Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2010, 21:34
m_boy1995
m_boy1995 is offline
kan het?
ik heb eigenlijk al jaren geen last meer van epilepsie maar ik durf de stap toch niet te wagen...
medicijnen versterken het effect toch ook behoorlijk ik slik namelijk ritalin voor adhd en lamictal voor epilepsie dus ben ook altijd als ik een paar slokjes van iemand neem heel klein beetje duizelig (ja erg he)

zou het gevaarlijk zijn of maakt het niet uit als je gewoon normaal doet en niet gelijk voor de volle lamheid gaat...


word toch wel benieuwd namelijk
voor blowen enz. geld van mij dezelfde vraag :$
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2010, 07:41
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Alcoholgebruik en medicijnen gaat over het algemeen niet heel goed samen. Zoals hier uit blijkt (zie ook de bijsluiter van je Ritalin) is het onverstandig om alcohol met Ritalin te combineren (als je het voor de ADHD klachten gebruikt) omdat het de bijwerkingen kan versterken. Bovendien hebben ADHDers vaak een wat hogere verslavingsgevoeligheid waardoor je simpelweg sneller verslaafd kan raken.

Wat betreft blowen moet het in combinatie met je ritalin geen probleem zijn om af en toe een joint te roken. Ook hier zit je met het verhoogde risico op verslaving dus ik zou het echt bij maximaal 2 keer per week houden. Hoe het zit met lamictal weet ik niet maar ik verwacht niet echt grote problemen. Voor de zekerheid kun je het beste je huisarts nog even om advies vragen. Dit kun je doen zonder problemen met je ouders want je huisarts heeft een beroepsgeheim. Verder is er met betrekking tot ritalin en wiet vrij recent nog een topic langs gekomen hier. Misschien dat daar nog iets interessants in staat. Je kunt het hier vinden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?

Laatst gewijzigd op 01-07-2010 om 00:10. Reden: Link gefixt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 12:05
miguel301
Avatar van miguel301
miguel301 is offline
Alcohol en epilepsie zijn gewoon geen goede partners. Ik zou ze zeker niet te veel combineren.
Alcohol kan zelf ook epilepsie veroorzaken als je te veel gedronken hebt (daarmee wil ik dus niet zeggen dat je jezelf zat drinkt maar gewoon ter info!!!).
__________________
Ad omne opus bonum paratus!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 16:22
Verwijderd
mss eens navragen bij een instelling ofzo, die mensen weten dat vaak wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid epilepsie en drugs en alcohol
Jamais_Vu
17 07-06-2006 09:57
Lichaam & Gezondheid Tongpiercing
stoepkrijtje
57 04-11-2005 18:43
Algemene schoolzaken Ontgroening?!
Pilot01
80 23-08-2005 00:32
Lichaam & Gezondheid Epilepsie
Verwijderd
17 11-01-2005 20:34
Psychologie Ritalin uitproberen en onderzoek in de (poli) kliniek te Assen...
Dreamerfly
18 31-08-2003 20:45
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.