjes gezegd “haar behoefte” doen, dus neemt ze een groep hulpverleners mee. Zij doet de deur open en een van haar vriendinnen gaat voor haar op de grond liggen als deurmat. Daarna doet een andere vriendin de deur van het wc hokje open. Weer een ander doet haar broek omlaag. Een ander doet haar string omlaag en ga zo maar door. Ze lijken zo wel gehandicapt en verwend. Maar ja, wat zouden ze anders doen? Over levensbelangrijke onderwerpen praten als hun haar, hun schoenen, hun kleren of jongens? Hmm zoiets als dit wordt het dan:
“ Het meid, wat een gave jurk, waar heb je die gekocht?” of “ Zag je Peter net? Hij zat de hele tijd naar je te kijken, volgens mij vind die je leuk echt waar! En zag je hoe schattig hij lachte? Dat hij dan van die lieve kuiltjes in z’n wangen krijgt?” of “ Wat glanst je haar mooi, welke shampoo gebruik jij altijd?” of “ ahh dat is een mooie kleur lip stift, mag ik die ook is proberen?” en ga zo maar door…
Maar als je hun iets vraagt over sport, auto’s, computers of politiek dan kun je alleen maar reactie’s krijgen als “wat zei je?” , “kun je dat nog is herhalen?” , “sorry ik begrijp je niet helemaal” , “Leg is wat makkelijker uit” , “Ajax? Dat is toch waspoeder?” , “Penalty? Is dat een nieuw merk nagellak?” Dus… doe geen moeite om zulke vragen te stellen.
Hoe knapper ze zijn, hoe meer verf (make up) op hun kop, hoe slanker à hoe arroganter, dommer, besteden meer tijd aan hun uiterlijk dan aan hun studie/ ontwikkeling van hun hersenen. Meestal weten ze van zichzelf dat ze knap zijn, maar als je dat tegen hun zegt dan krijg je altijd antwoorden als “overdrijf niet zo” “dat meen je niet” “je mag niet liegen”. Maar eigenlijk houden ze wel van zulke opmerkingen, ze reageren alleen maar zo, om nog meer complimenten te krijgen, meer aandacht. Als ze knap zijn, weten ze dat ze iedereen kunnen krijgen met een beetje lief kijken en slijmen en aanstellen, dus kunnen ze makkelijk met jongens spelen. Je kunt ze ook wel vergelijken met kleine hondjes, ze zijn heel schattig, maar hebben weinig hersens en blaffen steeds om aandacht, dan kun je ze aaien en ermee doen wat je wilt. Geef je ze geen aandacht, dan gaan ze grommen en bijten oftewel nog meer aanstellen . Hoe meer jongens, hoe meer aandacht en cadeautjes hoe vrolijker hun gezichtjes J
Als ze een wereldramp ondergaan ( een 4 voor een proefwerk bijvoorbeeld), moet je altijd voor ze klaarstaan, maar als jij met een gebroken been in het ziekenhuis ligt zeggen ze “stel je niet zo aan, wees een vent en je zal wel weer teveel gedronken hebben ofzo dat je auto ook in de prak ligt). En geef geen opmerking als “ ah nee vergeten geld in de parkeermeter te doen, straks krijg ik een bekeuring op m’n Golf (auto dus)” want dan zegt zij “ach maak je niet druk, ze kunnen je toch niet bekeuren om je golfclub?” Dan koop je gewoon een nieuwe…”.
Vrouw aan het stuur, bloed op de muur”. Een bekende uitspraak, hoogstwaarschijnlijk door een man bedacht. Maar het is wel waar. Ze rijden dan wel langzamer dan mannen, maar dat betekent nog niet dat ze ook voorzichtiger rijden. Nou ja, TE voorzichtig dat wel, waardoor ze zenuwachtig worden, bang worden doordraaien en … *bam* bloed aan de muur. Hoe kan het dan dat ze toch hun rijbewijs halen? Daar is ook een simpele verklaring voor. Gewoon hun “charme” in de strijd gooien. Dag van het examen: masker op (make up) , een truitje die gekrompen is in de was (oftewel topje, liefst doorschijnend), panty, naaldhakken, een superkort rokje die ook nog eens half afzakt waardoor je d’r string kan zien, een lieve glimlach op d’r gezicht en voila… een rijbewijsJ Een mannelijke instructeur valt zo gemakkelijk voor haar vrouwelijke “charmes”, eerder misleiding…
De mooiste vrouwen kijken ook naar de mooiste mannen, de rijkste mannen en populairste mannen. Ze weten dat ze met hun uiterlijk heel wat kunnen krijgen. Ze maken zich heus niet op, om er gewoon verzorgd uit te zien (verzorgd is eerder vaak douchen, je haar netjes, goed gekleed, normaal), ze maken zich op om gezien te worden, aandacht, op te vallen. Zonder make up zijn ze heel wat minder knap en vallen ze minder op. Bang om niet geaccepteerd te worden hoe ze normaal zijn, dat ze geen kans op een vriend hebben zonder er perfect uit te zien. Dun en knap gezicht is het mode beeld, in tijdschriften, internet vooral video clips.
Maar ja, ik dwaal weer eens af…Vrouwen zie je nooit zomaar lopen, ik bedoel, zij en kleren zeg maar, er hangt altijd een miniscuul tasje aan d’r, waar precies 1 mobiel, wat geld en d’r noodzakelijke make up spul en spiegeltje inpast. Als ze dat niet zouden hebben, zouden ze straatvrees krijgen. Zonder make up de straat op.. stel dat ze zien wat er voor monster onder je masker schuilt, dan hangen ze je meteen op O_o En dan het mode beeld, de kleren heb ik het dan over… van die belachelijke pipo schoenen, die punt schoenen. Staan afschuwelijk. Je zou haast denk dat hun voeten ook in een punt loopt… enge gedachte…
Zo strak mogelijk hun broek zodat mannen haast wel moeten kijken. En dan heupbroeken, zakt net genoeg af dat je hun hele reet haast kunt zien, want tja van een string zie je ook niet veel, net zo dun als flosdraad. Truitjes kunnen niet kort genoeg zijn, als ze bukken zie je hun halve rug. Over een paar jaar kun je net zo goed naakt rondlopen… behalve in de winter dan.
De meeste meiden zijn zo dun en brak, dat je ze haast niet durft aan te raken, bang dat als je haar al met een vinger aanraakt, ze al omvalt. Beroemd is ook het “water dieet” of hoe ze het ook noemen. Tegenwoordig zie je ze allemaal met flesjes water lopen, alsof ze zonder dat uitdrogen of dood neervallen. Als je een potje gaat voetballen en er komt een voetbal op een man af, dan schiet hij ‘m gewoon terug. Maar als een bal richting een vrouw gaat, weet ze niet hoe snel ze weg moet rennen. Alsof er een meteoriet op aarde neervalt. Stel je voor, een gebroken nagel, dan moet je rechtstreeks naar het ziekenhuis en geopereerd worden… Er komen ook meer vrouwen bij de huisarts dan mannen. Samengevat “aanstellen”. Al bloed een man halfdood zegt ie “ach, kan wel wachten, eerst voetbal afkijken”, maar als een vrouw al last heeft van maagkrampjes roept ze al “help, ik ga dood”.
Vraag nooit aan een vrouw “biertje?” Want dan zegt ze eerder “water met een citroenschijfje met een parasolletje”. Waardoor je eerder de neiging krijgt, haar ogen uit te prikken met dat parasolletje en haar ogen te gebruiken als olijven…Ohja en je krijgt haar al helemaal niet door de regen, of je moet haar persoonlijk aan haar haren meesleuren. Want tja, door de regen gaat d’r haar uit model en ziet ze er later uit als een verzopen ratJ

