Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 19:58
Verwijderd
hey,

heeft iemand hier de Da Vinci Code gelezen? Geschreven door Dan Brown? Ik heb het nog niet helemaal uit, maar zeker een geweldig boek (vind ik)... Een echte pageturner zeg maar..

Het verhaal gaat over professor Robert Langdon die een afspraak misloopt met de conservator van het Louvre.. maar die is kort daarvoor vermoord! Langdon is de hoofdverdachte omdat de conservator vlak voor zijn dood de naam van Langdon op de grond schreef. De conservator heeft allemaal geheime codes achtergelaten die alleen Langdon kan ontcijferen: symbolen die verwijzen naar het werk van Leonardo Da Vinci.. Het verhaal draait om symboliek en mysterie..Geweldig!

Wat vinden jullie er eigenlijk van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2004, 21:48
Verwijderd
...ligt op het nachtkastje te wachten op de vakantieperiode. Ik heb er nu even geen tijd voor (scriptie).
Ik kijk er erg naar uit om het te lezen, omdat het aansluit op een aantal boeken die ik eerder heb gelezen. Die boeken betreffen vakliteratuur over gnosticisme en de oorsprong van het Christendom en overeenkomsten met andere, oudere godsdiensten. Zeer interessant.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 07:31
Ndimension
Ndimension is offline
Ik lees liever "De slinger van Foucault"...
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 07:26
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
Ik heb hem gelezen net als het Bernini mysterie (zelfde schrijver, zelfde hoofdperspoon) geweldige boeken
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 23:40
Verwijderd
Ik heb het gelezen (eergister gekocht en in 2 nachten uitgelezen) . Erg goed boek. Wat ik wel miste was plaatjes. Soms is het erg moeilijk om bepaalde schilderijen voor de geest te halen.

Het plot (wie de leermeester is) is trouwens ook verassend!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 07:09
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ik ga het binnenkort lezen, na het boek dat ik hierna ga lezen, zeg maar.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 01-07-2004 @ 08:09 :
Ik ga het binnenkort lezen, na het boek dat ik hierna ga lezen, zeg maar.
Spoiler


Edit by Ieke: Een spoilertag is wel zo vriendelijk

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 08:46.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 01-07-2004 @ 00:40 :
Ik heb het gelezen (eergister gekocht en in 2 nachten uitgelezen) . Erg goed boek. Wat ik wel miste was plaatjes. Soms is het erg moeilijk om bepaalde schilderijen voor de geest te halen.

Het plot (wie de leermeester is) is trouwens ook verassend!
dit is een leuke site, waarop de info staat mbt Het Laatste Avondmaal.

Een voorproefje:

Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 08:13
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
alluman schreef op 01-07-2004 @ 22:50 :
Spoiler
Haha eikel (;
__________________
Lampaan.

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 08:46.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 23:46
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Heel spannend, en leuke feitjes (idd over het Laatste Avondmaal enzo). Hoewel ik ook weer gelezen heb dat die feitjes lang niet allemaal kloppen.
__________________
coffee and tv
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 01-07-2004 @ 22:50 :
Edit by Ieke: Een spoilertag is wel zo vriendelijk
Het was een grap: spoiler was niet nodig geweest...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:15
Ndimension
Ndimension is offline
Iemand toevallig 'De slinger van Foucault' gelezen en 'De Da Vinci Code'? Zoja, welke is beter?
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 16:28
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik ben wel van plan de Da Vinci Code te gaan lezen, wat ik hier allemaal heb zien staan klinkt wel goed. Maar ook een beetje ingewikkeld, moet je echt verstand hebben van kunstgeschiedenis enzo om het goed te kunnen lezen?
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 14:42
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 09-07-2004 @ 17:28 :
Ik ben wel van plan de Da Vinci Code te gaan lezen, wat ik hier allemaal heb zien staan klinkt wel goed. Maar ook een beetje ingewikkeld, moet je echt verstand hebben van kunstgeschiedenis enzo om het goed te kunnen lezen?
nee, het wordt allemaal uigebreid toegelicht.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 02:20
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Hee das grappig, ik was helemaal vergeten dat ik dat boek nog wilde lezen

bedankt dus..

