Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2013, 19:11
viLimi
viLimi is offline
Ik zit nu in de 4de klas ik ben verhuist van (.1.) naar (.2.) en dat is al bijna 2 jaar geleden. Maar ik heb geen sociale contacten gemaakt sinds ik hier woon, dus al bijna 2 jaar. Dat is eigenlijk incorrect want ik praat wel met mensen en dergelijke maar het zijn meer 'kenissen' en geen vrienden. Ik heb me redenen om geen sociale contacten aan te leggen. Ik kijk altijd in het niets en verdrink in me gedachtes, ik ben het stille kind dat achterin de klas zit en begin weer de 'nodigheid' te voelen om een vriendin te hebben, ik heb al iemand op het oog maar ik sta nu al bekend als het mysterieuse kind van de klas/school (het meisje zit niet in me klas). Ik heb meerdere keren met haar gepraat en ze reageerde op alles wat ik zei positief. Wat moet ik doen, want ergens heb ik ook weer geen zin in de drama die erbij komt.





<Oude tekst veel teveel lees alleen als je wil>


Ik zit nu in de 4de klas ik ben verhuist van (.1.) naar (.2.) en dat is al bijna 2 jaar geleden. Ik was vrij populair maar sinds ik hier woon heb ik niet meer de 'zin' of hoe je het wilt benoemen om socialen contacten te krijgen of uit te gaan etc.. De reden voor verhuizing is 'rust (moederskant)' moeder is enigste ouder en ik ben enigst kind.

Toen ik naar school ging in (.2.) in mijn 3rde jaar ging iedereen me vragen wie ik was (pas na een maand) en waar ik vandaan kwam etc. waarschijnlijk pas na een maand omdat ik afstandelijk en stil was neem ik aan. Er waren genoeg mensen die naar me toe kwamen om te praten en die me vroegen om uit te gaan en dergelijke maar ik wees iedereen af.

Nu zit ik in mijn 4de schooljaar en heb ik nogsteeds geen 'motivatie' om sociale dingen te doen. Ik ben niet verlegen, ik heb zelfvertrouwen, dus dat is geen probleem maar na mijn verhuizing ben ik verandert of hoe je het wilt noemen? Maarja, ik ben nu het 'stille' kind in de klas ookal was ik normaal een van de luidrustigste.

De meeste mensen uit mijn klas zijn niet volwassen en gedragen zich als kleuters en ik schaam me voor ze, mijn eigen klas. In de pauzes en tussenuren 'moet' ik zeg maar wel bij mijn eigen klas zitten aangezien ik geen 'zin' heb om te netwerken. Als ik niemand van mijn klas in de hal & kantine zie kijk ik of ik ergens alleen op een bankje kan zitten en zo niet ga ik naar buiten en ga ergens zitten waar het stil is (ik ben geen autist of dergelijke).

Mensen zijn best snel geschroken door me (meestal jongens) om mijn reacties en mijn blik. Als iemand me irriteert of dergelijke en niet normaal wil doen na praten en normaal reageren op antwoorden (sla ik hem gewoon als last resort?) meestal tijdens de les en dan blerd dat kind je breekt me hand nog ofsoiets. Het is niet dat ik het wel maar ik kon niet kiezen welke mensen in mijn klas zouden komen er zijn maar 2 a 3 mensen die 'volwassen' zijn waarmee ik uit mij zelf mee praat aangezien ik geen zin heb in pubers die zich als kleine kinderen gedragen.

Ik ben zelf zeg maar sociaal 'afgesloten' ik had hyves,twitter,facebook en dergelijke maar verwijdert toen ik verhuisde. Ik heb al mijn sociale contact met mensen uit (.1.) verbroken. In het weekend ga ik niet uit maar lig een beetje op me bed muziek te luisteren of iets dergelijks. Dit jaar zijn er steeds meer meisjes die interesse in me nemen en het irriteert me, aangezien elke keer mij word gevraagd heb je twitter, facebook, whapp etc. aangezien ik dat niet heb en geen whapp heb omdat ik uit woede een jaar terug me telefoon stuk gooide en geen nieuwe ga kopen aangezien het toch weer stuk zal gaan.

