Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2002, 21:04
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Signy schreef:
Redelijk nutteloos eigenlijk, dit topic. Ik heb een week terug een post hier geplaatst, waar ik toch wel redelijk snel antwoord op verwachtte, maar wat uitbleef.
Zo'n topic is opzich een goed idee, maar dan moeten er ook antwoorden gegeven worden ipv alleen maar vragen.
't Lijkt me zinvol dat Snufje en ekki -beide forumbazen hierzo + de starters van 'het grote Pil topic'- hier regelmatig komen. Ze hebben beide maar 2 x hier gepost... nogal weinig in mijn ogen.
Dat vond ik ook, ja. Het lijkt overzichtelijker omdat er nou op de L&Gpagina niet meer allemaal piltopics staan, maar nu wordt er eigenlijk niet meer gereageerd op vragen, wat het dus alles behalve overzichtelijk en goed maakt...
__________________
...amen...
Oud 08-09-2002, 19:30
Zazaa
Zazaa is offline
hoi! ik had een vraagje, na hoeveel weken dat je de pil slikt is het betrouwbaar om zonder condoom te vrijen? ik heb daar namelijk verschillende dingen over gehoord..... in de bijsluiter dacht ik begrepen te hebben een week, mijn moeder beweerd 2 maanden, en de huisarts een maand, wat is het nou?
offtopic.. mijn ouders willen dat ik en mijn vriend allebij een aidstest doen voor we het zonder condoom doen!! belachelijk toch!
Oud 09-09-2002, 15:52
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik heb ff een vraagje..
Ik ben 6 maanden aan de diane35 geweest, maar doordat ik daar teveel van aankwam (7kilo ) ben ik overgestapt op een andere, microgynon 30. De dokter zei dat ik deze nieuwe pil gewoon moet beginnen in te nemen na mijn stopweek. En ik zit nu in mijn stopweek.
Mijn vraag is nu: ik heb in het begin van diane35 erg veel last gehad van misselijkheid e.d, krijg ik dit nu opnieuw omdat ik ben overgestapt op een andere pil? Zou heel vervelend zijn namelijk.. En nog iets: zijn er meer mensen die zijn overgestapt van de ene op de andere pil? Ervaringen graag!!

xxx Dreamzy
__________________
Oud 09-09-2002, 16:14
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Zazaa schreef:
hoi! ik had een vraagje, na hoeveel weken dat je de pil slikt is het betrouwbaar om zonder condoom te vrijen? ik heb daar namelijk verschillende dingen over gehoord..... in de bijsluiter dacht ik begrepen te hebben een week, mijn moeder beweerd 2 maanden, en de huisarts een maand, wat is het nou?
Ja, daar hoor je idd allemaal verschillende dingen over. Ik had het er een keertje over met 2 vriendinnen van me. De ene zei dat haar dokter had gezegd na 2 maanden, de andere dokter zei na 1 strip en de mijne zei na 2 weken. Toen zei ik dat dat per strip verschilt, bleek dat we alledrie dezelfde pil slikken Op zich best raar ja, dat er niet echt duidelijkheid over bestaat.
__________________
...amen...
Oud 09-09-2002, 17:09
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Zazaa schreef:
hoi! ik had een vraagje, na hoeveel weken dat je de pil slikt is het betrouwbaar om zonder condoom te vrijen? ik heb daar namelijk verschillende dingen over gehoord..... in de bijsluiter dacht ik begrepen te hebben een week, mijn moeder beweerd 2 maanden, en de huisarts een maand, wat is het nou?
offtopic.. mijn ouders willen dat ik en mijn vriend allebij een aidstest doen voor we het zonder condoom doen!! belachelijk toch!
mjah in mijn bijsluiter(microgynon 30) staat dat als je begint met het slikken van de pil op de 2e tot 5e dag van je cyclus, je nog 7 dagen met condoom moet vrijen en dat het daarna zonder kan.
Oud 10-09-2002, 20:59
Zazaa
Zazaa is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:


mjah in mijn bijsluiter(microgynon 30) staat dat als je begint met het slikken van de pil op de 2e tot 5e dag van je cyclus, je nog 7 dagen met condoom moet vrijen en dat het daarna zonder kan.
ik gebruik lovette en bij mij staat dat er ook, alleen vond ik het zo raar dat de dokter iets anders zei, vandaar
Oud 13-09-2002, 19:51
driene
Avatar van driene
driene is offline
hallo,heb een groot probleem,en hopelijk kunnen jullie me helpen.
ik heb namelijk een jaar de pil (diane-35)gebruikt,maar werd daar dikker van en ook wel misselijk dat ik ermee gestopt ben.mijn probleem is nu dat ik sindsdien geen regels meer heb gedaan en dit is al meer dan een half jaar geleden.ik snap het echt niet en ben naar de huisarts gegaan,deze heeft bloed genomen maar weet de uitslag nog niet.weten jullie wat er aan de hand is,zoja laat het me wete want ik maak me zorge.nog iets:is het zo dat je vvan de lovette pil afvalt,een vriendin vertelde het me.julie reacties zijn altijd welkom. doei,

alvast bedankt

driene
Oud 14-09-2002, 16:22
jij
jij is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
ff een vraagje :

