Oud 16-07-2002, 20:39
Verwijderd
Nou, dit is de eerste keer dat ik iets heb geschreven, en ik wil graag weten of het een beetje de moeite waas is om mee door te gaan.
Maarja, aangezien ik nooit zelf iets kan verzinnen, ben ik maa over Harry Potter gaan schrijven.
Misschien niet origineel, maarja...


Harry was alweer twee weken thuis. Nog 6 weken, dan zou de school weer beginnen. Harry kon niet wachten tot het zover was.
Gelukkig had hij nog wel een leuk vooruitzicht. Over 2 weken zou hij nar de Wemels gaan. Daar was het altijd een stuk gezelliger. Daar was hij ook niet de enige tovenaar. De hele familie Wemel waren tovenaars.
“Hoe moet ik die 2 weken in vredesnaam doorkomen”, dacht Harry. “Ik moet natuurlijk nog wel huiswerk maken, maar dat moet ik ’s nachts doen, anders worden mijn boeken in de bezemkast opgesloten, en kan ik helemaal geen huiswerk meer maken”. Zo waren de Duffelingen. Die geloofden niet in tovenarij, en daarom wilden ze alles wat met tovenarij te maken had wegstoppen, zodat ook maar niemand doorhad dat Harry een tovenaar was. Harry mocht ook nooit de naam van zijn school (Zweinstein) uitspreken. Als hij dat wel deed, werd hij gestraft. En als de Duffelingen erachter kwamen dat Harry toch zijn huiswerk maakte, tovenaarsdingen deed, in het huis van de Duffelingen, werden zijn boeken dus ook meteen achter slot en grendel geplaatst.

Krsst krsst krsst. Harry hoorde gekras aan zijn raam. Het was net over enen ’s nachts. Harry was sinds 1 uur en een paar minuten 15 jaar oud. Harry deed zijn raam open, en er vlogen 3 uilen naar binnen. “Dag Errol, dag Hedwig” zei Harry, en meteen daar achteraan dacht hij: “die 3e uil ken ik helemaal niet”.
Errol is de uil van Ron, en Hedwig is de uil van Harry zelf.
Harry pakte de brieven die de uilen hadden meegenomen, en zette daarna de uilen in de kooi van Hedwig, zodat ze wat water konden drinken.
De eerste brief die hij las was van Ron.

Harry – Gefeliciteerd met je verjaardag. Sorry dat ik geen cadeautje voor je heb meegestuurd, maar ik heb een veel leukere verrassing. Je mag overmorgen al bij ons komen!! Als de Duffelingen het goed vinden natuurlijk. Stuur morgen maar een uil terug om te zeggen of George en Fred je moeten komen ophalen.
George en Fred zijn de broers van Ron. Het is een tweeling. De andere broers van Ron zijn Percy en Bill. En Ron heeft ook nog een zusje, Ginny
Als je van de Duffelingen niet eerder mag komen stuur ik je wel een uil met je cadeautje, en anders krijg je hem gewoon als je bij mij bent.
Maar is dit geen leuke verrassing??
Tot gauw – Ron


“Wauw” dacht Harry. “De Duffelingen moeten dit maar goed vinden, en anders ga ik gewoon weg. Dit is echt geweldig, bijna 2 weken eerder naar de Wemels als dat ik had gedacht”
Harry pakte de volgende brief. Hij was van Hermelien

Hee Harry,
Ten eerste natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
Maareh, vind je dit geen lieve uil? Ik heb ‘em gekregen van mijn ouders, voor mijn verjaardag. Echt heel lief van ze, ze zijn zelf op zoek gegaan naar een uil voor mij! Kan je het je voorstellen, 2 dreuzels op zoek naar een post-uil?

Dreuzels zijn mensen die niet kunnen toveren, en de ouders van Hermelien kunnen niet toveren.
Maargoed, ik hoop dat Maggy je cadeau heeft kunnen tillen, de hele weg
Harry keek even op z’n bed, en daar lag inderdaad een in bruin papier gepakt pakje, met zijn naam er op. Geschreven door Hermelien, kon hij aan het handschrift zien.
Ik denk dat je het een geweldig cadeau vindt.
Ehm, tja, verder heb ik niks meer te vertellen, dus ik zie je over 5 weken wel op de Wegisweg, als we onze nieuwe schoolspullen gaan kopen. En we blijven natuurlijk ook uilen sturen he! Succes nog, de rest van de vakantie bij de Duffelingen
Hermelien
PS. Ik heb nog een cake meegestuurd, voor het geval die neef van je nog steeds op dieet is.


Harry opende het pakje dat hij van Hermelien had gekregen. Het was, hoe kon het ook anders, een boek. Harry keek naar de titel, De geschiedenis van Zwerkbal, en alle kampioenen van de afgelopen 12 eeuwen. “da’s zeker een geweldig cadeau, Hermelien!” Dacht Harry.

