Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 19:03
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Het gesearched maar kon niets vinden dus heb hem maar geopend.

Het studenten leven:

Vanaf het moment dat je gaat studeren is het gezellig.Gezellig met een groepje in een studenten huis. Elke student zit bij een leuke studentenvereniging, en heeft het daarbij erg naar zijn zin. Studenten gaan veel uit wat vaak gepaard gaat met vele liters bier. Het Studentenleven staat centraal, de studie zelf is bijzaak... Het is de tijd van je leven dus je moet lol maken?! (studeren kan later nog)..

Maar goed dat is een sterke overdrijving maar wel een beeld wat af en toe nog weleens geschetst wil worden door bepaalde personen...

Wat is nou wel het echte studentenleven? Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging? Veel feesten? Veel en leuk contact met studiegenoten? Actief op de Uni? etc. etc. Op kamers? Thuiswonend? Bijbaantje of niet? Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?

Ik ga volgend jaar namelijk studeren en ben nieuwsgierig hoe andere het doen.

Bedankt!

Edit: Soort studie maakt niet uit (dus MBO, HBO of WO).. (wel graag erbij vermelden)

Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 19:38.
Advertentie
Oud 24-09-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 24-09-2003 @ 20:03:
Oh ja Studenten van universiteiten graag...
Wat worden 'wij' weer achter gesteld...

Oud 24-09-2003, 19:22
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-09-2003 @ 20:09:
Wat worden 'wij' weer achter gesteld...

Haha nee hoor maar ik heb het vermoeden dat er een groot verschil is tussen MBO,HBO-studenten en WO-studenten... Vandaar...
Oud 24-09-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 24-09-2003 @ 20:22:
Haha nee hoor maar ik heb het vermoeden dat er een groot verschil is tussen MBO,HBO-studenten en WO-studenten... Vandaar...
Misschien juist wel interessant dan om het van alle drie te horen.
Als iedereen er bij vermeld wat hij of zij doet, kun je mooi vergelijken.
Oud 24-09-2003, 19:33
hi
hi is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-09-2003 @ 20:28:
Misschien juist wel interessant dan om het van alle drie te horen.
Als iedereen er bij vermeld wat hij of zij doet, kun je mooi vergelijken.
Briljant idee
Oud 24-09-2003, 19:33
Verwijderd
Wat is nou wel het echte studentenleven?

Dikke boeken lezen vol met interresant materiaal dat door de slechte schrijfstijl zeer moeilijk op te nemen is

Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?

Nee, das voor balletjes

Veel feesten?

Nog niets van gemerkt, maar dat kwam omdat ik ziek op bed lag

Veel en leuk contact met studiegenoten?

Niets bijzonders, net zoals op school.

Actief op de Uni? etc. etc.

Euh, uni?

Op kamers?

Nog niet.

Thuiswonend?

Nog wel.

Bijbaantje of niet?

Neuh, waarvoor? ik kom goed rond met wat ik krijg.

Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?

Belangrijk


Maar neem dit niet serieus, na een paar weken kan ik er nog niets over zeggen
Oud 24-09-2003, 19:34
Verwijderd
Ik reageer lekker toch, ben HBO 1ste jaars.

