Oud 21-05-2010, 20:18
Verwijderd
Ik heb altijd al een groot voorhoofd gehad. Nu kan ik dit wel makkelijk verbergen door een pony te houden en gewoon gel in mijn haar doen. Vervolgens gewoon in model doen.

Het liefst zou ik gewoon me haar milimeteren, maar dan zit ik met dat grote voorhoofd, of eigenlijk een hoge haargrens.

Ik heb al beetje op inernet opgezocht over haartransplantaties, dat ze je haargrens verlagen. Ik zou zo veel beter in mijn vel zitten als ik dit zou doen. Nu ben ik altijd bezig met mijn voorhoofd verbergen.

Wat vinden jullie? Ik weet dat je jezelf moet accepteren, dat heb ik ook wel gedaan. Maar alsnog.

Dan zit ik ook nog met een probleem, hoe breng ik dit uberhaupt ter sprake bij mijn ouders. Ik heb er wel is over nagedacht om het er gewoon uit te floepen. Mijn ouders zullen waarschijnlijk niet het idee afkraken als ik het uileg ofzo.

Tevens ben ik 17 jaar

thanksss
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 20:38
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Opzich kun je een haartransplantatie laten uitvoeren. Dit zijn wel dure ingrepen die niet vergoed worden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 23:46
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
He AFCAjax,

Waar ik wel benieuwd naar ben is of je ook wel eens van andere mensen te horen krijgt dat je een groot voorhoofd hebt?

Ik kan het slecht beoordelen want ik heb je nooit gezien, maar op basis van jouw verhaal denk ik niet dat een haartransplantatie de oplossing is. Het is inderdaad een dure ingreep die niet vergoed wordt. Bovendien lijkt het mij ook een vrij drastische ingreep voor een hoog voorhoofd. Iedereen heeft wel iets raars, een lichaamsdeel dat uit vorm is. In je eigen ogen kun je dat veel groter maken dan het is.

Het lijkt me een goed idee om het er met je ouders over te hebben. Zij kunnen je eerlijk vertellen of je inderdaad zo'n opvallend groot voorhoofd hebt.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 23:47
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Trouwens, als je je hoofd kaalscheert valt toch juist je haargrens niet meer op? Eerlijk gezegd betwijfel ik ook of een lagere haargrens het accent van je voorhoofd afhaalt.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 00:42
Verwijderd
Ja, want ik heb ooit me haar gemilimeterd, en toen kreeg ik wel degelijk opmerkingen als Einstein. Nu was dat meer plagerig want ik ben eigenlijk nooit echt gepest gelukkig.

En Fosca dat verschilt. Want je hebt 2 verschillende mogelijkheden: Een hoog schedeldak of een hoge haargrens. Bij een hoge haargrens valt er dus wel wat aan te doen. Zoiets had ik op inernet opgezocht.

Ik denk inderdaad dat ik het maar is met mijn moeder over ga hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 19:36
silentbob
silentbob is offline
mooi toch, zie je er intelligent uit
iedereen heeft wel bepaalde trekjes, als iedereen zich dan gelijk zou laten opereren zien we er straks allemaal als dezelfde plastic etalagepoppen uit...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 20:05
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Wat zeggen je vrienden en familieleden over je voorhoofd? Vreemde vraag misschien, maar ik bedoel: vinden zij ook dat je 'n opvallend hoge haargrens hebt? Zo niet, dan valt je probleem waarschijnlijk ontzettend mee en ben je gewoon onzeker geworden door die opmerkingen . Daar moet je je sowieso niet zoveel van aantrekken, vooral niet als ze komen van die types die op iedereen wel iets aan te merken hebben .

