Oud 07-01-2009, 15:38
Daisita
Avatar van Daisita
Daisita is offline
Well hello ladies, gentleman.....

Na lang, lang, héél lang nadenken ben ik erachter gekomen dat ik geen goed onderwerp weet voor mijn engelse presentatie in maart. Omdat het echt overal over mag gaan vind ik dit zo lastig. Dit wordt een drama aangezien ik binnen nu en een korte tijd mijn onderwerp moet laten vastzetten... Dus ik ben gaan zoeken en zoeken en toen kwam ik op scholieren.com ik dacht misschien kunnen jullie mij hiermee helpen? Ik hoef geen complete presentatie, maar slechts wat ideetjes?

Het moet een onderwerp zijn dat:
- slechts 5 minuten duurt.
- Aangezien ik het ouderwetse engels leer, zou ik met een echt English subject goeie punten scoren!
- Hightea, the royal family etc. zijn al bezet
- het mag niet te makkelijk zijn
- De klas moet geboeit zijn

Misschien kunnen jullie me helpen en ben benieuwd naar reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2009, 16:59
Lfj
Avatar van Lfj
Lfj is offline
Een stuk geschiedenis of een belangrijk persoon is altijd handig ? je kan denken aan een gebeurtenis uit de middeleeuwen ofzo die een grote impact heeft gehad op engeland( neem aan dat je het toch daar over wou hebben omdat je English subject noemde)

Hetzelfde geld voor een persoon die een invloed heeft gehad - ik noem bv JK rowling die met haar harry potter boeken miljoenen kinderen aan het lezen heeft gekregen.

Hoop dat je hier wat mee kan en in ieder geval succes er mee!
__________________
"Be courteous to all, but intimate with few, and let those few be well tried before you give them your confidence. -- George Washington
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 17:22
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Wat vind je - gewoon algemeen - interessant? Als je het onderwerp zelf leuk vindt, is het gemakkelijker om boeiend over iets te vertellen.

Beeldende kunst, muziek, literatuur, politiek, eten, mode, geschiedenis zijn allemaal thema's waar je typisch Engelse /Britse onderwerpen over kunt vinden. Je kunt een onderwerp zo moeilijk maken als je wilt, ook iets opppervlakkigs als mode kun je op verschillende manieren benaderen (bijvoorbeeld: wat was de mode in de Victoriaanse tijd, en wat zegt dat over de rol van de vrouw / de opvattingen over seksualiteit in de maatschappij?) Ik noem maar wat, om te laten zien dat een onderwerp niet in zichzelf moeilijk of simpel is.

Dus, kies iets waar je in geïnteresseerd bent, en kijk of je er een Britse variant van kunt vinden. Als je het kort wilt houden kun je misschien beter niet de hele geschiedenis van je onderwerp vertellen, maar bijvoorbeeld uitleggen wat er nou zo typisch Engels is aan de Beatles / Monthy Python / dubbeldekkerbussen / cricket / wat dan ook.

Ten slotte: wat je kiest maakt eigenlijk niet heel erg uit, zolang het je boeit. Zodra je een keuze hebt gemaakt zul je zien dat er genoeg over te vinden is, zeker om er 5 minuten over te vertellen.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 00:58
Verwijderd
The Battle of Britain zou een geschikt onderwerp kunnen zijn, je moet natuurlijk wel van WOII houden. De Engelstalige Wikipedia zal heel veel info kunnen geven.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 12:21
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
Kerstmis, daar had ik een keer me engelse presentatie overgedaan, wordt in engeland veel meer gevierd als in Nederland. Kan je leuk aankleden en is veel aparte informatie over te vinden. Maar maart ligt niet in de kerst tijd, dus dat is misschien een beetje dom.
Anders misschien een onderwerp als de engelse eetcultuur, kan je gelijk wat eten uitdelen wat het ook weer extra leuk maakt.
__________________
#
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 15:36
Daisita
Avatar van Daisita
Daisita is offline
Wat onwijs leuk om jullie reacties te lezen! Dit brengt mij zeker op ideeen!
Inderdaad misschien iets over Jamie Oliver hij heeft het wel gemaakt in Engeland met al zijn kookkunsten! Maar zal de klas die bestaat uit 30 meiden dit ook boeien? In ieder geval bedankt! En ik lees graag nog meer reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Waarom ben ik altijd zo zenuwachtig!!
ekain
21 06-06-2007 21:44
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 18:26
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 09:40
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.