Ik wil nog veel te veel lezen, maar goed dat ik deze vakantie toch verder geen ruk te doen heb.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 19:55
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik heb wel het Bernini mysterie gelezen en dat was een van de beste boeken die ik afgelopen tijd heb gelezen. de da vinco code was uitgeleend bij de bieb
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 14:39
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 16-07-2004 @ 20:55 :
ik heb wel het Bernini mysterie gelezen en dat was een van de beste boeken die ik afgelopen tijd heb gelezen. de da vinco code was uitgeleend bij de bieb
Ik wist niet dat ze hem uberhaupt mochten lenen, De Da Vinci Code is volgens velen beter dan HBM. Het is allemaal wel enigszins voorspelbaar na het lezen van 1 van de 2 boeken.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:36
Nyawa
Heb 'm ook gelezen, 't is inderdaad een echte pageturner. Het Bermini Mysterie was helaas uitgeleend bij de bieb, maar aangezien ik daar tegenwoordig werk gaat ie zo gauw ie weer terug is regelrecht mee naar huis .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2004, 20:20
Verwijderd
Aardig, maar niet goed genoeg om een tweede keer te lezen. Na lezing vond ik het boek ietwat flauw en voorspelbaar.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 08:43
Verwijderd
Ik heb het gisteren gekocht en ga er binnenkort aan beginnen.
Heb al veel gehoord dat het een goed boek is.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 21:17
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
lezen jullie hem eigenlijk in het nederlands of engels?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 01-08-2004 @ 22:17 :
lezen jullie hem eigenlijk in het nederlands of engels?
In het Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:46
Aléantheriël
Avatar van Aléantheriël
Aléantheriël is offline
grappig, ik had nog nooit van de da vinci code gehoord, maar nu wordt ik er mee doodgegooid mijn tante had m meegenomen op vakantie en t scheen een heel leuk boek te zijn (lees: 4 volwassenen krijgen er bijna ruzie over wie nu het boek mag lezen) maar nee, ik heb hem niet gelezen...

Aléantheriël
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 17:05
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 01-08-2004 @ 22:17 :
lezen jullie hem eigenlijk in het nederlands of engels?
in het engels (die versie was goedkoper en had een mooiere kaft, vonnik tenminste)

Wel een goed boek trouwens, ondanks de vele informatie (wist helemaal niks van de holy grail en alles daaromheen) bleef ik snel doorlezen! Het lijkt nu idd wel of iedereen m aan t lezen is want toen ik er in begon (maandje of 4 geleden) had bijna niemand in mijn omgeving ervan gehoord!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:47
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
ik heb het gelezen vorige week.

idd een 'pageturner'.

maar wat ik wel had, is dat die schrijver heel erg zijn kennis van zaken wou etaleren.
het leest goed weg, maar het is soms ietwat te veel kennisoverdracht.

ook dat ze na elk opgelust stuk zo blij zijn en dat 2 pagina's doorgaat is iets te overdone.

verder niets dan goeds, want het is een van de beter boeken van laatste tijd.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 23:44
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
ik geloof dat ik het boek zou krijgen van een vriend van mij, dus daar wacht ik maar op....
al vraag ik me af of ik het ook echt nog ga krijgen eigenlijk, maar dat maakt niet uit

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 23:46
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Gisteren heb ik eerst Het Bernini Mysterie uitgelezen, ga nu beginnen in De Da Vinci Code.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 23:54
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
browneyedgirl schreef op 10-08-2004 @ 18:05 :
in het engels (die versie was goedkoper en had een mooiere kaft, vonnik tenminste)

Wel een goed boek trouwens, ondanks de vele informatie (wist helemaal niks van de holy grail en alles daaromheen) bleef ik snel doorlezen! Het lijkt nu idd wel of iedereen m aan t lezen is want toen ik er in begon (maandje of 4 geleden) had bijna niemand in mijn omgeving ervan gehoord!
Ja vind ik ook. (van die kaft) En dat je niks van die holy grail wist kan wel kloppen, volgens mij is dat namelijk allemaal onzin. Hoewel het natuurlijk een fantastisch mooie complottheorie is.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 14:44
Verwijderd
Ik twijfel nog tussen de engelse en nederlandse versie. Volgens bol.com heeft de nederlandse versie maar liefst 130 blz minder. Is het een goede vertaling of zijn sommige dingen echt te letterlijk genomen?

Wat raden jullie aan?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 15:10
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
MysticHunter schreef op 17-08-2004 @ 15:44 :
Ik twijfel nog tussen de engelse en nederlandse versie. Volgens bol.com heeft de nederlandse versie maar liefst 130 blz minder. Is het een goede vertaling of zijn sommige dingen echt te letterlijk genomen?

