Oud 22-06-2005, 08:05
DG
Avatar van DG
DG is offline
Topictitel zegt het al:
Rond deze tijd is het weer goude business voor de schoolboekenleveranciers.Het is altijd wel weer wat, nooit bijgeleverde eratums, verkeerde CD's in het boek,verdwenen onderdelen, en zogenaamd uit elkar vallende boeken waar je voor moet betalen terwijl dat boek het hele jaar in de kast gelegen heeft.

Waar hebben ze jou weer mee genaaid vandaag?




TS begint:
-Ik miste een Eratum(die ik nog nooit gezien heb in dat boek, maarja)
-Een CD was van een andere leerweg,dus dat was ook weer gezeik.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Advertentie
Oud 22-06-2005, 08:08
Verwijderd
Bij ons op school deden ze daar nooit zo heel moeilijk over. Bovendien kun je aan het begin van het jaar toch controleren of je alles hebt?
Oud 22-06-2005, 08:13
DG
Avatar van DG
DG is offline
Ja, maar de boeken worden opgestuurd (bij mij dan iig)
en dan krijg je een lijsten daarop staan de boeken die geleverd zijn en eventuele CD's, maar die andere dingen staan er niet op.

En als je wat mist zijn ze nooit bereikbaar, of het duurt 4 maanden voordat je het thuis opgestuurd krijgt.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Oud 22-06-2005, 08:24
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik moet zometeen. Ik denk niet dat ik nu al weet of ik boete krijg, volgens mij krijg je dat gewoon opgestuurd.

Ik heb wel alle cd's gelukkig.
__________________
Oud 22-06-2005, 08:27
one.
one. is offline
Ik ben (nog) niet genaaid. Ik moet nog twee weken.
__________________
.
Oud 22-06-2005, 08:56
Tom Poes
Avatar van Tom Poes
Tom Poes is offline
Ik moet ze vanmiddag na mn Her inleveren. CD's mis ik altijd, maar hoor ik nooit iets over. Nu heb ik toevallig alles, maar vorig jaar miste ik een boek. Toen heb ik ipv dat boek het antwoordenboek van dezelfde methode erin gelegd, en daar heb ik ook niets van gehoord.

Ze zijn dus wel aardig soepel bij ons geloof ik
__________________
God is dood, en ik voel me zelf ook niet zo lekker
Oud 22-06-2005, 08:59
Ndimension
Ndimension is offline
Ik heb ze 2 dagen na het examen in moeten leveren. Ik miste een paar boeken (eldorado, binas), maar ze hebben er niks van gemerkt
__________________
© Ndimension
Oud 22-06-2005, 09:21
Verwijderd
Bij ons tellen ze altijd alleen het aantal boeken dat je inlevert, als dat klopt kijken ze er verder niet meer naar.
Oud 22-06-2005, 09:41
fractuur
fractuur is offline
Ik weet niet eens wanneer ik mijn boeken weer moet inleveren. Bij ons wordt alles wel gecontroleerd, maar toen zo'n vent moeilijk ging doen over de verkeerde cd (wtf, van die cd heb ik alleen maar last gehad bij het openen van mijn boek) heb ik hem er maar mee laten zitten. Van Dijk is nou niet de perfecte boekleverancier.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 22-06-2005, 09:44
ezx
Avatar van ezx
ezx is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 22-06-2005 @ 09:27 :
Ik ben (nog) niet genaaid. Ik moet nog twee weken.
Oud 22-06-2005, 09:45
Joyceb
Joyceb is offline
Ik heb 5 boeken extra die ik in ga leveren.
Ga ervan uit dat ik daar dus geld voor krijg
(- 3 MA2 boeken, waarin je behoorde te schrijven, waardoor je het dus kocht, maar dat heb ik nooit gedaan)
- BINAS
- Biologie Antwoordenboekje (Heel raar! Die staat niet op mijn inleverlijst..))