Ik was dus ongesteld.. 5 dagen lang.. en moest op een woensdag weer beginnen met slikken, dat heb ik niet gedaan.
Ik heb een week geen pil geslikt maar wel gevreeen met mijn vriendje (zonder condoom enz).
Na die week ben ik weer begonnen..
Maar volgens een vriendin had dit geen nut ze had het namelijk ook gehad.. en toen had ze de dokter gebeld om te vragen hoe het nou moest.
Ze zei dat je gewoon weer moet afwachten totdat je ongesteld wordt en dan weer beginne met slikken..
dan issie weer veilig..

is dat zo? welleens iemand dat meegemaakt???


vanavond moetik ongesteld worden (hoop ik )
waarom heb je hem die woensdag dan niet geslikt???? idd geen nut, heel je cyclus naar de ruk.
Oud 15-09-2002, 11:37
Cassidy
Cassidy is offline
Citaat:
Mijn vraag:
Ik ben dus zelf pas begonnen met de pil, and ik heb echt last van misselijkheid en hoofdpijn.. maar ook hartkloppingen! Ik ga over twee weken ergens naar de huisarts, maar ik vroeg me af of nog iemand hier last van heeft, en of het over gaat!?
Ik weet niet of hier al antwoord op was gegeven (ben te lui om zoveel te lezen )
maar daar ik ook last van, en van overgeven en duizeligheid enzo, zei die kl*te dokter tegen me dat die bijwerken gewoon in de bijsluiter stonden tegen rechtzaken enzo. Met andere woorden: hij geloofde me niet,..!!!

Nouja, ik had dr een paar weken last van, weekje of 3/4 geloofik
en ik heb de eerste dag na mn stopweek ook nog wel ns last van misselijkheid maar enkel s ochtends ofzo
__________________
Cassidy
Oud 16-09-2002, 17:07
~miZzs~
Avatar van ~miZzs~
~miZzs~ is offline
ik had ff een vraagje over de diana pil. ik heb niet echt veel last van puistjes maar ik wou overstappen van pil en ben over gestapt op de diana pil. is een zwaardere pil slechter voor je en wordt je dik van de diana pil?
Oud 16-09-2002, 20:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Tis misschien een rare vraag. maar hoe schadelijk is een overdosis aan pillen. dus echt de hele strip of nog meer. en ik heb het dan over de diane pil. heeft iemand een idee
Alvast bedankt
Kuzz dreen

die hoopt dat er iemand op reageert
__________________
Oud 16-09-2002, 21:30
~miZzs~
Avatar van ~miZzs~
~miZzs~ is offline
dreen Tis misschien een rare vraag. maar hoe schadelijk is een overdosis aan pillen. dus echt de hele strip of nog meer. en ik heb het dan over de diane pil. heeft iemand een idee
Alvast bedankt
Kuzz dreen

die hoopt dat er iemand op reageert


het zal wel niet echt goed voor je zijn, zoveel hormonen in één keer naar binnen, maar dood zal je er niet aan gaan. *ik weet het ook niet hoor*
Oud 17-09-2002, 15:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
~miZzs~ schreef:
het zal wel niet echt goed voor je zijn, zoveel hormonen in één keer naar binnen, maar dood zal je er niet aan gaan. *ik weet het ook niet hoor*
Ja echt goed zal het wel niet zijn, maar hoe schadelijk is het precies? dus bijv. je lever wordt aangetast ofzow weet ik veel. Of iemand een idee waar ik dat kan vinden op i-net???
Kuzzz
__________________
Oud 19-09-2002, 12:44
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
ik ben bijna ana het eind van mn tweede strip, en wil dan doorpakken omdat er een feesje is net terwijl ik mijn regels zou hebben,en ik blijf dan bij mn vriendje slapen.
Maar als je ze doorpakt,is het dan 100% zeker dat je je regels niet krijgt?

En na je volgende stopweek moet je terug beginnen op de dag dat je aan die nieuwe strip begnnen bent,niet?
(bv: ik begin de pil te pakken op woensdag, na de eerste stopweek moet ik die terug pakken op een woensdag,
als ik ze dan doorpak,wordt het een donderdag,juist?)
Oud 19-09-2002, 16:33
~miZzs~
Avatar van ~miZzs~
~miZzs~ is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef:
ik ben bijna ana het eind van mn tweede strip, en wil dan doorpakken omdat er een feesje is net terwijl ik mijn regels zou hebben,en ik blijf dan bij mn vriendje slapen.
Maar als je ze doorpakt,is het dan 100% zeker dat je je regels niet krijgt?

