Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 15:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
OK, here we go.

Een van mijn vriendinnen zit beetje met zichzelf in de knoop. Nu 'valt' ze dus steeds op stoere, felle, niet zo lieve jongens. Want: die kunnen haar helpen. Denkt ze...

(ik vat het even heel snel samen)

Hoe moet ik als goede vriend hier mee omgaan? Ik wil zo graag eerlijk tegen haar zijn. Dat ben ik ook. Maar ik wil haar ook niet kwetsen. Hoe kan ik haar duidelijk maken dat ze eerst aan zichzelf moet werken? En als ze al relatie wil dat dat norse, stoere, niet 100% betrouwbare jongen niet echt de beste keuze is....



Dames! De tijd van: ik voel me klote, ben onmachtig meisje, stoere ridder, kom me halen.... die tijd is toch voorbij?! Dacht ik!

Serieuze reacties graag.

Ik hou van haar en wil haar graag helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2005, 15:37
Verwijderd
Dat is puberteit, en daar komt ze vanzelf wel achter.


Niet mee bemoeien, dus.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:37
issie88
Avatar van issie88
issie88 is offline
gewoon vertellen wat jij ervan vindt lijkt me
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Pubertijd? Nou ze is 18.

Ja, ik heb heel voorzichtig gezegd: ehhhhh,is dat nou wel zo slim.

Maar het is zo moeilijk om te zeggen: joh, die gast is niet te vertrouwen, die gast loog tijd geleden heel vaak, die gast heeft al zoveel meisjes gehad....

Zo moeilijk om dat echt te zeggen!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:39
hi
hi is offline
ik dacht altijd mensen leren van hun fouten er tegen ingaan heeft weinig tot geen zin!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
ik dacht altijd mensen leren van hun fouten er tegen ingaan heeft weinig tot geen zin!
Ja, tuurlijk. Maar ik zie haar hier niet van opknappen. En dat vind ik wel erg...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:45
As_if_me
As_if_me is offline
Mijn zus deed precies hetzelfde. Je moet je er niet teveel me bemoeien en ook niet zeggen laat maar zitten ze leert er zelf wel van.

Je moet wel je mening geven maar het haar niet opdringen. Je kan eigenlijks niet veel doen, in ieder geval voor haar klaar staan als er wat is/gebeurt.

Ze moet het vooral zelf inzien.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
in ieder geval voor haar klaar staan als er wat is/gebeurt.
Pas 'moest' ik haar bellen. Beltegoed-technisch nogal een aanslag op mijn budget. Mijn eerste reactie, na het gesprek was wel (lachend, dat dan weer wel): 'bedankt, .....' (vul naam van jongen in).
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 16:12
Verwijderd
Als iemand me zou vertellen dat ik écht fout bezig ben, zou ik wel luisteren, zeker als het van een goede vriend komt. Natuurlijk kom je boosheid tegen, maar ze zal er toch zeker wel over na gaan denken? Zolang je maar rustig tegen haar blijft doen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 16:22
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Mijn vriendin doet precies hetzelfde..
Ze zegt het zelf ook nog: Ik val op criminelen
Maarja.. ik probeer haar wel is te koppelen aan lieve jongens, maar die zijn dan niet haar type..
achja ze komt er vanzelf wel achter tog?? Het is haar eigen keuze.. ze is 19 dus ze weet ondertussen wel hoe en wat..
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 17:24
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
gewoon niet teveel drammen, ze komt ooit wel een zak tegen
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 18:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het wordt tjd dat ik mij sig weer omtover in: 'Vrouwen... Je kunt beter kippen houden'.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 00:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zij moet blijkbaar een keer hard met haar nieus op de feiten gedrukt worden.
Heel pijnlijk mss, maar wel de enige manier waardiir ze kan inzien dat ze verkeerd bezig is
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 01:49
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ach nee je gunt het haar niet
iedere chick wil toch een echte man en geen pussy

je bent jaloers op al die echte manse mannejtes want, je geilt hard op haar noh?
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:42
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
achja, ze gaat gewoon een x 'op dr bek'. Dan moet je er zijn om d'r op te vangen.
Het klinkt hard, maar zo leert ze het wel af(heerlijke formulering, i know ).
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:50
Zup
Zup is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 02-04-2005 @ 15:42 :
achja, ze gaat gewoon een x 'op dr bek'. Dan moet je er zijn om d'r op te vangen.
Het klinkt hard, maar zo leert ze het wel af(heerlijke formulering, i know ).
Mee eens, als je van te voren gaat zeiken dat het niet goed voor dr is durf ik op voorhand te zeggen dat ze zegt dat je gewoon jaloers bent.

