Oud 27-04-2019, 14:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waarom zou je vrijwillig in die stinklucht willen werken?? Ik moet er in Utrecht langs als ik op het station moet zijn en ik hou altijd mijn adem in als ik er langs loop.
Omdat ze heel chill zijn wat betreft het feit dat hij vooral Engels, en maar heel beperkt Nederlands spreekt. De geur went echt heel snel. Je staat er continu in, dus je merkt het niet echt meer op na een tijdje. Vriendje ruikt wel naar Lush als hij klaar is met werken, maar dat is een flinke vooruitgang ten opzichte van het slechte humeur waarmee hij bij zijn vorige werkgever mee thuis kwam.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Oud 27-04-2019, 14:55
Verwijderd
Dat zou voor mij ook wel een dingetje zijn denk ik Maar ik heb ook in een verffabriek gewerkt. En in een chemische fabriek en op een boerderij. Het enige waar ik niet aan gewend kon raken is de penetrante geur van kalverstallen. Die zoetige weeïge lactoselucht.
Oud 27-04-2019, 14:56
Verwijderd
Lush heeft toch ook een bepaalde filosofie? Hopelijk straalt dat ook af op hoe ze hun medewerkers behandelen.
Oud 27-04-2019, 15:58
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Een vriendin werkt bij Lush in Amsterdam en dat bevalt haar inderdaad heel goed!
Oud 27-04-2019, 15:59
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik vind de lush juist hartstikke lekker ruiken. Een oud collega van me werkt bij die in Den Haag, maar ik heb 'r al een tijd niet gesproken, dus weet niet hoe chill het is om er echt te werken.
Het niet hoeven haasten lijkt me wel een voordeel tho.

Ok zag net een vacature voor een klein cafeetje in Den Haag, waar ze veel vegan en hippe dingen verkopen. Het thema is mermaids en ze zoeken een barista.
Ik ben met mijn haar natuurlijk een uber-mermaid.
Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik allemaal in m'n CV moet zetten.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 27-04-2019, 19:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Lush heeft toch ook een bepaalde filosofie? Hopelijk straalt dat ook af op hoe ze hun medewerkers behandelen.
Klopt! Heel erg handmade en zoveel mogelijk fairtrade en natuurlijk. Ik krijg de indruk dat ze ook best wel goed voor hun personeel zijn.

Citaat:
Ik vind de lush juist hartstikke lekker ruiken. Een oud collega van me werkt bij die in Den Haag, maar ik heb 'r al een tijd niet gesproken, dus weet niet hoe chill het is om er echt te werken.
Het niet hoeven haasten lijkt me wel een voordeel tho.

Ok zag net een vacature voor een klein cafeetje in Den Haag, waar ze veel vegan en hippe dingen verkopen. Het thema is mermaids en ze zoeken een barista.
Ik ben met mijn haar natuurlijk een uber-mermaid.
Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik allemaal in m'n CV moet zetten.
Je moet wel een hoop leren over de producten. Maar het is allemaal niet echt rocket science, en ze zijn heel begripvol dat je als nieuwe werknemer nog niet alles weet. Dus dat is prima. Ik vind t stiekem alleen maar interessant

Dat café klinkt echt top! Als je dat fijn vind, wil ik best meedenken over/ kijken naar je CV.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 27-04-2019, 20:37
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
De 'bucks was eerst ook heel erg van de fairtrade en community en zulk soort shit, maar dat is over de jaren steeds minder geworden.

Ik ben qua lush producten al.wel behoorlijk op de hoogte, want ik koop er vaak, en stamp zulk soort info ook wel makkelijk in m'n hoofd. Ik heb er alleen wel gemerkt dat ze een behoorlijk agressieve verkooptechniek hebben, en daar zou ik me niet zo gemakkelijk bij voelen. Ik weet niet hoe veel daar op gehamerd wordt.

En qua CV is het vooral het probleem dat ik niet zo veel extra skills heb om toe te voegen. Ik weet niet zo goed wat ik bij de info over mezelf moet opschrijven.

De Flying Tiger hier zoekt ook mensen zag ik. Dat is ook wel een bedrijf waar ik zelf vaak koop. En daar hoef ik geen quinoabowls te serveren aan van die knotjes.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 27-04-2019, 21:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wil gerust een keer met je meedenken. Er is vaak genoeg wat je kunt benoemen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 27-04-2019, 22:06
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik denk dat t in jou geval vooral belangrijk is dat je laat zien wat je hebt geleerd en hoe je daardoor bent gegroeid in de functies die je hebt gehad. En als je daarbij specifieke dingen kunt bedenken die van toepassing zijn op de functie waarvoor je solliciteert dan is dat denk ik een plus.
Ik neem nu mensen aan en het is uiteindelijk zinnen uit de motivatiebrief/grappig antwoord op een van de gestelde vragen in de procedure die blijven hangen als je er door een hele hoop sollicitaties heen moet. Probeer het zo dicht mogelijk bij jezelf te houden. Dan is de kans ook veel groter dat je op een plek terecht komt waar je jezelf op de lange termijn goed blijft voelen.

