Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2008, 18:58
Kevin1111
Kevin1111 is offline
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag:

Wat zijn de kansen voor een vwo'er die slaagt met een acht gemiddeld om op een gerenommeerde universiteit terecht te komen? Het gaat dan om iemand die verder geen speciale (sport)talenten heeft.

Worden er wel eens beurzen weggeven voor scholieren die van het vwo komen en in Amerika gaan studeren? Ik dacht namelijk dat instituten als het Fullbright Center alleen beurzen weggaven aan studenten die op graduate (master) niveau gaan studeren.

Met gerenommeerde universiteiten bedoel ik onder andere 'Ivy-League' universiteiten als Columbia (New York), Princeton (New Jersey), Yale (New Haven) en Harvard (Boston).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2008, 19:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Kun je $ 25.000 + per jaar uit je hoge hoed toveren? Zo nee, geen kans.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 19:51
Kevin1111
Kevin1111 is offline
En als je nou heel goed kan toveren? Dan wel een kans? Hoe ziet die kans eruit?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 20:19
Verwijderd
Moet je niet zo'n beetje een 8.5-9.0 gemiddeld staan, perfect Engels kunnen, en inderdaad één of ander talent hebben om ook maar enigszins kans te maken? Ik weet het verder ook niet, maar het lijkt me heel erg moeilijk worden.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 20:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En als je nou heel goed kan toveren? Dan wel een kans? Hoe ziet die kans eruit?
Als jij geld hebt zullen ze je graag een kans geven, het zijn tenslotte commerciële instellingen. Neem de simpele aanpak: google de namen en neem contact op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 20:53
Kevin1111
Kevin1111 is offline
Citaat:
Als jij geld hebt zullen ze je graag een kans geven, het zijn tenslotte commerciële instellingen.
Het zijn weliswaar commerciële instellingen, maar over het algemeen leggen ze meer tachtig procent van de aanmeldingen naast zich neer. Met alleen geld kom je er niet denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 21:40
Nyawa
Nog even afgezien van het hoge collegegeld, een acht gemiddeld is wel erg mager denk ik. Dan zit je in Nederland al nog maar net op het randje in lotingsklasse A. Ik heb zoiets wel eens opgezocht bij Oxford of Cambridge en de minimumeis was inderdaad een acht gemiddeld of alles acht en hoger, maar ik hoorde verhalen dat er eigenlijk toch wel minstens negens van je verwacht werden, zeker voor de richting waarin je verder wilde. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen; je weet maar nooit .
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 13:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Acht gemiddeld is inderdaad vrij laag. Waarschijnlijk kijken ze dan niet eens serieus naar je brief als je geen andere 'talenten' hebt. Het is hard, maar ze willen daar de beste wat ze kunnen krijgen en een acht gemiddeld is dat in hun ogen niet. Er slagen nog best veel mensen rond de 8 gemiddeld, pas boven de 8,5 word je echt 'uniek'.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 06:46
Alyssia
Alyssia is offline
Even een reactie op Nyawa. Het Amerikaanse schoolsysteem is internationaal gezien wel 'lager' dan het Nederlandse schoolsysteem. Wil je als Amerikaan(se) een diploma krijgen waarmee je in Nederland kan studeren, moet je een paar vakken in de hoogste levels hebben (en dat halen lang niet alle Amerikanen!).

Het is namelijk echt niet zo dat iedereen dezelfde lesniveau's krijgt in Amerika, als je hetzelfde vak hebt en in hetzelfde jaar zit. Zie het maar een beetje als de wiskunde uit de oude tweede fase, met Wia1, Wia12, Wib1 en Wib12. Dus ik denk dat je met een 8 gemiddeld echt niet bij de 'slechte' kant hoort, als je op cijfers let.

