Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2011, 13:56
Verwijderd
Nou, maar eens die vent op het Saabforum aan z'n mouw gaan trekken dan Zou toch jammer zijn als ie roemloos ten onder zou moeten gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2011, 21:48
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De pakkingset is binnen. Afgezien van een veerspanner die ik moet lenen of kopen (zit nog te twijfelen) zou niets meer in de weg moeten staan om de auto weer in elkaar te frutselen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 17:19
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Kleine beurt 19/8 voor m'n 147'tje, en hoogstwaarschijnlijk ook nieuwe remschijven, gaat me een goeie 600 euro kosten. :/
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 10:14
Verwijderd
De geneugtes van het rijden met een Italiaanse
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 14:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Kleine beurt 19/8 voor m'n 147'tje, en hoogstwaarschijnlijk ook nieuwe remschijven, gaat me een goeie 600 euro kosten. :/
Ik weet niet of je een garage weet die zelf meegebrachte spullen monteert, of dat je zelf een klein beetje technisch aangelegd bent.
Anders nieuwe schijfjes bestellen op autopartsonline.nl (doe dan ook meteen nieuwe remblokken).
Scheelt je een hoop geld.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:26
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik weet niet of je een garage weet die zelf meegebrachte spullen monteert, of dat je zelf een klein beetje technisch aangelegd bent.
Anders nieuwe schijfjes bestellen op autopartsonline.nl (doe dan ook meteen nieuwe remblokken).
Scheelt je een hoop geld.
Ik wil niet dood.

Is officiële dealer, dus die gaan geen eigen meegebrachte stukken willen monteren denk ik.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:29
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
De geneugtes van het rijden met een Italiaanse
Het zijn dure sletjes!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 09:39
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Zeker ook als ze "Storing Systeem Management Motor" op het display aangeven.

Zometeen naar de garage waar ik hem gekocht heb rijden, eens van mijn oren maken, zou normaal gezien onder garantie moeten vallen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 17:50
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Zeker ook als ze "Storing Systeem Management Motor" op het display aangeven.

Zometeen naar de garage waar ik hem gekocht heb rijden, eens van mijn oren maken, zou normaal gezien onder garantie moeten vallen.
En het wordt donderdag onder garantie gefixt.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 12:14
Verwijderd
Zou wat zijn als dat niet zo was
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 12:58
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Kostelijke zaak die ik niet kan dragen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 15:22
Verwijderd
Kostelijk vermakelijk?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 17:11
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Vermakelijk kostelijk. Op internet zie ik prijzen, afhankelijk van wat 't zou zijn, van 400 euro tot 1500 euro, dat is meer dan wat ik al afbetaald heb aan dat ding.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 08:13
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Bah, een Opel Meriva 1.3 diesel als vervangwagen, dat is heel wat anders als "dat kan een MiTo zijn".
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 18:07
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik heb 'm sinds 16u al terug, kostte me al bij al "maar" 272 euro.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 09:50
Verwijderd
Hoe kan het jou nu geld kosten als het onder garantie gerepareerd is?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 10:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
M'n onderhoud en nieuwe ruitenwissers moest ik zelf betalen hé.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 10:29
Verwijderd
Oh op die manier, maar ruitenwissers zou ik niet bij de garagist laten doen. Veel te duur
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 12:12
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Oh op die manier, maar ruitenwissers zou ik niet bij de garagist laten doen. Veel te duur
I know, maar ik had gezegd dat ze alles wat gedaan moest worden, mochten doen. Niet bij stilgestaan dat de ruitenwissers op hun einde aan het lopen waren.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 14:44
Verwijderd
Citaat:
I know, maar ik had gezegd dat ze alles wat gedaan moest worden, mochten doen. Niet bij stilgestaan dat de ruitenwissers op hun einde aan het lopen waren.
Mwa, mijn ervaring met ruitenwissers, is dat ze die toch wel heel erg snel vervangen... Gewoon zelf doen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 14:26
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Mwa, mijn ervaring met ruitenwissers, is dat ze die toch wel heel erg snel vervangen... Gewoon zelf doen.
True, maar ik merkte wel dat ze op hun einde aan het lopen waren, dus tja.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 20:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Iemand heeft afgelopen nacht m'n zijraam ingeslagen
Kan ik morgen op m'n vrije dag daar achteraan .
Wat zou ik zulke lui graag eens in m'n klauwen krijgen, dan sla ik door tot er geen hoofd meer over is om op in te slaan denk ik, wat ben ik pissed off momenteel
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 20:40
Verwijderd
Waarom zou je nou weer een zijraam inslaan? Niks gejat verder? Iig succes met dat raam vervangen en alle zooi opruimen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 20:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Waarom zou je nou weer een zijraam inslaan? Niks gejat verder? Iig succes met dat raam vervangen en alle zooi opruimen.
Een pakje sigaretten, meer niet...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 21:28
Verwijderd
Te bizar voor woorden ;x
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 21:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Te bizar voor woorden ;x
Het wordt nog gekker: ze hebben m'n audioinstallatie niet aangeraakt, ter waarde van bijna 2000eu
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 14:09
Verwijderd
Zo net mijn auto terug van een grote beurt.
Voor 181 euro was ik klaar. Soms is het prettig om bepaalde collega's te hebben, die daarnaast hun eigen garage hebben. Bij de citroen dealer was ik voor dezelfde grote beurt 350 euro kwijt geweest.
Het luchtfilter was zo smerig geworden, dat het nauwelijks meer herkenbaar was als filter
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 23:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Vijfde dag op de vakantie: alles afgebroken en ingepakt en willen we wegrijden van de camping, doet het dashboard met alle tellers en lampjes het niet meer van de Picasso. Rest van de auto deed het wel - en dan sta je even lekker in Litouwen
Gelukkig waren we met 2 auto's dus de andere kon voorop rijden voor de snelheid, en stonden we op een camping met een Nederlandse eigenaar die ons zo naar de Citroën garage in Vilnius wist te dirigeren (40 km verderop). Bleek dat het display en de bijbehorende processor het begeven hadden. Gelukkig kon die de volgende dag al vervangen worden (onderdelen moesten uit Helsinki komen - waar wij uiteindelijk naar op we waren ), maar het heeft wel even 2 extra dagen en 600 euro gekost