Ik heb ook nog wat oude examenbundels e.d., maar die verkoop ik denk ik bij De Slegte, vraag me af of Van Dijk ze weer inneemt namelijk.
Oud 22-06-2005, 10:15
Verwijderd
Hmm ik moet ze morgen inleveren. Paar dagen terug ff alles uitgezocht en het klopt helemaal.
Maar van dijk vind ik trouwens niet zo goed ofzo qua boeken. Ik heb vaak hele oude boeken, werkboeken waarin geschreven is of soms zelfs hele lijsten uitgescheurd zijn.
Oud 22-06-2005, 10:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Anneka schreef op 22-06-2005 @ 11:15 :
Hmm ik moet ze morgen inleveren. Paar dagen terug ff alles uitgezocht en het klopt helemaal.
Maar van dijk vind ik trouwens niet zo goed ofzo qua boeken. Ik heb vaak hele oude boeken, werkboeken waarin geschreven is of soms zelfs hele lijsten uitgescheurd zijn.
Ik weet niet wie wij dat bij ons doet eigenlijk, Werter, kan dat? Maar mijn zusje had vorig jaar een kei oud boek, ook gescheurd. Dat had ze zo gekregen, maar aan het eind van het jaar kon ze er toch mooi voor gaan betalen

Ik moet ook pas over twee weken.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 22-06-2005, 10:32
Cootje
Avatar van Cootje
Cootje is offline
ik had de 2e gids van scheikunde niet ... ik heb die het hele jaar nog nooit gezien ... en de lijst waarop je moet tekenen aan het begin van het jaar heb ik ook niet gezien ... rara politiepet
__________________
Pain is temporary, Glory is forever !
Oud 22-06-2005, 11:27
Verwijderd
Ik hoef het pas vrijdag in te leveren geloof ik en ik meen dat alles compleet is voor de verandering.
Oud 22-06-2005, 11:49
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
wij hebben tijdens de laatste les aardrijkskunde eindelijk de CD-rom gekregen die bij ons boek hoorde
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Oud 22-06-2005, 12:15
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Ik ben nog nooit genaaid.
Ik heb alle boeken dan ook altijd nog wel.
Ik heb het echter nog nooit voor elkaar gekregen om de CD's die ze erbij leveren tot het einde van het jaar heel te houden, ik ben altijd geneigd er mee te gaan frisbeeen, iets waar ze niet echt tegen kunnen . Maarja ik lever em dan gewoon versplinterd, maar wel goed bij elkaar gepuzzeld weer in. nooit iets van gehoord
__________________
WOEi !
Oud 22-06-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 22-06-2005 @ 10:45 :
Ik heb 5 boeken extra die ik in ga leveren.
Ga ervan uit dat ik daar dus geld voor krijg
(- 3 MA2 boeken, waarin je behoorde te schrijven, waardoor je het dus kocht, maar dat heb ik nooit gedaan)
- BINAS
- Biologie Antwoordenboekje (Heel raar! Die staat niet op mijn inleverlijst..))
Als je ze gewoon mee inlevert zou ik daar niet op rekenen. (Bij de schoolboekhandel waar ik heb gewerkt werden boeken die gewoon ingeleverd werden gewoon op de grote stapel gegooid. Extra boeken waar je geld voor wilde moest je echt apart inleveren op een bepaalde manier. Kijk er dus goed naar hoe dat bij Van Dijk moet, zodat je niet daarmee 'genaaid' wordt.)
Ads door Google
Oud 22-06-2005, 13:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-06-2005 @ 14:36 :
Als je ze gewoon mee inlevert zou ik daar niet op rekenen. (Bij de schoolboekhandel waar ik heb gewerkt werden boeken die gewoon ingeleverd werden gewoon op de grote stapel gegooid. Extra boeken waar je geld voor wilde moest je echt apart inleveren op een bepaalde manier. Kijk er dus goed naar hoe dat bij Van Dijk moet, zodat je niet daarmee 'genaaid' wordt.)
Idd, boeken die niet op je inleverlijst staan worden meestal niet meer gebruikt het jaar erop en daarom mag je die gewoon houden. Als je die wel inlevert gooien ze die gewoon weg en dan is het misschien leuker om ze te houden dan als je er toch geen geld voor krijgt. Zo ging het bij mij altijd iig (bij Iddink).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-06-2005, 14:53
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik moet ze 5 juli inleveren (als zowel ik als mijn ouders op vakantie zijn, dus even kijken hoe ik dat regel ), maar ik heb de inleverlijst nog niet gehad, dus geen idee wat ik wel niet moet inleveren...
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 22-06-2005, 14:56
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Misschien een stomme vraag, maar krijgt iedereen zijn schoolboeken via een boekhandel?
Ik kreeg ze altijd gewoon via school. Die hadden zelf zo'n boekenfondspakket opgesteld en alle boeken in voorraad en aan het begin van het jaar moest je op school je stapel boeken halen, gewoon in de gymzaal. Je kon dan controleren of je alles had en of alles heel was, en bij het inleveren keek de congierge (met wat hulpjes) dit na.
Oud 22-06-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2005 @ 14:57 :
Idd, boeken die niet op je inleverlijst staan worden meestal niet meer gebruikt het jaar erop en daarom mag je die gewoon houden. Als je die wel inlevert gooien ze die gewoon weg en dan is het misschien leuker om ze te houden dan als je er toch geen geld voor krijgt. Zo ging het bij mij altijd iig (bij Iddink).
Volgens mij heeft ze het over boeken die ze gekocht ipv gehuurd heeft, dat ze ze niet hoeft in te leveren heeft dan een andere reden. Maar ook dergelijke boeken komen als je ze met je andere boeken inlevert zeer waarschijnlijk gewoon 'op de grote hoop' terecht.