Maar toch wens ik je succes met het ophoesten van het geld en er natuurlijk ook daadwerkelijk komen. ^^ En waarom zouden trouwens de niet-Ivy-league universiteiten zoveel slechter zijn? Ik denk dat als je met je cv aankomt dat je in Amerika gestudeerd hebt, dat sowieso wel indruk maakt. Ik zou mijn kansen nog wat breder maken, zeker omdat je op die universiteiten echt vrijwel geen kans hebt om aangenomen te worden. Een bekende is niet altijd een ontzettend goede hoor, en dat verschilt ook weer per vak.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 08:41
Verwijderd
Volgens mij zullen Amerikaanse universiteiten het niet zo waarderen als je met een 8 aankomt zetten. Als je het Nederlandse cijfersysteem bekijkt is 2 punten misschien voor hen wel heel veel lager (als het max een 10 is) dan dat dat hier voor je gevoel zo is. Zij zullen misschien zeggen "2 punten lager, dan had je ook het nog veeeel beter kunnen doen" terwijl een 10 in Nederland bijna niet gegeven wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 18:08
Isnogood
Isnogood is offline
Ja klopt, in de VS heb je toch wel een ander puntensysteem, het gebeurd jaarlijks een paar keer dat scholieren er voor alles een 'tien' halen. In Nederland is dat in de geschiedenis nog nooit voorgekomen, vooral omdat hier een 6jes cultuur is. In de VS ben je een goede leerling als je A's en A+ haalt (9 en 10), als je B's (8en) haalt ben je gewoon iets beter dan gemiddeld. In Nederland kan je toch wel zeggen dat je een goede leerling bent als je overal 8en voor haalt, 9ens en 10en is zeer uitzonderlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 18:26
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ja klopt, in de VS heb je toch wel een ander puntensysteem, het gebeurd jaarlijks een paar keer dat scholieren er voor alles een 'tien' halen. In Nederland is dat in de geschiedenis nog nooit voorgekomen, vooral omdat hier een 6jes cultuur is. In de VS ben je een goede leerling als je A's en A+ haalt (9 en 10), als je B's (8en) haalt ben je gewoon iets beter dan gemiddeld. In Nederland kan je toch wel zeggen dat je een goede leerling bent als je overal 8en voor haalt, 9ens en 10en is zeer uitzonderlijk.
Het heeft niets met de 6jes-cultuur te maken dat in Nederland heel weinig 9'en en 10'en worden gehaald. Daar ben ik het ook mee eens, want als je een 10 haalt moet je echt perfect zijn op het niveau wat van je wordt verwacht. Zo vind ik het raar als mensen een 10 kunnen halen voor een presentatie/verslag, want het kan gewoonweg nooit perfect. In Amerika denken ze daar anders over.
Sowieso worden je cijfers omgerekend als je naar bv. Amerika wilt. Onze 8 zegt hun niets, maar hoe je dat nou precies berekent weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 04:22
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Afgezien van het feit of je toegelaten zou worden of niet, geven vele Amerikaanse universiteiten nu meer financiele hulp dan een aantal jaar gegeven. Studenten uit gezinnen met een laag inkomen hoeven soms helemaal niks meer te betalen, en ook de hulp voor studenten uit een middle class gezinnen is uitgebreid. Dit verschilt allemaal per universiteit, maar weet dat het bv. bij Harvard niet uitmaakt of je een Amerikaanse of internationale student bent: iedereen komt in aanmerking voor dezelfde financieringshulp. Op Harvard zijn deze beurzen need-based, dus het maakt niet uit of je andere 'talenten' hebt (hoewel ik de kans klein acht dat je zonder andere talenten wordt toegelaten). Kijk dus eens op de websites van de universiteiten waar je heen wilt, daar zal meer info te vinden zijn.