Dat was het wel zo’n beetje, van alles heb ik het tegendeel bewezen (van alle woorden aan het begin van deze column), behalve misschien dat ik een heel klein beetje overdrijf, maar ja, moet kunnen ….
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2004, 18:04
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
het roept geen leuk beeld bij me op. Ik ken de rest van je columns niet, maar als ik een uitgever was had ik dit niet geplaatst....Maarja, dit is mijn mening.
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:43
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 26-03-2004 @ 19:04:
het roept geen leuk beeld bij me op. Ik ken de rest van je columns niet, maar als ik een uitgever was had ik dit niet geplaatst....Maarja, dit is mijn mening.

Komt omdat je een vrouw bent, mannen vinden deze column leuker, en vrouwen hebben ook zo weinig humor, maarja, ieder zo zn smaak
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:00
Verwijderd
de columm is leuk ,maar jij bent leuker
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:19
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 26-03-2004 @ 19:43:
Komt omdat je een vrouw bent, mannen vinden deze column leuker, en vrouwen hebben ook zo weinig humor, maarja, ieder zo zn smaak
ik heb het niet helemaal gelezen, ik was er na een paar alineas al flauw van. Je bent nogal vol van jezelf. Leer relativeren, en hoe mensen in elkaar steken, voordat je gaat stereotypen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:27
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 26-03-2004 @ 19:43:
Komt omdat je een vrouw bent, mannen vinden deze column leuker, en vrouwen hebben ook zo weinig humor, maarja, ieder zo zn smaak
deze opmerking is al even oppervlakkig als deze 'column' - leer tegen kritiek kunnen en generaliseer niet onmiddelijk.

als je iets anti-feministisch wilt schrijven, doe het dan goed en op een écht humoristische wijze.

als je niet weet waar je het over hebt, doe dan in ieder geval alsof.

leer nederlands. wat een afschuwelijke (grammaticale) fouten!

mijns inziens is dit verhaal te lang om een goede column te zijn.


ik snap dat hetgeen je geschreven hebt bewust overdreven is aangezet, maar doe dat dan asjeblieft op een iets professionelere manier, zodat je niet overkomt als een kansloze puber, maar als iemand die daadwerkelijk iets te zeggen heeft.