Wat raden jullie aan?
Nee, het lettertype en de bladzijde indeling is gewoon anders. De Engelse versie is een paperback met vrij kleine bladzijden.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
-nurvana- schreef op 07-06-2004 @ 20:58 :
hey,

heeft iemand hier de Da Vinci Code gelezen? Geschreven door Dan Brown? Ik heb het nog niet helemaal uit, maar zeker een geweldig boek (vind ik)... Een echte pageturner zeg maar..

Het verhaal gaat over professor Robert Langdon die een afspraak misloopt met de conservator van het Louvre.. maar die is kort daarvoor vermoord! Langdon is de hoofdverdachte omdat de conservator vlak voor zijn dood de naam van Langdon op de grond schreef. De conservator heeft allemaal geheime codes achtergelaten die alleen Langdon kan ontcijferen: symbolen die verwijzen naar het werk van Leonardo Da Vinci.. Het verhaal draait om symboliek en mysterie..Geweldig!

Wat vinden jullie er eigenlijk van?
Ik vind em echt geweldig! Ik zoek nog naar mensen die er met me over willen praten en discussiëren. Als je wilt kan je me toevoegen op msn; Livjatan@hotmail.com

groetjes
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 12:11
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 23-08-2004 @ 19:35 :
Ik vind em echt geweldig! Ik zoek nog naar mensen die er met me over willen praten en discussiëren. Als je wilt kan je me toevoegen op msn; Livjatan@hotmail.com

groetjes
Zijn er ook nog mensen die zich irriteren aan het feit dat je werkelijk wordt doodgegooid met dat boek? Overal waar je komt, in elke boekhandel staat het vol met die boeken, stapels en stapels. Ik moet toegeven dat ik het boek zelf ook gelezen heb en het was amusant maar zeker niet meer dan dat. Het is zo een ontzettend idiote hype geworden, laten we het nog niet hebben over vakantie-tours die geinspireerd zijn op de plaatsen die in dat boek voorkomen, walgelijk wat een decadentie.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 16:51
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Gaaf boek, steekt erg goed in elkaar. Jammer dat als je wat research doet dat je er dan snel achter komt dat Brown's "theorie" ook redelijk rammelt maar vlot geschreven en ik vond em van begin tot eind zeer gaaf
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 19:06
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik wil hem ook nog gaan lezen, gelukkig is het vakantie .

Ik heb trouwens net geprobeerd de slinger van foucault te lezen, maar ik ben er na 100 blz maar mee gekapt omdat ik het helemaal niks vond...
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 19:34
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Carn schreef op 24-12-2004 @ 17:51 :
Gaaf boek, steekt erg goed in elkaar. Jammer dat als je wat research doet dat je er dan snel achter komt dat Brown's "theorie" ook redelijk rammelt maar vlot geschreven en ik vond em van begin tot eind zeer gaaf
Ze geven ook al aan in het boek dat zo'n beetje alle geloofstheorien wel rammelen. Bovendien gaat het niet om de theorie, maar om het verhaal. Het zette me overigens wel aan het denken...

Ik vond het in ieder geval een goed boek. In één dagje(of eigenlijk nachtje) uitgelezen omdat ie zich ook in dat tijdsbestek afspeelt (loopt redelijk sinchroon moet ik zeggen)...
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 12:09
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Vond het een heel leuk en spannend boek.
Heb daarna een paar van de beschreven schilderijen bekeken en de dingen die daarover vermeld stonden klopten wel
Heb net het Juvenalis dilemma en het Bernini mysterie in huis gehaald
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2004, 17:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben gisteravond met Het Bernini Mysterie begonnen, en vind het echt een meesterlijk boek. Ik vind het niet ingewikkeld geschreven, dus ik heb het morgen al weer uit denk ik. Maar hoe die Dan Brown dat allemaal heeft 'verzonnen'. Prachtig!
Ik vind het toch wel in de top tien van beste boeken thuis horen die ik ooit heb gelezen.
Alleen vind ik dat er soms iets te veel informatie op een bladzijde staat. Maar aan de andere kant... Ik onthoud wel veel van die feitjes en dat is me bij een geschiedenisboek nog nooit gelukt. Hij schrijft heel boeiend!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 17:51
Nyawa
Angels & Demons (Het Bernini Mysterie) vind ik om eerlijk te zijn nog veel beter dan de Da Vinci Code. Het einde viel me bij de Da Vinci Code een beetje tegen, iets te voorspelbaar. Digital Fortress en die andere heb ik nog niet gelezen, maar dat ben ik zeker wel van plan.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 20:43
Verwijderd
De vriendin van m'n vader heeft het boek ook, en hij ligt nu bij ons thuis.
Ik probeerde alleen de eerste bladzijde te lezen, en daar stonden allemaal moeilijke namen in dat ik het maar weer snel weggelegt heb
Maar is het een beetje makkelijk te lezen?
Want dan worstel ik me wel door die eerste bladzijde heen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 01:41
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 26-12-2004 @ 21:43 :
De vriendin van m'n vader heeft het boek ook, en hij ligt nu bij ons thuis.
Ik probeerde alleen de eerste bladzijde te lezen, en daar stonden allemaal moeilijke namen in dat ik het maar weer snel weggelegt heb
Maar is het een beetje makkelijk te lezen?
Want dan worstel ik me wel door die eerste bladzijde heen
ja heel makkelijk. Maar 'Robert langdon' is niet zo'n moeilijke naam toch?
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 09:30
Redhair
Redhair is offline
Ik wil hem heel graag kopen en lezen, maar dan moet ik eerst geld hebben.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 12:24
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind die Robert Langdon trouwens wel een stoere kerel.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 27-12-2004 @ 02:41 :
ja heel makkelijk. Maar 'Robert langdon' is niet zo'n moeilijke naam toch?
Jacques Sauniere
Caravaggio
En dat in de eerste 2 zinnen