Vergeet niet dat de deadline voor aanmeldingen vaak al in november of januari is.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 11:24
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Het heeft niets met de 6jes-cultuur te maken dat in Nederland heel weinig 9'en en 10'en worden gehaald. Daar ben ik het ook mee eens, want als je een 10 haalt moet je echt perfect zijn op het niveau wat van je wordt verwacht. Zo vind ik het raar als mensen een 10 kunnen halen voor een presentatie/verslag, want het kan gewoonweg nooit perfect. In Amerika denken ze daar anders over.
Sowieso worden je cijfers omgerekend als je naar bv. Amerika wilt. Onze 8 zegt hun niets, maar hoe je dat nou precies berekent weet ik niet.
Ik weet niets over het amerikaanse cijfer systeem maar bijv. Cambridge die geeft een A op alles wat hoger dan 8,5 is. Gemiddeld een "A" klinkt natuurlijk al veel beter (want dat is nou eenmaal het hoogste wat je kunt halen) dan gemiddeld een 8 of een 8,5. Als je een beetje geluk hebt, heb je in zoiets in Amerika ook.

maar ja, gemiddeld een 8 zou gemiddeld een B betekenen en daar hoef je natuurlijk niet mee aan te komen
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 11:32
Verwijderd
@grl: Een A+ kan toch ook?

Ik weet niet hoe het met middelbare schoolcijfers zit...met universitaire cijfers weet ik het wel. Bij het GPA systeem is een gemiddelde tussen de 8,00 en de 8,59 een A, daarboven is een A+ en tussen de 7,70 en de 7,99 een A- en dan gaat het zo naar beneden (t/m C met + en -, dan D+ en D en dan F).
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 16:01
Verwijderd
Als je veel geld hebt en een pappie met connecties kun je het altijd proberen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 21:45
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
you have to have a 8 or more for all your classes and, you`ll need to make a toful test or a SAT, and score more then,.. well i Don`t really know but that shut be on the site of the UNI u want to go to.
i Did come form vwo To high school to high school and now doing IB in bulgaria now and all i need is my 28 points whits is not alot but i`m have a basketball scholarship.
thou, that's not all you need to have a good story. think about it is this want you really want to Do? ask your self this..
I can tell u living an a new country is not always a happy ending so to speak. i move every 2 years and have been all over the world. there are ups and downs.
Anyways there is always UCU that's kind of like studying in the US.

bottom line, you have to prove that u are what they need and want, just being a good Student is not every thing. show hobby like model un and so on. U need to make the test`s SAT or Toful. but first find what u want To study and where and find the sites get the info. i can tell you that your changes or okey but unlike most of us u did not study all your classes in Eng. that's why u need To do good on the tests.

Good luck ebbing
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 21:48
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
Sorry dat ik English schrijf maar dat gaat mij veele maalen sneller en makelijker voor me
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2008, 21:51
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
you have to have a 8 or more for all your classes and, you`ll need to make a toful test or a SAT, and score more then,.. well i Don`t really know but that shut be on the site of the UNI u want to go to.
i Did come form vwo To high school to high school and now doing IB in bulgaria now and all i need is my 28 points whits is not alot but i`m have a basketball scholarship.
thou, that's not all you need to have a good story. think about it is this want you really want to Do? ask your self this..
I can tell u living an a new country is not always a happy ending so to speak. i move every 2 years and have been all over the world. there are ups and downs.
Anyways there is always UCU that's kind of like studying in the US.

bottom line, you have to prove that u are what they need and want, just being a good Student is not every thing. show hobby like model un and so on. U need to make the test`s SAT or Toful. but first find what u want To study and where and find the sites get the info. i can tell you that your changes or okey but unlike most of us u did not study all your classes in Eng. that's why u need To do good on the tests.

Good luck ebbing
Nou, ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat een gerenommeerde universiteit jou zou willen
Toful? Ik neem aan dat je Toefl bedoelt?
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 23:05
Kevin1111
Kevin1111 is offline
Ik heb de afgelopen tijd hier flink wat over zitten lezen en ik denk dat het beter is om via een uitwisselingsproject van een universiteit te gaan of alleen een master te doen. Een universiteit als Columbia zal zo ongeveer 60 duizend dollar per jaar kosten. Een undergraduate (bachelor) duurt daar vier jaar. Uiteindelijk kom je dus op 240 duizend dollar voor een bachelor, gekkenwerk...

