Oud 15-05-2013, 14:32
BeauvG
BeauvG is offline
Hoihoi,

weet er iemand over wiskunde of je puntenaftrek krijgt als je niet stap voor stap alles opschrijft? Doordat ik het in één keer zie doe ik dat namelijk niet.

Bijvoorbeeld deze vraag:
10. Toon aan dat een hond die uit iedererijd een willekeurig potje aanwijst (dus zonder te ruiken), een kans van ongeveer 0,98 heeft om afgekeurd te worden.

Mijn antwoord: 1 - (1/7)^2 = 9,979

Antwoord studyflow:
1. De hond wordt afgekeurd als hij niet tweemaal A aanwijst
2. De kans is 1 - P(beide rijen A)
P(beide rijen A) = (1/7) x (1/7)
3. 1 – P(beide rijen A) ≈ 0,9759 (dus ongeveer 0,98) of (1/7) x (1/7) = 0,9759... (dus ongeveer 0,98)
4 van de 4 punten

Heb ik nu ook 4 punten, of maar 1 omdat ik alleen de laatste stap heb???
Advertentie
Oud 15-05-2013, 14:34
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
bij studyflow moet je sws opletten, en goed vergelijken met het gewone corectie, want er zitten vaak foutjes in de punten telling, of zelfs in de opgave.. heb al diverse keren gemaild en dat is nu aangepast..
OT: ligt aan de correctoren, maar ik denk gewoon 4 hoor want jou manier is goed!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 15-05-2013, 15:02
Verwijderd
In dit geval denk ik dat je de hele vier punten kunt krijgen.
Oud 24-05-2013, 19:06
kersevlaai
kersevlaai is offline
Ik ben in mijn examen wiskunde A havo ook een stap vergeten op te schrijven:

• Quinten kan het spel alleen winnen als er vijf keer achtereen niet-dubbel wordt gegooid 1
• De kans daarop is (5/6)^5 1
• Dit is 0,4 (of nauwkeuriger) (dus kleiner dan 0,5) 1

Ik heb alleen (5/6)^5 = 0,402 opgeschreven. Omdat ik dat 1e niet heb, kost dat me 1 punt. Mijn enige fout in m'n examen .
Oud 24-05-2013, 22:18
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
whut O.o?
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 25-05-2013, 00:50
kersevlaai
kersevlaai is offline
Ik had makkelijk op het vwo eindexamen kunnen doen, maar ik mocht vorig jaar niet over omdat ik een onvoldoende voor ckv stond.

DUS mevrouw Bussemaker, schaf dat vak eens af aub.
(sorry offtopic woede-uiting)

Laatst gewijzigd op 25-05-2013 om 00:51. Reden: aanvulling
Oud 25-05-2013, 15:45
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Hoe dafuq weet je een onvoldoende te halen voor CKV?
Oud 25-05-2013, 15:49
Verwijderd
Dit topic gaat over het nakijken van wiskundevragen en niet over CKV, blijf ontopic alsjeblieft.
Oud 30-05-2013, 21:34
Moi45
Moi45 is offline
Citaat:
Ik ben in mijn examen wiskunde A havo ook een stap vergeten op te schrijven:

• Quinten kan het spel alleen winnen als er vijf keer achtereen niet-dubbel wordt gegooid 1
• De kans daarop is (5/6)^5 1
• Dit is 0,4 (of nauwkeuriger) (dus kleiner dan 0,5) 1

Ik heb alleen (5/6)^5 = 0,402 opgeschreven. Omdat ik dat 1e niet heb, kost dat me 1 punt. Mijn enige fout in m'n examen .
is 100 % goed
Oud 30-05-2013, 23:51
the economist
the economist is offline
als je kijkt naar het antwoordmodel staat er toh heel nadrukkeljk bij het eerste bolletje de uitleg in woorden.
Daarvoor krijg je 1 punt. - die mis je dus nu als je docent strikt nakijkt. Daar kun je het dus niet op winnen.

Wiskundig gezien is dit natuurlijk onzin, dat bewijst......bijvoorbeeld al de vraag direct eronder.!
daar wordt zonder een heel expliciete uitleg meteen drie punten vergeven voor een berekening.

Ook sta je nog sterk als je erop wijst dat je de 5/6 in de vorige vraag uit moest rekenen, en nu dus simpelweg 5 keer die kans neemt. Er zijn genoeg redenen om deze puntaftrek aan te vechten.

Als je heel strikt kijkt, en je docent zou erbij blijven, kun je geen kant op: het antwoordmodel is juist(= wordt aangehouden), zelfs als het antwoordmodel onjuist is.
Oud 31-05-2013, 15:02
Moi45
Moi45 is offline
Citaat:
als je kijkt naar het antwoordmodel staat er toh heel nadrukkeljk bij het eerste bolletje de uitleg in woorden.
Daarvoor krijg je 1 punt. - die mis je dus nu als je docent strikt nakijkt. Daar kun je het dus niet op winnen.

Wiskundig gezien is dit natuurlijk onzin, dat bewijst......bijvoorbeeld al de vraag direct eronder.!
daar wordt zonder een heel expliciete uitleg meteen drie punten vergeven voor een berekening.

Ook sta je nog sterk als je erop wijst dat je de 5/6 in de vorige vraag uit moest rekenen, en nu dus simpelweg 5 keer die kans neemt. Er zijn genoeg redenen om deze puntaftrek aan te vechten.

Als je heel strikt kijkt, en je docent zou erbij blijven, kun je geen kant op: het antwoordmodel is juist(= wordt aangehouden), zelfs als het antwoordmodel onjuist is.
Een leerling heeft niks te vertellen over de punten.
Maar een bovenbouw docent zou nooit een punt in dit geval aftrekken.
gewoon 4 punten geven.
Antwoordmodel is in stappen zodat een leerling die fouten heeft gemaakt alsnog punten krijgt voor de juiste stappen.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Examendag 5: Wiskunde A/B en Duits
Juultjeh
4 17-05-2013 23:04
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] moderne wiskunde
linkkie3
7 31-12-2009 16:51
Algemene schoolzaken Examen opnieuw laten nakijken
Saa
2 11-07-2009 21:34
VWO Wiskunde Bereken?
Coléoptère
15 10-05-2006 22:28
VMBO Maatschappijleer
Verwijderd
25 31-05-2005 18:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken dit gaat over wiskunde
somebody001
8 12-02-2002 09:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.