@HaWaHaai: Op de havo (en ook het vwo, maar daar zat ik niet op ) hadden wij ook boeken van school, die moesten we aan het eind van het jaar in de aula inleveren (per vak, geloof ik). Die werden gecontroleerd door docenten, als ik me niet vergis.
Oud 22-06-2005, 15:16
pino123
pino123 is offline
bij frans vocaboek zit een rode sheet die geen enke persoon gebruikt. Aan het begin van het jaar stond deze als bijlage er niet op en ik heb hem ook nooit gehad, nu moet ik er wel voor betalen!!!
__________________
Jacob lovesss you
Oud 22-06-2005, 15:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Anneka schreef op 22-06-2005 @ 11:15 :
Hmm ik moet ze morgen inleveren. Paar dagen terug ff alles uitgezocht en het klopt helemaal.
Maar van dijk vind ik trouwens niet zo goed ofzo qua boeken. Ik heb vaak hele oude boeken, werkboeken waarin geschreven is of soms zelfs hele lijsten uitgescheurd zijn.
Dan moet je gewoon dat zeggen tegen van dijk. Dan maken ze een notitie, of als je zegt dat je niet kunt werken met het boek, dan krijg je een nieuwe. Zo heb ik ook twee nieuwe boeken gekregen vorig jaar.
Die notitie is erg belangrijk volgens mij, maar daar heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.

Vandaag toen ik inleverde was er niks aan de hand. Hij telde niet eens, hij keek alleen de eerste vier boeken door. Allemaal dingen op het inleverformulier heeft hij ook niet ingevuld, naja.

Ik hoop dat het goed is allemaal.
__________________
Oud 22-06-2005, 15:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ HaWaHaai: De eerste drie jaar kon je bij ons de boeken gewoon via school huren. Toen heeft de school alle boeken aan Iddink verkocht en moest je vanaf toen alles daar bestellen. Heb er nooit echt problemen mee gehad, ik kon ook gewoon een nieuw boek krijgen als het boek er echt te erg uitzag of als er dingen uitgescheurd waren ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 23-06-2005, 07:32
Verwijderd
Heb gisteren mijn boeken ingeleverd... had ze van te voren niet eens zelf gecontroleerd (tijdgebrek), maar ik had zo'n stapel meegenomen, dat ik volgens mij echt wel meer boeken inleverde dan dat ik op mn lijst had staan.

En ik moest een ckv 2-cd inleveren.. ik had er niet eens aan gedacht en heb gezegd dat we die in de klas moesten inleveren (dat is ook zo en dat is ook echt gebeurd, maar ik had ook nog n cd van vorig jaar )
Oud 23-06-2005, 08:44
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik heb de school genaaid met het inleveren van de boeken. Ik had namelijk aan het begin van het schooljaar te veel boeken gekregen.
Bij ons op school tellen ze alleen het aantal boeken dat je komt inleveren. Naar de rest kijken ze niet. Omdat ik te veel boeken had gekregen kon ik mijn "thuis bibliotheek" dus uitbreiden .
Ik heb mijn wiskunde B boek gehouden, kan altijd nog van pas komen. Oja en mijn binas
__________________
ofzoiets