Daarnaast is het gewoon heel moelijk om op eigen houtje daar terecht te komen. Je moet gemiddeld zo ongever een 8,5+ staan en talent hebben, anders nemen ze wel iemand anders. Waarschijnlijk is de TOEFL test overbodig, je moet natuurlijk wel ff een 8+ voor Engels hebben staan om op een hoog gemiddelde te komen. Volgens mij krijg je dan vrijstelling.

De beste weg is volgens mij goed presteren op een Nederlandse UC of universiteit en dan een beurs in de wacht slepen voor een tripje USA.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 23:07
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Daarnaast is het gewoon heel moelijk om op eigen houtje daar terecht te komen. Je moet gemiddeld zo ongever een 8,5+ staan en talent hebben, anders nemen ze wel iemand anders. Waarschijnlijk is de TOEFL test overbodig, je moet natuurlijk wel ff een 8+ voor Engels hebben staan om op een hoog gemiddelde te komen. Volgens mij krijg je dan vrijstelling.
Dat lijkt me sterk. Voor Engelstalige masters moet je ook altijd een Toefl test (of IELTS of iets vergelijkbaars) doen (behalve als je uit een engelstalig land komt), ik denk niet dat dat voor bachelors anders is.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me sterk. Voor Engelstalige masters moet je ook altijd een Toefl test (of IELTS of iets vergelijkbaars) doen (behalve als je uit een engelstalig land komt), ik denk niet dat dat voor bachelors anders is.
Inderdaad. Mijn zusje studeert (oa) Engels en moest hier toch echt eerst een Toefl maken om uberhaupt naar Amerika te mogen en vervolgens moest ze in Amerika ook nog meerdere Engelse tests afleggen nav waarvan advies werd gegeven voor extra lessen Engels (of niet - in haar geval ). Ik denk dus dat je voor een bacheloropleiding ook zeker zo'n soort test zult moeten afleggen.