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:37
heldine
Avatar van heldine
heldine is offline
*is het helemaal met sublime eens*

ik liet het een vriend lezen, een rasechte man,
en die vond het ook niks.
het idee is te achterhaald.
__________________
Ben ik weer.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:50
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 26-03-2004 @ 20:00:
de columm is leuk ,maar jij bent leuker

Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:56
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
hmm kritiek kan ik wel redelijk mee omgaan hoor ik val jullie toch niet meteen aan ofzo
Zucht...ieder zijn mening, ieder zijn smaak, zeg ik maar.
Dit is ook maar 1 van m'n tientallen columns trouwens, ik heb hier al eerder een stuk of 4 andere neergezet, maar daar hebben jullie geen enkel commentaar op
En wat nou "stereotypen", het was juist de bedoeling om hiermee te "spotten" en de types die ik beschreef bestaan ook echt...
Dat jullie misschien meteen zo happen, wil misschien wel wat zeggen over dat jullie je beledigd voelen of aangesproken omdat ik het een column over vrouwen heb genoemd, trok het meteen jullie aandacht..als er zou staan column over mannen, zouden jullie wel wat minder fel reageren...
en oke spellingsfouten, niemand is perfect
Zelfs met die spellngsfouten begrijp je nog wel wat er bedoeld wordt.
En iedereen die ik ken en op msn heb vindt het wel leuk om te lezen...maar ach, smaken verschillen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:06
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 26-03-2004 @ 20:56:
hmm kritiek kan ik wel redelijk mee omgaan hoor ik val jullie toch niet meteen aan ofzo
Zucht...ieder zijn mening, ieder zijn smaak, zeg ik maar.
Dit is ook maar 1 van m'n tientallen columns trouwens, ik heb hier al eerder een stuk of 4 andere neergezet, maar daar hebben jullie geen enkel commentaar op
En wat nou "stereotypen", het was juist de bedoeling om hiermee te "spotten" en de types die ik beschreef bestaan ook echt...
Dat jullie misschien meteen zo happen, wil misschien wel wat zeggen over dat jullie je beledigd voelen of aangesproken omdat ik het een column over vrouwen heb genoemd, trok het meteen jullie aandacht..als er zou staan column over mannen, zouden jullie wel wat minder fel reageren...
en oke spellingsfouten, niemand is perfect
Zelfs met die spellngsfouten begrijp je nog wel wat er bedoeld wordt.
En iedereen die ik ken en op msn heb vindt het wel leuk om te lezen...maar ach, smaken verschillen
hm ik voelde me niet beledigd of aangesproken, want ook ik zie de types wel die je beschrijft. het gaat mij vooral om de manier waarop je het beschrijft. dát vind ik oppervlakkig aan het geheel, niet zo zeer de overdreven omschrijving van een stereotype. het is waar dat dit mn aandacht trok vanwege de titel en andere columns heb ik nog niet van je gelezen. ik wilde net een poging wagen, maar ik vind ze gewoon echt erg lang, waardoor ik het minder prettig vind lezen.

dat je niet tegen kritiek kunt/zou kunnen maak ik op uit je reactie op miss_corleone - het idee dat zij het niet leuk vindt, omdat ze een vrouw is - wanneer dit een doortrekking van het stereotype is, dat moet je mi niet doen... maar goed. never mind.

als je op zo'n manier een generaliserende column over mannen zou schrijven, zou ik dezelfde kritiek gehad hebben....

en ja, ook met spellingsfouten is de tekst te begrijpen, maar het staat slordig en het versterkt mijn indruk dat je niet echt serieus bent met het schrijven van (deze) column(s)... het gaat mi niet alleen om wát je schrijft, maar ook hóe je het schrijft en hoeveel zorg je er aan besteedt. natuurlijk is niemand perfect en iedereen maakt fouten, maar bij jou is de hoeveelheid wel erg groot

de relativering van het smaken verschillen idee vind ik ook een beetje jammer, natuurlijk is het een feit, maar het is een ontzettende dooddoener; je maakt discussie over waarom mensen het dan wel of niet aanspreekt daardoor enigszins onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:33
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
[QUOTE]sublime schreef op 26-03-2004 @ 21:06:




Hmmm....ja....oke dat je geen zin hebt om die andere te gaan lezen kan ik enigzins wel begrijpen, want ik haat zelf ook kilometers tekst lezen
Hmz...hierover kunnen we nog wel uren over gaan discuseren, maar daar komen we ook niet echt verder mee. Ik respecteer je mening en tis jammer dat deze column je niet aanspreekt.
Ik zal morgen wel wat KORTE en nieuwe columns planten, misschien dat je dan iets positiever bent...

Maargoed, ik moet nog uit vanavond, dus ik spreek je later wel weer

toedels
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [column: vanmiddag werd]
aaronmirck
5 11-06-2005 17:32
Verhalen & Gedichten [Column] Televisie
McDuck
2 01-06-2005 15:31
Verhalen & Gedichten [Column] Over overgewicht en afvallen
Tovenaar
21 09-03-2005 21:39
Verhalen & Gedichten Column
Sentingua
16 23-03-2004 18:12
Verhalen & Gedichten Nog 2 columns uit de oude doos
Shitonya
4 23-03-2004 16:17
Verhalen & Gedichten column-ethiek
sublime
23 04-03-2004 20:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.