Oftewel:

En een dimlicht ging stuk in Tallinn, maar die kon ik zelf wel vervangen. Aangezien een groot deel van de niet-hoofdwegen in de Baltische staten onverhard is, werden de auto's ook best wel een beetje vies (reed wel leuk ).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:03
Ivo
Ivo is offline
Gefeliciteerd met je verjaardag .

Wel fijn dat ze de onderdelen zo snel konden laten komen. En waarschijnlijk mooi tegen een voor onze begrippen laag uurloon gemonteerd
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:29
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Bedankt

Nee, dat valt ook daar vies tegen Bovendien was het geen moeilijk euvel om te verhelpen; half uurtje voor de controle en het probleem achterhalen, half uurtje om de module met display en chip te vervangen. Alleen die module kost bijna iets van 550 euro
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 10:37
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Nazicht keuring laten doen bij garage, kwestie van zeker te zijn dat hij zou slagen.

Resultaat: volgende week mag hij een dagje binnen, met meer dan €1300 kosten aan ophanging etc en een turbodarmpje.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 11:04
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat zijn de mindere onderhoudsbeurten
Maar ja, het blijft een Alfa
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 16:42
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Dat zijn de mindere onderhoudsbeurten
Maar ja, het blijft een Alfa
Was niet eens een onderhoud, want dat had hij anderhalve maand geleden gekregen. Dit was gewoon een nazicht vooraleer ik naar de keuring zou gaan.

Een mooie Alfa die goed rijdt. Maar het is best wel duur allemaal ja.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 17:38
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
€1414 was de rekening, sjips zeg!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 17:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Stevige rekening Wat hebben ze allemaal precies gedaan dan?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 18:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ophanging voor:
draagarm
draagarm
bus elastisch
stang (2x)
vier moertjes
torsiestang
Dat was 717 euro BTWi

Darm turbo vervangen
Dat was 209 euro BTWi

Schokdempers:
schokbreker (2x)
Dat was 485 euro BTWi

Serieus pijnlijk in elk geval.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 18:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat zijn ook niet de minste dingen zeg Schokbrekers heb ik ook laten vervangen van het voorjaar, koste zelfs voor m'n 121 al 350 euro. Duur geintje is dat. Die van de 96 mogen eigenlijk ook vervangen worden, vooral achter, maar ik laat dat even zitten. Ik kan het zelf, maar het kost 100 euro per schokbreker.

Maar dat is allemaal ophanging/vering wat eraan gedaan is, dan moet dat ding nu echt een stuk beter op de weg liggen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 18:51
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Mja, hij ligt inderdaad wel een heel stuk beter op de weg nu, maar goed, het is vooral pijnlijk qua uitgave omdat ik al een tijdje amper geld verdien...

Ach ja, hij is nu weer wat veiliger, gelukkig maar.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 18:57
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Tsja, als je geld wilde besparen had je geen Alfa moeten kopen natuurlijk
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 19:05
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Maar ze zijn zo mooi meneer.

Soit, had niet gedacht dat ik al binnen 't jaar zulke kosten moest gaan doen, had gehoopt dat die pas na twee jaar zouden volgen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Maar ze zijn zo mooi meneer.

