Oud 10-06-2001, 13:37
Lizzz
Lizzz is offline
Ik heb weleens gehoord wat er met jonens gebeurt als ze geen fooi geven. (in elkaar geslagen worden en zo...).Maar moet meisjes dan ook een paar gulden geven???
__________________
Of those who say nothing, few are silent.
Advertentie
Oud 10-06-2001, 14:44
GinnyPig
GinnyPig is offline
Pff.. je denk toch niet serieus dat ze jongens in elkaar slaan vanwege een paar gulden? Meestal geven ze een duwtje of worden ze een beetje boos ofzo.

Maar "volgens traditie" (om het zo maar te noemen) moeten de jongens altijd de fooi geven (ook voor de meisjes). Maar ja.. wees es aardig zou ik zeggen en geef die gasten ook eens wat
__________________
O_o
Oud 10-06-2001, 15:29
D-man
D-man is offline
uitsmijters fooi geven??

Waar dan wel niet?
__________________
Where I end and you begin
Oud 10-06-2001, 15:42
Lizzz
Lizzz is offline
Citaat:
D-man schreef:
uitsmijters fooi geven??

Waar dan wel niet?
hier in Amsterdam. Een paar mensen van school hadden het er een keer over. Hij werd met zijn hoofd tegen een paaltje geduwd. Erg pijnlijk dus...

Maar ja, ook bij de Escape vragen ze er zelfs weleens naar...

[Dit bericht is aangepast door Lizzz (10-06-2001).]
__________________
Of those who say nothing, few are silent.
Oud 10-06-2001, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Lizzz schreef:
Ik heb weleens gehoord wat er met jonens gebeurt als ze geen fooi geven. (in elkaar geslagen worden en zo
Hahaha...dat vind ik wel een goeie

Dan zou die tent snel gesloten zijn...als er elke week 5 aanklachten wegens mishandeling liggen tegen de uitsmijters...

Ik geef ze trouwens nooit fooi, de paupers. Laat ze maar lekker hard werken voor het geld, niks fooi!
Oud 10-06-2001, 16:55
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Wij hebben er nog nóóit mee te maken gehad. Ik wist niet eens dat het 'bestond', en er is ook nog nooit naar gevraagd. En iemand in elkaar slaan omdat ie geen fooi geeft?! Vind ik een beetje twijfelachtig...
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Oud 10-06-2001, 17:29
Verwijderd
geld geven.........zijn ze nou helemaal gek geworden kom nou es zeg ga ze beetje geld geven

kuzziess
Oud 10-06-2001, 17:31
*Shorty*
Avatar van *Shorty*
*Shorty* is offline
Een fooi geef je toch vrijwillig? als ze er om vragen heb ik daar echt geen zin meer in..
__________________
is ook
Oud 10-06-2001, 22:55
eden6
eden6 is offline
Ik ken ook wel tenten waar ze een beetje pissed off worden als ze geen fooi krijgen maar dat vind ik nochal triest...

Zelf geef ik wel altijd een paar gulden, misschien is het traditie, misschien een beleefdheidsvorm; die gasten staan er immers voor je eigen veiligheid.
__________________
Actie wekt reactie. :p
Oud 11-06-2001, 10:05
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
fooi? okay, ze staan daar voor jouw veiligheid, maar daar krijgen ze ook stevig voor betaald...op het moment dat ze om een fooi vragen staan ze daar met een hele verkeerde instelling en zouden ze van mij juist niet krijgen
__________________
wat doet een beker zure room met een uiterste houdbaarheidsdatum?
Oud 11-06-2001, 11:45
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
das alleen in belgie heb ik in nederland nog nooit last van gehad...
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Oud 11-06-2001, 12:44
guesswhat ?
guesswhat ? is offline
humz kan wel kloppe over dat amsterdam heb het zelf meegemaakt paar x maarja bedoel is wel hier zo als je fooi geeft en je staat buiten en er is iets of je word lastig gevallen kan je altijd terug naaar die tent en dan helpen ze je tenminste bij mij wel...