Overigens heb ik een beste ervaring in het schrijven van CV’s en motivatiebrieven waarbij ik flinke gaten heb gehad en geen echt afgeronde opleiding. Dus ik denk dat ik je issues hierbij wel enigszins snap en help je desgewenst graag! ^^
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 27-04-2019, 22:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is het nu gewoon super moeilijk om aan personeel te komen, dat merk ik bij mijn vriend wel dus als je brief al maar enigszins aanspreekt wordt je misschien wel al uitgenodigd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-04-2019, 17:16
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Mijn lief had vandaag vrij gekregen om leuke dingen met mij te kunnen doen. Word ik wakker met een dikke mayham aan onopgeloste ellende aangaande een fotoshoot met 6 modellen die voor morgen gepland staat. Nu vier uur later is de uitkomst dat we de shoot moeten cancelen en zit mijn vriendje maar voetbal te kijken. Wat een topzondag. NOT. Gelukkig is hij een held en vraagt hij me net alsnog "weet je wel hoe veel ik van je hou?".
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 28-04-2019, 17:47
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Mijn lief had vandaag vrij gekregen om leuke dingen met mij te kunnen doen. Word ik wakker met een dikke mayham aan onopgeloste ellende aangaande een fotoshoot met 6 modellen die voor morgen gepland staat. Nu vier uur later is de uitkomst dat we de shoot moeten cancelen en zit mijn vriendje maar voetbal te kijken. Wat een topzondag. NOT. Gelukkig is hij een held en vraagt hij me net alsnog "weet je wel hoe veel ik van je hou?".
Stom, maar tegelijkertijd:
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 29-04-2019, 20:47
Verwijderd
Grote werk/carrierebeslissingen moeten nemen die ook je levensloop beinvloeden Ik word er gestresst van!
Oud 30-04-2019, 09:41
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ga je française worden en trouwen met je leidinggevende en daar blijven wonen en babbies maken?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 30-04-2019, 10:05
Verwijderd
Haha ja precies goed geraden. We hebben al bretonse truitjes voor ze gekocht en ze gaan Thibault, Noralie en Guillaume heten, leuk he??
Oud 30-04-2019, 10:12
neardo
neardo is offline
Willen jullie dan alsjeblieft ook een lekker stijf familieportret maken en dat portret hier delen? S'il vous plaît. KUSJES EN BEDANKT VAST.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 30-04-2019, 22:41
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
We hebben een vrijwilliger in het team zitten die gewoon niet kan organiseren en dat is zo frustrerend soms. Waar het management bij aan zit heeft hij altijd het hoogste woord, maar in de praktijk komt er maar weinig uit. Ik organiseer voor in de meivakantie een uitstapje voor de cliënten samen met hem, maar in de praktijk komt het erop neer dat ik dat dus alleen doe. Hij heeft op dit moment eigenlijk nog maar 1 taak en dat is het vervoer regelen. Dat wil hij de dag voor het uitje nog gaan doen. Ik merk dat dat mij stress geeft, want ik weet gewoon dat dat niet reëel is. Tegelijkertijd weet ik ook dat ik het brandje kan gaan blussen, maar dat hij er eigenlijk niet van leert als hij niet op z'n bek gaat. Struggles vind ik dat, want eigenlijk wil ik het niet voor hem oplossen, maar heb ik tegelijk meer prioriteit bij het belang van de cliënten liggen waardoor ik weet dat ik dat toch wel ga doen. Eigenlijk denk ik dat hij dat misschien ook wel weet en daar gewoon misbruik van maakt
Oud 01-05-2019, 07:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Oh, dat soort mensen zijn zo vermoeiend
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-05-2019, 12:11
Saiy
Saiy is offline
Ik zou die man nogmaals jouw wensen en verwachtingen kenbaar maken en hem daarbij meedelen dat wanneer hij ze niet ter harte wil nemen, voor jou de samenwerking niet werkt en je je genoodzaakt voelt om er iemand bij te halen. Iemand uit het management bv.
Oud 01-05-2019, 13:39
Verwijderd
Ik heb dus echt nog nooit zo'n gebruikersonvriendelijk ecd gezien. Tering wat een enorm kut programma en wat enorm slecht als je werkelijk fysieke zorg verleent en daarmee ook dat stuk moet rapporteren.
Oud 01-05-2019, 17:41
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
En toen verschenen er nog twee nieuwe lieftallige collega’s in ons toch al overvolle kantoor. Ik hang echt op het randje van een zenuwinzinking om de kakafonie die t veroorzaakt. Laat dat nieuwe kantoor asjeblieft op 1 juni of beter nog eerder klaar zijn.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 01-05-2019, 21:22
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik krijg net een mailtje van de zeemeerminnentoko of ik morgen tijd heb voor een gesprek.
Nou moet ik morgen werken van 6 tot 3, maar ik had best tijd willen maken...als ze niet meteen m'n naam verkeerd had geschreven.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 01-05-2019, 21:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik krijg net een mailtje van de zeemeerminnentoko of ik morgen tijd heb voor een gesprek.
Nou moet ik morgen werken van 6 tot 3, maar ik had best tijd willen maken...als ze niet meteen m'n naam verkeerd had geschreven.
Daar zou ik me echt overheen zetten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 01-05-2019, 23:15
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Daar zou ik me echt overheen zetten.
Sure. Ik krijg alleen ook een beetje de kriebels als ik kijk naar het soort mensen dat er komt. Alleen maar van die fashionista poppetjes. Ik heb heel erg het gevoel dat ik daar niet bij pas.
Maar hee, ik ga gewoon langs om te kijken/praten en dan zien we wel. Mss vinden ze mij wel 3x niks.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 02-05-2019, 08:20
Verwijderd
Ik krijg steeds meer een hekel aan mijn voorganger. Ze ewordt helemaal de hemel ingeprezen, maar heeft niks aan overdracht achter gelaten. Helemaal niks. Nada. Nul. Dus eh, sorry dat ik niet overloop van enthousiasme als er weer een lofzang over haar wordt gehouden.

