Oud 19-07-2006, 02:56
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 08:34
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 18-07-2006 @ 19:36 :
Vriendinnen, hm? *roept Andijvie*

Maar dat is het probleem, ik was eerst een taal aan het maken samen met vrienden, maar daarbij deed alleen Andrea dus mee eigenlijk, en toen zij eenmaal haar eigen taal had viel het een beetje weg . Maar ik kan natuurlijk ook gewoon hier vertellen over de ontwikkeling van mijn taal, dan deel ik het toch een beetje.
Ik wil best samen een taal maken, maar dat is zo moeilijk In je eentje kan je zomaar dingen doorvoeren en aanpassen enzo. Maar communiceren in een taal is ook zoo leuk.
Dus ik wil het best proberen. Alleen moeten we dan misschien wat meer houvast hebben aan een bestaande taal - zoals het Nederlands - dan is het wat makkelijker om 't samen te doen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:54
Verwijderd
Mjah. Of één van ons bedenkt eerst wat regels waar we de taal aan ophangen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 19-07-2006 @ 16:54 :
Mjah. Of één van ons bedenkt eerst wat regels waar we de taal aan ophangen.
Ik vind het prima
Zullen we dit via jouw forum doen? Bij leuke resultaten kunnen we hier opscheppen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 09:42
Verwijderd
ik werd gek van het feit dat er twee dagen dezelfde forumer als laatste postster gemeld stond, dus up ik dit forum ff

o0h nu ik hier toch ben, heb een paar nieuwe woorden toegevoegd, en heb een naam voor mn taal

Taal is Vixæyóblakoφ, uit te spreken als Wie-sjè-joo-blaa-kof, afgeleid van het Oekraïense Vyshe Oblakov, waarvan ik vergeten ben wat het betekent

De nieuwere woorden:
  • Salum Zout
  • Sūkeяum Suiker
  • Mïlum Honing
  • Πimïяum Peper
  • Lokum Knoflook
  • Yöñum Ui
  • Πaπïяikum Paprika
  • Kanælum Kaneel
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 11:30
Verwijderd
Ik wil de taal van Sarah en mij een beetje op het Nederlands laten lijken; zodat je een beetje houvast hebt. Wordt vast gaaf

Ik ga vanmiddag (na een afspraak met de hypotheker voor advies, lekker volwassen en burgerlijk ) verder met Nieuw-Sasuri, even een goed systeem bedenken, een schrift globaal uitwerken en lijsten maken met uitspraken, zodat ik in principe alle mogelijke 2-lettergrepige woorden heb

Ik ga afwijken van het stam-systeem, want dat vind ik toch ingewikkeld.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 03:16
Verwijderd
Aan de hand van http://www.zompist.com/kit.html wil ik Valakar een beetje professionaliseren, het is nog veel te kinderlijk. Het is in principe Nederlands met andere woorden en een iets andere zinsvolgorde.

Ik vind het alleen jammer dat ik nog slecht bekend ben met bepaalde taalkundige/fonetische termen, termen als 'fricatieve consonanten' en 'klinkerharmonie' snap ik nog echt niet. Ik probeer het wel bij te leren, maar vaak snap ik het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 16:01
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-07-2006 @ 03:16 :
Aan de hand van http://www.zompist.com/kit.html wil ik Valakar een beetje professionaliseren, het is nog veel te kinderlijk. Het is in principe Nederlands met andere woorden en een iets andere zinsvolgorde.

Ik vind het alleen jammer dat ik nog slecht bekend ben met bepaalde taalkundige/fonetische termen, termen als 'fricatieve consonanten' en 'klinkerharmonie' snap ik nog echt niet. Ik probeer het wel bij te leren, maar vaak snap ik het niet helemaal.
Je mag altijd van alles aan mij vragen op dit forum of via een pm'ettje
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 21:22
Verwijderd
Sarah en ik zijn een beetje bezig, we hebben nog niet veel, maar het wordt leuk

'ik zie je' = miëtar dirrao
'jij hebt mij gezien' = miïtarra ejoo
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 21:42
Verwijderd
Ik ben nu een cursus aan het maken voor mijn taal en ik heb gemerkt dat dat een veel leukere manier is dan maar eentonig grammaticaregeltjes onder elkaar zetten.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 01-08-2006 @ 21:42 :
Ik ben nu een cursus aan het maken voor mijn taal en ik heb gemerkt dat dat een veel leukere manier is dan maar eentonig grammaticaregeltjes onder elkaar zetten.
Dat ga ik ook voorstellen aan Sarah
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 12:54
Verwijderd
Andrea, loba horluf bofkirdip erat miol?

Laatst gewijzigd op 02-08-2006 om 12:58.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 13:08
Verwijderd
Het ziet er een beetje uit als Hongaars.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 13:22
Verwijderd
Sflakuf! Miol erat rathorluf!!

