Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2004, 17:22
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Wie van de studenten 'mist' in de zomervakantie het studentenleven eigenlijk? Het naar colleges gaan, het contact met studie genoten, de gezelligheid op je vereniging, het ontmoeten van leuke mensen, het uitgaan ect"? Eigenlijk verveel ik me rot deze zomer, ik zou blij zijn als het collegejaar weer begint. Hebben meer mensen dit gevoel?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2004, 17:58
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik vind het heerlijk om nog vakantie te hebben. Mijn vakantie is pas 14 juli begonnen en ik ben meteen op vakantie gegaan. Daarbij heb ik het op de uni verschrikkelijk druk gehad, tot de laatste dag.
Ik begin dit jaar ook met een nieuwe studie in een andere stad (dit jaar geplaatst voor geneeskunde) en ik heb nog vrij veel te doen. Laat mij nog maar fijn even vakantie hebben.
Ik mis de biologen wel een beetje. Super gezellige groep mensen en wat dat betreft vind ik het ook jammer dat ik er weg ben. Maar ach, ik kan nu de studie doen die ik wil.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 18:25
Verwijderd
Ik heb me nooit echt met het studentenleven ingelaten, omdat ik in een andere stad woon - zeg maar een forensstudent. Dit is juist de periode waarin al mijn vrienden hier het wat rustiger aan doen en ik ze dus veel zie dan normaal. Studentenleven missen? Niet echt, nee.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 18:27
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Hmm, ik heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde gevoel als de TS
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 18:38
Lough Nacorra
Avatar van Lough Nacorra
Lough Nacorra is offline
ja, ik.
__________________
Ni heolas go haontios | We don't fight for Nature, we're Nature fighting back
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 18:49
Nuck
Nuck is offline
Aan de ene kant mogen van mij de colleges ook wel weer beginnen, omdat ik het studentenleven ook mis. Maar aan de andere kant ben ik nou erg veel aan het werk en het is zooo gezellig daar
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 18:55
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-08-2004 @ 18:58 :
Ik vind het heerlijk om nog vakantie te hebben. Mijn vakantie is pas 14 juli begonnen en ik ben meteen op vakantie gegaan. Daarbij heb ik het op de uni verschrikkelijk druk gehad, tot de laatste dag.
Ik begin dit jaar ook met een nieuwe studie in een andere stad (dit jaar geplaatst voor geneeskunde) en ik heb nog vrij veel te doen. Laat mij nog maar fijn even vakantie hebben.
Ik mis de biologen wel een beetje. Super gezellige groep mensen en wat dat betreft vind ik het ook jammer dat ik er weg ben. Maar ach, ik kan nu de studie doen die ik wil.
Ha, dan kan ik me ook openbaren.. *is medebioloog*
Veel plezier en succes met geneeskunde! Waar ga je naartoe?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 19:46
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
alluman schreef op 02-08-2004 @ 19:25 :
Ik heb me nooit echt met het studentenleven ingelaten, omdat ik in een andere stad woon - zeg maar een forensstudent. Dit is juist de periode waarin al mijn vrienden hier het wat rustiger aan doen en ik ze dus veel zie dan normaal. Studentenleven missen? Niet echt, nee.
mja, ik zit nu ook wat meer in mn 'hometown'. Eerlijk gezegt is er gewoon geen ruk meer te beleven in Amsterdam..
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 19:46
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Lough Nacorra schreef op 02-08-2004 @ 19:38 :
ja, ik.
Wat studeer je dan ?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 20:58
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Ik vind het voor even wel lekker rustig zo. Ben twee dagen na mijn laatste tentamen op vakantie gegaan en nu net een week thuis.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 21:09
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ach, het is wel ff lekker, vakantie. Aan de andere kant heb ik ook wel weer zin in mijn studie.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 21:12
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik was toe aan vakantie, dus het kwam wel gelegen, maar ik zou wel weer terug willen inderdaad. Maar gelukkig duurt dat niet lang meer.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 22:11
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Eigenlijk mag ik niet mee doen, want ik ga komend jaar pas studeren, maar ik vind het toch wel leuk zo.
Ik ben wat meer naar de randstad verhuisd, maar toch nog 'forensstudent' (leuke term!). Ik ben nu al vaker met vrienden op stap geweest en pas 's nachts thuisgekomen dan toen ik nog bij mijn ouders woonde (waar ik toch meer mensen kende en uitgaansgelegenheden dichterbij waren)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 00:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 02-08-2004 @ 19:55 :
Ha, dan kan ik me ook openbaren.. *is medebioloog*
Veel plezier en succes met geneeskunde! Waar ga je naartoe?
Ver weg. Ik heb Biologie gestudeert in Nijmegen (nou, ik doe het nog even om het laatste tentamen te halen en dan mijn p te hebben) en ik ga geneeskunde studeren in Rotterdam, dus mijn medebioloogjes ga ik echt missen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 00:19
Verwijderd
Niet bepaald, ik heb binnenkort hertentamens van het derde trimester.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 01:18
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
T zal nog wat worden als we moeten gaan werken
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 08:56
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Nee, helemaal niet. Ik vind school niet zo bizar leuk, plus dat ik geen stage heb noch dat ik überhaupt dénk dat ik een stage aankan.