ligt bij jongens wel anders maar fooi vind het wel netjes
Oud 11-06-2001, 13:08
Christiaan's Soul
Christiaan's Soul is offline
Fooi geven, wat is dat voor een onzin? ze worden al genoeg betaald en dan ook nog schooieren om fooi? laten ze lekker de tering krijgen.
Ik ben niet de beroerste maar als ze er om vragen kunnen ze het dus echt wel vergeten he, schooiers
Oud 11-06-2001, 13:37
Tja...weet niet hoe het in de rest van nederland zit. Maar hier in Amsterdam is dat gewoon normaal. Ze vragen er niet om, maar houden het wel in de gaten. Als je niks geeft en je komt de week erna is de kans dat je binnen komt al een stuk kleiner.

Vind het niet zo vreemd hoor, beetje goede band met de uitsmijter is nooit weg.
Oud 11-06-2001, 16:41
ReiN
ReiN is offline
Hier in Renesse is het zeker al wel vaker gebeurt dat er gewoon iemand is geslagen omdat ie geen fooi gaf.
__________________
.............average neutral.............
Oud 11-06-2001, 16:42
ReiN
ReiN is offline
Maar het hangt er gewoon vanaf natuurlijk, als ik geen losgeld meer heb of ik ben het vergeten zeg ik altijd zoiets van, sorry ik heb echt niks meer, volgende keer krijg het zeker wel wat. Dan maken ze echt geen problemen. Komt ook misschien omdat ze je na verloop van tijd wel kennen en ik geef altijd fooi dus...
__________________
.............average neutral.............
Oud 11-06-2001, 17:02
Verwijderd
Citaat:
ReiN schreef:
Hier in Renesse is het zeker al wel vaker gebeurt dat er gewoon iemand is geslagen omdat ie geen fooi gaf.
Flikten ze mij dat maar een keer, moet je zien hoe snel zo'n gorilla voor de politierechter staat.

Oud 11-06-2001, 17:56
Sandro
Sandro is offline
Fooi? Altijd. Vooral de jongens bij de kroeg waar ik elke week kom: 5 gulden standaard. En ik zal je wat vertellen: rijen van minstens 20 meter kunnen oprotten: ik mag zo doorlopen. Altijd. Altijd even een hand geven, praatje maken, wederzijdse interesse. Het is ook voor je eigen veiligheid. En die 5 gulden is me dat echt wel waard.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor Amsterdam als ik er ben. Waar dan ook (escape, sol, palladium etc.) altijd iets toestoppen. Ben nog NOOIT ergens geweigerd. En zo hoort het ook...
__________________
Kiss the future, embrace the past
Ads door Google
Oud 12-06-2001, 14:36
Lizzz
Lizzz is offline
Ok, bedankt voor alle leuke reacties allemaal.....maar.....nou weet ik nog steeds niet of een meisje dat ook hoort te doen. Ik bedoel, ik lees nu alleen over voornamelijk mannen die fooi geven...en de meisjes dan???
__________________
Of those who say nothing, few are silent.
Oud 12-06-2001, 16:23
Spacey
Avatar van Spacey
Spacey is offline
alleen bij dat hok in almere hoe heet ie ook alweer? die afgebrand is... anyway daar was mijn enigste aanvaring met een geldbeluste uitsmijter..
__________________
irc.lichtsnel.nl #linux
Oud 12-06-2001, 17:32
Citaat:
Lizzz schreef:
Ok, bedankt voor alle leuke reacties allemaal.....maar.....nou weet ik nog steeds niet of een meisje dat ook hoort te doen. Ik bedoel, ik lees nu alleen over voornamelijk mannen die fooi geven...en de meisjes dan???
Zover ik weer in Amsterdam is het normaal als een meisje niks geeft. Hoeft de jongen ook niet voor haar te doen. Meeste tenten proberen zoveel mogelijk meisjes binnen te krijgen en dan moet je het ze ze zo makkelijk mogelijk maken
Oud 12-06-2001, 17:58
julian?!
julian?! is offline
amsterdam standaard fooi, ligt aan waar je uit gaat hoeveel.
meisjes soms, ligt eraan hoe goed ze de portiers kennen en hoevaak ze er komen.
Oud 13-06-2001, 14:06
Blue Eyes
Blue Eyes is offline
uitsmijters fooien geven??, nog nooit van gehoord, ook nog nooit gedaan dus, niemand uit mijn vriendengroep geloof ik!!
__________________
Love Is Like War...Easy To Start...Difficult To End...Inpossible To Forget!!
Oud 13-06-2001, 18:46
Lady Ann White
Lady Ann White is offline
Wij waren eens met een groep uit in de Locomotion in Zoetermeer en we mochten niet naar buiten als we geen fooi gaven stom he? Maar verder heb ik er nog nooit problemen mee gehad en m'n vriend ook niet, dus maak je niet druk...
__________________
You're searching for cheese 'cause you feel like Mighty Mouse
Oud 13-06-2001, 18:47
Lizzz
Lizzz is offline
Citaat:
Ruben de Wit schreef:
Zover ik weer in Amsterdam is het normaal als een meisje niks geeft. Hoeft de jongen ook niet voor haar te doen. Meeste tenten proberen zoveel mogelijk meisjes binnen te krijgen en dan moet je het ze ze zo makkelijk mogelijk maken