Volgens mij hoef je trouwens niet eens per se extreem goed te presteren op een Nederlandse universiteit om een dergelijke beurs te krijgen (al werkt het zeker wel in je voordeel als er heel veel mensen willen en het dus bv. van de resultaten afhangt wie de beurs krijgt).
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 08:14
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Dat lijkt me sterk. Voor Engelstalige masters moet je ook altijd een Toefl test (of IELTS of iets vergelijkbaars) doen (behalve als je uit een engelstalig land komt), ik denk niet dat dat voor bachelors anders is.
Volgens mij ligt het ook aan de universiteit, de ene hecht veel waarde aan gestandariseerde test, terwijl de ander ook genoegen neemt met jouw examen cijfer. Bij sommige universiteiten in de UK namen ze genoegen met mijn examencijfer, terwijl anderen inderdaad een TOEFL of andere internationale testscore wilde zien. Maar volgens mij zijn ze daar in de VS ook strenger mee dan in de UK, in de VS wordt bijna altijd een TOEFL test geeist.
Al met al zal de makkelijkste manier inderdaad een uitwisseling zijn, ik studeer nu voor een jaar in Amerika aan een univeristeit waar normaal het collegeld ruim $23000 is...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 10:46
Crimson
Crimson is offline
Nog even over cijfers in Amerika: in mijn 3e jaar zit een uitwisseling met Amerika, en studenten die in Amerika 10en haalden, kregen hier een 8 op hun cijferlijst (dwz het cijfer werd omgezet naar een 8). Verder zou ik me inderdaad gewoon laten uitwisselen en hopen dat je een heel jaar mag.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2008, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Sorry dat ik English schrijf maar dat gaat mij veele maalen sneller en makelijker voor me
Nou, dat is er niet echt aan af te zien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2008, 20:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nou, dat is er niet echt aan af te zien
Het spellingsniveau onder Amerikanen is dan ook dramatisch slecht. Een merendeel is niet bekend met een simpele meervoudsvorm. Hoe vaak ik wel niet teksten met woorden als 'citys' of 'ponys' heb gezien...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-09-2008, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Het spellingsniveau onder Amerikanen is dan ook dramatisch slecht. Een merendeel is niet bekend met een simpele meervoudsvorm. Hoe vaak ik wel niet teksten met woorden als 'citys' of 'ponys' heb gezien...
Mijn Amerikaanse gevangene schrijft ook heel consequent car's en he want's, maar dan wel weer the dogs bone enzo Ik weet niet hoe hij het zo verkeerd om in z'n hoofd heeft gezet, maar grappig is het wel.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 13:01
FulbrightCenter
FulbrightCenter is offline
Voor gemotiveerde VWO scholieren heeft het Fulbright Center - een Amerikaans-Nederlandse non-profitorganisatie - eenn speciaal programma: het Campus Scholarship Program. Dit programma biedt je de mogelijkheid een jaar op een goed aangeschreven Amerikaanse universiteit te studeren met een studiebeurs die gemiddeld genomen de helft van de totale studiekosten dekt. Lees de ervaringen van studenten die nu in de VS zitten op: http://www.fulbright.nl/?menutree=5|48|190
In oktober heeft het Fulbright Center nog een aantal informatiebijeenkomsten over studeren in de VS, speciaal bedoeld voor leerlingen in de bovenbouw havo/vwo in Utrecht (6-10) Rotterdam (7-10), Groningen (15-10). Kijk op www.fulbright.nl en meld je aan op: info@fulbright.nl
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 15:56
Verwijderd
Citaat:
knip
Als IB student heeft je engels BEHOORLIJK wat werk nodig... echt, verschrikkelijk. Ik woon inmiddels al 7 jaar in het buitenland en mijn Nederlands is nog steeds niet zo slecht als jouw engels. (en sowieso, als VWO student zijnde... )

Daarnaast is het ook nog eens handig - als IB student zijnde -om fatsoenlijk engels te kunnen zodat je niet voor gek staat bij bedrijven. Hmpf.

En aan de TS: als geld geen probleem is, je engels goed is en je gemiddelde een 8+, gewoon proberen zou ik zeggen. Sommige Ivy league schools doen trouwens ook interviews in het buitenland! (Harvard bv.)
Ik acht je kansen goed, helemaal als je nog een bats vrijwilligers werk aan je CV weet toe te voegen, moet wel lukken... er zijn behoorlijk wat Uni's dus als de een je niet toelaat kun je verder proberen. (Het is ook helemaal niet raar om tien applications te versturen)
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 03:05
collegegirl10
collegegirl10 is offline
Ik wil niet gemeen overkomen, maar de kans is echt minimaal. Ik zit zelf op een prive-school in Amerika en doe het IB, maar zelfs vanaf hier is het ongelovelijk moeilijk om naar Harvard of een andere Ivy League school te gaan. Je moet je SATs doen en een bijna perfecte score halen, minstens 100 tot 150 uur vrijwilligerswerk hebben gedaan, goed zijn in sport en muziek en ook minstens wel een 9 gemiddeld halen als je VWO doet. Ze willen vaak ook dat je een project hebt opgezet of iets van 'leadership' hebt gedaan, dus hoofd van de scholierenraad ofzo. Dus success en ik zou het zeker proberen, maar het lijkt mij verspilde moeite.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 09:56
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Als CV-building het probleem zou zijn zou je eventueel ook nog een jaar ertussenuit kunnen gaan en wat aan CV-building kunnen gaan doen. Verder dacht ik dat een A wel dicht in de buurt zit van een 8. Op wikipedia staat er in ieder geval een lijst van gebruikte systemen om studenten te beoordelen. Daarmee kun je wel opzoeken of je in het juiste percentiel zit.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 15:43
Kevin1111
Kevin1111 is offline
Denken jullie echt dat het met het volgende verspilde tijd is?
- Gemiddelde ongeveer een 8
- Enkele jaren lid van leerlingenraad
- Lid examencommissie
- Dik een jaar vrijwilligerswerk op de plaatselijke voetbalclub