Verder moet ik echt even schakelen naar de omgang met ouders. Pfff. Enorm dwingend en eisen stellen die ik niet geheel reeel vindt. Op dit moment ben ik geneigd om er tot op zekere hoogte in mee te gaan, en als er dan een vertrouwensrelatie is, kan ik ook zeggen "ja eh hallo zo doen we dat niet" maar het is vervelend dat ik niemand heb om mee te sparren. Er wordt dan gezegd "ja, zo is moeder." maar daar doe ik het niet voor. Moeder kan eisen dat ik op mijn kop ga staan als het haar uit komt, maar dat weiger ik. En ik krijg de indruk dat het team dat tot nu toe wel heeft gedaan. Dus er staat me nog wat te doen
Oud 02-05-2019, 08:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zijn het wel zaken waarvan je denkt dat je ze (op termijn) op orde en naar je zin kan krijgen en dat je collega's daar ook in mee gaan?

Ik begin me steeds meer te storen aan een collega die als je hem wat uitlegt zijn eigen plan trekt en het nét anders uitwerkt en daar geen terugkoppeling over geeft terwijl dat wel noodzakelijk is voor het verdere verloop van het project.
Sowieso heeft hij wat moeite met helder (of überhaupt) communiceren. Misschien is dat wel inherent aan dat ik nu mensen heb die voor mij dingen moeten uitwerken en zelf meer kennis van bepaalde zaken vergaard hebben, maar werkt ook wel frustrerend op z'n tijd.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 03-05-2019, 12:06
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik had net een sollicitatiegesprek en het ging super goed
Oud 03-05-2019, 15:34
Verwijderd
Code:
vr mei  3 15:32:27 CEST 2019
PING 192.168.212.170 (192.168.212.170) 56(84) bytes of data.
From 192.168.212.150 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
...
vr mei  3 16:31:31 CEST 2019
PING 192.168.212.170 (192.168.212.170) 56(84) bytes of data.
From 192.168.212.150 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
Nou, de twee minuten stilte komen vroeg dit jaar
Oud 03-05-2019, 15:40
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Code:
vr mei  3 15:32:27 CEST 2019
PING 192.168.212.170 (192.168.212.170) 56(84) bytes of data.
From 192.168.212.150 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
...
vr mei  3 16:31:31 CEST 2019
PING 192.168.212.170 (192.168.212.170) 56(84) bytes of data.
From 192.168.212.150 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
Nou, de twee minuten stilte komen vroeg dit jaar
rip
Oud 04-05-2019, 07:57
Verwijderd
hoi harde werkers
Oud 05-05-2019, 16:58
Saiy
Saiy is offline
Weer een werkweek voor de boeg ..
Oud 05-05-2019, 17:24
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Weer een werkweek voor de boeg ..
jij krijgt betaald...
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 05-05-2019, 17:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik moet deze week een aantal diensten in Amsterdam werken. Ze hadden duizent open diensten en ik heb geld nodig, maar ik was iets te enthousiast en nu werk ik 6 dagen deze week. Ik heb alleen woensdag vrij, maar dat is na een late dienst en donderdag moet ik weer om 5 uur op, dus basically heb ik maar een paar uur om wakker te zijn die dag. Ik ben nu al moe. :')
__________________
Who's this jabroni?
Oud 05-05-2019, 17:34
Verwijderd
Citaat:
jij krijgt betaald...
Joh flikker toch op man wat kom je hier nou kansloos doen?
Oud 05-05-2019, 17:39
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
jij krijgt betaald...
Loop niet zo te zeiken man doos.
Oud 05-05-2019, 17:49
Verwijderd
Citaat:
jij krijgt betaald...
Hou je kaksmoel toch eens dicht joh, nutteloos figuur.
Oud 05-05-2019, 18:08
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Mensen kunnen niet eens tegen een geintje tegenwoordig -_-
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 05-05-2019, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Mensen kunnen niet eens tegen een geintje tegenwoordig -_-
Mensen kunnen fantastisch tegen een geintje, als het grappig is.
Oud 05-05-2019, 18:11
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Mensen kunnen fantastisch tegen een geintje, als het grappig is.
Het is ook grappig, voor mensen met mijn soort humor. Jullie hebben blijkbaar een andere vorm van humor.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 05-05-2019, 18:12
Verwijderd
Doet me heel erg denken aan dit:

