Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 20:01
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Donderdag zei hij dat hij het te snel vond gaan, terwijl hij de persoon was die ons hele leven zat te plannen. De afgelopen 7 maanden zijn ook erg snel voorbij gegaan, maar het was wel heel erg fijn. We waren allebei voor het eerst echt verliefd.

We konden samen uren fantaseren en praten wat we wilde in ons leven over 10 jaar. Tuurlijk was het heel fijn en wilde ik het ook graag, maar ik dacht wel "we zien wel hoe het loopt" en hij dacht dat dus niet. Hij dacht dat het allemaal al definitief was en zijn leven al helemaal was uitgestippelt, dat maakte hem bang. Dat kan ik me wel voorstellen, maar dat gevoel had hij al eerder en ik snap niet waarom hij dat toen niet gewoon heeft gezegd. Hij weet het zelf ook niet. We zagen elkaar erg regelmatig, spraken elkaar iedere dag. Dat gaf hem op een gegeven moment een benauwend gevoel.

We besloten allebei om het rustiger te doen en na te denken over wat we willen en hoe we dat kunnen bereiken. Naast werk, school en elkaar hadden we eigelijk geen tijd meer voor andere dingen. Wat we allebei wel graag wilde. De afgelopen 7 maanden zijn ook erg snel voorbij gegaan, maar het was wel heel erg fijn. We waren allebei voor het eerst echt verliefd.

Afgelopen woensdag zouden we elkaar weer zien om erover te praten. Hij zei dat zijn verliefde gevoel weg was en ik voelde het ook. Ik volede me opgelucht dat hij erover begon. We hebben er goed over gepraat en het leek ons allebei beter zo. We blijven vrienden, hij zei dat hij nog steeds heel erg veel van mij houdt en nog steeds heel erg veel voor hem beteken, maar het verliefde gevoel weg is. Ik voelde hetzelfde.

Vrijdagochtend werd ik wakker met allerlei vragen die ik hem nog wilde stellen. Dus heb hem gebeld, hij heeft antwoord gegeven op al mijn vragen en was heel erg lief tegen me. Na dat gesprek voelde ik me opgelucht en het voelde dat het beter is zo.

Maar nu weet ik het niet meer.

Nu voel ik dat dat niet zo is, dat ik nog steeds verliefd ben. De gedachte dat hij met een ander meisje gaat zoenen of ik met een andere jongen, maakt me heel erg misselijk. Ik mis hem, als mijn persoon.
Ik wil hem terug, maar ik kan hem niet dwingen om verliefd op mij te zijn.
Ik heb genoeg afleiding, stad, werk, vrienden, vriendinnen, uitgaan, basketbal e.d.
Binnen 2 dagen veranderde hij zijn msn-naam. Wil hij er zo snel mogelijk overheen komen ? Hoelang duurt het voordat ik eroverheen kom ? Hoe kan ik hem vergeten ?

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd op 04-07-2004 om 21:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2004, 20:11
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Weet je zeker dat het definitief is?
Heb je nog iets van hem gehoord?
Hoe voelt hij zich nu? Mist hij je? Of laat hij blijken dat hij geen contact meer wil, en dus ook geen relatie meer met je?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 20:18
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Heb hem vrijdagochtend voor het laatst gesproken.
Hij mist mij en alles herinnerd hem aan mij. Hij wilt mij woensdag weer bellen. Zowiezo wil hij goede vrienden blijven.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 20:28
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ik hoop voor jou dat alles terug goedkomt,
ik ken jullie situatie niet, dus kan het ook niet goed inschatten,..

Hoe je over hem heen geraakt? Jezelf de tijd gunnen om erover heen te geraken wat natuurlijk niet zo makkelijk is.
Je kan proberen je gedachten te verzetten, maar hou af en toe toch zeker wat tijd voor jezelf over, om tot jezelf te komen, en je verdriet te verwerken. Hoe lang het duurt eer je erover heen komt weet ik ook niet, hangt ook een beetje ervanaf wat voor een type je bent, er zijn mensen die na een week al een nieuwe relatie hebben, er zijn mensen die er 2jr overdoen.
Sterkte in elk geval!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 20:29
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 04-07-2004 @ 20:18 :
Zowiezo wil hij goede vrienden blijven.
that's probably not gonna happen

het zou wel kunnen, maar dat riep mijn ex ook toen het uitging... zie en spreek hem nooit meer, ook geen behoefte aan. Toendertijd wou ik niks liever dan bevriend met hem blijven, maar dat is wel over gegaan.

verder wens ik je heel veel sterkte, het is hartstikke klote, maar gelukkig gaat het ook weer over.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 20:38
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-07-2004 @ 21:29 :
that's probably not gonna happen

het zou wel kunnen, maar dat riep mijn ex ook toen het uitging... zie en spreek hem nooit meer, ook geen behoefte aan. Toendertijd wou ik niks liever dan bevriend met hem blijven, maar dat is wel over gegaan.

verder wens ik je heel veel sterkte, het is hartstikke klote, maar gelukkig gaat het ook weer over.
Dat gevoel heb ik dus ook, maar dat is juist het moelijke. Hij is de enige die ik zoveel vertrouw om met alles over te praten en hij heeft hetzelfde bij mij. Ik ken hem bijna beter dan hij zichzelf en andersom ook.