Ik woon niet meer bij m'n ouders, zit niet bij een studenten- of studievereniging. Heb best veel contact met studiegenoten, zit in een kleine groep (19 eerste jaars Japans) dus vandaar. Vrij actief met studie, 't is nu nog redelijk rustig, maar de projectjes beginnen al enzo. Verder heb ik nog geen bijbaantje, eerst even aankijken hoe dit loopt, dan kan ik beter inschatten hoeveel tijd ik over hou voor werk ernaast. Studie is heel belangrijk, staat op de voorgrond.
Oud 24-09-2003, 19:36
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-09-2003 @ 20:28:
Misschien juist wel interessant dan om het van alle drie te horen.
Als iedereen er bij vermeld wat hij of zij doet, kun je mooi vergelijken.
Ok ok, alles is welkom. Is bovendien ook nog wel leuk voor mensen die volgend jaar met een MBO of HBO studie gaan beginnen.
Oud 24-09-2003, 20:14
Verwijderd
Ik ben een hbo-student en voldoe niet aan het stereotype beeld van een student... Mijn studie is de hoofdzaak, ik zit niet bij een studentenvereniging, feest niet veel, ga zelden/nooit uit, drink geen alcohol, ik heb niet bijzonder veel contact met m'n studiegenoten (op school wel, maar verder niet), woon wel op mezelf (samen met m'n vriend) en heb een 'bijbaantje'.
Oud 24-09-2003, 21:44
@Moon
@Moon is offline
Ik ben 1ejaars WO-student. Van feesten, zuipen etc. heb ik nog nie veel van gemerkt en dat zal denk ik ook nie zo heel veel van komen. Ik ben niet lid van een studentenvereniging en dat hoeft van mij ook totaal niet. Ik ben daar niet bepaald het type voor en al mn vrienden die ik ken en heb leren kennen zitten ook niet bij een studentenvereniging. Bovendien woon ik ook nog thuis, zou ook niet echt handig zijn. Eigenlijk ligt het er maar net aan hoe je zelf in elkaar zit en hoe je het er zelf van maakt. Zelf vind ik de studie best wel belangrijk, ik wil dan ook wel binnen de normale tijd mn studie halen. Tot slot, wat betreft het bijbaantje, dat heb ik wel. Ik ben toch elke vrijdag vrij dus... waarom niet.
Oud 25-09-2003, 01:38
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
ik vind er nog geen kont aan..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Oud 25-09-2003, 08:46
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
was vorig jaar 1e jaars humanistiek, studeerde in utrecht maar woonde nog thuis. vooral aandacht voor studie maar ook bijbaantje. redelijk contact met studiegenoten, meer met degenen die ook nog thuis woonden dan met degenen op kamers omdat die wel met elkaar de stad in konden om wat te drinken, maar wij niet omdat we anders helemaal belachelijk laat thuis zouden zijn.
besloot in februari/maart dat ik wilde stoppen, en dit jaar in tilburg wilde gaan studeren dus ging alvast op zoek naar een kamer en verhuizen. toen zat ik dus en op kamer, en een eind van utrecht af, want ik heb dat jaar gewoon afgemaakt. in tilburg kende ik niemand, maar via huisgenootjes heb ik wel heel wat mensen leren kennen. en het uitgaansleven. op dinsdag stappen is eigenlijk nog veel leuker dan op donderdag heb ik gemerkt. ik drink niet, zit niet bij een vereniging en heb het toch wel heel erg naar mijn zin dus dat zijn geen voorwaarden.
inmiddels studeer ik dan ook in de stad waar ik woon.
mijn studiegenootjes vind ik niet helemaal geweldig, dus ik ga nog steeds met huisgenoot en vrienden die ik via hem gemaakt heb uit. wel vervelend dat ik nu op hbo zit en geen volle zelfstudiedagen meer heb, dus dat ik ook vaker wat brakker op school zit. daar tegenover staat dan wel dat ik later op hoef te staan omdat ik geen anderhalf uur maar maar 5 minuten onderweg ben naar school.
mijn studie is trouwens nog steeds wel het belangrijst. al vind ik dit wel weer makkelijker dus heb ik meer tijd over om te gaan stappen en werken (als ik een baantje zou hebben..) maar moet met uitgaan rekening houden met de dag, kan niet meer uit op maandag omdat ik dinsdag moet stagelopen en daar wel een beetje wakker wil zijn (en belachelijk vroeg op moet)
nou ja dit was een beetje lang, maar ik denk dat je zelf maar moet kijken wat het best bij jou past en niet wat iedereen doet. al kan je door naar de ervaring van anderen natuurlijk wel wat beter bepalen wat er mogelijk is en dus wat het best bij jou past.
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Oud 25-09-2003, 09:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben intussen 2e-jaars PWO (Pedagogische Wetenschappen & Onderwijskunde), dat is WO. Ik woon nog thuis, moet iedere keer dus anderhalf uur reizen om in Nijmegen te komen, en naderhand ook weer terug, maar ik heb maar 2 dagen in de week college's, dus zo'n ramp is dat niet.
Ik zit niet bij een studentenvereniging, ook als ik op kamers zit, ga ik dat niet doen, ik ben geen feestbeest, hou ook niet zo van uitgaan. Met een aantal mensen van mijn studie heb ik een goed contact, dat zijn intussen goede vriendinnen van me geworden. Ik heb -nog- geen bijbaantje, ben aan het kijken waar ik ga solliciteren, want ik hoef wel heel weinig te doen aan mijn studie.
Mijn studie is overigens wel heel belangrijk voor me... Ik ga extra vakken volgen, omdat ik te weinig te doen heb naar mijn zin. Ik loop nu bovendien bijna 2 weken 'voor' met de stof die we tot nu toe behandeld hebben...
De uni bevalt me een stuk beter dan 't vwo... Het is wennen hoe alles gaat 'op school', maar als je dat eenmaal weet, is het echt fijn, vind ik tenminste...
Oud 25-09-2003, 12:05
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Ik ben 2e jaar studente economie (WO)in Tilburg.
Wat is nou wel het echte studentenleven?

Dat is heel verschillend, echt alle soorten mensen zijn student...en die leven allemaal heel anders. Tuurlijk moet je van de tijd dta je studeert genieten, maar iedereen doet dat op een andere manier. Ik zelf geniet wel echt met volle teugen van het studentenleven veel stappen ed.
Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?
Ik zit bij een studentenvereniging, zit er nu pas een weekje bij. Maar heb er nu al zo ontzettend veel gefeest dat ik zeker weet dat ik het daar super naar mijn zin ga hebben. Maar ook binnen deze studentenvereniging hoef je niet veel en kan er alles. Ik zelf ga denk ik behoorlijk actief doen, veel feestjes, commissie, dispuut. Maar het kan ook allemaal wat minder.

Veel feesten? Jah! Ik hou heel erg van gezelligheid, dus ga vaak leuke dingen doen. Laatste weken 2x in de week stappen. En anders met huisgenoten gezellige dingen doen.

Veel en leuk contact met studiegenoten? Ik heb 3 hele goede vrienden gemaakt onder mijn studeigenoten, de rest wat oppervlakkiger contact. Met een paar ga ik af en toe wel stappen.

Actief op de Uni? Op de uni? Ik zit verder niet bij een studievereniging, ben wat minder als moet te vinden op de uni...omdat ik het vaak niet echt nodig vind.

Op kamers? Jaa!

Bijbaantje of niet? Nee vanaf volgende week wel weer. Feesten moet wel bekostigd woren.

Studie heel belangrijk of meer op achtergrond? vorig jaar was mijn studie heel belangrijk, alle punten gehaald. Dit jaar gaat hij denk ik wat meer naar de achtergrond.
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Oud 25-09-2003, 13:13
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
ik doe 2de kandidatuur geologie in Leuven (belgie)
Wat is nou wel het echte studentenleven?
dat hangt van je karakter af. je bepaalt het gewoon zelf
Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?
ja bij de officiële kring van mijn richting
Veel feesten? juah, dat valt nog wel mee. in belgië heeft iedereen op hetzelfde moment examens en tijdens en vlak voor die examenperiodes valt het uitgaan nbtje stil. maar nu in het begin van het jaar is dat bijna elke avond een feesje/cafe/bezoek

Veel en leuk contact met studiegenoten? ja echt superheerlijke vriendenkring hier wij zijn ook een kleine studierichting dus iedereen kent iedereen en de mensen van mn studentenhuis vallen ook heel goed mee

Actief op de Uni? ja ik zit als jaarverantwoordelijke in de onderwijscommissie en ik regel ook meestal alle zaken met de proffen over lessen of examens.