Op dr bek laten gaan en er daarna voor dr zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:17
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-04-2005 @ 19:59 :
Het wordt tjd dat ik mij sig weer omtover in: 'Vrouwen... Je kunt beter kippen houden'.
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:20
gogirl_1988
Avatar van gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
ik denk dat ze daar zelf achter moet komen.
als het 1 keer een beetje fout gaat, gaat ze zekers de volgende keer niet meer achter zulke jongens aan
__________________
you found me, when no one else was looking!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2005, 15:45
Verwijderd
Meer dan vijf of zes keer stoten vrouwen zich meestal niet aan dezelfde steen, dus gewoon geduld oefenen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:49
Verwijderd
Het maakt waarschijnlijk niet zoveel uit wat jij ervan zegt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:52
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Als je vriendin zo met zichzelf in de knoop zit, kan het natuurlijk dat ze uit haar behoefte aan bescherming en hulp van die grote stoere mannen uitzoekt om op te vallen. Probleem met de mannen (tenminste, dat maak ik uit je verhaal op) is echter dat ze haar die behoefte juist niet kunnen geven.
Daarnaast heeft ze wel een goede vriend, namelijk jij, die van haar houdt en haar graag wil helpen.
Ik denk dat er een link zit tussen het vallen op 'foute' jongens en het met zichzelf in de knoop zitten. Ik weet niet in welke mate dit laatste is en of ze dus baat zou kunnen hebben bij professionele hulp, maar een mooie eerste stap zou zijn als ze zou weten dat ze bij jou terecht kan met haar gevoelens en behoeften, haar verhaal kwijt kan en misschien dus die behoefte aan bescherming bij jou zou kunnen vinden.
Op het moment dat je er met jezelf nog niet goed uit bent, is het moeilijk je leven met iemand anders te delen, zeker als je daarbij valt op mensen die jou in geen enkel opzicht uit je probleem zou kunnen trekken. En daar heb je nou juist 'gewone' vrienden voor, mensen die naar je luisteren en van je kunnen houden zonder daar echt de liefde&seksdingen voor terug te verwachten.
Ja juist, dat denk ik dus, dat jij, om haar uiteindelijk bij de foute jongens weg te houden, zou kunnen aangeven dat ze met al haar sores bij jou terecht kan, dat ze jou kan vertrouwen en dat je echt heel graag wil dat ze zich bij jou goed voelt en weet dat jij haar zal beschermen ed.
Als ze dat eenmaal doorheeft kan ze daarna op zoek gaan naar iemand om een relatie mee te hebben omdat ze daar echt liefde voor voelt, en niet zo zeer uit de behoefte bescherming te vinden.

Een beetje ongenuanceerd misschien, maar de moraal is dus dat jij haar beschermengel kan zijn waardoor ze die stoere mannen niet meer nodig heeft.

Edit: ik zie dat ik in veel woorden eigenlijk hetzelfde zeg als jij al in je openingspost stelt. Mijn antwoord is dus: ga ervoor, bied jezelf aan zonder betweterig of belerend te zijn, wees een lieve vriend voor haar en steun haar! En tips geven is altijd beter dan afkeuren
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 22:55
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2005 @ 16:45 :
Meer dan vijf of zes keer stoten vrouwen zich meestal niet aan dezelfde steen, dus gewoon geduld oefenen.
En dan maar hopen dat er geen dingen echt fout gaan, hm?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 00:04
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-04-2005 @ 19:59 :
Het wordt tjd dat ik mij sig weer omtover in: 'Vrouwen... Je kunt beter kippen houden'.
Je vindt hem wel mooi he.
Heb ik toch goed voor je bedacht .

Maar ontopic: Als zij zelf een keer haar ogen open doet bij die stoere grote dikke volgeblazen algen, dat komt ze er zelf wel achter dat ze fout zit of zat.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 00:14
Verwijderd
Laat weten wat je vindt en denkt. Waarom zou je dat zo voorzichtig doen? Je kunt beter zeggen waar het op staat en haar ook vertellen dat je er voor haar bent en het dan 'laten rusten'.
Ik had ook een vriendin en die had een vriend die mij niet zo aanstond en dat heb ik gewoon gezegd en daar heeft ze toen echt over nagedacht. Ik zei: als jij uiteindelijk maar gelukkig bent, dat is voor mij het belangrijkste.

