Oud 26-08-2017, 14:25
vlieeger
vlieeger is offline
Hoihoi mede forummers (ha leuk woord),

Ik zit een beetje vast met mijn profielwerkstuk, nu al, we moeten binnenkort de eerste fase inleveren. Dan moeten we weten wat we gaan onderzoeken en welke deelvragen we daarvoor gaan gebruiken. Een dingetje is zeker, een onderwerp hebben we al. Populisme. Een onderwerp waar veel over gezegd wordt en dat maakt het voor ons interessant. Alleen geen idee wat we kunnen onderzoeken. Iemand suggesties? Zou een last van onze schouders zijn

Gegroet en een fijne dag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2017, 15:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat vind je er precies interessant aan? Wat zou je zelf willen weten over populisme? Wat wordt erover gezegd?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2017, 17:45
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Begin jezelf eens af te vragen wat populisme is. In de politicologie is er al geen eenduidige definitie van wat populisme is. Mijn vroegere docent Koen Vossen noemde Wilders een 'halve populist' en hij doet dat door bepaalde eisen aan 'populist' te stellen. Hij schrijft gelukkig vrij begrijpelijk over populisme en vanuit wat hij schrijft moet je verder kunnen komen.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 26-08-2017, 19:30
vlieeger
vlieeger is offline
Thanks voor de snelle reacties!

Citaat:
Wat vind je er precies interessant aan? Wat zou je zelf willen weten over populisme? Wat wordt erover gezegd?
Ik vind het wel een interessant onderwerp omdat je de laatste tijd (vooral tijdens en net na de verkiezingen) het woord overal tegenkomt. Rutte beweerde dat Nederland 'Ho heeft gezegd tegen het verkeerd soort populisme'. Maar wat is verkeerd soort populisme, en wat is het goede soort dan? Het woord is vrij bekend, je ziet het tenminste overal voorbij komen, maar wat houdt het precies in? Wat maakt een partij of leider populistisch? Lastig om een precieze definitie te geven, aangezien er veel verschillende meningen zijn. Er zijn ook verschillende soorten populisme, daar willen we ook op in gaan. Verder willen we gaan kijken of er ook bepaalde kenmerken zijn die je terug ziet bij de zogenaamde populistische leiders. En hoe voelen mensen zich daardoor aangetrokken?

Ook zouden we willen kijken naar de ontwikkelingen van het populisme in Nederland, beetje de geschiedenis in. En natuurlijk Pim Fortuyn, daar willen we ons ook in verdiepen omdat hij volgens veel mensen een 'populist' was.

En is populisme een bedreiging of een verrijking voor onze democratie?

Ik denk zoiets, ik weet er ook nog niet zo heel veel van. Ideeën, tips en meningen zijn altijd welkom
Met citaat reageren
Oud 26-08-2017, 22:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Begin vast wat bronnen te zoeken, dan weet je welke informatie beschikbaar is. Als je een tof onderwerp hebt, maar er zijn geen kwalitatief goede bronnen over beschikbaar kan je nog niet zo veel. Zoek dus naar een vraag die te beantwoorden is met behulp van bestaande bronnen (en eventueel een enquête of experiment).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-10-2017, 01:10
Ben Strik
Ben Strik is offline
Misschien kun je onderzoeken hoe een populistische regering een bepaald land heeft beïnvloed en vergelijken met de invloed van andere regeringsvormen op dat land.

Ik hoop dat ik niet te laat ben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.