Op kamers? ja zeker en vast. heel fijn, vooral dit jaar gat het goed zijn denkik, er is hier veel sfeer

Bijbaantje of niet? ja, ook al heb ik veel es nu, ik heb een baantje waarbij ik zelf mn uren kan kiezen dus ik doe wat ik kan.

Studie heel belangrijk of meer op achtergrond? mja heel belangrijk. ik heb geen zin in herexamens in de zomer en al zeker niet in niet slagen dit jaar. dus het is zeker belangrijk. gelukkig vind ik het meestal erg intressant.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Oud 25-09-2003, 15:07
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
ben 3ejaars aan de TUDelft
Wat is nou wel het echte studentenleven?
voor mij: optimaal gebruik maken van de enorme vrijheid die je bezit, want dat maak je later niet meer mee.. (na je pensioen hooguit)

Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?
ja.

Veel feesten?
ik ben erbij zeg ik altijd maar

Veel en leuk contact met studiegenoten?
in delft zitten een hoop nerds vind ik, en met de mensen die na college weer zo snel mogelijk naar de trein rennen heb ik geen contact. maar verder ken ik wel een hoop mensen uit allerlei jaren. ben ook een keer mentor geweest en dan kennen toch al snel 200 eerstejaars je gezicht, dus ik hoef me nooit echt alleen te voelen


Actief op de Uni?
in m'n eerste jaar interesseerde de mensen daar me niet zo. maar daarna heb ik toch een commissie gedaan en ik ken de meeste actieve mensen er ook. werd gevraagd voor bestuur van de studievereniging, maar toch maar bedankt, wil liever even wat aan de studie gaan doen (bestuur is een jaar fulltime).


Op kamers?
uiteraard, dat vind ik er wel echt bij horen. bovendien scheelt het je enorm veel tijd, ik fiets in 5 minuten naar de tu.

Bijbaantje of niet?
op het moment niet.

Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?
het wisselt nogal per kwartaal. ik heb wel een paar periodes gehad dat ik echt nul tijd aan m'n studie besteedde omdat ik met andere dingen bezig was. dit jaar ben ik wel weer goed bezig, loop nog niet achter en haal alle vakken wel denk ik dit kwartaal..
__________________
when i rock..
Oud 25-09-2003, 21:14
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ben 2e jaars HBO Communicatie in Rotterdam

Wat is nou wel het echte studentenleven? Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?
Ik zat vorig jaar bij ene verening, was best wel leuk maar k kon nooit naar de feesten omdat ik nooit vervoer had (kon wel blijven slapen bij jongens maar dat mocht niet van mn ouders
Als je op kamers gaat zou ik het wel aanraden (dit was een vereniging zonder ontgroening en denigrerend behandleen van 1e jaars en heel gezellig verder)

Veel feesten?
Nee, k ga zelden uit omdat ik in een gat woon waar nix te doen is en er niet aan vervoer te komen valt

Veel en leuk contact met studiegenoten?
Niet echt, mn klas is niet zo geweldig en vrienden moet je niet op school zoeken

Actief op de Hogeschool? Nee, k ben hartstikke lui

etc. etc. Op kamers? Thuiswonend?

Ben thuiswonend, maar zit volgend jaar waarschijnlijk in t buitenland!!!!
Bijbaantje of niet ?
Ja, voor ongveer 20 uur per week

Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?
Meer op achtergrond, hobbies vind ik belangrijker en op het ogenblik ook mn vrienden en mn eigen welzijn, k zit een beetje in een depressie vandaar

Maar goed dit was dus mn zeer boeiende studentenleven...
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 25-09-2003, 21:20
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
beuk schreef op 25-09-2003 @ 16:07:
Ik ben 1e jaars Pedagogiek aan de UvA
Wat is nou wel het echte studentenleven?
nou...ik ben 3 weken ofzo bezig...maar tot nu toe is het gewoon doen wat je moet doen en daarnaast lol hebben en uitrusten

Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?
nee, wel bij de studievereniging

Veel feesten?
nog niet veel van gemerkt, we gaan wel elke vrijdag met een groepje in een café een beetje borrelen

Veel en leuk contact met studiegenoten?
Veel wil ik niet zeggen. Leuk wel, er zitten natuurlijk ook huppelkutten bij mij in de klas, maar daar ga ik dan heel simpelweg niet mee om


Actief op de Uni?
uhm...wat is actief? doe wel mee als er iets georganiseerd wordt en ik wil ook wel iets doen voor het faculteitsblad, maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken

Op kamers?
nope, nog bij pa en ma thuis

Bijbaantje of niet?
nog niet, ik ga binnenkort al een oriënterende stage doen, en ik wil eerst weten of dat veel tijd kost enzo voordat ik een bijbaantje zoek.

Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?
belangrijk. ik probeer iig de stomme vakken in 1 keer te halen zodat ik daar vanaf ben. maar ik wil ook niet dag en nacht met mn neus in die veel te dikke boeken zitten
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Ads door Google
Oud 25-09-2003, 22:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik ben nog maar net bezig natuurlijk, maar ik heb het nu al helemaal naar mijn zin. EUR Psychologie B1.

Wat is nou wel het echte studentenleven?
Uhm, voor mij hoort er gewoon studeren bij. Niet zo heel veel controle, maar er wordt ook wel verteld dat het belangrijk is om te doen. En verder OV (heel handig), eigen tijd indelen, leuke studiegenoten en een vereniging. Ik heb het prima naar mijn zin.

Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?
Niet iedereen, maar ik wel dus. De vrijste vereniging van Rotterdam, dat wel. Geen ontgroeningen of kledingvoorschriften dus.

Veel feesten?
Het leuke is: het kan altijd als je er zin in hebt. er is altijd wel wat te doen en hoewel ik het vrijwel nooit doe kan ik altijd wel bij iemand blijven slapen als de laatste bus me te vroeg gaat. Dus zo veel hoef je niet te feesten, maar het kan gewoon zo veel en dat voelt al relaxed.

Veel en leuk contact met studiegenoten?
Ja, iedereen is zó aardig gewoon!

Actief op de Uni?
Actief in de collegezalen, de bieb en als ik geld heb de kantine. Wat onderzoekjes van ouderejaars... Ja, wat anders op de uni? Zo veel is er ook weer niet te doen eigenlijk.

Op kamers? Thuiswonend?
Ik woon nu nog thuis, maar zodra ik geld heb wil ik wel op kamers.

Bijbaantje of niet?
Ik heb op verscheidene plaatsen gesolliciteerd maar helaas kan ik ze niet dwingen me aan te nemen. Zo snel mogelijk dus.

Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?
Voor mij is mijn studie heel belangrijk. Ik vind het ook een leuke studie, dat helpt wel.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 26-09-2003, 09:32
Studentjuh
Studentjuh is offline
Het is voor mij echt het mooiste leven... en idd.. mijn leven loopt van borrel tot borrel...

Ik zit dus ook op een studentenvereniging.. waar ik heel kansloos iedere dag ben... maarja... het is er zo super

Tsja en die studie he... nah... das wel een beetje bijzaak maar ik moet em wel bijhouden... want zonder studie geen studentenleven...

Ik woon in een studentenhuis.. echt super... altijd wel iemand aanwezig om een biertje mee te doen...

Biertjes zijn goed! biertjes zijn goedkoop...

Op de uni ben ik op het moment niet zo actief... maar ik wil dat wel worden.. maar ik heb het gewoon veel te druk... Ik zit wel bij een studievereniging... maar das alleen omdat je dan korting op je boeken krijgt...

Ik ben nu tweedejaars... en ik studeer politieke wetenschappen...

Ik vind trouwens dat dit leven echt geweldig is, en zo lang ik er van kan genieten doe ik dat... Ik ga later zo vet spijt krijgen als ik dit niet gedaan heb.... Dit zijn geen dingen die je nog kunt doen als je 30 bent... dus ik geniet met volle teugen!!!
Oud 26-09-2003, 10:34
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Ik woon nog gewoon thuis, ga wel veel uit en na school nog wel eens een biertje drinken met wat studiegenoten, maar zit niet in een studentenvereniging en het studeren is zeker geen bijzaak, want het collegegeld en de boeken zijn echt al duur genoeg om er 10 jaar over te doen. Doe HBO SPH en het is allemaal heel gezellig om leuke dingen te doen, maar er moet ook wat aan de studie gedaan worden.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Oud 26-09-2003, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Studentjuh schreef op 26-09-2003 @ 10:32:
Het is voor mij echt het mooiste leven... en idd.. mijn leven loopt van borrel tot borrel...

Ik zit dus ook op een studentenvereniging.. waar ik heel kansloos iedere dag ben... maarja... het is er zo super

Tsja en die studie he... nah... das wel een beetje bijzaak maar ik moet em wel bijhouden... want zonder studie geen studentenleven...

Ik woon in een studentenhuis.. echt super... altijd wel iemand aanwezig om een biertje mee te doen...

Biertjes zijn goed! biertjes zijn goedkoop...

Op de uni ben ik op het moment niet zo actief... maar ik wil dat wel worden.. maar ik heb het gewoon veel te druk... Ik zit wel bij een studievereniging... maar das alleen omdat je dan korting op je boeken krijgt...

Ik ben nu tweedejaars... en ik studeer politieke wetenschappen...

Ik vind trouwens dat dit leven echt geweldig is, en zo lang ik er van kan genieten doe ik dat... Ik ga later zo vet spijt krijgen als ik dit niet gedaan heb.... Dit zijn geen dingen die je nog kunt doen als je 30 bent... dus ik geniet met volle teugen!!!
Tegenover zulke studenten heb ik nou altijd een meerderwaardigheids complex, waar zou dat toch vandaan komen
Oud 26-09-2003, 14:16
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Studentjuh schreef op 26-09-2003 @ 10:32:
Het is voor mij echt het mooiste leven... en idd.. mijn leven loopt van borrel tot borrel...

[...]

Tsja en die studie he... nah... das wel een beetje bijzaak maar ik moet em wel bijhouden... want zonder studie geen studentenleven...

Ik woon in een studentenhuis.. echt super... altijd wel iemand aanwezig om een biertje mee te doen...

Biertjes zijn goed! biertjes zijn goedkoop...
Sorry hoor, maar dit is gewoon wannabe.
Oud 26-09-2003, 14:33
Studentje
Studentje is offline
Ik hoop dat iedereen ziet dat er dus een studentjuh en studentje zijn. Dat ik niet straks, als ik ergens reageer, genegeerd word omdat deze dame met een bijna gelijke naam overal zo loopt te blaten.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 26-09-2003, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 26-09-2003 @ 15:33:
Ik hoop dat iedereen ziet dat er dus een studentjuh en studentje zijn. Dat ik niet straks, als ik ergens reageer, genegeerd word omdat deze dame met een bijna gelijke naam overal zo loopt te blaten.
Dat had ik al eerder een keertje bijna gehad Ik zei iets belachelijks tegen je, omdat ik dacht dat je Studentjuh was...
Advertentie
Oud 26-09-2003, 14:44
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-09-2003 @ 15:38:
Dat had ik al eerder een keertje bijna gehad Ik zei iets belachelijks tegen je, omdat ik dacht dat je Studentjuh was...
Toch maar goed dat ik het gezegd heb dan .
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 26-09-2003, 14:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Studentje schreef op 26-09-2003 @ 15:33:
Ik hoop dat iedereen ziet dat er dus een studentjuh en studentje zijn.
Goed dat je het zegt
Oud 26-09-2003, 14:48
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Studentjuh schreef op 26-09-2003 @ 10:32:
Het is voor mij echt het mooiste leven... en idd.. mijn leven loopt van borrel tot borrel...