Je mag haar best met de neus op de feiten drukken. Even moeilijk voor haar en misschien zal ze niet eens willen luisteren, maar ze zal er heus over na gaan denken. En dat is beter dan niets zeggen, want misschien doet ze wel iets met wat jij tegen haar zegt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 00:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Meisje waar ik zo dol op ben, al 2 jaar lang? Gezoend met zo'n "foute jongen". Hij bazuint letterlijk rond dat hij haar alleen voor de sex wil, praat zonder respect over haar en zij weet het! En nog wil ze hem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2005, 10:25
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-04-2005 @ 16:39 :
Maar het is zo moeilijk om te zeggen: joh, die gast is niet te vertrouwen, die gast loog tijd geleden heel vaak, die gast heeft al zoveel meisjes gehad....

Zo moeilijk om dat echt te zeggen!
Ik zou dat juist zeggen (als die dingen waar zijn).
Een vriendin van mij valt ook altijd voor "players", van die charmante, knappe maar gewoon foute mannen, die bijvoorbeeld al een vriendin hebben.
Ik zeg dan gewoon: hallo! open je ogen eens! hij is FOUT!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-04-2005 @ 19:59 :
Het wordt tjd dat ik mij sig weer omtover in: 'Vrouwen... Je kunt beter kippen houden'.

wiet verbouwen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-04-2005 @ 01:30 :
Meisje waar ik zo dol op ben, al 2 jaar lang? Gezoend met zo'n "foute jongen". Hij bazuint letterlijk rond dat hij haar alleen voor de sex wil, praat zonder respect over haar en zij weet het! En nog wil ze hem.
Dan moet je je toch maar eens gaan afvragen of ze wel het niveau heeft waar jij naar op zoek bent. Hoe smoorverliefd ik ook ben op een meisje, als ze er geen problemen mee heeft met zulke foute kerels te neuken dan is dat behoorlijk snel over en kan ze de $*% krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 14:23
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
helemaal mee eens nare

verder denk ik dat de topicstarter er gewoon voor die vriendin moet zijn. Het is pijnlijk, maar is wel het beste. Gewoon tips blijven geven en er blijven zijn, want het wordt echt heel zwaar gewaardeerd (ook al krijg je er niet altijd wat voor terug maar da´s weer een ander verhaal ).

Ik krijg ook de indruk uit je verhaal dat je haar wel ziet zitten, omdat het je toch dwars zit dat ze met die foute jongens omgaat. Kan later, als ze zich realiseert dat ze fout zit, misschien wel werken, maar bij mij is het niet gelukt. Dat zal je heel tactisch moeten spelen, omdat je ze je misschien niet kwijt wil doordat het uitgaat ofzo. Misschien heb je zelfs al de "grote broer" status.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 03-04-2005 @ 15:23 :
helemaal mee eens nare

verder denk ik dat de topicstarter er gewoon voor die vriendin moet zijn. Het is pijnlijk, maar is wel het beste. Gewoon tips blijven geven en er blijven zijn, want het wordt echt heel zwaar gewaardeerd (ook al krijg je er niet altijd wat voor terug maar da´s weer een ander verhaal ).

Ik krijg ook de indruk uit je verhaal dat je haar wel ziet zitten, omdat het je toch dwars zit dat ze met die foute jongens omgaat. Kan later, als ze zich realiseert dat ze fout zit, misschien wel werken, maar bij mij is het niet gelukt. Dat zal je heel tactisch moeten spelen, omdat je ze je misschien niet kwijt wil doordat het uitgaat ofzo. Misschien heb je zelfs al de "grote broer" status.
Waarom ziet hij haar meteen zitten als dit hem dwars zit? Dat is toch juist logisch als je een vriendschap hebt?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 16:09
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Sommige vrouwen vallen nou eenmaal voor dat soort mannen, soms omdat ze onzeker zijn en een sterke man willen en anderen gewoon omdat ze kicken op een stoere, foute man (veel jongens hebben dat trouwens ook, vreemd…)

Mijn nichten vallen allebei ook altijd op de verkeerde mannen en dan bedoel ik echt verkeerd. Dus jongens met een uitkering die in een BMX rijden van 60.000 euro (gekregen van familie zegt hij dan, hahaha..) Daar kan je niet veel aan doen, mijn ene nicht heeft al diverse relaties met zulke types gehad en heeft ook al van alles meegemaakt (mishandeling, ontvoering, e.d.). Voor de rest een hele leuke meid, ook niet echt heel onzeker maar gewoon verkeerde smaak.

Niets aan te doen behalve er voor haar zijn als ze dat nodig heeft..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.