Zelf hoop ik dat er hiermee een kleine kans moet kunnen zijn, maar misschien hebben jullie gelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 15:50
Kevin1111
Kevin1111 is offline
Ik citeer uit wikipedia:

As the incidence of a 9 or 10 in hoger algemeen voortgezet onderwijs (literally: "higher general continued education") (HAVO) examinations is considerably lower than that of the top marks in the American or British grading system, it would be a mistake to equate a 10 to an A, a 9 to a B, and so forth. If the 8, 9 and 10 are taken together, as in the table above, they represent the top S to 15% of examination results. If, in a grading system based on letters, the A represents the top 10% or thereabouts, grade A may be regarded as equivalent to grades 8 and above.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 16:09
Verwijderd
Niet geschoten, is altijd mis geschoten.

Als jij het graag wilt en bereid bent er tijd en energie ed in te stoppen, dan zou ik me er niet van laten weerhouden...maar ik zou er wel rekening mee houden dat je niet wordt toegelaten (die kans is er tenslotte altijd) en dus ook een alternatief proberen te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 20:11
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Je hebt best wel kans hoor er zjin erg veel goede universiteiten in amerika misschien accepteert harvard je niet maar daar zou ik niet te zwaar aan tillen
vaak hebben uni's daar ook een soort van quota aan buitenlandse studenten dus dan is het soms voor een buitenlander makkelijker binnen te komen dan voor een amerikaan gek genoeg
ik zou het gewoon proberen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 21:31
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Ik citeer uit wikipedia:

As the incidence of a 9 or 10 in hoger algemeen voortgezet onderwijs (literally: "higher general continued education") (HAVO) examinations is considerably lower than that of the top marks in the American or British grading system, it would be a mistake to equate a 10 to an A, a 9 to a B, and so forth. If the 8, 9 and 10 are taken together, as in the table above, they represent the top S to 15% of examination results. If, in a grading system based on letters, the A represents the top 10% or thereabouts, grade A may be regarded as equivalent to grades 8 and above.
Financeel zijn dergelijke universiteiten bereid je te helpen als je het zelf niet kan bolwerken, maar dan moeten je ze willen hebben. Wat heel nuttig is als je hoge cijfers hebt en een goed CV, is om bv een zomercourse ofzo aan een dergelijke universiteit te volgen. Daardoor kan je daar mensen leren kennen, en dan kan je enorm helpen om ergens binnen te komen. Nog beter is om hier gewoon te studeren, zorgen dat je een bachelor afrondt met goede cijfers, professoren kent die aanbevlingsbrieven kunnen schrijven voor je, en dat je dan probeert naar een Ivy League universiteit te gaan. Het is waar dat die Uni ook wel buitenlandse studenten toelaten, maar dan gaat het eerder om uitmuntende buitenlandse studenten uit minder ontwikkelde landen, die zo een kans wordt geboden om zich op academisch vlak te ontwikkelen. Hun studietijd wordt vaak grotendeels of geheel gesubsidieerd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-10-2008, 22:53
Verwijderd
ik zou niet graag naar amerika willen gaan nu!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 00:00
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:
ik zou niet graag naar amerika willen gaan nu!
waarom niet
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 10:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
waarom niet
De halve economie stort in, je wordt doodgegooid met politieke spotjes, gristen fundamentalisme is er nog steeds wijdverbreid.. De lijst is vrij lang.