en dat is nog grappiger dan wat jij probeerde te doen, het is in ieder geval nog een poging tot humor, bij de woordenkots die jij uitbraakt is dat simpelweg niet in de verste verte te lezen.

Ontzettende Kevin.
Oud 05-05-2019, 18:12
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Mensen kunnen niet eens tegen een geintje tegenwoordig -_-
Ik zie het niet als een geintje.
Oud 05-05-2019, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Het is ook grappig, voor mensen met mijn soort humor. Jullie hebben blijkbaar een andere vorm van humor.
Als jij altijd de enige bent die een grap van jezelf snapt, dan ben jij de mongool en niet de mensen om je heen, jochie.
Oud 05-05-2019, 18:14
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Als jij altijd de enige bent die een grap van jezelf snapt, dan ben jij de mongool en niet de mensen om je heen, jochie.
dat is lang niet altijd zo.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 05-05-2019, 18:15
Verwijderd
Humor is een complex samenspel van materie, timing, voorzet, inschieten, en dat moet allemaal goed gaan, en dan heb ik het nog niet eens over de zeer complexe inschattingen die je maakt over de mensen om je heen.

Men vertelt geen dodebabymoppen in de buurt van mensen die net een kind verloren hebben of een zwangerschap hebben afgebroken of hebben moeten afbreken. Gewoon niet.
Oud 05-05-2019, 18:16
Verwijderd
Citaat:
dat is lang niet altijd zo.
Jawel, want alles in je hele leven zal altijd draaien om context, en dat is juist wat jij niet snapt.
Oud 05-05-2019, 18:23
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
dat is lang niet altijd zo.
Een grap heeft 1 doel: mensen aan het lachen krijgen. Dat is je niet gelukt. Dikke faal voor jou. Ga huilen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 05-05-2019, 18:23
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Als jij altijd de enige bent die een grap van jezelf snapt, dan ben jij de mongool en niet de mensen om je heen, jochie.
Citaat:
Jawel, want alles in je hele leven zal altijd draaien om context, en dat is juist wat jij niet snapt.
hier komt een voorbeeld: Als ik op een kindercrèche zit met kinderen van onder de 1 en dan een geintje maak over de "carrière" van Neymar sinds het verlaten van Barcelona, dan ben ik niet de mongool, maar ben ik gewoon de enige die verstand van dingen heeft die de baby's niet weten
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 05-05-2019, 18:23
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Een grap heeft 1 doel: mensen aan het lachen krijgen. Dat is je niet gelukt. Dikke faal voor jou. Ga huilen.
je weet niet wie er naast mij zitten
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 05-05-2019, 18:27
Verwijderd
Citaat:
je weet niet wie er naast mij zitten
Al je vrienden vast, maar als de lucht eruit is passen ze makkelijk in de kast.
Oud 05-05-2019, 18:35
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Mensen kunnen niet eens tegen een geintje tegenwoordig -_-
Dat is geeneens een geintje. Waar moet ik om lachen?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.