(hihi, 't gaat goed met onze taal, 't is grappig )
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 13:38
Verwijderd
erat miol rathorluf ?
oï loba horluf boflopdip erat miol?



(we hebben nog niet zo veel woorden )

Laatst gewijzigd op 02-08-2006 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 15:20
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Vertalingen, geef er vertalingen bij Het ziet er iig hip uit
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 17:03
Verwijderd
Andrea, loba horluf bofkirdip erat miol?
= Andrea, welke dag (van de week) is het vandaag?

Sflakuf! Miol erat rathorluf!!
= Shit! (of ja eigenlijk: Poep!) Vandaag is het woensdag!! (we hadden een scheldwoord bedacht, ik moest hem gebruiken )

erat miol rathorluf?
= Is het vandaag woensdag?

oï loba horluf boflopdip erat miol?
= en welke dag van de maand is het vandaag?

Dus, ehm, ja, interessant We zijn een beetje bezig met de lijn van zo'n Wat&Hoe-boekje; daarin behandelen ze altijd vrij vroeg de dagen van de week en van de maand
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 02:46
Verwijderd
Ik ben nu hard bezig met een zustertaal van Valakar, Kædmæd, inclusief partikels.

ik ben een man=
Sýrmä sýmmýyd.

Ontleding:
sýr - man
mä - (uitgang lijdend voorwerp levende wezens)

sým - zijn
mý = ik
yd = partikel dat een onderwerp aangeeft.

Uit te spreken als:

sur-ma sum-mu-oed (ongeveer)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 13:55
Verwijderd
Man is naamwoordelijk deel van het gezegde, niet lijdend voorwerp.

Foei Sylph.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 15:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik las ontkleding in plaats van ontleding

Ik ben blij dat het bij mij niet boeit of het lijdend voorwerp of naamwoordelijk gezegde is, ik gooi gewoon alle zinsdelen in min of meer vaste volgorde achter elkaar: klaar

Sflakuf, klinkt lekker
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 03-08-2006 @ 13:55 :
Man is naamwoordelijk deel van het gezegde, niet lijdend voorwerp.

Foei Sylph.
Dat bedoel ik, ik snap het zelf niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 17:32
Verwijderd
ik denk dat ik zweeds wil gaan leren
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 07-08-2006 @ 17:32 :
ik denk dat ik zweeds wil gaan leren
Toch over op bestaande talen? Ik ben druk bezig met Japans.... en ik wil ook Zweeds leren

Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 21:28
Verwijderd
NJa, ben toch niet echt bezig nu met het Vixæyóblaköφ. En daarvan heb ik tot nu slechts zelfstandig naamwoorden en telwoorden, en afschaffing van lidwoorden dus zinnen maken kan niet eens

maar heb zin in een echte taal nu ja zweeds is eentje die op mijn 'ooit-te-leren-talen-lijstje' staat en nu heb ik er zin in dus zal eerst uizoeken hoe dat het beste kan

(komt denk ik door boten anna )

Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 21:30.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 21:48
Verwijderd
Ik heb soms ook ineens zin in bestaande talen, want dan hoef je niet alles zelf te bedenken, scheelt veel gedoe

Ik ga me nu compleet richten op het Japans, en een klein beetje op een andere taal (ik denk Fins, daar ga ik ook nog iets aan hebben als ik er stage wil gaan lopen!). En ik ga gewoon rustig verder met de taal van Sarah en mij samen. Van bestaande talen leren krijg ik vast weer inspiratie en zin
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 21:54
Verwijderd
ja ik wil ook inspiratie op doen uit het zweeds oh fins lijkt me ook gaaf zoveel talen lijken me gaaf
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 13:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn lijstje met talen die ik wil leren is ellenlang, helaas heb ik eigenlijk niet echt de zin en motivatie om een taal te gaan leren en bovendien ben ik gewoon slecht in talen leren, hmpf. Dus ik vermoed dat ik het maar bij Delaasoe houd
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 14:59
Verwijderd
alleen engels en duits wil ik perfectioneren in mn leven, de andere talen hoef ik slechts redelijk te kennen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 01:45
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 07-08-2006 @ 17:32 :
ik denk dat ik zweeds wil gaan leren
Jag talar svenska.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 13:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 09-08-2006 @ 01:45 :
Jag talar svenska.
Een veelbelovend begin Jag inte talar svenska
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 20:19
Verwijderd
echt veel meer kan ik niet
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 13:34
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb nu twee woorden voor alstublieft: waöeën en sijwaöe.
En dan nog de minder beleefde vormen: wagiiè en wagi

Het eerste gebruik je voor als je iets aan iemand geeft, het tweede voor als je iets vraagt. (Alstublieft, hier is de thee versus Ik wil graag thee, alstublieft). Maar zijn er nog meer situaties waarin je alstublieft gebruikt?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 16:33
Verwijderd
Als uiting van ongeloofwaardiheid/menigsverschil ofzo.