Tsja
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 02-08-2004 @ 20:46 :
mja, ik zit nu ook wat meer in mn 'hometown'. Eerlijk gezegt is er gewoon geen ruk meer te beleven in Amsterdam..
Waarom ga je niet gewoon op de bonnefooi erop uit? Goedkoop vliegticket naar Dichtbijďstan...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-08-2004, 11:19
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 02-08-2004 @ 19:27 :
Hmm, ik heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde gevoel als de TS
Ja, ik ook
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 11:35
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Moet je eens nagaan als je afstudeerd...
ontopic: nee hoor, ik mis het niet. Geenszins
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 11:59
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ik mis het inderdaad ook wel. Het uitgaan, de colleges, die dagelijkse mikmak.
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 12:00
MH
Avatar van MH
MH is offline
Het is nu idd wel stil in Groningen... wel handig als je wilt studeren in de UB op het dakterras (vorige week ontdekt ), maar in de cafés, de kantines en de hele stad is het toch wel erg stil. EK-Skeeleren of Noorderzon veranderen dat echt niet (en tot overmaat van ramp is door dat theaterfestival mijn favoriete leesplek in het park 10 dagen onbereikbaar).
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-08-2004 @ 12:35 :
Moet je eens nagaan als je afstudeerd...
Hence, de reden dat ik nog jaren op universiteiten ga rondhangen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 12:57
No Quiero
No Quiero is offline
ik mis de afleiding van de harde realiteit die ik eerder juist kreeg van mijn grote verdriet omtrent het treinreizen, studeren en het contact met klasgenoten.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 13:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nah nee, mis het eigenlijk niet zo. Niet omdat ik het niet leuk vind, meer omdat ik toe was aan vakantie...nog steeds eigenlijk. En nu heb ik meer tijd voor echte leuke dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2004, 13:15
Verwijderd
Ja ik mis mijn leventje en mijn kamertje ook wel ja mijn vriendjes daar, alles... Van mijn mag "school"--> doe hbo ) ook wel weer beginnen ja.

Ik woon nu weer full-time bij mijn moeder, dit is de 7de week alweer... Zou het wel heerlijk vinden hoor weer lekker in Nijmegen zjin. Mwag ik zou het ook wel weer missen hier, hier heb ik mijn vriend, de honden en mijn moeder...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:22
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-08-2004 @ 11:55 :
Waarom ga je niet gewoon op de bonnefooi erop uit? Goedkoop vliegticket naar Dichtbijďstan...
Geen geld. Ik moet over een paar weekjes een volledig nieuw huis gaan inrichten Maar ik ga in de herfst of winter misschien nog wel eens op de bonenfooi erop uit. Een spannende nachttrein naar een vergeten plaats in Zuid Frankrijk
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 17:58
Serginho
Avatar van Serginho
Serginho is offline
Ik mis het opstaan niet. (half 6 als ik half 9 begin) woon in Almere, studeer in Utrecht. Maar in Almere is er geen moer te beleven. Heb in de vakantie ook minder moeten doen omdat ik het geld nodig heb voor de vakantie. Gelukkig vertrek ik morgen. Als ik terug kom moet ik direct de volgende dag naar school voor een vergadering van introbegeleiders.

Ben eigenlijk wel blij dat het weer gaat beginnen. Het is dan nog mooi weer. Gezellig met elkaar in de pauze voor de school in het gras zitten. Chillen in ons school cafe en de tijd zitten aftellen tot het half 4 is. Dan wordt er namelijk bier geschonken....
__________________
Beetlejuice, Beetlejuice, Beetlejuice
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 20:04
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Mijn studentenleven gaat nog gewoon door hoor!
Bijna al m'n vrienden hebben een kamer in Rotterdam, dus het is nog steeds gewoon 4x per week uitgaan Denk maar niet dat al die mensen de hele vakantie bij pap&mam op de bank gaan zitten