Er lagen nog 2 brieven op het bed van Harry. “dat is vreemd, er waren 3 uilen, maar 4 brieven, dus 1 uil moet 2 brieven hebben verstuurd.
Errol heeft de brief van Ron gestuurd, en Maggy de brief van Hermelien, dus moet Hedwig 2 brieven meegenomen hebben. Een daarvan is van Sirius, want die heb ik pas een brief gestuurd, maar van wie is dan die tweede brief?”
Harry opende een van de brieven, en inderdaad, die was van Sirius
Beste Harry,
Van Harte gefeliciteerd met je 15e jaar!
Je ziet dat Hedwig nog een brief heeft meegenomen, ik weet niet of je die al gelezen hebt, maar doe dat eerst maar, en lees dan mijn brief pas verder.

Harry pakte de andere brief en begon te lezen

Beztu Harry,
Gevelisiteert met je 15de verjaardach!
Je siet da ik dese briev met Hedwieg meeztuur, en ik denk da jij nu wel weet waar Sirieus iz. Ik kan in desu briev niet vertellun waar da iz, want misgien falt de briev in verkeerdu handu.
Ik sal je niet langer ferfele met mijn briev, leez nu de broev van Sirieus maar ferder.
Groetjuz van Hagrid

“Dus Sirius is weer op Zweinstein, maar hij was toch al weer zo af en toe op Zweinsveld?” Harry was nu wel erg nieuwsgierig geworden, dus las hij de brief van Sirius verder

Ik dacht, Hedwig kan best 2 brieven meenemen, en dat scheelt weer een uil.
Maar je weet nu dus waar ik ben, en je zult me daar nog wel vaker tegenkomen. Meer kan ik je nu nog niet vertellen, maar je zal het vast leuk vinden.
Ik kon helaas geen cadeau voor je kopen, dus ik heb een paar Galjoenen meegestuurd. Als je dan straks op de Wegisweg bent, kan je iets leuks voor jezelf kopen.
Blijf uilen sturen!
Sirius
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 17:41
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Als je fanfictie schrijft is het leuk als je in dezelfde stijl als het origineel blijft schrijven, dat doe je hier niet.. Maar probeer dat eens?

En in de boeken is het altijd Fred en George, nooit George en Fred.. Dat soort dingen, of de taal van Hagrid, spreek- en schrijfstijl van de personages.. Als die net iets anders zijn dan in het boek leest het gewoon niet lekker
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:07
oeski
Avatar van oeski
oeski is offline
Citaat:
Quintus schreef:
Als je fanfictie schrijft is het leuk als je in dezelfde stijl als het origineel blijft schrijven, dat doe je hier niet..
Vind ik eigenlijk ook een beetje.
En op een of andere manier vind ik het niet zo fijn lezen.
Hagrid heeft toch gewoon een dialect? Bij jou is Hagrid namelijk meer dyslecties.
Je hebt gewoon een andere schrijfstijl dus ik denk dat het leuker is als je zelf een verhaaltje begint.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
oeski schreef:


Vind ik eigenlijk ook een beetje.
En op een of andere manier vind ik het niet zo fijn lezen.
Hagrid heeft toch gewoon een dialect? Bij jou is Hagrid namelijk meer dyslecties.
Je hebt gewoon een andere schrijfstijl dus ik denk dat het leuker is als je zelf een verhaaltje begint.
ben ik dus ook al mee begonnen
Post t misschien wel als ik er wat verder mee ben
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:47
Flipje het Kipje
Flipje het Kipje is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

ben ik dus ook al mee begonnen
Post t misschien wel als ik er wat verder mee ben
Wilk lezen. :-)
__________________
Numb.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Flipje het Kipje schreef:
Wilk lezen. :-)
nah, k ben lang niet zo goed al jij hoor
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 20:28
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
De uil van Ron heet toch Koekeroekus?
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 10:55
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
De uil van Ron heet toch Koekeroekus?
Jaa nou je t zegt
__________________
Yearning for days of yore in elysian daydreams
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:49
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
En waar is Charlie Wemel?
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 16:51
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik heb de originele boeken van Harry Potter niet gelezen, dus ik kan niet oordelen of het er op lijkt of niet

Verder, vind ik het best mooi geschreven. Als je geen idee hebt wat te schrijven, ga je toch een verhaal schrijven dat lijkt op Harry Potter? Gewoon hetzelfde idee, alleen dan meer van jezelf

Succes d'rmee verder iig
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:

Succes d'rmee verder iig
nou, hier ben ik mee gestopt (op dit verhaal hoeven dus ook geen mensen meer te reageren)
enne, mijn volgende verhaal gaat over 2 mensen die elkaar via internet leren kennen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [spoilertopic!] Harry Potter, boek 7
Verwijderd
241 11-12-2007 00:18
Levensbeschouwing & Filosofie Zorgelijke trends: liberaler, anti-conformerend en platter
Verwijderd
27 01-11-2004 08:58
Verhalen & Gedichten [Harry Potter]
FF-FeliX-FF
25 15-09-2004 15:59
Verhalen & Gedichten LOTR-Harry Potter
Lunae
43 14-06-2004 13:08
Verhalen & Gedichten Harry Potter and the order of the phoenix!!
Car000
176 16-07-2003 19:14
Films, TV & Radio harry potter
Apomes
113 13-01-2003 18:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.