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 08:50.
Oud 23-06-2005, 09:33
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Ik had mn examenbundel van eco vergeten. Leg ik dus alleen mn boek neer loopt er een meisje achter mij langs en legt snel haar examenbundel op mijn eco boek. (was geen afgesproken werk) dus de leraar ziet dat niet en hups..ik had weer een examenbundel ingeleverd
Anders kon ik 15 km terugfietsen
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 23-06-2005, 09:52
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 23-06-2005 @ 10:33 :
Ik had mn examenbundel van eco vergeten. Leg ik dus alleen mn boek neer loopt er een meisje achter mij langs en legt snel haar examenbundel op mijn eco boek. (was geen afgesproken werk) dus de leraar ziet dat niet en hups..ik had weer een examenbundel ingeleverd
Anders kon ik 15 km terugfietsen
Wij mogen de examenbundels houden ??
__________________
ofzoiets
Oud 23-06-2005, 10:37
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 23-06-2005 @ 10:52 :
Wij mogen de examenbundels houden ??
Ja? hmz wij niet........
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 23-06-2005, 10:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik moest mn boeken zelf kopen, dus ook zelf verkopen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 23-06-2005, 11:29
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-06-2005 @ 11:48 :
ik moest mn boeken zelf kopen, dus ook zelf verkopen.
wuh? is dat normaal?
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 23-06-2005, 12:27
Timothy
Timothy is offline
Welk schoolboekenleveranciers zijn er dan nog meer, behalve Van Dijk (en de scholen zelf). Ik doe zelfstudie en zit altijd "vast" aan Van Dijk...
Oud 23-06-2005, 14:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Timothy schreef op 23-06-2005 @ 13:27 :
Welk schoolboekenleveranciers zijn er dan nog meer, behalve Van Dijk (en de scholen zelf). Ik doe zelfstudie en zit altijd "vast" aan Van Dijk...
Iddink
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2005, 16:45
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik heb iddink, ik pleur het gewoon in een tas en klaar is kees. Ik ben alleen mijn boek 'literatuur zonder grenzen' kwijt....