Overleg anders ook 'n keertje met je huisarts. Hij is tenslotte objectief/neutraal .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 10:18
Verwijderd
Ik snap je helemaal, ik heb precies het zelfde! Maar ik ben 15 en dat is het grootste probleem!
Ik zit helemaal niet lekker in me vel erdoor, en ik zou het er zeker even met je ouders over hebben, en misschien gewoon eens een afspraak maken bij een kliniek, gewoon om te praten!

groetjes Dylan
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 10:34
Verwijderd
Ik ga er vandaag ook met mn moeder over praten Niet dat ik er gelijk iets aan wil doen, maar is altijd fijn om er over te praten.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 08:55
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 11:00
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik snap niet precies waarom je je er zo aan ergert. Er zijn kapsels genoeg om het mee te verbergen als je het echt vervelend vindt. Tsja, je kunt een haartransplantantie laten doen en dan gemillimeterd haar nemen maar is dat kapsel je zo enorm veel geld en moeite waard?
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 13:27
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
"In tijden van voorspoed ligt de babyface beter in de markt. Zo'n gezicht wordt gekenmerkt
door een hoog voorhoofd en een kleine kin. Deze kinderlijke trekken roepen de neiging op om
te knuffelen, te spelen en te verzorgen. Het uiterlijk is wat naïef en weinig standvastig uit,
maar wie tilt daar zwaar aan als alles toch op rolletjes loopt? Economische voorspoed baart
sterren als Marilyn Monroe, Katja Schuurman en Laetitia Casta."

Dus na deze crisis ben jij weer helemaal in .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 13:31
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ghehe briljant, waar heb je die tekst nu weer vandaan getoverd?
Altijd bronvermelding plaatsen (dat heeft mij regelmatig punten gekost bij werkstukken).
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 15:54
Verwijderd
laten we maar weer ontopic gaan
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 15:59
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ghehe briljant, waar heb je die tekst nu weer vandaan getoverd?
Altijd bronvermelding plaatsen (dat heeft mij regelmatig punten gekost bij werkstukken).
http://www.onaantrekkelijk.be/achter...schoonheid.pdf

Citaat:
laten we maar weer ontopic gaan
Het is ontopic. Ik probeer de aan te geven dat schoonheid maar relatief is. Dus dat ts zich niet druk moet maken om een groot voorhoofd.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 16:06
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Onaantrekkelijk.be is overigens niet echt een goede motivatie voor de TS oma
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 21:34
Verwijderd
toevallig zat ik vandaag te lezen over bdd, body dysmorphic disorder, voor m´n studie. Misschien heb je daar wel last van..? Maarja.. ik ben nog geen expert
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 01:17
CharlieUnicorn
CharlieUnicorn is offline
Precies hetzelfde,
January 18 geworden al heel mn leven een late haargrens dus een groot voorhoofd..nou het ging pas opvallen na mn 12e/13e maar nu nog steeds..ik weet ZEKER dat ik het wil (een haartransplantatie) je kan over 10jaar lang 28euro per maand betalen..dan merk je er niet zoveel van (rond de 4500 in totaal) maar dan hoef je je teminste nooit meer te schamen als je met mensen gaat zwemmen/zwemmen (en dan krijg je spleten tussen je haar) en ik heb me er pas 1 enkele keer normaal bij gevoeld, en dat was met een vriendin van me die precies hetzelfde was..ik heb het alleen kunnen vertellen over internet, maar TOCH!

je zal er altijd last van blijven houden als je er niet iets aan doet...want ik snap hoe erg en diep je je hiervoor kan schamen & het ALTIJD hoe dan ook verborgen wilt houden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 15:03
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik zou er echt niet mee zitten . Je hebt hopelijk meer in je leven waar je je druk om kan maken ipv je haargrens. Ik zou zeggen: zoek een leuk kapsel waarbij het niet opvalt. Waarschijnlijk lach je daarna om jezelf.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 14:39
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
hee,

Ik heb zelf ook een groot voorhoofd, dus ik snap je wel. Maak je er maar niet te druk over, laat er wat haar overheen vallen.. probeer het gewoon nog even, kijk het nog even aan. Maar als je je beter voelt bij een haartransplantatie (al lijkt me dat niet echt een fijne optie) dan moet je dat dan maar doen (al zal ik dat zelf nooit doen, ook later niet)

dus; gewn wat haar er over heen, beetje gel & klaar is kees
(of je kiest natuurlijk een ander kapsel)

oja, ben 13
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 18:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
a five-finger forehead, is dat niet éen van de klassieke schoonheidskenmerken
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 13:05
Stavroski
Stavroski is offline
Zelf heb ik een groot voorhoofd van m'n moeder geërfd en zou ik jullie één ding willen meegeven: trek het je niet aan.