Tenzij je natuurlijk de kaart van Amerika erbij pakt en heel bewust meer dan de helft afplakt met 'niet toegankelijk voor normale mensen', en daarna pas de keuze maakt waar je precies heen gaat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 20:04
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
De halve economie stort in, je wordt doodgegooid met politieke spotjes, gristen fundamentalisme is er nog steeds wijdverbreid.. De lijst is vrij lang.

Tenzij je natuurlijk de kaart van Amerika erbij pakt en heel bewust meer dan de helft afplakt met 'niet toegankelijk voor normale mensen', en daarna pas de keuze maakt waar je precies heen gaat.
De meeste gerenommeerde universiteiten in de VS staan in relatief liberale, democratische gebieden zoals Californie en het noorden van de oostkust. Het instorten van de economie heb je als student niet zo heel veel last van gok ik, het wordt wellicht juist goedkoper. En die politieke spotjes lijken me juist interessant.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 06:39
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
9's zijn voor de docent en 10en voor god, dat zei mijn leraar altijd, en prompt haalde ik dat jaar 2 9's en een 10

vraagje: waarom überhaupt in de VS.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 11:29
Verwijderd
Citaat:
De halve economie stort in, je wordt doodgegooid met politieke spotjes, gristen fundamentalisme is er nog steeds wijdverbreid.. De lijst is vrij lang.

Tenzij je natuurlijk de kaart van Amerika erbij pakt en heel bewust meer dan de helft afplakt met 'niet toegankelijk voor normale mensen', en daarna pas de keuze maakt waar je precies heen gaat.
Los van het feit of ik het wel of niet met je eens ben:

Argh. Kortzichtige nerd!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 16:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Argh. Kortzichtige nerd!
Kort door de bocht, zeker. Kortzichtig, was het maar zo, dan was Amerika een stuk beter. Vooralsnog is het echter een land waar men volgens enquêtes liever naast een veroordeelde gewelddadige crimineel dan naast een fatsoenlijke atheïst woont.

Verplicht kijkvoer op dit gebied: The Palin Mob.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 06:15
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Kort door de bocht, zeker. Kortzichtig, was het maar zo, dan was Amerika een stuk beter. Vooralsnog is het echter een land waar men volgens enquêtes liever naast een veroordeelde gewelddadige crimineel dan naast een fatsoenlijke atheïst woont.

Verplicht kijkvoer op dit gebied: The Palin Mob.
Religulous, satirische documentaire over religie (in de VS, maar ook in Europa en het Midden Oosten), draait hier in de VS nu in de bioscoop.
(Nogal verontrustend) interview met senator Mark Pryer:
http://www.craveonline.com/videos/fi...ator_clip.html
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 14:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
"you don't have to pass an IQ test to be in the senate though"

en ik persoonlijk ben er niet bepaald van overtuigd dat het amerikaanse educatiesysteem het beste voor je ontwikkeling, sure voor princeton leuk als je recht studeert maar verder?

Nee ik zou liever een tripje Oxford pakken dan.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Vooralsnog is het echter een land waar men volgens enquêtes liever naast een veroordeelde gewelddadige crimineel dan naast een fatsoenlijke atheïst woont.
Til niet te zwaar aan de enquêtes.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 17:59
Kevin1111
Kevin1111 is offline
Jongens, weten jullie hoe het zit met die TOEFL als je in 5vwo afgerond een acht voor Engels hebt staan? Ik lees op verschillende sites dat je die TOEFL dan mag overslaan.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 18:01
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Jongens, weten jullie hoe het zit met die TOEFL als je in 5vwo afgerond een acht voor Engels hebt staan? Ik lees op verschillende sites dat je die TOEFL dan mag overslaan.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan welke universiteit en wat je wilt studeren.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 20:38
HACKCRACKnGAME
Avatar van HACKCRACKnGAME
HACKCRACKnGAME is offline
Als je al zo hoog scoort, probeer het een beetje op te krikken en dan kan je misschien wel naar Oxford University.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Columbia etc.
Duygu121
2 10-10-2008 17:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.