Thanx! That's all I needed to know!!

Trouwens, Ruben, kom jij vaak in de Escape?? Weet je hoe het er nu uitziet na de verbouwing? Ik ben namelijk wel benieuwd...
__________________
Of those who say nothing, few are silent.
Advertentie
Oud 13-06-2001, 18:48
Lady Ann White
Lady Ann White is offline
BTW mijn vriend geeft altijd de fooi maar als ze niet lief zijn geweest (de security) dan mag hij ze van mij niks geven hoor!
__________________
You're searching for cheese 'cause you feel like Mighty Mouse
Oud 13-06-2001, 23:35
Verwijderd
Ik geef fooi bij tenten waar ze de deur open houden (2,50 ofzo), De discotheek waar ik altijd heen ga (1 piek.. die tent is ook niet meer waard) en als ik de uitsmijter ken en ze me voor laat gaan dan krijgen ze altijd al mijn wisselgeld (onder de gulden) van een avond... dat kan aardig oplopen en ik betaal toch nooit met kleingeld.... dat is wel fijn want dan kom je er ook in als er eigenlijk een feest was waar je kaarten voor moest kopen ofzo (die dingen raak ik altijd kwijt dus..)

Ik heb het 2x meegemaakt dat er om fooi werd gevraagd.. 1x vroeg ik dus":
"maar waarom dan?
"omdat je er anders volgende week niet in komt"
"oh... nou dan ga ik volgende week toch ergens anders heen.. "

De 2e keer was het een misverstand.. ahd fooi gegeven maar aan zijn collega.. die kwam er dus ook tussen.. maar anders dan gaan ze van die kutgeintjes flikken dat ze je vriend die achter je loopt tegen gaan houden/ fouileren / laten struikelen enzovoort