En na je volgende stopweek moet je terug beginnen op de dag dat je aan die nieuwe strip begnnen bent,niet?
(bv: ik begin de pil te pakken op woensdag, na de eerste stopweek moet ik die terug pakken op een woensdag,
als ik ze dan doorpak,wordt het een donderdag,juist?)
als je nu aan het eind van je tweede strip bent, is het niet 100% zeker dat je niet ongestelt zult worden. ik wordt meestal op de helft van de tweede strip al ongesteld ( met microgynon).
Oud 26-09-2002, 16:22
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Heey, ik heb ff een vraagje,

de dokter heeft me de yasmin pil voorgeschreven, vanwege mijn hevige menstruatie. Maar ik vroeg me dus af, of iemand er ervaring mee had. Ik heb namelijk wel bij andere topics gelezen dat mensen afvielen, maar dat is juist niet wat ik wil!! Ik ben al zomaar afgevallen, en ik wil heel graag aankomen, ook zou ik weer de cup willen hebben die ik eerst had (ben van B naar A gegaan)
Eerst slikte ik microcyon30, maar ik voelde me derpri, en mijn ongesteldheid werd niet minder. Het fijne van die pil was dat ik een grotere cup had, en aankwam.

Dus ik hoop dat iemand reageert, ook ervaringen met andere bijwerkingen, alvast bedankt
Oud 27-09-2002, 15:58
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
schiet niet echt op zo'n pil topic..
Oud 27-09-2002, 18:35
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
¤Aylin¤ schreef:
Heey, ik heb ff een vraagje,

de dokter heeft me de yasmin pil voorgeschreven, vanwege mijn hevige menstruatie. Maar ik vroeg me dus af, of iemand er ervaring mee had. Ik heb namelijk wel bij andere topics gelezen dat mensen afvielen, maar dat is juist niet wat ik wil!! Ik ben al zomaar afgevallen, en ik wil heel graag aankomen, ook zou ik weer de cup willen hebben die ik eerst had (ben van B naar A gegaan)
Eerst slikte ik microcyon30, maar ik voelde me derpri, en mijn ongesteldheid werd niet minder. Het fijne van die pil was dat ik een grotere cup had, en aankwam.

Dus ik hoop dat iemand reageert, ook ervaringen met andere bijwerkingen, alvast bedankt
ik heb die pil wel geslikt en ik merkte er totaal niks van, alleenw erd mn mensrtuatie regelmatig, maar t werd niet minder en ik kwam er ook niet van aan ofzo.
ik heb nu een hele zware pil, nu is mn menstruatie wel minder, maar ik kom er nog steeds niet van aan (helaas)
yasmin is een van de lichtste pillen die er is, lijkt me ook niet dat je er dan van aankomt. die pil staat er ook om bekend dat je ervan kan afvallen...
dus dan misschien toch weer een andere pil vragen?
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 28-09-2002, 18:07
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Citaat:
zus en zo schreef:
ik heb die pil wel geslikt en ik merkte er totaal niks van, alleenw erd mn mensrtuatie regelmatig, maar t werd niet minder en ik kwam er ook niet van aan ofzo.
ik heb nu een hele zware pil, nu is mn menstruatie wel minder, maar ik kom er nog steeds niet van aan (helaas)
yasmin is een van de lichtste pillen die er is, lijkt me ook niet dat je er dan van aankomt. die pil staat er ook om bekend dat je ervan kan afvallen...
dus dan misschien toch weer een andere pil vragen?
Tja...de dokter weet er juist van dat ik ben afgevallen en dat ik weer aan wil komen, dus dan lijkt het me niet dat hij dan een pil voorschrijft waar je van afvalt, maarja, als ik nog meer afval weet ik waarom...
Oud 29-09-2002, 20:08
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
vraagje!

Hi, ik ben deze week ongesteld geweest.. en ik moest vandaag weer beginnen met de pil, MAAR ik heb geen pil meer in huis.. ik ben het vergeten op te halen bij de dokter..

DUS stel dat ik morgen naar de dokter ga om die strips te halen.. en ze ga slikken.. is het dan nog veilig? of moet ik weer wachten tot me volgende menstruatie???


thanx...
__________________
hm
Oud 29-09-2002, 20:30
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
vraagje!

Hi, ik ben deze week ongesteld geweest.. en ik moest vandaag weer beginnen met de pil, MAAR ik heb geen pil meer in huis.. ik ben het vergeten op te halen bij de dokter..