Ik zit dus ook op een studentenvereniging.. waar ik heel kansloos iedere dag ben... maarja... het is er zo super

Tsja en die studie he... nah... das wel een beetje bijzaak maar ik moet em wel bijhouden... want zonder studie geen studentenleven...

Ik woon in een studentenhuis.. echt super... altijd wel iemand aanwezig om een biertje mee te doen...

Biertjes zijn goed! biertjes zijn goedkoop...

Op de uni ben ik op het moment niet zo actief... maar ik wil dat wel worden.. maar ik heb het gewoon veel te druk... Ik zit wel bij een studievereniging... maar das alleen omdat je dan korting op je boeken krijgt...

Ik ben nu tweedejaars... en ik studeer politieke wetenschappen...

Ik vind trouwens dat dit leven echt geweldig is, en zo lang ik er van kan genieten doe ik dat... Ik ga later zo vet spijt krijgen als ik dit niet gedaan heb.... Dit zijn geen dingen die je nog kunt doen als je 30 bent... dus ik geniet met volle teugen!!!
Echt waar.... wist je trouwens.... dat al die puntjes... best overbodig zijn....?
__________________
plop
Oud 26-09-2003, 14:56
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Studentje schreef op 26-09-2003 @ 15:33:
Ik hoop dat iedereen ziet dat er dus een studentjuh en studentje zijn. Dat ik niet straks, als ik ergens reageer, genegeerd word omdat deze dame met een bijna gelijke naam overal zo loopt te blaten.
Misschien is het dan handig een avater te nemen, dan zie je nog wat meer verschil.
Oud 26-09-2003, 15:28
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 26-09-2003 @ 15:56:
Misschien is het dan handig een avater te nemen, dan zie je nog wat meer verschil.
Ik zit hier een stuk langer dan zij, heb al die tijd geen avatar gehad. Ik heb weinig zin om me aan te passen.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 26-09-2003, 15:47
Alexander
Alexander is offline
Mwah, het "echte" studentenleven is, zoals alles in dit lastige leven, moeilijk te definieren. Wat is nu een echte student? Iemand die van gelag naar gelag hobbelt en dan zo hier en daar ook nog eens wat aan een studie doet? Of degene die van acht uur 's ochtends tot acht uur 's avonds vrijwel non-stop zit te studeren?
Maar goed, aangezien je het zo vriendelijk vraagt, zal ik maar wat over mijn (nog prille) ervaringen vertellen. Ik ben lid van een studentenvereniging, die overigens zéér braaf is. Daar ga ik eens in de week naar toe. Ik kan sowieso niet te vaak komen, aangezien ik in Amsterdam woon en de totale reistijd meer dan een uur is.
Verder is de studie gewoonweg leuk, dus daar besteed je dan automatisch veel aandacht aan. Voor voorlopig hoef ik geen bijbaantje, maar zo onderhand ga ik maar eens zoeken.
Nou ja, veel meer valt er nu ook weer niet over te vertellen. Je moet het maar volgend jaar zelf ondervinden
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Oud 26-09-2003, 19:55
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Er zijn een paar mensen (10%) voor wie dat verhaaltje echt opgaat.

De rest bestaat uit de normale mensen.
__________________
BORED NOW...
Oud 26-09-2003, 20:21
Dwarfie
Dwarfie is offline
2de jaars bedrijfseconomie (WO) Tilburg (Hoi Loesje, ik ken je niet? tenzij je nu FE doet, dan wel )

Studentenleven:
Het zou veel vrijheid moeten zijn en veel uitgaan. Veel vrijheid heb ik wel, maar ik heb me nog steeds niet bemoeid met het studentenleven in Tilburg.

Vereniging:
Nee, ik was van plan om er lid te worden. Ik ben tijdens de afgelopen introductie ook nog even wezen kijken, maar ze konden mij er niet van overtuigen dat het écht wel de moeite waard is. Een onafhankelijk dispuut lijkt me wel leuk(er), maar die heb je in Tilburg niet.

Veel feesten:
Nope, ben nog nooit naar een feest in Tilburg geweest.

Veel contact met studiegenoten:
Alleen op de universiteit, daarbuiten niet.

Actief op de uni:
Nee.

Op kamers/thuis:
Thuis, ik reis 4,5 uur per dag in totaal. Een kamer is op zich wel handig, maar ik heb nog niet de moeite genomen om actief wat te gaan zoeken.

Bijbaantje:
Nee, nog geen geldproblemen. Als dat komt, dan ga ik wel wat zoeken.

Studie heel belangrijk of achtergrond:
Doordat ik zoveel in de trein zit, ben ik eigenlijk alleen maar met m'n studie bezig en heb ik weinig tijd voor andere dingen. Echt superbelangrijk vind ik mijn studie echter niet, hierna wil ik nog iets anders studeren. Wat dat betreft is het wel weer handig dat ik deze studie zo snel mogelijk afrond.