Alex

Oud 14-06-2001, 16:10
*luvdiving*A
*luvdiving*A is offline
Citaat:
Lady Ann White schreef:
Wij waren eens met een groep uit in de Locomotion in Zoetermeer en we mochten niet naar buiten als we geen fooi gaven stom he? Maar verder heb ik er nog nooit problemen mee gehad en m'n vriend ook niet, dus maak je niet druk...
als je in Zoetermeer uitgaat moet je naar Amphion gaan!! veel gezelliger dan Loco!!
__________________
HAVE FUN GO MAD * P S V Eindhovuh 4 E V E R * singing ARNOLD BRUGGINK!!! * triple Liverpool:) GO OWEN! *
Oud 14-06-2001, 16:55
knuffelbeer
knuffelbeer is offline
ik krijg het wel omdat ik vaak bij de deur stra en elke week zelfde discotheek van daar kusje en groetjes remco
__________________
KNUFFELEN IS NIX VOOR BEREN WANT DIE ETEN GROENTENSOEP!!! XX VOOR ALLE VRIJGEZELLE DAMES?? XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Oud 16-06-2001, 08:50
Capoeiristas
Capoeiristas is offline
Ik sta zelf nu jaar of 4 a 5 aan de deur (jaja op mijn 16e begonnen) en bij heel veel tenten is het VERBODEN om fooi te vragen of het bekende handje op te houden.

Maarja het is natuurlijk altijd fijn als je met z'n 2en bij een kroeg staat en iedereen geeft ong. 50 cent a een gulden tot zelfs 5 guldens..

1000x 50 cent of een gulden ofzo.jippie

__________________
I find the answers aren't so clear,Wish I could find a way to disappear ,All these thoughts they make no sense.
Oud 16-06-2001, 10:11
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
Capoeiristas schreef:
Ik sta zelf nu jaar of 4 a 5 aan de deur (jaja op mijn 16e begonnen) en bij heel veel tenten is het VERBODEN om fooi te vragen of het bekende handje op te houden.

Maarja het is natuurlijk altijd fijn als je met z'n 2en bij een kroeg staat en iedereen geeft ong. 50 cent a een gulden tot zelfs 5 guldens..

1000x 50 cent of een gulden ofzo.jippie

Krijg je dan niet erg zware zakken?
__________________
O_o
Oud 16-06-2001, 10:48
Capoeiristas
Capoeiristas is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:
Krijg je dan niet erg zware zakken?
hehe kan in iedergeval heel vaak langs lopen bij de toilet juffrouw

Joh dat wordt in een zak gestopt en ingewisseld. Vaak zijn mensen ook erg blij met klein geld. Zie winkels etc.


__________________
I find the answers aren't so clear,Wish I could find a way to disappear ,All these thoughts they make no sense.
Oud 16-06-2001, 11:57
Christiaan's Soul
Christiaan's Soul is offline
Citaat:
Capoeiristas schreef:
Ik sta zelf nu jaar of 4 a 5 aan de deur (jaja op mijn 16e begonnen) en bij heel veel tenten is het VERBODEN om fooi te vragen of het bekende handje op te houden.

Maarja het is natuurlijk altijd fijn als je met z'n 2en bij een kroeg staat en iedereen geeft ong. 50 cent a een gulden tot zelfs 5 guldens..

1000x 50 cent of een gulden ofzo.jippie

mhaw is toch netjes, 500 piek fooi of meer
Oud 16-06-2001, 12:58
E-MAN
Het is een beleefdheidsvorm om uitsmijters fooi te geven. Maar nodig is het niet ik weet dat die uitsmijters goed betaald worden dus voor het geld hoeft het niet.

Het is inderdaad waar dat een vrouw geen fooi hoeft te geven. Dat is al jaren zo, heeft er mee te maken dat vroeger de mannen de geld verdieners waren dus die geven automatisch de fooi. Oude traditie dus.

En ik geef vaak wel fooi (ligt er wel aan bij wie)!
Oud 16-06-2001, 23:34
*pimperkeuh*
*pimperkeuh* is offline
jongens geven fooi
meisjes lachen eens lievv
wiiii nanannaaaaire
__________________
bOe zEi dE kOe En dE kOe zEi bOe
Oud 17-06-2001, 08:16
Capoeiristas
Capoeiristas is offline
Citaat:
E-MAN schreef:
Het is een beleefdheidsvorm om uitsmijters fooi te geven. Maar nodig is het niet ik weet dat die uitsmijters goed betaald worden dus voor het geld hoeft het niet.
Dat valt vies tegen hoor. De verdienste liggen niet meer zo hoog. Helaas.