DUS stel dat ik morgen naar de dokter ga om die strips te halen.. en ze ga slikken.. is het dan nog veilig? of moet ik weer wachten tot me volgende menstruatie???


thanx...
nee, volgens mij is het dan niet veilig! Het staat als het goed is in de bijsluiter, maar ik weet bijna zeker van niet.
Oud 30-09-2002, 06:05
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
heavinly schreef:
nee, volgens mij is het dan niet veilig! Het staat als het goed is in de bijsluiter, maar ik weet bijna zeker van niet.
Ja het zal wel in de bijsluiter staan! maar die ligt ergens onderin de prullenbak!

Maar toch bedankt.. ik denk ook niet dat het echt veilig is
__________________
hm
Oud 30-09-2002, 16:50
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Ja het zal wel in de bijsluiter staan! maar die ligt ergens onderin de prullenbak!

Maar toch bedankt.. ik denk ook niet dat het echt veilig is
Bijsluiters staan ook online, moet je even zoeken

en nou je het zegt.. volgens mij heb ik mijn bijsluiter ook niet meer.. dat is niet zo slim geloof ik he..
Oud 16-10-2002, 17:46
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
up
Oud 16-10-2002, 18:27
Verwijderd
vraagje:

ik begin met microgynon 30 en nu wil ik weten vanaf wanneer die echt veilig is. op de bijsluiter staat 7 dagen. mijn huisarts zegt 14 dagen en mijn ma beweert een maand....

wat is het nou? ligt het aan de persoon zelf?
of aan de pil (zodat iemand mijn vraag kan beantwoorden die dit weet)

en als het 7 dagen is.. waarom heeft mijn dokter dan 14 dagen gezecht?

ik zou dit heel graag willen weten.. dus heeft iemand 'n antwoord ?
Oud 16-10-2002, 18:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hallo everybody, ik ga het nog een keer proberen, vorige keer heeft niemand op m'n vraag geantwoord dus ik vraag het nog maar es. hoe schadelijk is een overdosis van de pil. dan bedoel ik dus een stuk of 10 pillen tegelijk??? Beetje rare vraag maar goed, iemand een idee???
__________________
Oud 16-10-2002, 20:20
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
Hallo everybody, ik ga het nog een keer proberen, vorige keer heeft niemand op m'n vraag geantwoord dus ik vraag het nog maar es. hoe schadelijk is een overdosis van de pil. dan bedoel ik dus een stuk of 10 pillen tegelijk??? Beetje rare vraag maar goed, iemand een idee???
je krijgt in ieder geval veel te veel hormonen binnen daardoor kun je misselijk worden, overgeven of ongesteld worden (wat dus ook gebeurt als je morning after neemt, want dat is in principe een overdosis van de gewone pil)
Oud 16-10-2002, 20:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
je krijgt in ieder geval veel te veel hormonen binnen daardoor kun je misselijk worden, overgeven of ongesteld worden (wat dus ook gebeurt als je morning after neemt, want dat is in principe een overdosis van de gewone pil)
Okay dat doe je dus 1x en nooit weer
__________________
Oud 16-10-2002, 20:41
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
Okay dat doe je dus 1x en nooit weer
juist weetjij toevallig antwoord op mijn vraag???
Oud 16-10-2002, 21:12
lake bodom
lake bodom is offline
ook goed:

ik slik heel vaak de pil door, dak gewoon iets van 3 maanden niet ongesteld wordt en dan een week weer wel, en dan weer 3 maanden weer niet bijv...
khad namelijk gehoord dat dat niet echt slecht was, alleen dat je doorbloedingen kan krijgen (dat je opeens btje bloed verliest daar) maar dat hek nooit gehad... en das ook niet slecht....
maar ik weet niet cker of t nou wel goed voor je is, om maar 1 keer in de 3 maanden ongesteld te worden????
Oud 16-10-2002, 21:26
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
juist weetjij toevallig antwoord op mijn vraag???
Ehm tja, niet echt het antwoord, maar als ik jou was zou ik me gewoon aan die 2 weken van de huisarts houden. Hij heeft je dat verteld dus dat zal wel kloppen toch. hij heeft die week er waarschijnlijk bij op geteld omdat het dan zekerder is. maar in prinpice zal die dus wel na 1 week veilig zijn.
Mtja ik hoop voor je dat je het die ene week nog volhoudt
En is het zooo erg om 1 weekje nog rustig aan te doen
__________________
Oud 16-10-2002, 21:34
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
ik ben vorige week overgestapt van microgynon30 naar diane35 omdat ik last had van puistjes tssen mn borsten
volgend de huisarts was dit het beste, ipv een zalfje
ik slik hem nu vanaf zaterdag en heb nu steeds last van mn emoties... dat staat ook in de bijwerkingen (emotioneel instabiel)
maar nou lees ik hier en daar dat meiden zijn aangekomen van de diane35, en dat wil ik dus niet

moet ik nu doorgaan met diane35 of teruggaan naar de huisarts en vragen of ik microgynon30 weer mag??

