Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2007, 19:05
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Hoi iedereen!

Ik moet voor latijn een soort werkstuk maken, we hebben een boekje gekregen met 25 van Aesop's fabels. We moeten er 2 in dichtvorm zetten, in het nederlands en 3 andere vertalen van het engels naar het nederlands.

Het leek mij leuker de 2 die in dichtvorm moeten, in het latijn te doen Woordjes en goede vorm zijn geen probleem voor mij. Alleen de zinsopbouw wel, want ik zit nog maar in de 3e en we hebben daar nog niet veel mee gedaan. 't enige wat ik zelf zou kunnen doen is goed naar de teksten in mijn boek kijken hoe de zin is opgebouwd. Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben voor latijnse zinsopbouw?

Alvast bedankt!

xx Charlotte
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.

Laatst gewijzigd op 19-01-2007 om 19:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2007, 12:25
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Zal je nog wel tegenvallen als je in de derde zit, maar als je iets over zinsbouw wilt weten, kun je A new Latin prose composition van Charles E. Bennet raadplegen (http://www.textkit.com/learn/ID/98/author_id/12/), of Latin prose composition van North and Hillard (http://www.textkit.com/learn/ID/151/author_id/11/).

Succes.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 12:29
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Hoe wil je dat eigenlijk doen met futurum, gerundium, gerundivum, ablativus etc.? Of heb je dat allemaal al gehad?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 21:41
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Ablativus wel Het hoeft ook geen latijns hoogstandje te worden, ik moet gebruik maken van wat ik nu heb geleerd, ik ben bij hoofdstuk 18 futurum zit er aan te komen geloof ik. Het moeten ongeveer vijf regels worden
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 22:14
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Ok, succes !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.