Ach ze staan er voor jouw veiligheid en als je hele avond geen last hebt gehad van andere dan kun je die paar centen best missen.
__________________
I find the answers aren't so clear,Wish I could find a way to disappear ,All these thoughts they make no sense.
Ads door Google
Oud 17-06-2001, 09:39
WMAS
WMAS is offline
Ze krijgen nooit meer een fooi, althans die ene dan!! Word je uit een discotheek geflikkerd, omdat je een deur te hard opengooid voor iemand die langsloopt!!!
Oud 17-06-2001, 10:03
E-MAN
Citaat:
Dat valt vies tegen hoor. De verdienste liggen niet meer zo hoog. Helaas.

Ach ze staan er voor jouw veiligheid en als je hele avond geen last hebt gehad van andere dan kun je die paar centen best missen.
Ben ik met je eens maar de uitsmijters die ik ken worden toch dik betaald!! Laten we het zo stellen ik wou dat ik het op 1 avondje verdiende !!
Oud 17-06-2001, 10:11
Capoeiristas
Capoeiristas is offline
Citaat:
E-MAN schreef:
Citaat:
Dat valt vies tegen hoor. De verdienste liggen niet meer zo hoog. Helaas.

Ach ze staan er voor jouw veiligheid en als je hele avond geen last hebt gehad van andere dan kun je die paar centen best missen.
Ben ik met je eens maar de uitsmijters die ik ken worden toch dik betaald!! Laten we het zo stellen ik wou dat ik het op 1 avondje verdiende !!
Hehe tja het ligt er ook maar net aan waar je staat.

Omg. Eindhoven valt wat tegen. Rotterdam waar ik ook heb gestaan kreeg ik flink betaald. In Duitsland en Belgie ook wel.

__________________
I find the answers aren't so clear,Wish I could find a way to disappear ,All these thoughts they make no sense.
Oud 17-06-2001, 20:18
Lizzz
Lizzz is offline
Wow, 500 piek per avond. Stel voor dat je dan bij zo'n groot feest staat als uitsmijter zijnde. Dan komen er echt duizenden mensen langs....en als die allemaal minstens een halve gulden geven....

Ik ga nu al helemaal geen fooi meer geven....
__________________
Of those who say nothing, few are silent.
Oud 17-06-2001, 21:20
mr_easterbunny
mr_easterbunny is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dan zou die tent snel gesloten zijn...als er elke week 5 aanklachten wegens mishandeling liggen tegen de uitsmijters...

Flikten ze mij dat maar een keer, moet je zien hoe snel zo'n gorilla voor de politierechter staat.
Vergeet het maar. Je wint nooit iets van die gasten. Ze zijn aangenomen om fysiek geweld te gebruiken. Een maat van mij heeft het een keer aan den lijve ondervonden. Ze werden ten onrechte naar buiten gegooid en geslagen. Toen gingen ze terugvechten en dergelijke. Later hebben ze bij de politie een klacht ingediend, maar de zaak hebben ze verloren. Uitsmijters zijn gewoon onschendbaar. Ze zeggen gewoon dat je moeilijk deed, jouw woord tegen het hunne.

Ik geef altijd wat kleingeld, paar gulden. Gewoon wat ik nog in mijn zak heb. Die mannen staan daar toch maar de hele avond de mensen buiten te houden die je niet wil zien.
__________________
Mentally superior rabbits will soon take over the world!| groeten aan kleine A*| IkWilJeSchoppen is een chappie, al weet ik niet wat het is|
Oud 18-06-2001, 08:50
Capoeiristas
Capoeiristas is offline
Citaat:
Lizzz schreef:
Wow, 500 piek per avond. Stel voor dat je dan bij zo'n groot feest staat als uitsmijter zijnde. Dan komen er echt duizenden mensen langs....en als die allemaal minstens een halve gulden geven....