Alsjeblieft zeg!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 13:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 14-08-2006 @ 16:33 :
Als uiting van ongeloofwaardiheid/menigsverschil ofzo.

Alsjeblieft zeg!
Gebruik je dat ooit? In het Engels kun je het inderdaad ook op die manier gebruiken... Hm, bedankt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 13:45
Verwijderd
en ouderwets-kinderlijk-beleefd als 'ja graag'.
- 'Zo, lust jij nog een plakje cake?'
* 'Alstublieft'
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 13:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-08-2006 @ 13:45 :
en ouderwets-kinderlijk-beleefd als 'ja graag'.
- 'Zo, lust jij nog een plakje cake?'
* 'Alstublieft'
Die valt denk ik onder mijn tweede categorie: sijwaöe (als wil u)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 17:41
Verwijderd
wat ik zei valt eigenlijk onder dat tweede
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 19:30
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-08-2006 @ 16:47 :
Dat bedoel ik, ik snap het zelf niet helemaal.
Of het als lijdend voorwerp of als naamwoordelijk van 't gezegde wordt beschouwd verschil nogal per taal... In 't Engels is het altijd "Object" ofwel lijden voorwerp!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 19:14
FreeZzze
FreeZzze is offline
't Is een beetje rustig hier... Iedereen op vakantie ?

Ik ben nu begonnen met de "Phonology" van m'n taal op te schrijven... Hier zijn dus wat plaatjes met de "Phonemes" in "IPA". Als je een geluid nog niet kent kijk ff op: http://www.wikipedia.org/X-SAMPA





Waarvan de 3 grijze "Vowels" niet toongebonden zijn kunnen jullie hun tekens trouwens goed lezen? ---> ẹạọ ẸẠỌ



Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 19:25
Verwijderd
Ik heb mijn studieboek voor het inleidende vak in de fonetiek gekregen, dadelijk eens opzoeken wat dat nou allemaal betekent.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 19:54
Verwijderd
jouw onderwerp, sylph?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 21:21
Verwijderd
Jaaa, fonetiek is leuk.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 22:00
Verwijderd
Goed zo

Ik begin weer inspiratie te krijgen, eerst moet ik twee werkstukken afmaken én voor een hertentamen leren, dit alles voor de 31ste. Daarna ga ik naast studeren - en werken - aan de slag met de kunsttaal van Sarah en mij en ik ga proberen zelf een taal te maken op een prettig tempo met een mooi schrift dat zich leent voor mooie dingetjes als posters
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 15:55
Verwijderd
Ik ga zo even bezig met dat schrift, moet toch ooit eens pauze houden
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 19:08
Verwijderd
Ik ben er uit; ik ga vanaf donderdag, na het hertentamen, bezig met een nieuwe taal die gaat lijken op Sasuri, maar weer gewoon Sasmin gaat heten. Hoe en wat verder weet ik nog niet, maar ik wil een beetje een complex schrift hebben, mogelijk twee wanneer het complexe schrift niet mogelijk blijkt op een pc; dan ga ik voor een complex 'officieel' schrift, en een vereenvoudigd 'snel' schrift. Ik wil me echt op beide schriften concentreren, want 't moet gewoon goed gebeuren en mooi worden, het moet er uit zien als een echt schrift en 't moet bruikbaar zijn.

Als het schrift af is, ga ik me storten op vocabulair en grammatica.

Ik wil echt dolgraag die taal op een punt krijgen dat ik er echt wat mee kan. De weg naar dat punt toe is ook erg leuk, maar alleen als je weet dat het het waard gaat zijn. En dat gaat dit. Ik ga gedichten maken, voorlezen. Ik ga een dagboek proberen bij te houden, ik ga reclame posters maken van bestaande en niet-bestaande producten. 't Wordt leuk!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 23:08
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2006 @ 19:08 :
na het hertentamen
Oeh, welk vak? Statistiek?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 23:44
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 28-08-2006 @ 23:08 :
Oeh, welk vak? Statistiek?
Nee, dat heb ik meteen gehaald. Taaltypologie. Niet goed geleerd de eerste keer, of eerder; niet geleerd. Als ik taaltypologie haal, heb ik m'n propedeuse
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 01:35
MickeyV
MickeyV is offline
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 15:52
Verwijderd
Hertentamen achter de rug - als ik het nu niet gehaald heb, weet ik het ook niet meer - alle werkstukken ingeleverd en dus... lang weekend!!

Ik ga aan de slag Heel hard concepten voor beide schriften maken Als ik iets heb, zal ik het posten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.