Oud 01-07-2001, 16:06
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Hij neemt afscheid en daarom moest ik wat schrijven. Dit is het begin:

Diaconessenstraat 1. Gebouw: Christelijk Gymnasium aan de Oudegracht in de binnenstad van Utrecht. Loop naar binnen via de hoofdingang. De trap op en dan naar rechts. Tussen lokaal 24 en lokaal 25 in. Een deur. Conrector, Fred Schouten.
Toen ik in de derde klas zat mocht ik daar een repetitie inhalen. In de derde klas mochten we er nog geen woordenboeken bij gebruiken. Door Ronald werd ik in de kamer van Fred gedeponeerd. Eerst was ik onder de indruk van de grote hoeveelheid papier en boeken in zo’n klein, bruin (van al het nogal oude papierwerk) kamertje. Daarna keek ik eens om me heen en zag toen die kast. Vol met woordenboeken. De verleiding was groot, maar ik kon me er nog van weerhouden een woordenboek uit de kast te trekken. Nog, want toen ik een woord niet wist, was de drang het op te zoeken te groot en op mijn tenen sloop ik naar de kast en pakte een woordenboek. Alle woorden die ik niet kende zocht ik op. Toen ik mijn repetitie terug kreeg, had ik een tien. Dankzij het kamertje van Fred.
Open de deur en loop naar binnen. Neem eens plaats aan het bureau en voel de sfeer hangen. Kijk om je heen. De kasten puilen uit met papier, woordenboeken liggen overal en zelfs op de grond liggen aantekeningen. Dit is het terrein van Fred Schouten, conrector van het Christelijk Gymnasium. Maar nu niet meer.
Als brugger keek ik altijd op naar die oude man, die door de gangen liep met zijn handen op zijn rug. Die in de kantine de conciėrge hielp met verkopen en die bij de deur (die naar lokaal 33 leidt) leerlingen op stond te wachten die de snelste weg naar de kantine wilden zoeken. Eigenlijk was ik wel een beetje bang voor hem. Als ik in de gang stond te eten en hij kwam er aan, stopte ik snel mijn brood in mijn tas en keek met een onschuldig gezicht voor me uit. Dat is altijd mijn redding geweest.
Toen we een keer les hadden en hij zat achter het bureau in plaats van Joop, schrok ik me te pletter en was het liefst omgekeerd. Maar eigenlijk viel het wel mee en eigenlijk is Fred niet zo’n oude, strenge man. Hij is best aardig.
Fred was de conrector van onze school. Maar nu niet meer, want hij neemt vandaag afscheid. Hij is al vervangen. Door Erik-Jan. En zijn kamer is nu ook ingenomen. Ook door Erik-Jan.
Tussen lokaal 24 en 25 in zit een deur. Conrector, Erik-Jan Jansen.

(Erik-Jan geeft natuurkunde en is dus nu de nieuwe conrector).

Commentaar gewenst!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2001, 16:25
John Sickbock
John Sickbock is offline
commentaar gewenst... hmm.

ten eerste: heel leuk geschreven Maar dat had ik al kunnen raden. eh... het enige wat ik er wat minder aan vind is dat de stukjes verhaal een btje heel los van elkaar staan, al zou ik ook niet weten hoe dat te veranderen... meer commentaar weet ik helaas niet.
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2001, 18:00
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
commentaar gewenst... hmm.

ten eerste: heel leuk geschreven Maar dat had ik al kunnen raden. eh... het enige wat ik er wat minder aan vind is dat de stukjes verhaal een btje heel los van elkaar staan, al zou ik ook niet weten hoe dat te veranderen... meer commentaar weet ik helaas niet.

Nee, maar dat klopt, want het moet opgevoerd worden op toneel (ssst... geheim!) en ik wilde dat dat door meerdere personen zou gebeuren, niet alleen ik. Dus dat heb je goed gezien.

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2001, 18:08
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
hmmz.
kvinnum wel goed.
__________________
"ég gaf ykkur von sem varš aš vonbrigšum.. žetta er įgętis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 01-07-2001, 18:20
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef:
hmmz.
kvinnum wel goed.
Hij is nog niet af, maar bedankt!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2001, 14:51
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Door Erik-Jan. En zijn kamer is nu ook ingenomen. Ook door Erik-Jan.


die 1e ook moet weg vin ik. maar verder leuk gedaan
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2001, 18:58
tampaszta
tampaszta is offline
Wiehhhhhh!! Jij zit bij mijn nicht op school! Wat grappig! Ze heeft het ook steeds over ene Ronald en Erik-Jan... Bovendien heeft ze nog 2 verhalen van mij in jullie schoolkrant laten zetten
__________________
...Catch me flying in your Sun...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2001, 19:18
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
tampaszta schreef:
Wiehhhhhh!! Jij zit bij mijn nicht op school! Wat grappig! Ze heeft het ook steeds over ene Ronald en Erik-Jan... Bovendien heeft ze nog 2 verhalen van mij in jullie schoolkrant laten zetten

Wie is jouw nicht? Onder welke naam staan je verhalen in onze schoolkrant! Cool!!
Wat een toeval zeg!

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 07:25
tampaszta
tampaszta is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Wie is jouw nicht? Onder welke naam staan je verhalen in onze schoolkrant! Cool!!
Wat een toeval zeg!

Hihi, ze heet Elleke Maliepaard, zit volgend jaar in de 5e, van wat precies weet ik niet D of E ofzo...
Ze heeft onder die verhalen waarschijnlijk 'Tamara Schvitz' laten zetten...
Wat lachen! Ik zal het eens tegen d'r zeggen!
__________________
...Catch me flying in your Sun...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.