Tevreden met de situatie:
Nee, niet echt. Ik haal m'n studiepunten wel en thuis heb ik het goed. Maar toen ik nog op het vwo zat had ik me er toch heel wat meer van voorgesteld. Dat komt natuurlijk deels door mijn eigen houding, maar ook wel een beetje doordat ik vorig jaar (in mijn eerste jaar dus) van studie ben gewisseld en pas later ben ingestroomd. Daardoor heb ik de intro gemist, ken ik minder mensen, ken ik de stad nauwelijks (de mensen die ik wel ken, ken ik omdat ze ook elke dag met de trein gaan). Nu heb ik echter het idee dat het niet zo heel erg veel zin meer heeft om me nog in het studentenwereldje in Tilburg te storten. Tegen de tijd dat ik een kamer heb enzo, denk ik dat ik alweer tegen het einde van het 2de jaar aan zit. Of ik ook nog een master ga doen, en of ik dat ook in Tilburg ga doen weet ik niet.
__________________
ok
Oud 27-09-2003, 23:02
Dvalin
Dvalin is offline
studeren is onder andere:

op vrijdagochtend geen belangrijke dingen afspreken
__________________
No fucking European constitution
Oud 28-09-2003, 08:55
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik was HBOer nu weet ik nog niet precies wat ik ga doen (werken of universiteit)


Mijn studentenleven was eigenlijk geen studentenleven. Ik zat op een particuliere school waar je je studie in 2 jaar kon doen, vandaar dat je voornamelijk op school zat en te leren.

Bovendien zat ik in de stad Eindhoven, ik denk dat het een hoop scheelt in welke stad je zit. Ik heb dus totaal niks meegekregen van het studentenleven, niet van verenigingen enz. Als je het trouwens over de Uni's gaat hebben in Eindhoven is alleen de TU en volgens mij gaan die leerlingen ook rechtstreeks naar huis (aan het aantal laptopjes in de trein te zien)
Oud 28-09-2003, 08:56
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Studentje schreef op 26-09-2003 @ 15:33:
Ik hoop dat iedereen ziet dat er dus een studentjuh en studentje zijn. Dat ik niet straks, als ik ergens reageer, genegeerd word omdat deze dame met een bijna gelijke naam overal zo loopt te blaten.
Wees maar niet bang hoor T verschil is duidelijk te merken
Ads door Google
Oud 28-09-2003, 13:05
Verwijderd
Ik doe sinds dit jaar HBO... En ik woon op kamers, dus toch wel een beetje te maken met het studentenleven. Toch wordt dat leven vaak anders afgespiegeld dan het voor een hele hoop mensen is.

Ik zit niet bij een studentenvereniging. Maar ja dat hoort er ook meer bij als je universiteit doet, had ik dat gedaan dan wa sik waarschijnlijk toch niet bij een studentenvereniging gegaan.

Ik heb wel een bijbaantje, bij een callcenter, verschikkelijk dus, maar het verdient wel. Als ik iets beters tegekomen wil ik het graag inruilen voor dit baantje. Maar van de andere kant je wordt er totaal niet moe van.

Mijn opleiding is niet het alles belangrijkste voor mij; toch is het wel heel erg aanwezig. Ik doe er wel mijn best voor. Maar ik vind het ook erg leuk om er mee bezig te zijn.

Eten dat doe ik standaard op maandag met een groepje mensen, en dan nog een dag in de week, met andere mensen. En dna nog 1 avond werken, dus er blijft nog 1 avond over om of alleen te eten of met iemand anders waar ik niet vast mee eet zeg maar.

En dan uitgaan, het is niet heel erg belangrijk voor mij. Ik vind het wel leuk om af en toe uit te gaan hoor, maar ik hoef niet iedere week per see uit. En drinken, geen probleem mee, maar ik hoef ook niet als ik uitga heel erg veel te drinken.

Toch wen je wel snel aan het studenteuitgaansleven; ik was gister hier uit, en dat was eigenlijk maar een duffe boel hier nou ja het was wel een geslaagde avond.
Oud 28-09-2003, 13:55
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Ik start dinsdag met mijn schooljaar aan de universiteit van Gent (in Belgie, ben dan ook Belg).

Over het uitgaan: ik ben meer de persoon die graag uitgaat naar de rustige café's (praatcafé's zeg maar) en niet die luidruchtige dingen.
Maar ja, al mijn vrienden zijn meer het uitbundige type, dus ik zal wel zien.

Zo'n grote stad schrikt me echt af, ik woon al heel mijn leven in een rustige buurt.

greetz
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Oud 28-09-2003, 15:29
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Vanaf het moment dat je gaat studeren is het gezellig.Gezellig met een groepje in een studenten huis. Elke student zit bij een leuke studentenvereniging, en heeft het daarbij erg naar zijn zin. Studenten gaan veel uit wat vaak gepaard gaat met vele liters bier. Het Studentenleven staat centraal, de studie zelf is bijzaak... Het is de tijd van je leven dus je moet lol maken?! (studeren kan later nog)..


Een buitengewoon vervelende en clichematige uitleg van 'het' studentenleven

Ik studeer geschiedenis aan de UvA.

Wat is nou wel het echte studentenleven? Veel rust, nooit vroeg op, met een biertje in de hand teksten lezen, relaxen, geen stress.
Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging? Nee ik niet. Ik heb al vrienden en daarbij trekken de meeste leden van een vereniging me niet zo.
Veel feesten? Ja, maar niet veel meer als toen ik nog niet studeerde.
Veel en leuk contact met studiegenoten? Er zijn wel wat mensen op de uni. waar ik het goed mee kan vinden. Maar echt vrienden zijn het niet echt eigenlijk.
Actief op de Uni? Totaal niet.
Op kamers? Ja, maar niet in de stad waar ik studeer. Amsterdam, daar is simpelweg niks betaalbaars meer te vinden. Verder ben ik gewoon dicht bij al mn oude vrienden gebleven en blijft het me hier elke keer weer verassen. Amsterdam is vlakbij voor uitgaan of studie.
Studie heel belangrijk of meer op achtergrond? Meer op de achtergrond, ben er niet dagelijks mee bezig. Maar eigenlijk doe ik er ook te weinig aan.
__________________
vive la feast!!
Oud 28-09-2003, 16:32
Yolcu
Yolcu is offline
Het beeld dat je schetst is idd een beetje overdreven..