En ik hoef mijn geschiedenisboeken niet in te leveren...
__________________
Dromendief
Oud 23-06-2005, 17:46
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
is pas over een week of twee geloof ik. Ik hoop dat het allemaal een beetje goed zit want aan het begin van het jaar zijn er zo'n 3 of 4 keer verkeerde boeken terug gestuurd, omgeruild weet ik wat voor zooi allemaal dus... naja we wachten af
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Ads door Google
Oud 23-06-2005, 18:33
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Timothy schreef op 23-06-2005 @ 13:27 :
Welk schoolboekenleveranciers zijn er dan nog meer, behalve Van Dijk (en de scholen zelf). Ik doe zelfstudie en zit altijd "vast" aan Van Dijk...
Iddink en Stuboek (en mss nog wel meer)
Oud 23-06-2005, 18:54
Verwijderd
Ze keken bij ons helemaal nergens naar. Je moest je boeken uit je tas halen en met een karretje overal op de goede stapels leggen. Je naam werd alleen doorgekruist als in dat je er was geweest. Verder liggen alle boeken dan gewoon door elkaar dus als er een boek mist ofzo kunnen ze nooit iemand er op aan kijken.
Oud 24-06-2005, 07:03
Verwijderd
Citaat:
Timothy schreef op 23-06-2005 @ 13:27 :
Welk schoolboekenleveranciers zijn er dan nog meer, behalve Van Dijk (en de scholen zelf). Ik doe zelfstudie en zit altijd "vast" aan Van Dijk...
Wij doen t via een lokale boekenwinkel: de Vries.
Oud 25-06-2005, 09:14
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Van Dijk is vreselijk. Ik had een boeken meegstuurd om te verkopen, die 40 euro hadden gekost en nog in prima staat waren, kreeg ik er maar 5 euro per boek voor terug?! Terwijl zij ze gewoon weer voor 40 euro verkopen Stelletje afzetters!
Oud 25-06-2005, 12:39
timajax
timajax is offline
Wij moeten ze op school inleven en worden dan gelijk even gecontroleerd op scheuren/cd's enz
__________________
en zo geschiede het...
Oud 25-06-2005, 22:00
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
haha, ik leverde boeken in had er paar niet bij me, maar controlemeneer zei: "zo is het wel goed, ik amak er wel wat van" goeie gozer!
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Oud 25-06-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Cookie schreef op 23-06-2005 @ 12:29 :
wuh? is dat normaal?
vroeger kocht je gewoon je boeken en dan verkocht je ze weer, op sommige scholen heb je dat nog en dan kan je gewoon pakketten van elkaar over kopen..
Oud 26-06-2005, 00:17
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Sinds de 2e heb ik me er altijd uit weten te lullen
Ook als ik cd's vergeten ben mee te nemen (die nu nog thuis liggen).
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 26-06-2005, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Timothy schreef op 23-06-2005 @ 13:27 :
Welk schoolboekenleveranciers zijn er dan nog meer, behalve Van Dijk (en de scholen zelf). Ik doe zelfstudie en zit altijd "vast" aan Van Dijk...
RSB (Rotterdamse Schoolboek Handel) Maar je kunt ze toch ook gewoon in de winkel kopen? Ik denk dat bv. Donner (in Rotterdam) en soortgelijke boekhandels die boeken ook wel hebben of ze iig voor je kunnen bestellen. En wie weet kan het ook wel via bol.com ofzo.
Oud 26-06-2005, 09:32
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je kan schoolboeken bij elke boekhandel wel kopen eigenlijk.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 26-06-2005, 09:35
Timothy
Timothy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-06-2005 @ 10:29 :
RSB (Rotterdamse Schoolboek Handel) Maar je kunt ze toch ook gewoon in de winkel kopen? Ik denk dat bv. Donner (in Rotterdam) en soortgelijke boekhandels die boeken ook wel hebben of ze iig voor je kunnen bestellen. En wie weet kan het ook wel via bol.com ofzo.
Ja, in de winkel zijn ze ook wel te koop, soms ook zelfs bij bol.com. Maar tweedehands scheelt een stuk in de kosten... Sinds kort koop ik ook wel via marktplaats, maar niet altijd worden daar de boeken aangeboden die ik hebben wil.
Oud 26-06-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Timothy schreef op 26-06-2005 @ 10:35 :
Ja, in de winkel zijn ze ook wel te koop, soms ook zelfs bij bol.com. Maar tweedehands scheelt een stuk in de kosten... Sinds kort koop ik ook wel via marktplaats, maar niet altijd worden daar de boeken aangeboden die ik hebben wil.
De Slegte (tweedehandsboekenwinkel in Rotterdam - soortgelijke winkels zitten vast ook in andere plaatsen) of gewoon het V&A-forum hier op s.com? En anders genoegen nemen met zoveel mogelijk tweedehands en een aantal nieuwe boeken?
Oud 26-06-2005, 09:46
Timothy
Timothy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-06-2005 @ 10:43 :
De Slegte (tweedehandsboekenwinkel in Rotterdam - soortgelijke winkels zitten vast ook in andere plaatsen) of gewoon het V&A-forum hier op s.com? En anders genoegen nemen met zoveel mogelijk tweedehands en een aantal nieuwe boeken?
Heb toevallig net een V&A geplaats voor een set boeken die ik zoek. Ik hoop dat er iemand is die ze verkoopt...
En inderdaad bestel ik ze ook wel nieuw als ze er tweedehands niet zijn. Alleen Van Dijk duurt soms zo lang. Ik zit nu ook al weer een maand op wat boeken te wachten, vandaar dat ik me afvroeg of er ook andere schoolboeken-leveranciers zijn.

En de Slegte is inderdaad ook een optie, in Amsterdam of Utrecht (dichtst in de buurt vanaf hier), maar dat kost me bijna een dag en aangezien ik werk naast m'n studie, is dat best lastig.
Oud 26-06-2005, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Timothy schreef op 26-06-2005 @ 10:46 :
Heb toevallig net een V&A geplaats voor een set boeken die ik zoek. Ik hoop dat er iemand is die ze verkoopt...
En inderdaad bestel ik ze ook wel nieuw als ze er tweedehands niet zijn. Alleen Van Dijk duurt soms zo lang. Ik zit nu ook al weer een maand op wat boeken te wachten, vandaar dat ik me afvroeg of er ook andere schoolboeken-leveranciers zijn.
Als je nieuwe boeken koopt zou ik ze gewoon in de boekwinkel kopen. Schoolboekhandels hebben het over het algemeen (heel erg) druk in deze tijd van het jaar. 't kan best dat ze zich nu eerst bezig houden met het innemen van boeken en daarna pas weer over gaan op de uitgifte ervan. (De meeste mensen hebben hun boeken nu ook niet zo nodig, daar zijn ze dan ook niet zo op ingesteld, denk ik.)
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.