ik weet gewoon even niet wat ik moet doen.....
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Oud 16-10-2002, 21:40
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
Ehm tja, niet echt het antwoord, maar als ik jou was zou ik me gewoon aan die 2 weken van de huisarts houden. Hij heeft je dat verteld dus dat zal wel kloppen toch. hij heeft die week er waarschijnlijk bij op geteld omdat het dan zekerder is. maar in prinpice zal die dus wel na 1 week veilig zijn.
Mtja ik hoop voor je dat je het die ene week nog volhoudt
En is het zooo erg om 1 weekje nog rustig aan te doen
ja maar bij een vriendin van me (die heeft zelfde pil) daar zei hij een maand en bij mij 2 weke klopt niet erg he..

en ja het is zo erg om die ene week erbij te wachten! want dan moet ik meteen 5 weke wachte.. aangezien ik mijn vriend eens in de maand zie
Oud 16-10-2002, 21:45
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
vraagje:

ik begin met microgynon 30 en nu wil ik weten vanaf wanneer die echt veilig is. op de bijsluiter staat 7 dagen. mijn huisarts zegt 14 dagen en mijn ma beweert een maand....

wat is het nou? ligt het aan de persoon zelf?
of aan de pil (zodat iemand mijn vraag kan beantwoorden die dit weet)

en als het 7 dagen is.. waarom heeft mijn dokter dan 14 dagen gezecht?

ik zou dit heel graag willen weten.. dus heeft iemand 'n antwoord ?
Ik heb die ook, dokter zei ook 14 dagen. Na 14 dagen gewoon gedaan en het was veilig Anders had ik het zo onderhand wel gemerkt, ghehe.

Waarom je dokter dat zegt, weet ik niet. Twee vriendinnen van me hebben dezelfde pil en de ene dokter zei één strip en de andere zei zelfs twee strips/strippen. Beetje vaag, maar goed, bij mij was het na 14 dagen gewoon oké.

Wij hadden trouwens hetzelfde als jullie Ook geen 'echte' seks tot ik aan de pil was, maar ik was stiekem tegen de wil van mijn moeder in de pil gaan slikken... Maarja. Volgende week word ik 16 en dan mogen we ein-de-lijk (na 16 maanden) bij elkaar slapen .
__________________
...amen...
Oud 16-10-2002, 21:49
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
Ik heb die ook, dokter zei ook 14 dagen. Na 14 dagen gewoon gedaan en het was veilig Anders had ik het zo onderhand wel gemerkt, ghehe.

Waarom je dokter dat zegt, weet ik niet. Twee vriendinnen van me hebben dezelfde pil en de ene dokter zei één strip en de andere zei zelfs twee strips/strippen. Beetje vaag, maar goed, bij mij was het na 14 dagen gewoon oké.

Wij hadden trouwens hetzelfde als jullie Ook geen 'echte' seks tot ik aan de pil was, maar ik was stiekem tegen de wil van mijn moeder in de pil gaan slikken... Maarja. Volgende week word ik 16 en dan mogen we ein-de-lijk (na 16 maanden) bij elkaar slapen .
dus wij hebben beetje hetzelfde leven grappig
maarja... dan snap je vast ook wel waarom ik zo baal van die twee weken want als ik bij hem ben is de laatste dag bij hem (ik hoop dat j het nog begrijpt) de 10e dag... dusja... moet ik weer 5 weken wachten terwijl ik er al zo verschrikkelijk naar verlang...
Oud 16-10-2002, 21:58
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
dus wij hebben beetje hetzelfde leven grappig
maarja... dan snap je vast ook wel waarom ik zo baal van die twee weken want als ik bij hem ben is de laatste dag bij hem (ik hoop dat j het nog begrijpt) de 10e dag... dusja... moet ik weer 5 weken wachten terwijl ik er al zo verschrikkelijk naar verlang...


Ik snap het, ja. Maar jullie mogen al bij elkaar slapen, en wij dus pas vanaf volgende week donderdag, damn, wat verlang ik daar naar, joh. Daar komt ook nog bij dat de seks laatste tijd veel en veel en véééél beter is geworden (geen pijn meer, geen pijn meer! *juicht*) en we dus zeg maar áltijd seks willen hebben


Toevoegsel: Maar als je hem maar 1x in de maand mag zien, is dat altijd ongeveer in dezelfde tijd van de maand? Ivm menstruatie enzo, als je dadelijk aan de pil bent, kun je doorslikken (alhoewel dat bij mij niet zo geweldig was, bijverschijnselen enzo...). Je kunt natuurlijk ook gewoon seksen als je ongesteld bent *grijnst* *steekt duim omhoog*.
__________________
...amen...
Oud 16-10-2002, 22:13
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:


Ik snap het, ja. Maar jullie mogen al bij elkaar slapen, en wij dus pas vanaf volgende week donderdag, damn, wat verlang ik daar naar, joh. Daar komt ook nog bij dat de seks laatste tijd veel en veel en véééél beter is geworden (geen pijn meer, geen pijn meer! *juicht*) en we dus zeg maar áltijd seks willen hebben

bij hem mogen we bij elkaar slapen, bij mij thuis niet


Toevoegsel: Maar als je hem maar 1x in de maand mag zien, is dat altijd ongeveer in dezelfde tijd van de maand? Ivm menstruatie enzo, als je dadelijk aan de pil bent, kun je doorslikken (alhoewel dat bij mij niet zo geweldig was, bijverschijnselen enzo...). Je kunt natuurlijk ook gewoon seksen als je ongesteld bent *grijnst* *steekt duim omhoog*.
ja dat weet ik maar volgende week dat ik hem zie is week na menstruatie (dagen voor mijn verjaardag want op mijn verjaardag is hij niet.. school he ) maar goed.. en 2 weke later ben ik weer bij hem.. dus 't komt wel goed.. maarja geduld he.. altijd maar wachten
Oud 17-10-2002, 06:18
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
~furrie light~ schreef:
ik ben vorige week overgestapt van microgynon30 naar diane35 omdat ik last had van puistjes tssen mn borsten
volgend de huisarts was dit het beste, ipv een zalfje
ik slik hem nu vanaf zaterdag en heb nu steeds last van mn emoties... dat staat ook in de bijwerkingen (emotioneel instabiel)
maar nou lees ik hier en daar dat meiden zijn aangekomen van de diane35, en dat wil ik dus niet

moet ik nu doorgaan met diane35 of teruggaan naar de huisarts en vragen of ik microgynon30 weer mag??

ik weet gewoon even niet wat ik moet doen.....
hmm kheb zelf ook die pil, maar ik ben niet zwaarder geworden, en ik heb ook geen last van emoties ofzo...
misschien moet je gewoon btje aan de pil wennen ofzo
nah iig thelpt wel tegen die puistejs... khad best veel op me rug, nu helemaal niks meer, heb alleen nog wel klein btje op me gezicht..
en trouwens, van mensen die andere pil gebruiken hoor je ook dat ze dikker worde,.... maar volges mij ligt t dan alleen aan jezelf...
omdat je dan meer gaat eten ofzo...
maar kzou gewoon doorgaan met diana alsk jou was...
je kan er altijd nog naar een paar maanden mee stoppen... als je last blijft hebben van die emoties... maarja je emoties kunnen ook een andere reden hebben... want volges mij, als je aan de diana pil bent, komen ze maar in hele lage mate voor...
nah iig, kzou gewoon diana doorgebruiken
Oud 17-10-2002, 13:41
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
ook goed:

ik slik heel vaak de pil door, dak gewoon iets van 3 maanden niet ongesteld wordt en dan een week weer wel, en dan weer 3 maanden weer niet bijv...
khad namelijk gehoord dat dat niet echt slecht was, alleen dat je doorbloedingen kan krijgen (dat je opeens btje bloed verliest daar) maar dat hek nooit gehad... en das ook niet slecht....
maar ik weet niet cker of t nou wel goed voor je is, om maar 1 keer in de 3 maanden ongesteld te worden????
Volgens mij is het niet persé slecht voor je.
Het is alleen wel zo dat (als je nu zou stoppen met de pil) het ff duurt voordat je menstruatiecyclus weer een beetje klopt. Kan misschien vervelend zijn als je over een paar jaar wilt stoppen met de pil, omdat je een kindje wil.
Meer info kan ik je niet geven
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-10-2002, 18:17
~miZzs~
Avatar van ~miZzs~
~miZzs~ is offline
ik wordt ook niet zwaarder van de diane pil. ik slik hem nu bijna 2 maanden maar ik merk er nog niks van dat ik minder puistjes heb. (misschien komt het doordat ik er niet zo heel veel heb, of duurt het gewoon een tijd?)
Oud 17-10-2002, 19:00
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
*verhaal*
ff een vraagje aan jou: hoe lang duurde het nadat je puistjes (bijna) weg waren?
ik slik de diane-35 pil nu ruim 4 maanden, en het is wel minder geworden (ik heb ze alleen in mn gezicht), maar het zijn nu allemaal een soort van littekens. kleine rode stipjes zeg maar, normale puistjes heb ik bijna niet meer. maar weet je (of iemand anders ) of die wel weg gaan? heeft dat dan gewoon nog wat meer tijd nodig, of bestaan er zalfjes voor ofzo

ok, ik dwaal een beetje af
~furrie light~, dat zwaarder worden valt meestal wel mee. sommige mensen krijgen gewoon meer honger door de pil, gaan dus meer eten, en komen aan. maar als je gewoon hetzelfde blijft eten, kom je vast niet aan.
Oud 20-10-2002, 16:10
Verwijderd
Hoi allen,