Ik mis wel de vaste cafétjes die vlakbij de faculteit zitten, want daar kom ik nu bijna nooit. Maar verder is 't prima zo
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 20:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Serginho schreef op 03-08-2004 @ 18:58 :
Chillen in ons school cafe en de tijd zitten aftellen tot het half 4 is. Dan wordt er namelijk bier geschonken....
Waarom zoek je dan niet een ander cafe?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 11:41
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik mis het absoluut niet.
Misschien als ik langer dan 3 maanden vakantie heb, ofzo.
Maar voorlopig is t minder dan 2 maanden, dus...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:16
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
nee, ik mis het niet echt eigenlijk.. heb nu weer wat meer tijd voor de vrienden&kennissen van thuis, en ik vind het wel fijn weer ff thuis te zijn.

opzich mis ik mijn studievriendjes wel, maar die heb ik de afgelopen weken toch nog een paar keer gezien etc., dus het valt allemaal wel mee

in de collegezaal zitten mis ik absoluut niet, en ik moet er ook nog even niet aan denken weer naar de uni te moeten.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:11
Verwijderd
Ik vind het fijn om vakantie te hebben. Ik ben al een keer op vakantie geweest en over 1,5 week ga ik nog een keer, maar ik mis mijn vrienden, het uitgaan, de colleges, etc. nu toch wel. Maar dat komt misschien omdat ik al vanaf 1 juli vakantie heb, omdat ik geen (her)tentamens meer had. Dan heb je het op een gegeven moment ook wel weer gezien hier. Nee, ik zou er niet rouwig om zijn als het collegejaar weer begint. Heb er veel zin in!

Laatst gewijzigd op 04-08-2004 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:31
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Oh my god 3 biologen in een topic waar gaat de wereld heen!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 09:30
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
ach, mis de vereniging soms wel, en woensdagmiddagen in de faculteitskroeg, en de donderdagen, maar niet echt in sterke mate ofzo.

eigenlijk vind ik de afwisseling wel prettig; ik kom aan dingen toe die ik gedurende het jaar niet doe. best wat landen afgereist al deze vakantie, en ben nog niet van plan het hierbij te laten, dus van mij mag het nog wel even vakantie blijven. beetje cruisen...

nee als ik het zo bekijk vind ik vakantie wel prima. barhangen is stiekem m'n favoriete hobby maar die kroegen lopen echt niet weg, studenten drinken er al meer dan een eeuw bier. studiegenoten wonen nog steeds even dichtbij, dus daar zie ik geen probleem. en ik drink serieus veel minder in vakanties; lekker tot rust komen
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:46
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-08-2004 @ 01:19 :
Niet bepaald, ik heb binnenkort hertentamens van het derde trimester.
Kook, maar ik heb vrije dagen waarin ik kan leren. In die zin mis ik het studentenleven niet.

Verder mis ik het college lopen wel. En afgelopen jaar heb ik afgreond met een fulltime project. Het is rar als je dan opeens niet meer hoeft.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2004, 09:30
Kadaver
Kadaver is offline
Ik ben pas bezig met afstuderen...en het is nog zomervakantie ook .

Ik weet nog niet of ik het studentenleven mis. Ik ben bijna zesdejaars en ik heb de laatste tijd wel meer het gevoel van: 'ik heb het wel gehad met de feesten/kroegen/sletten/colleges/tentames/etc' (vooral de laatste twee).

Veel vrienden van mij hebben hetzelfde en we hebben allemaal het gevoel dat we aan nieuwe stap toe zijn en die stap ook maken. Sommigen gaan afstuderen of hebben dat al gedaan, sommigen maken een wereldreis, en anderen vinden een goede baan. Ikzelf heb besloten om helemaal in mijn eentje zonder vrienden een tijd in China te wonen (afstuderen dus). Nieuwe fase, nieuwe ronde, nieuwe kansen .

Het is wel een raar idee dat ik nu langzamerhand de periode ga afsluiten die bekend staat als de mooiste tijd in je leven. Toen ik begon met studeren kon ik daar al erg tegenop kijken, maar nu het er aan komt heb ik er eigenlijk wel vrede mee. Op een gegeven moment moet je gewoon verder
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 11:58
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
ik mis het ook wel ja.... voornamelijk omdat Biton (onze innig geliefde vereniging) tijdens de zomervakantie dicht is. máár... de UIT komt er weer aan, Biton gaat weer open en ik ga met een heerlijke nieuwe studie beginnen
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO Acountancy of VWO
Verwijderd
4 10-06-2008 21:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17
Studeren University college #2
planckton
500 12-08-2006 19:22
Algemene schoolzaken het studentenleven
*sunrise1986*
82 26-01-2006 17:49
Algemene schoolzaken studentenvereniging in utrecht
Babs123
110 29-03-2004 20:32
Algemene schoolzaken Wat is het verschil tussen universiteit of HBO doen m.b.t.....
MeCute1983
12 12-11-2001 12:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.