Ik ben tweedejaars HBO-studente.
Ik ben lid van de studentenvereniging maar doe er weinig mee, ik heb best veel contact met studiegenoten, ga af en toe (lees: ongeveer 1 keer in de twee maanden ofzo) op donderdag stappen. Verder ga ik in het weekend vaak wat leuks doen met vriendinnen van de middelbare school/collega's. Ik woon niet op kamers, ik heb er geen geld voor en woon thuis alleen met m'n vader (die er ook nooit is).

Ik heb al 2 jaar hetzelfde bijbaantje, het verschilt per blok en per collegeweek hoeveel ik werk. Het is voorgekomen dat ik 3 avonden in de week werkte en het is voorgekomen dat ik maar tijd had om één avond te werken. Vorig jaar heb ik m'n propedeuse eigenlijk met m'n vingers in m'n neus gehaald, toen was het alleen druk met projecten en in de week voor de tentamens ging ik dan m'n tentamens 'even' blokken. Nu heb ik het heel wat drukker; ik heb dit blok 4 lange dagen colleges en daarbij 3 projecten en een ondernemersplan lopen, dus daar gaat een hoop tijd in zitten. M'n studie is op zich m'n prioriteit, maar ik wil daarnaast nog wel genoeg sociale contacten overhouden. Gelukkig heb ik een gezellig bijbaantje, waar ik altijd lekker bij kan kletsen met m'n collega's.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Oud 28-09-2003, 22:49
Kadaver
Kadaver is offline
Bedrijfskunde, 5e jaars

Het studentenleven is echt super. Naast de studie kun je ontzettend veel dingen doen, en daarvoor hoef je zoals ik niet per se bij een studentenvereniging te zitten:

Op de uni ben ik actief als studentassistent. Ik ben daar mentor geweest van een groep eerstejaars en verder ook trainingen gegeven aan 2ejaars.

Daarnaast actief bij 2 studieverenigingen waarbij ik in commissies heb gezeten. Momenteel ben ik bezig met het organiseren van een studiereis naar Portugal

Ik ben verder lid van een studentensportvereniging. Ik hockey bij GCHC en het is altijd dikke lol. Ik heb ook een tijdje in Amerika gestudeerd (Berkeley, San Francisco) en daar ook gehockeyed bij CFHC.

Verder heb je de vrijheid om zoveel vakken te volgen als je wilt. Ik heb zelf nog een trimester psychologie gedaan en daar veel van opgestoken.

Bij dit alles horen natuurlijk de gala's en borrels als onderdeel van vermaak, afgelopen donderdag nog een gala en volgende week donderdag nog een keer. En natuurlijk loopt hier van alles uit de hand, maar dat hoort er gewoon bij.

Het studentenleven is een tijd waarbij je ontzettend veel verschillende vrienden en kennissen leert kennen uit allerlei hoeken. Het doen van allerlei nevenactiviteiten helpt hier natuurlijk bij. Met je verschillende vrienden pak je eens een bios, ga je bij elkaar eten en een wijntje drinken, even lunchen in de stad, of een terrasje pakken, of urenlang in de kroegen hangen.

Je krijgt enorm veel vrijheid waar je mee om leert gaan; met vallen en opstaan natuurlijk

Mijn sign vat alles eigenlijk samen:

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 08:52.
Oud 28-09-2003, 23:36
Verwijderd
Jij studeert in groningen, hoor je zo

Alhoewel het eigenlijk je e-mail adres is die je verraad
Oud 29-09-2003, 13:52
Nuck
Nuck is offline
1e jaars Geneeskunde

Het studentenleven is (nu al) super . Studie is wel belangrijk natuurlijk, maar het is minstens zo belangrijk om daar dingen naast te doen. Ik sport veel en heb tot nu toe iedere week wel een borrel of feestje gehad .
Ik zit trouwens (nog) niet bij een studentenvereniging, omdat ik tijdens de intro ziek was en daarom niet mocht van papa en mama .
Wel woon ik op kamers, ook erg leuk. Alleen mijn huisgenootjes zie ik bijna nooit, ze zijn ietwat saai...
__________________
As if!
Oud 01-10-2003, 13:01
Ninnoc
Ninnoc is offline
studie maakt wel uit mbo en uni is nogal verschil qua studentenleven (mbo vind ik ook niet student btw) ik doe universitair
het is net wat je er van maakt, ik zit niet bij vereniging maar heb toch al genoeg vrienden gemaakt, vooral van studie en nevenactiviteiten, borrels ed. Ik heb 1 keer in de week borrel, maar dat is van STUDIEvereniging, wel heel gezellig en actief, leuke mensen ook. Verder heb ik ook niet-studenten-vrienden hier waar ik veel me doe, ik hoe me in ieder geval niet te vervelen. op kamers vind ik ideaal, heerlijk mijn eigen gang gaan, beetje moeizaam kamer vinden vaak maar ja, tja en qua studie is ook net wat je eraan doet, ik studeer niet echt veel maar ben er wel enigzins serieus mee bezig, zorg dat ik mijn verplichte uren volg en tentamens haal etc. geen bijbaantje, heb ik het te druk voor, dan maar niet uit eten, eten we wel bij iemand thuis.

als jij een echte bal wilt worden kan dat, maar als je gewoon een 'normalere' student wilt zijn (zoals ik) kan dat ook, wil je wel of niet nieuwe contacten opdoen is ook aan jezelf, kost niet zo veel moeite, je gaat eens wat met iemand drinken die je aaridg vind, daarna ga je eens eten samen etc. komt vanzelf allemaal
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 01-10-2003, 15:02
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben een student die heel veel aan zijn opleiding doet, echt meer dan 30 uur per week of zo, maar daarnaast denk ik vooral 's avonds aan plezier maken en er gaat geen weekend voorbij dat ik uitga. Is misschien te veel uren op school maar daarnaast werk ik op dit moment niet, maar ik ben werkzoekend want je moet echt een bijbaantje hebben voor de leukere dingen te betalen (geld, kleding etc.) want alleen met studiefinanciering kom je er niet.