Over 2 maanden zouden we op vakantie gaan samen als geliefde van elkaar. Nu, als we er allebei klaar voor zijn, gaan we als vrienden. Maar ik heb daar ook gemengde gevoelens over. Aan de ene kant denk ik dat dat wel gaat lukken, aan de andere kant denk ik no way


Dank jullie wel.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 21:48
Verwijderd
dit verhaal klinkt me zo bekend in de oren....
...jongens krijgen het al snel te benauwd van ons meiden!ze hebben veel meer ruimte nodig, geef hem gewoon de tijd, het beste is even niet teveel contact hebben de komende tijd, je hebt genoeg afleiding zoals je zei....en geniet ervan!geef het wat tijd....als jullie echt voor elkaar bestemd zijn komt het wel goed!en anders gaat het vanzelf over....maar nu is het even moeilijk!dat weet ik!en je moet er gewoon even niets aan doen, laat alles maar over je heen lopen!wacht het allemaal maar af....dan komt het helemaal goed met je!
suc6 ermee!en laat even worden hoe het is afgelopen!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Sprinkle schreef op 04-07-2004 @ 21:38 :

Over 2 maanden zouden we op vakantie gaan samen als geliefde van elkaar. Nu, als we er allebei klaar voor zijn, gaan we als vrienden. Maar ik heb daar ook gemengde gevoelens over. Aan de ene kant denk ik dat dat wel gaat lukken, aan de andere kant denk ik no way
Ik denk no way.

Dat gaat natuurlijk nooit goed... Jullie komen dan waarschijnlijk weer bij elkaar, maar dan krijg je een soort onzekere relatie, waarbij je nooit weet waar je aan toe bent.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:22
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Princess schreef op 04-07-2004 @ 22:48 :
dit verhaal klinkt me zo bekend in de oren....
...jongens krijgen het al snel te benauwd van ons meiden!ze hebben veel meer ruimte nodig, geef hem gewoon de tijd, het beste is even niet teveel contact hebben de komende tijd, je hebt genoeg afleiding zoals je zei....en geniet ervan!geef het wat tijd....als jullie echt voor elkaar bestemd zijn komt het wel goed!en anders gaat het vanzelf over....maar nu is het even moeilijk!dat weet ik!en je moet er gewoon even niets aan doen, laat alles maar over je heen lopen!wacht het allemaal maar af....dan komt het helemaal goed met je!
suc6 ermee!en laat even worden hoe het is afgelopen!
Hij kreeg het in principe benauwd van zichzelf, hij begon over onze toekomst. Samenwonen enz.
Hij heeft ook nooit eerder gezegd dat hij het 'eng' vond worden, ook niet als ik er naar vroeg.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:38
romanov
Avatar van romanov
romanov is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-07-2004 @ 21:29 :
that's probably not gonna happen

het zou wel kunnen, maar dat riep mijn ex ook toen het uitging... zie en spreek hem nooit meer, ook geen behoefte aan. Toendertijd wou ik niks liever dan bevriend met hem blijven, maar dat is wel over gegaan.

verder wens ik je heel veel sterkte, het is hartstikke klote, maar gelukkig gaat het ook weer over.
My thoughts exactly.

Al die mooie praatjes nadat het uitging dat je beide wel vrienden wilt blijven, dat werkt gewoon niet in de meeste gevallen!
Zo is het bij mij precies uitgegaan, zelfs op voorwaarde dat we vrienden zouden blijven (uhh, hoe dom was ik toen ), maar keer op keer botsen we. Ik zit nu momenteel in de fase dat ik wel ga beseffen dat ik er eigenlijk geen behoefte aan heb, maar het probleem is dat ik er dagelijks zie.

On-topic:

Ik kan mij wel identificeren met jou als ik het zo allemaal lees.

Ik denk dat je jezelf gewoon de tijd moet geven, en misschien kom je dan wel tot de conclusie dat hij je helemaal niet waard is als hij je zo laat gaan. Het is vrij logisch dat je nu met gevoel loopt dat je hem terug wilt en dat je nog verliefd bent, maar dat zal met de tijd wel weggaan. Zoals jezelf al aangeeft, zoek afleiding, zodat je niet de hele dag aan hem hoeft te denken. Distantieër je gewoon van hem, denk even aan jezelf.