Ik zat net ff de bijsluiter van mn pil (Microgynon 30) door te lezen, had last van hoesten en beetje benauwd, nu staat hier dat je bij 'hoesten zonder duidelijke oorzaak' en 'hevige pijn op de borst' en 'ademnood' onmiddelijk met de pil moet stoppen en naar de dokter moet i.v.m. trombose. Maar alhoewel ik dit wel (een klein beetje) heb, heb ik meer het idee dat als ik doe wat er staat, ik me aanstel. Wat denken jullie? Ik weet het niet meer....


Krummeltje
Oud 20-10-2002, 16:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Hoi allen,

Ik zat net ff de bijsluiter van mn pil (Microgynon 30) door te lezen, had last van hoesten en beetje benauwd, nu staat hier dat je bij 'hoesten zonder duidelijke oorzaak' en 'hevige pijn op de borst' en 'ademnood' onmiddelijk met de pil moet stoppen en naar de dokter moet i.v.m. trombose. Maar alhoewel ik dit wel (een klein beetje) heb, heb ik meer het idee dat als ik doe wat er staat, ik me aanstel. Wat denken jullie? Ik weet het niet meer....


Krummeltje
Als ik jou was zou ik zeker weten naar de huisarts gaan, het staat daar niet voor niets. en beetje overbodig naar de huisarts dan te laat erachter komen toch. Neej ik zou niet twijfelen.
__________________
Oud 20-10-2002, 20:25
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Hoi allen,

Ik zat net ff de bijsluiter van mn pil (Microgynon 30) door te lezen, had last van hoesten en beetje benauwd, nu staat hier dat je bij 'hoesten zonder duidelijke oorzaak' en 'hevige pijn op de borst' en 'ademnood' onmiddelijk met de pil moet stoppen en naar de dokter moet i.v.m. trombose. Maar alhoewel ik dit wel (een klein beetje) heb, heb ik meer het idee dat als ik doe wat er staat, ik me aanstel. Wat denken jullie? Ik weet het niet meer....


Krummeltje
Ik zou eerst even voor jezelf nagaan of er andere redenen zijn waarom je zou kunnen hoesten of het benauwd zou kunnen hebben. Ik heb ook regelmatig last van ademnood/benauwdheid/pijn rond hart, maar dat komt door stress en nog wat andere dingen, lang verhaal.
Als je echt niks kunt bedenken, kun je misschien toch maar naar de dokter gaan. Ik ben trouwens voor mijn ademnood enzo ook naar de dokter geweest en die heeft toen niks over de pil gezegd en gevraagd.
__________________
...amen...
Oud 22-10-2002, 18:03
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
ff een vraagje aan jou: hoe lang duurde het nadat je puistjes (bijna) weg waren?
ik slik de diane-35 pil nu ruim 4 maanden, en het is wel minder geworden (ik heb ze alleen in mn gezicht), maar het zijn nu allemaal een soort van littekens. kleine rode stipjes zeg maar, normale puistjes heb ik bijna niet meer. maar weet je (of iemand anders ) of die wel weg gaan? heeft dat dan gewoon nog wat meer tijd nodig, of bestaan er zalfjes voor ofzo

ok, ik dwaal een beetje af
~furrie light~, dat zwaarder worden valt meestal wel mee. sommige mensen krijgen gewoon meer honger door de pil, gaan dus meer eten, en komen aan. maar als je gewoon hetzelfde blijft eten, kom je vast niet aan.
ehm, ik gebruik hem nu 7 of 8 maanden, maar heb nog steeds wel puistjes... wel minder, maar van die mini's om me nu weet je wel... en van die rooie vlekjes hek ook wel... da camoufleer ik gewoon, maar volges mij krijgk daar juist wel die bultjes van...
maar als t goed is, gaan die rooie littekens heel langzaam weg.. duurt wel heel lang volges mij voordat dat weg is....
toen in de zomer zag je er helemaal niks van... komt door zon., dus misschien helpt zonnebank. maar dat doek zelf niet, want is geloofk niet zo goed voor je...
Oud 24-10-2002, 14:05
SYIACODS
SYIACODS is offline
Hier nog maar een keer, omdat ik het piltopic nog niet had gezien... Sorry, forumbazen!!


Hallo allemaal...