Zit trouwens in mijn laatste jaar HEAO.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 01-10-2003, 22:20
leon-v
leon-v is offline
@ Kruimel: Bij welke Studentenvereniging zit je?
__________________
2006: Leon-V. @ Dance Valley
Oud 02-10-2003, 12:04
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
nou, ik zal je ff een steuntje in de rug geven qua uitleg van het begrip "studentenleven"

het is je eigen keuze of je voor het feesten gaat en je studie verkloot, of dat je bijna altijd leert en je studie haalt.
ook ligt het aan je opleiding. ikzelf doe pabo, dus een zeer drukke opleiding met veel stages en nog meer huiswerk. feesten en lol hebben is alleen op zaterdagavond en zondag van de partij.
bijbaantje heb ik ook: woensdag avond en zaterdag overdag.

maarja das Mijn studentenleven, kweenie hoe dat van jullie der uit ziet ?
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Oud 03-10-2003, 07:39
lotje!!
lotje!! is offline
1e jaar personeelswetenschappen in Tilburg

Ik ben pas net begonnen eigenlijk, maar ik vind t nu al helemaal geweldig! Ik zit ook op kamers, heb hartstikke leuke huisgenoten met wie ik veel leuke dingen doe en samen kook. Heb nog wel steeds een beetje moeite met het koken, er is al erg veel aangebrand bij mij..maar het gaat steeds beter! Verder ben ik lid geworden van een studentenvereniging (Plato), maar gelukkig had ik geen ontgroening ofzo. Wel ben ik van plan actief te worden binnen de vereniging, een jaarclubje heb ik nu al en bij een dispuut/commissie gaan lijkt me ook erg leuk! Ook zit ik bij de studievereniging, maar dit vooral voor de korting op de boeken. Ik ga ongeveer twee keer per week uit. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik vrij weinig uitvoer op een dag. Waarschijnlijk veranderd dit nog wel als de tentamens dichterbij komen, maar omdat je dus zo weinig college hebt, doe ik verder echt weinig. Dus eigenlijk slaap ik veel uit, msn'en, afspraken met vrienden e.d. Ik heb nog geen bijbaantje gevonden, maar daar ben ik wel hard naar op zoek! Je geld gaat er net zo snel doorheen hier, zo erg had ik het niet verwacht. Maarja, het studentenleven is iig echt super en nog véél leuker dan ik eigenlijk had verwacht!!!
__________________
eindelijk een sig! Maar nu weet ik niet wat ik erin moet schrijven!!hihihihihihihihi!!
Oud 03-10-2003, 09:04
Verwijderd
1e jaars elektrotechniek, UT

Wat is nou wel het echte studentenleven?

Zorgen dat je de eerste tentamens haalt en de nodige studiepunten krijgt, want het 1e jaar is idioot zwaar.
(Zo ervaren we het op dit moment bij Elektrotechniek )


Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?

nee.

Veel feesten?

Donderdag uitgaan en vrijdag + eerste dinsdag van de maand borrel

Veel en leuk contact met studiegenoten?

niet veel anders dan op de middelbare school

Actief op de Uni?

bij een commissie van de studievereniging

Op kamers? Thuiswonend?

op kamers

Bijbaantje of niet?

ik werk nu nog alleen op zaterdag

Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?

bij ons is het eerste jaar heel druk, dus ben ik wel elke dag met mijn studie bezig
Oud 03-10-2003, 10:07
chris9 tje
chris9 tje is offline
Ik ben 2e jaars biomedische technologie , UT

Wat is nou wel het echte studentenleven?
Uhm.. jah... dat weet ik ook niet, is maar net wat je er zelf van maakt ofzo (lekker cliche)

Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?
Ik nie... totaal geen behoefte aan ook. Ik woon ook nog thuis dus echt handig is dat niet...

Veel feesten?
Neej, want daar hou ik nie van

Veel en leuk contact met studiegenoten?
Met de meeste wel, k zit met een aantal in de trein, met een aantal houden we altijd pauze, of klooien tijdens werkcolleges enzo.... Gewoon heel gezellig

Actief of de uni?
hmmz... k ben wel lid van de studievereniging, maar niet echt actief... komt er allemaal niet zo van eigenlijk...

Op kamers?

Niet dus

Bijbaantje of niet?
Jep, heel gezellig enzo.

Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?
belangrijk.... maar ook op de achtergrond.... ben niet echt actief ofzo ernaast in de stad waar ik studeer, maar wel in de stad waar ik woon (sport, werk) maar ik hou ook niet van uitgaan enzo, dus dan heb je dat wat eerder
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiezaken wordt Studentenleven!
Verwijderd
0 02-05-2013 12:42
Studeren studenten gezocht (Enquete Studentenleven)
ameD
13 10-10-2012 01:25
Studeren Welke stad?
nellekevh
36 27-11-2008 22:06
Liefde & Relatie Lange (afstands)relatie en nieuw studentenleven
Abercrombie
60 22-10-2005 11:27
Algemene schoolzaken het studentenleven missen
Blitzkrieg Bop
37 06-08-2004 11:58
Verhalen & Gedichten Het Studentenleven
madmax
18 19-09-2002 09:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.