Dus ik ben een jongen in de 4de klas die stil is en geen sociale netwerken heeft of mobiel. Ik zou mezelf een loser noemen maar dat ben ik niet, populairen mensen zoeken altijd contact met me op ook uit andere klassen maar ik heb geen zin om weer iemand te zijn die ik niet ben. Ik heb op een vechtspoort gezeten en toen mensen dat hoorden waren ze verbaasd laatst kreeg ik ruzie met iemand en toen viel er een opmerking over me vader en er knapte iets bij me en brak bijna ze heup docenten zijn hier niet van geïnformeerd.

Ik hou van stil zijn en gewoon niks doen laat maar zeggen, mensen blijven maar tegen me praten en ik heb totaal geen zin in ze. Ik ben niet lelijk of dom ik zit onder mijn niveau op school, heb al meerdere vriendinen gehad etc. ik ben aardig atent en lief tegen meisjes als ze me aanspreken maar van binnen ga ik dood want ik wil niet met ze praten ik wil gewoon dat niemand me lastig valt. Maar de laatste tijd krijg ik steeds meer 'zin' om zeg maar een vriendin te zoeken maar aangezien ik geen sociale contacten heb en al bekend ben als het mysterieuse kind van de klas en ik geen mobiel heb sta ik machteloos wat moet ik doen? (zoveeltekst-.-)

Laatst gewijzigd op 01-02-2013 om 19:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2013, 19:20
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Alinea's zouden er waarschijnlijk voor zorgen dat meer mensen zin hebben om je verhaal te lezen, maar goed. Ik heb het wel gelezen.

Ten eerste: ik vind het apart dat je enerzijds zegt dat je klasgenoten zo kinderachtig zijn, maar jij sláát mensen als het je even niet meezit. Dat is helemaal onvolwassen en bizar. Je gaat mensen niet slaan omdat je even geen zin hebt in hoe zij zich gedragen. Ik krijg dan ook de indruk dat jij niet zozeer 'volwassen' bent (want dan ga je niet slaan, dat doe je niet), maar eerder 'gewoon' anders, dan wel niet gewoon heel snel geïrriteerd. (Je snel irriteren aan geluid is ook niet per se volwassen.)

Verder, als het je irriteert dat je geen contact kan leggen met meisjes en dat wel wil, dan maak je toch gewoon weer facebook aan? Koop je een mobieltje voor €20, kun je ook nog 'ns sms'en. Dat is niet echt een probleem.

Heb je zelf geen idee waar het vandaan komt dat je geen contact wilt? Het lijkt mij een beetje gek dat je helemaal geen behoefte hebt aan menselijk contact, zeker als dat niet altijd zo was. Ik kan hooguit gokken wat er aan de hand is (misschien ben je boos of gefrustreerd of heb je geen zin in contact met mensen totdat je daadwerkelijk contact hebt of zoiets).

Mijn indruk is eigenlijk dat je boos en gefrustreerd en star bent en hierop reageert door je af te sluiten van de mensen om je heen (en je daardoor ook irriteert aan hun pogingen om contact te maken of überhaupt hun aanwezigheid).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2013, 19:38
viLimi
viLimi is offline
Citaat:
Alinea's zouden er waarschijnlijk voor zorgen dat meer mensen zin hebben om je verhaal te lezen, maar goed. Ik heb het wel gelezen.

Ten eerste: ik vind het apart dat je enerzijds zegt dat je klasgenoten zo kinderachtig zijn, maar jij sláát mensen als het je even niet meezit. Dat is helemaal onvolwassen en bizar. Je gaat mensen niet slaan omdat je even geen zin hebt in hoe zij zich gedragen. Ik krijg dan ook de indruk dat jij niet zozeer 'volwassen' bent (want dan ga je niet slaan, dat doe je niet), maar eerder 'gewoon' anders, dan wel niet gewoon heel snel geïrriteerd. (Je snel irriteren aan geluid is ook niet per se volwassen.)

Verder, als het je irriteert dat je geen contact kan leggen met meisjes en dat wel wil, dan maak je toch gewoon weer facebook aan? Koop je een mobieltje voor €20, kun je ook nog 'ns sms'en. Dat is niet echt een probleem.

Heb je zelf geen idee waar het vandaan komt dat je geen contact wilt? Het lijkt mij een beetje gek dat je helemaal geen behoefte hebt aan menselijk contact, zeker als dat niet altijd zo was. Ik kan hooguit gokken wat er aan de hand is (misschien ben je boos of gefrustreerd of heb je geen zin in contact met mensen totdat je daadwerkelijk contact hebt of zoiets).