Ik had er in m'n pubertijd ook ferme last maar door ouder te worden leer je gewoon dat dit helemaal niet zo erg is. Iedereen heeft z'n kwaliteiten en gebreken, probeer gewoon aan je positieve kenmerken aandacht te schenken. Ik heb ontdekt dat het vooral in je eigen kopje zit. Andere mensen hechten er immers helemaal geen belang aan ( alhoewel dat kinderen hierover wel spottend kunnen zijn, maar ja een kind weet niet beter + kinderen beledigen en pesten om eigen gebreken te verdoezelen).

Tracht in de spiegel vooral naar je troeven te kijken. Heb je schone ogen/ een egale huid/ een mooie glimlach/... kijk daar dan naar. Het zijn maar de happy few op aarde op wiens gezicht er niets aan te merken valt. Wat mij ook hielp is op google kijken naar mensen met ernstige aandoeningen in hun gezicht, door geboorte of na een ongeval. Zo kun je veel gemakkelijker je grote voorhoofd relativeren. Kijk hier bvb eens naar: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ack-Hobbs.html

Wat BDD betreft: kijk maar eens naar filmpjes op youtube uit Doctor Phill. Schandalig mooie vrouwen, die zich ontzettend lelijk voelen. Het zit gewoon allemaal in het koppeke. Je op andere zaken gaan focussen is de beste manier om het er uit te krijgen, neem het van mij aan.

Een groot voorhoofd staat trouwens voor viriliteit ;-)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 21:53
Verwijderd
Ga naar de kapper en vraag advies voor een kapsel dat je voorhoofd minder opvalt
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 08:28
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Ik heb dit zelf ook en sinds kort heb ik een schuine pony, dus nu zie je het amper.
In het begin zat ik hier ook wel een beetje mee, maar op gegeven moment heb ik het leren accepteren.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 22:04
Verwijderd
Jongens jemig zeg... met een fatsoenlijk kapsel zie je er niks van, en als je kaal gaat worden en geen fatsoenlijk kapsel meer kunt hebben, dan trekt je haarlijn zich tóch terug en dan moet je alles alsnog millimeteren. Hoezo is dít nou weer een probleem? 30 procent van de mensheid heeft een (te) hoog voorhoofd, 30 procent (te) laag, en de rest zit ertussen. Het is echt niet iets wat je een freak maakt ofzo. Je moet alleen niet je haar strak naar achteren doen of een kuif nemen; klaar.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 22:04
Verwijderd
Enne, haar implanteren lijkt me echt belachelijk als man, want op een gegeven moment word je hoe dan ook kaal en dan zit je daar met die haarlijn die er nog wel groeit :')
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 18:36
Toneless
Avatar van Toneless
Toneless is offline
Je moet gewoon meer schijt hebben aan wat mensen van je denken en accepteren hoe je bent.
__________________
Good times we can't repeat.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 18:45
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Citaat:
Je moet gewoon meer schijt hebben aan wat mensen van je denken en accepteren hoe je bent.
Helemaal mee eens. Als je eenmaal zelf accepteert hoe je bent en je niks meer aantrekt van anderen, zul je zoiets ook niet meer krijgen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle hoge haarlijn/ groot voorhoofd
joydivision95
12 21-11-2017 12:38
Lichaam & Gezondheid Groot voorhoofd
Simon Krul
4 24-01-2017 10:07
Lichaam & Gezondheid Groot voorhoofd
GAnnoniemG
8 03-02-2016 16:40
Lifestyle Het grote HAAR en KAPSEL topic #2
Trimm Trabb
437 11-01-2013 09:22
Lichaam & Gezondheid Help! Huidprobleem: bultjes/pukkeltjes op voorhoofd en wangen
Diamera
13 27-05-2011 23:20
Lifestyle pony's
helenaatjuh
58 14-06-2002 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.