Oud 03-05-2005, 13:09
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Selien schreef op 03-05-2005 @ 12:19 :
Natuurlijk zit er verschil tussen de verschillende niveaus. En het lijkt me duidelijk dat niet 'iedereen VWO kan doen als je er maar hard genoeg voor werkt'. Er zijn mensen die het VMBO-T maar nét kunnen, alleen met 100% inzet. Maar dat maakt die mensen niet dom en zeer zeker niet minderwaardig.
Maar toch, qua intelligentieniveau (puur en alleen daarnaar gekeken) zal een gemiddelde VWO-leerling toch hoger uitkomen dan een gemiddelde VMBO-leerling.
Ik ben blij dat we niet allemaal hetzelfde zijn.
over de waarde van een mens kunnen we het beter maar niet hebben, maar kan iemand mij eens duidleijk uitleggen wat het verschil is tussen inteligentie en slimheid?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Advertentie
Oud 03-05-2005, 13:49
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
JaJ schreef op 03-05-2005 @ 13:09 :
over de waarde van een mens kunnen we het beter maar niet hebben, maar kan iemand mij eens duidleijk uitleggen wat het verschil is tussen inteligentie en slimheid?
Intelligentie heb je als je het met 2 L-en schrijft... .
Sorry, te flauw maar ik moest em maken .

Anyhow, intelligentie kan je op school toetsen, slimheid is bij mij denk ik meer iets van 'het snel door hebben' ofzo.
__________________
WOEi !
Oud 05-05-2005, 02:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
pinkkashmir schreef op 02-05-2005 @ 21:00 :
Iedereen heeft z'n eigen IQ en referentiekader en dergelijke, mensen met een wat lager IQ pikken minder snel dingen op,doen er langer over om dingen echt te begrijpen, en dus gaan ze naar het VMBO omdat dat daarop is ingesteld.
Mensen met een hoger IQ gaan naar het VWO omdat ze dat aankunnen, er zijn genoeg mensen die fluitend hun gymnasium halen en echt geen "studjes" zijn die elke dag 3 uur aan hun huiswerk besteden, deze leerlingen hebben gewoon een hoger IQ dan de gemiddelde VMBOklant.
Ik heb anders nog nooit een iq test hoeven doen.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 05-05-2005, 11:01
pinkkashmir
Avatar van pinkkashmir
pinkkashmir is offline
Duh.

Die krijg je eigenlijk alleen als ze vermoeden dat je hoogebegaafd bent, of echt op een verkeerd niveau zit.
Oud 26-05-2005, 15:38
Eline87
Eline87 is offline
Bij ons thuis is het zo mijn broertje doet de Havo kan vwo en ik doe zelf vmbo.Binnekort examens.
Mijn broertje is blijven zitten vorig jaar omdat hij niks deed hele jaar door had geen zin meer in school enzo.
Ik zelf doe er veel voor goed mijn best en ben veel gemotiveerder dan hij is .
Ik heb dit jaar examens vmbo basis (niveau 2) en ga met allemaal 6.6 tot 8.4 mijn examens in.
Dus of je vmbo of havo doet het gaat erom dat je je best doet.
__________________
Ik ben Eline 18 jaar en woon in Heeze.
Oud 26-05-2005, 17:21
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
VMBO mensen zijn gewoon anders dan VWO mensen. Er zijn andere doelen (het feit dat vmbo 4 jaar duurt en vwo 6 bewijst dit al). Maar dat betekent niet per definitie dat mensen die op het vmbo zitten dom zijn of dat vwo-mensen stuudjes zijn. Ik wil hier verder geen waarde-oordeel aan plakken.

Heb er ooit wel eens een discussie over gehad met een paar leerlingen en een docent en zoals iemand het mooi verwoordde, VMBO mensen leren hoe ze de pleister op een wond kunnen plakken, de VWO mensen leren wat er in de wond gebeurt (zodat het pleister plakken hierop afgestemd kan worden). Natuurlijk is het niet zo zwartwit, maar het laat wel de werkelijke verschillen tussen het VWO en het VMBO mooi zien.

Ik snap ook sowieso niet dat VWO en VMBO af en toe zo met elkaar bezig kunnen zijn. Als ze samenwerken kunnen ze veel meer bereiken
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 29-06-2005, 10:13
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Even mijn topic weer bovenaan zetten
Oud 01-07-2005, 20:49
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Soezen schreef op 29-06-2005 @ 10:13 :
Even mijn topic weer bovenaan zetten
Jouw topic?

Natuurlijk is de gemiddelde VMBO'er dommer dan de gemiddelde Havist of VWO'er. En de gemiddelde Havist zal ook ongetwijfeld dommer zijn dan de gemiddelde VWO'er... Ik snap niet waarom sommige mensen dat niet kunnen of willen toegeven, of zeggen dat ze niet dommer zijn, maar minder slim . Dat is precies hetzelfde, er is alleen een nuanceverschil

Citaat:
Eline87 schreef op 26-05-2005 @ 15:38 :

Dus of je vmbo of havo doet het gaat erom dat je je best doet.
Nee, er zijn zat mensen die het gewoon niet kunnen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Het is bijna dierendag!! Spreek hier je wens uit !!
shuraa
26 16-10-2009 13:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'TMF en MTV moeten zelf censureren'
Love & Peace
214 15-11-2005 23:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 02:59
Flora & Fauna Xenotransplantatie, moet kunnen!
joo
53 19-04-2004 14:13
Levensbeschouwing & Filosofie Heb je een lichaam of ben je een lichaam?
~*skoolgirl*~
39 03-01-2003 02:12
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 11:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.