Mijn indruk is eigenlijk dat je boos en gefrustreerd en star bent en hierop reageert door je af te sluiten van de mensen om je heen (en je daardoor ook irriteert aan hun pogingen om contact te maken of überhaupt hun aanwezigheid).
Het is niet dat ik iemand bent die mensen maar slaat zonder reden of dergelijken, ik zit nu al bijna 2 jaar in deze klas en niemand is maar iets verandert en soms komt het me strot uit en als woorden niet werken en zelfs een docent geen controle heeft over de klas dan ja,..

Ik ben ook totaal niet snel geïriteerd maar het is like dat het emmertje is overstroomt, mijn klas staat ook een beetje bekend als de drukste klas en docenten hebben totaal geen grip op de leerlingen en als ik zelf word lastig gevallen dan ja,..

Een goedkoop oud mobieltje kopen lijkt me meer iets om te schamen als je iemand nummer vraagt eigenlijk, tegenwoordig heeft iedereen smartphones etc.

Ik hou van menselijk contact begrijp me niet verkeerd, maar niet van mensen uit me klas hoe onvolwassen dat ook klinkt ik heb de meeste mensen genoeg kansen gegeven om een beetje normaal proberen te doen als ik met ze praat/omgaat etc. maar tevergeefs.

Als het enigste wat 16/17 jaar oude kinderen doen is schreeuwen elkaar omduwen ruzie zoeken en de hele tijd bijdehand doen tegen medeleerlingen en docenten en aangezien ik hier niet aan mee wil doen en het ook niet van plan ben zie ik mijzelf hier niet onvolwassen door.

(in alinea's)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2013, 20:30
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Slaan is altijd onvolwassen, excuses bedenken voor waarom dat niet zo is is ook behoorlijk onvolwassen. Je schamen om een mobieltje ook, net als dingen kapot gooien als dingen niet gaan zoals jij wil. Dat is niet erg hoor, je bent namelijk nog niet volwassen. Maar een beetje minder afgeven op je leeftijdsgenoten mag dus wel.

Ik snap eerlijk gezegd niet goed wat je probleem is. Je wil een vriendin maar je wil geen actie ondernemen om een potentieel vriendinnetje tegen te komen? De tip van een mobieltje gooi je gewoon weg. Wat dacht je van open staan voor andere mensen. Door je norse houding houd je sowieso elk sociaal meisje van school op afstand. Er zijn trouwens nog veel meer plaatsen waar je meisjes kunt leren kennen behalve school. Maar je moet toch echt beginnen met openstaan voor anderen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 09:20
Masje123
Masje123 is offline
ik heb zelf ook last van dat soort dingen tot het 3e (ik zit nu in het 4e) sloeg ik vrienden als ze me irriteerden maar als je mensen uit je klas "kinderachtig" vind zal het je niet helpen erop te reageren als je je daar voor afsluit gaat het een stukk beter ik zit zelf ook altijd stil achter in de klas maast een jongen die ook zo in elkaar zit en we irriteren ons altijd aan onze klas...

en ik snap het best dat je je afsluit voor de rest van de school dat is dus iets wat ik ook doe maar wij hebben op school een groepje mensen die allemaal ongeveer zo zijn dus dan gaat het makkelijker. misschien moet je eens kijken of er toch niet iemand is die aardig lijkt dan kom je al een stuk verder...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 10:03
omnomnom
Avatar van omnomnom
omnomnom is offline
Als je iemand slaat hoeft niet meteen te betekenen dat je "onvolwassen" bent.
Onvolwassen is een mentale instelling, het is een natuurlijke reactie dat iemand boos kan zijn.
Ik zou zeggen probeer alsnog contact te zoeken met medeleerlingen, ook al moet je daarvoor een beetje aanpassen.
Je hebt zelf al aangegeven dat je niet onzeker/verlegen/etc bent dus als het goed is leg jij makkelijk contact met mensen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 16:40
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Misschien moet je eerst wat aan die agressie doen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 17:23
Verwijderd
Wat een kinderachtig gezanik. Als je de mensen uit je klas niet mag dan zoek je je heil toch daarbuiten.

En jawel, je bent wel degelijk snel geïrriteerd. En je reactie daarop is zo onvolwassen als ze komen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 19:10
Verwijderd
Als jij maar jezelf (en volwassen) blijft trek je best wel leuke mensen naar je toe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Friendzone classic...
The_Messenger95
27 01-11-2012 12:47
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 20:31
Algemene schoolzaken Vwo 5 naar het MBO
AlCoHoLLiC
11 30-01-2004 08:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.