Soit, had niet gedacht dat ik al binnen 't jaar zulke kosten moest gaan doen, had gehoopt dat die pas na twee jaar zouden volgen.
Als je geen onverwachte kosten wil, moet je geen 2e hands auto kopen. Je koopt altijd een risico.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 21:03
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Als je geen onverwachte kosten wil, moet je geen 2e hands auto kopen. Je koopt altijd een risico.
Uiteraard, maar geld genoeg voor 'n nieuwe had ik niet, dus tja.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard, maar geld genoeg voor 'n nieuwe had ik niet, dus tja.
En dan wel een Alfa kopen ... Daar ben je bijna net zoveel aan kwijt aan onderhoud als aan een nieuwe auto
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 06:38
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
En dan wel een Alfa kopen ... Daar ben je bijna net zoveel aan kwijt aan onderhoud als aan een nieuwe auto
Een C1 oid was door het aantal km's dat ik doe geen optie...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Een C1 oid was door het aantal km's dat ik doe geen optie...

Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen een C1 en een Alfa... Wat te denken van een C3, een polo, en noem alles maar op. Die worden ook geleverd met een dieselmotor. En in het geval van de C3 met diesel: Ik kocht hem met 80000 op de teller, 1,5 jaar geleden, nu staat hij op 180000, en ik heb behalve de beurten nog nooit iets hoeven repareren, of vervangen. Behalve de bandjes en de remmen, maar dat is redelijk normaal voor iemand die heel veel kilometers wegtrapt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 11:22
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen een C1 en een Alfa... Wat te denken van een C3, een polo, en noem alles maar op. Die worden ook geleverd met een dieselmotor. En in het geval van de C3 met diesel: Ik kocht hem met 80000 op de teller, 1,5 jaar geleden, nu staat hij op 180000, en ik heb behalve de beurten nog nooit iets hoeven repareren, of vervangen. Behalve de bandjes en de remmen, maar dat is redelijk normaal voor iemand die heel veel kilometers wegtrapt.
Polo is te klein, C3 was allemaal duurder in aankoop dan m'n Alfa.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 11:51
Verwijderd
Een Polo is niet veel kleiner dan jouw Alfa anders, zeker binnenin niet Al zou ik 'm ook niet kopen, want ik vind het een lelijk hok. Daarom snap ik ook wel dat jij een Alfa hebt gekocht (mooie auto's) maar ik zou het zelf gewoon nooit doen als ik relatief weinig geld voor een auto zou hebben
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 12:08
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Een Polo is niet veel kleiner dan jouw Alfa anders, zeker binnenin niet Al zou ik 'm ook niet kopen, want ik vind het een lelijk hok. Daarom snap ik ook wel dat jij een Alfa hebt gekocht (mooie auto's) maar ik zou het zelf gewoon nooit doen als ik relatief weinig geld voor een auto zou hebben
Mwoah, Alfa 147 5-deurs is best wel groot vind ik, zit toch makkelijk 25cm extra op tov een Polo! En dat zijn kleine lelijke bakjes, die van 4-5 jaar terug.

Had ook niet gedacht dat ik momenteel zo goed als gratis aan het werken zou zijn, maanden aan een stuk. Nu goed, m'n Alfa'tje rijdt weer als een trein, hopelijk houdt ze het nog een tijdje vooraleer ik nieuwe kosten moet maken.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 12:31
Verwijderd
Dat valt dus best mee. Kijk maar eens. Polo die je nu kunt kopen is flink gegroeid Datzelfde geldt voor een Twingo bijvoorbeeld (even groot als de Clio II en 147). Je verkijkt je er enorm snel op, want al die kleine autootjes van nu zijn gewoon flink groter geworden en de 147 is toch ook alweer een model van 10 jaar geleden, toen alle auto's kleiner waren.

Ik hoop 't ook voor je en anders moet je toch eens overwegen om "Ciao Bella" te zeggen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Polo is te klein, C3 was allemaal duurder in aankoop dan m'n Alfa.
Misschien achteraf geleuter:

Maar check voortaan ook eens de onderhoudskosten van een auto. Want volgens mij heb jij deze alfa nog niet heel lang, en je hebt er als ik het goed gevolgd heb, best kosten aan gehad. Nu kan dit een vorm van pech zijn, maar ik durf te wedden dat de onderdelen voor een C3 toch beduidend minder duur zijn. En die reken ik maar wel mee bij de aanschaf.

Overigens: een Polo te klein? Het is geen grote auto. De C3 ook niet trouwens. Maar je hebt nog geen kinderen (neem ik aan) dus heel veel ruimte heb je toch echt niet nodig. Dat je geen 1.0 liter motortje wil als je veel kilometers wegtrapt, is een redelijk argument, maar een 1.4 diesel is voor iemand die hooguit eens met zijn vriendin op vakantie gaat, meer dan zat. Meer ruimte heb je niet nodig. Lijkt mij...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.