Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2004, 01:18
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik ben momenteel weer een beetje aan het afzakken, sta zwaar onder stress en heb daardoor ook weer veel lichamelijk pijn. Van gewone zenuwpijn tot echt ziek zijn. Ik heb daar medicatie tegen (oxazepam), zodat ik er wat beter mee uit de voeten kan, maar is het wel goed om mijn spanningen weer te onderdrukken?
Zelf heb ik al wat remmen losgeslagen. Normaal mag ik niet aanvallend reageren op mensen, maar die rem is al weg. Als ik daar behoefte aan heb, mag ik dat van mezelf doen, omdat het anders niet uit te houden is.
Ik voel me dus steeds verder afzakken en het voelt alsof mijn ogen heel langzaam dicht worden geknepen bij alles wat ik doe. Met als gevolg dat alles strakjes zwart wordt voor m'n ogen en ik niet meer weet wat ik doe.

Met korfbal had ik al zo'n snolletje geslagen. Ik werd verrot gescholden en uitgelachen. Ze liep me steeds te irriteren, ik heb haar toen vol op de maag geslagen, niet dat ik er trots op was, maar het was voor mezelf een grote opluchting. Wel stond ik toen echt tegen het zwarte aan. Mensen die mij kennen, snappen dat ik echt niet zomaar iemand zou slaan.

Ik merk steeds vaker dat ik dus wegglij en ben bang voor de gevolgen. Ik zit op dit moment naar mijn gevoel ook op de verkeerde plek. Ik heb hier gewoon absoluut geen rust in de leefgroep. Dan kan ik wel pillen gaan slikken (keb er nog maar 2) maar dan loop ik hier rond als een vaag persoon en dan?
Zal het mezelf helpen?

ik weet niet wat ik hier eigenlijk mee aanmoet. Heel mijn hoofd lijkt in de knoop te zitten en ik heb niet echt iemand die mij op dit moment kan helpen. De leiding hier zegt toch altijd: Ja, daar kunnen wij ook niks aan doen. En ik heb geen psychiater meer voor mijn medicijnen en de huisarts werkt niet met pasen en het is ook niet echt een spoedgeval.

Wat zouden jullie doen? De oxazepam er maar weer bij nemen of de huisarts afwachten?

ik ga nu maar slapen, dan heb ik tenminste en paar uurtjes rust.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2004, 09:29
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Heb je verder nog wel hulp? En, waarom ga je niet meer naar
de psychiater? Lijkt me nl niet heel verstandig om "zomaar"
medicijnen te slikken ed...

Kun je nu niet ergens anders terecht, waar je wat tot rust kunt
komen?

Wat de korte termijn betreft, als je het echt niet meer aankan,
zou ik die medicijnen slikken, maar geef dan als pasen voorbij
is dat wel bij iemand (hulpverlening? Psychiater?) aan, want
die stress kun je niet eeuwig onderdrukken, lijkt me. (en het
lijkt me dan ook wel nodig dat je daar iets aan gaat/kan doen
ed. )

Sterkte iig! (f)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 10:17
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Quiana schreef op 12-04-2004 @ 10:29 :
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 11:19
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Zijn die medicijnen je voorgeschreven door de dokter? Als dat zo is lijkt het me wel verstandig ze weer even een tijdje in te nemen. Ik snap dat het niet prettig is als al je emoties zo geremd worden, maar als je je echt niet in kunt houden en mensen zomaar slaat (nou ja, zomaar...) kun je jezelf en anderen misschien in gevaar brengen. Dat is dan ook weer niet de bedoeling.

Het is nog altijd jouw keuze en als je denkt dat het goed kan gaan zonder die medicijnen moet je er niet aan beginnen, maar zoals je de situatie nu beschrijft zou ik je aanraden ze in te nemen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 11:33
Verwijderd
Ozoxopam (of zoiets) is toch tegen hoge bloeddruk???
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:50
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Ehhh, weet niet goed wat ik er van moet zeggen, huisgenootje...Ik voel me hier ook niet op me gemak...En als het bij jou deels door mij komt, sorry, was niet de bedoeling.
Maar we voelen ons beide niet goed dus zullen we dan maar proberen een beetje lief te zijn voor elkaar???
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 14:48
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 12-04-2004 @ 12:33 :
Oxazepam is toch tegen hoge bloeddruk???
Ik heb er even iets over opgezocht in mijn Codex Medicus. Oxazepam behoort tot de benzodiazepines en heeft bij toediening van een lage dosis een angstdempende werking. Er staat niet bij dat het ook tegen hoge bloeddruk wordt gebruikt, dus waarschijnlijk gebruikt men daar weer andere geneesmiddelen voor.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:51
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb met de leiding afgesproken dat ik nu gewoon mn oxazepam inneem en morgen de dokter bel
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Help wat moet ik doen?? Me Lerares Smst me terug!! Hopeloos Verlieft
Bi_Anoniem
11 13-12-2004 11:28
Liefde & Relatie Wat zal ik doen?
BadBoyll
7 09-12-2004 20:48
Liefde & Relatie Wat moet ik doen? (heel verhaal sorry toch bedankt als je het lezen wilt)
HipHopSter
9 17-10-2003 12:24
Liefde & Relatie Wat vinden jullie, en wat zal ik doen?
MissyE
12 31-08-2003 21:35
Liefde & Relatie Wat zal ik doen
diamondvoodoo
13 12-02-2003 23:26
Liefde & Relatie hmm..wat moet ik doen?!
wwcwwww
5 23-06-2002 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.