Ik ga nu al helemaal geen fooi meer geven....

Uhm luister lieffie op grote feesten mag het officieel niet eens.

Nou ga rekenen. Een disco met 2000 mensen. Daar staan 4 portiers bijvoorbeeld.

Laten ze nou eens geluk hebben en 1100,- ophalen. Dat is 275,- extra. Dat is niet puur voor hun. Het kan ook zijn dat het in de personeels fooi pot komt. Dus dat er straks bijv. iets georganiseerd wordt voor al het personeel. Bijv. 40 mensen. Kijk dan biljft er al niets meer over van die 1100,-


__________________
I find the answers aren't so clear,Wish I could find a way to disappear ,All these thoughts they make no sense.
Oud 18-06-2001, 08:53
Capoeiristas
Capoeiristas is offline
Citaat:
mr_easterbunny schreef:
Vergeet het maar. Je wint nooit iets van die gasten. Ze zijn aangenomen om fysiek geweld te gebruiken. Een maat van mij heeft het een keer aan den lijve ondervonden. Ze werden ten onrechte naar buiten gegooid en geslagen. Toen gingen ze terugvechten en dergelijke. Later hebben ze bij de politie een klacht ingediend, maar de zaak hebben ze verloren. Uitsmijters zijn gewoon onschendbaar. Ze zeggen gewoon dat je moeilijk deed, jouw woord tegen het hunne.

Ik geef altijd wat kleingeld, paar gulden. Gewoon wat ik nog in mijn zak heb. Die mannen staan daar toch maar de hele avond de mensen buiten te houden die je niet wil zien.



Ze zijn echt niet onschendbaar hoor. Dat word steeds minder omdat er nu papieren aan vast hangen(diploma's). Als ze ten onrechte teveel geweld gebruiken of gewoon teveel geweld gebruiken dan hebben ze echt een probleem hoor. Worden evt. de papieren ingetrokken, krijgen ze vet procesverbaal tot zelfs celstraffen.
__________________
I find the answers aren't so clear,Wish I could find a way to disappear ,All these thoughts they make no sense.
Oud 18-06-2001, 21:42
mr_easterbunny
mr_easterbunny is offline
Ja maar je moet wel van goeie huize komen wil je ze pakken.
__________________
Mentally superior rabbits will soon take over the world!| groeten aan kleine A*| IkWilJeSchoppen is een chappie, al weet ik niet wat het is|
Oud 14-08-2003, 23:24
enzof60
enzof60 is offline
tegenwoordig is het wel wat minder mijn inziens
in veel discotheken in en rond de randstad is het zelfs niet toegestaan de uitsmijter wat te geven !!
Oud 14-08-2003, 23:58
Verwijderd
Ik heb nog nooit fooi hoeven te geven en zal het ook niet doen ook.
Oud 15-08-2003, 07:44
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 15-08-2003 @ 00:58:
Ik heb nog nooit fooi hoeven te geven en zal het ook niet doen ook.
me neither..
Oud 15-08-2003, 09:01
enzof60
enzof60 is offline
Dit onderwerp is al dik 2 jaar oud.......blijven de onderwerpen zo lang bestaan?

gepost op 10-06-2001 @ 14:37
Oud 15-08-2003, 09:10
Studentje
Studentje is offline
Twee jaar geleden deed ik het niet, en nu nog niet.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 15-08-2003, 11:51
MacArt
Avatar van MacArt
MacArt is offline
Die apen verdienen tussen de 20 en de 30 euro per UUR, die fooi kunnen ze bij mij dus moooi vergeten OH

wel grappig dat dit topic idd nog zolang bestaat
__________________
With all our common consciousness and all our energy, let's feel the sound of the sun and dance!
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle lifestyle meeting?
Verwijderd
450 24-06-2002 12:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.