Vraag:

Ongeveer 3 weken geleden heb ik mijn eerste prikpilinjectie gekregen. Zoals ook als mogelijk wordt genoemd in de bijsluiter, heb ik nu last van menstruele bloedingen. Dit zet mij aan het denken; is de prikpil meteen al veilig? Ik kreeg de prikpil op de vijfde dag van mijn menstruatiecyclus, en in de bijsluiter staat niks over wanneer het precies veilig is om te vrijen zonder enig ander voorbehoedmiddel. Ik weet dat als je de combinatiepil slikt, het de eerste maand niet voor de volle 99 komma nog wat procent veilig is (wat trouwens ook afhangt van de dag waarop je de allereerste pil neemt)..
Ik heb gezocht op het internet maar kan hier niks over vinden. Nu ben ik op zoek naar andere prikpilgebruiksters of geneeskundestudenten of wie dan ook die hier meer over weten, die mijn vraag kan / kunnen beantwoorden.
Ik heb namelijk geen zin in een ongewenste zwangerschap...

Bedankt alvast.

Robin
__________________
Yours sincerely.
Oud 02-11-2002, 09:17
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
vraagje:

ik begin met microgynon 30 en nu wil ik weten vanaf wanneer die echt veilig is. op de bijsluiter staat 7 dagen. mijn huisarts zegt 14 dagen en mijn ma beweert een maand....

wat is het nou? ligt het aan de persoon zelf?
of aan de pil (zodat iemand mijn vraag kan beantwoorden die dit weet)

en als het 7 dagen is.. waarom heeft mijn dokter dan 14 dagen gezecht?

ik zou dit heel graag willen weten.. dus heeft iemand 'n antwoord ?
Ik ben ook net begonnen met die pil, zit nu ongeveer op de helft van de strip en heb het na 10 dagen zonder condoom gedaan...stond in de bijsluiter dat t na 7 dagen veilig was en mn huisarts zei dat ook...maar ben nu wel aant twijfelen na al jullie reacties hier Maar nu heb ik dus ff vraagje: stel dat t niet veilig was, wanneer merk je dat dan? Ik bedoel, wordt je dan helemaal niet 'ongesteld' in de stopweek? Hoop dat jullie t weten!
Oud 02-11-2002, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef:
Ik ben ook net begonnen met die pil, zit nu ongeveer op de helft van de strip en heb het na 10 dagen zonder condoom gedaan...stond in de bijsluiter dat t na 7 dagen veilig was en mn huisarts zei dat ook...maar ben nu wel aant twijfelen na al jullie reacties hier Maar nu heb ik dus ff vraagje: stel dat t niet veilig was, wanneer merk je dat dan? Ik bedoel, wordt je dan helemaal niet 'ongesteld' in de stopweek? Hoop dat jullie t weten!
nou als je zwanger bent zul je niet ongesteld worden.. maar volgens mij als je lekker de pil blijft slikken krijg je een miskraam.. 'k weet het ook niet precies..
ik denk dat er een kleine kans is dat je zwanger bent hoor. ik bedoel. op de bijsluiter staat dattie na 7 dagen veilig is dusja..
Oud 02-11-2002, 16:34
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
nou als je zwanger bent zul je niet ongesteld worden.. maar volgens mij als je lekker de pil blijft slikken krijg je een miskraam.. 'k weet het ook niet precies..
ik denk dat er een kleine kans is dat je zwanger bent hoor. ik bedoel. op de bijsluiter staat dattie na 7 dagen veilig is dusja..
Ja dat denk/hoop ik ook, want waarom zetten ze dat anders erin en mn huisarts zei t ook en t stond ook in een foldertje dat ik erbij kreeg van hem. En wanneer ik niet ongesteld wordt in de stopweek dan ga ik meteen naar de dokter, maar ik vertrouw wel op die bijsluiter eigenlijk
Oud 05-11-2002, 20:08
dribble
dribble is offline
Maar de pil werkt zeg maar toch achteraf.
Want bij mij in de bijsluiter staat dat als je in week 1 bv een pil bent vergeten, en je hebt de week daarvoor gesext, dat er dan kans is dat je zwanger bent..

En de pil is zoiezo toch meteen veilig, want die hormonen beginnen meteen te werken om het eitje tegen te houden zeg maar toch.
Of ben ik nou dom
__________________
** Somewhere deep inside of me, I have to find the child I used to be... **
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #22
Pluis
501 22-11-2012 14:49
Lichaam & Gezondheid Het grote pil-topic #21
Pluis
500 14-05-2011 10:14
Lichaam & Gezondheid Hoe lang duurt het voordat je ongesteld bent, na je laatste pil (stopweek)?
x-spekkie-x
51 05-07-2008 15:49
Lichaam & Gezondheid Het grote pil topic #18
Bloem
500 30-08-2007 18:34
Lichaam & Gezondheid Door de pil borsten groter?
Mahself16
12 16-07-2002 18:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.