Over die vakantie: het is vrij link denk ik, de gevoelens gaan niet zomaar weg, als je dan samen op vakantie gaat komen die gevoelens denk ik snel weer tot uiting. Verder heeft Mephostophilis gelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:39
Oktober
Oktober is offline
jezus dit is echt erg, ik heb precies hetzelfde, alleen toen mijn vriend het vertelde was ik het er niet mee eens, ik geef namelijk niet snel op en ik was gewoon van plan om de fouten recht te zetten, gewoon 4 versnelling langzamer
ik dacht ook dat dat verliefdheids gevoel over was, maar houden-van niet, hij zei eerst dattie niets meer voelde, alleen vrienden
toen hebben we weer gesproken en ik heb vraagd waarom we niet gewoon terug kunnen gaan
misschien is dat voor jou ook wel een idee, je zegt al dat je genoeg afleiding hebt, maar hij houd nog van je en jij van hem, als dingen te snel gaan en je merkt t, zijn mensen geneigd om zich daar bij neer te leggen, want het is nu eenmaal zo en terug in de tijd kun je niet. Je weet wel wat er beter moet, maar ga dat maar eens veranderen met de huidige informatie.
Mijn vriend was bang, dat het mis zou gaan, en hij mij zou kwetsen.
Jij zegt zelf al dat hij vond dat het te snel ging, dat hij bang werd. Je kunt de toekomst niet voorspellen, maar erover fantaseren is altijd leuk. Jij hield dat wel gescheiden van de realiteit, maar hij niet, alhoewel hij dat wel wou, hij vond het te snel gaan.
Ik zou zeggen; ga met hem praten, laat je kans niet zomaar voorbij gaan, als je echt van hem houd, ga dan naar hem toe, en praat het uit. Zeg dat jij die hele toekomst ook niet voor honderd procent wou, dat het te snel ging, maar dat het wel goed voelt, dat je liever gewoon vanaf hier rustig aan doet, en gewoon ziet waar de toekomst jou brengt, jullie brengt. Tenminste, als dat is hoe je er over voelt.
Ik zou als ik jou was absoluut niet deze kans voorbij laten gaan, je zegt zelf dat je hem zo veel vertrouwd en alles met hem kunt bespreken, maar mensen scheinen daar al gauw anders over te denken als het om hun eigen gevoel gaat.
Dit is echt eng bijna, alles wat jij typt is precies hoe t bij mij en mijn vriend zit vet raar.
Wij hebben van de week gesproken, en hij gaf toe dattie nog wel van me hield, maar dat hij gewoon bang was, dat het te snel ging. Hij is niet eerlijk geweest, hij heeft het nooit eerder gezegd, en inderdaad, hij was degene die over samenwonen begon en die echt serieus een toekomst zag. Ik denk dat wel meer jongens daar last van hebben dan je denkt, ze willen alles zooow snel als je net begint, beklimmen de mount everest in no-time. Maar als ze eenmaal on the top staan, dan stoppen ze halverwege. Maar in een relatie moet je niet stoppen, jah dan is relatie voorbij, dat snappen we ook wel.
Maar echt waar, als ik jou was zou ik gewoon ff met em praten, zeg hoe je je voelt, tegen over hem, tegenover jezelf, wat je denkt over jullie. En wees gewoon eerlijk. En probeer hem uit te leggen, wat je denkt dat hij voelt, waar hij zo bang voor is.
Zolang je maar duidelijk maakt dat je bereid bent aan de relatie te werken, it isn't always sunshine, dat weet iedereen.
Tja, en dat is het enigste wat je er aan kunt doen.
Maybe is mijn reactie wel ontzettend zinloos, maar i did the best i could.
Weet je, dat is het altijd, je kunt altijd proberen, probeer deze reactie enigzinds nuttig te maken hihi, proberen te doen wat je kunt. Maar je kunt nooit meer dan je best.
He meis geef ut niet te snel op, blijf er niet eeuwig aan kleven, maar geef niet zomaar op
Je zult zien, hoe het gesprek ook eindigd, als je zegt wat je voelt en wat jij hiero getypt hebt, zul je je een stuk beter voelen, en dan is het gewoon aan hem wat hij er mee doet.

Heel veel suc6 iig.

liefs, oktober
__________________
blub
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:42
Fatal Exception
Avatar van Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Het verliefde gevoel gaat na verloop van tijd altijd weg. Als verliefdheidsgevoel de voorwaarde is dat je een relatie aan wilt houden, zul je nooit een relatie aan kunnen houden.
__________________
A fatal exception 0E has occurred at 0028:C02A0201 in VXD IOS(04)+00001FC9.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Fatal Exception schreef op 05-07-2004 @ 14:42 :
Het verliefde gevoel gaat na verloop van tijd altijd weg. Als verliefdheidsgevoel de voorwaarde is dat je een relatie aan wilt houden, zul je nooit een relatie aan kunnen houden.
Dat sowieso. Als je 27 bent en je vriend(in) beëindigt om die reden de relatie dan is het vreemd. Als je 17 bent en je maakt het uit omdat je niet verliefd meer bent.. tja ach, daar is toch echt wel wat voor te zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie het is uit maar wil de terug:)
tikmaarwat
11 14-07-2004 22:58
Liefde & Relatie het is uit..
tikmaarwat
38 12-07-2004 21:51
Liefde & Relatie Het is uit: verdrietig of opgelucht?
Alistar
27 06-03-2004 18:20
Liefde & Relatie het is uit....
snoops
27 23-11-2003 15:23
Liefde & Relatie Het is uit...
Some
7 20-09-2003 12:22
Liefde & Relatie Het is uit, iemand tips?
UFO
8 06-06-2002 10:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.