Nu ik even de rest van de bladzijde lees, zijn dat dan ook de enige 2 moeilijke namen op die bladzijde

Maar als ik mn andere boek uit heb, zal ik er wel in beginnen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 19:07
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik heb hem via mijn opa, en dat ik hem via mijn opa heb, is al een aanrader, die wil zijn tijd graag nuttig indelen. Ik begin er binnenkort aan, en na die positieve commentaren overal te hebben gezien, schijnt het mij toe dat ik me er wel doorheen zal MOETEN worstelen .

- Chan
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 10:14
Verwijderd
Ik heb er gemengde gevoelens over. Het is wel een spannend boek, er zit veel historische informatie in, maar het is allemaal zo gewoontjes, zo voorspelbaar, en eigenlijk niet zo vernieuwend. Je wordt doodgegooid met informatie, maar buiten die informatie stelt het geheel eigenlijk niet zo veel voor. Dat vind ik wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 13:44
martijn1905
martijn1905 is offline
Iedereen lijkt het geniaal te vinden maar ik ben het met Deadlocked eens. Het is best een aardig boek maar niet meer dan dat. Verder is de Davinci code het beste, de rest is al stukken minder... Daarbij nemen veel mensen zijn beweringen voor waar aan terwijl er nogal het nodige rammelt aan die beweringen...
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 00:07
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-12-2004 @ 11:14 :
Ik heb er gemengde gevoelens over. Het is wel een spannend boek, er zit veel historische informatie in, maar het is allemaal zo gewoontjes, zo voorspelbaar, en eigenlijk niet zo vernieuwend. Je wordt doodgegooid met informatie, maar buiten die informatie stelt het geheel eigenlijk niet zo veel voor. Dat vind ik wel jammer.
Ben ik het volledig mee eens. De historische informatie klopt vaak wel in de zin dat alle plekken echt bestaan.
Wel jammer dat het mij niet helemaal duidelijk is geworden wat de holy grail nu uiteindelijk is.. de eenheid van man en vrouw ofzo?
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 12:47
Verwijderd
Ik ben er net in begonnen (ben nu op pag. 65 ofzo) en ik vind het tot nu toe echt heel mooi.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:02
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
echt een heel leuk boek, net in 1,5 dag uitgelezen en nu aan t bernini mysterie beginnen
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:24
Verwijderd
Petje af voor de schrijver dat hij een onderhoudend boek kan schrijven over zo'n onderwerp.
Ik vind het echt een schitterend verhaal. Het zit heel ingenieus in elkaar en je wilt het heel heel heel graag geloven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen verschil da vinci code nederlands en engelse versie
l043
6 29-06-2009 23:05
Verhalen & Gedichten Wie heeft locaties uit De Da Vinci Code in het echt gezien?
marleen-kl
3 24-03-2008 18:02
ARTistiek Leonardo Da Vinci
xAmbz
4 16-06-2007 15:32
Verhalen & Gedichten Da Vinci Code
MarvinMys
21 10-09-2006 15:59
Films, TV & Radio The Da Vinci Code (mei 2006)
Faerie
258 22-06-2006 16:29
Verhalen & Gedichten 'Raadselspel' in kaft van Da Vinci Code
QT
0 13-06-2005 18:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.