Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Welke ELO gebruiken jullie op school?
It’s Learning 2 16.67%
Blackboard 4 33.33%
Fronter 0 0%
EduCoach 0 0%
EducatieNet 0 0%
N@tschool 2 16.67%
Teletop 4 33.33%
Sharepoint 0 0%
Anders 0 0%
Geen 0 0%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2012, 16:18
Aizza
Aizza is offline
Hoi!!!

Ik ben benieuwd naar welke ELO's (elektronische leeromgeving of digitale leeromgeving) worden gebruikt op jullie school.
  • Welke ELO gebruiken jullie? Bijvoorbeeld: It’s Learning, Blackboard, Fronter, EduCoach, EducatieNET, N@tschool, Teletop, enzovoort
  • Waarvoor gebruik jij deze ELO?
  • Gebruik je het regelmatig?
  • Vind je het handig?
  • Wat voor opleiding doe je?
Thanks!!!

Groetjes,
Aizza
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2012, 16:54
Verwijderd
Euhm.. Welke gebruik je als het gekoppeld is aan Magister?

EDIT: Had de vraag verkeerd gelezen.

1. Mijn school gebruikt dus Magister, met daaraan gekoppeld wat zij noemen 'de ELO', vandaar dat ik even in de war was
2. Magister eigenlijk voor alles, aanwezigheid in de lessen, cijfers, welke lessen ik volg, gegevens. En dan heb je de ELO nog, en die wordt gebruikt voor aantekeningen.
3. Magister voor de cijfers wel (want mijn lessen en lesuitval staan ergens anders vermeld, dat gaat weer apart van Magister :x) en de ELO eigenlijk niet: leraren gebruiken het niet heel actief. En als er niks opstaat kun je er niks vanaf halen!
4. Ja, maar magister is wel retetraag! En de ELO zou eventueel ook handig kunnen zijn als 't sneller was en leraren er gebruik van maken (en dan niet één leraar, maar alle)
5. Ik zit in 3VWO

Laatst gewijzigd op 02-01-2012 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 17:52
brands
Avatar van brands
brands is offline
  • Als BlackBoard
  • Voor alles wat met de studie te maken heeft, dit met betrekking tot bekend making cijfers, cursusdocumenten etc.
  • Elke dag behalve in de vakantie
  • Ja
  • HBO accountancy
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 11:04
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
1. Magister

2. Veel dingen: roosterwijzingen; als agenda voor toetsen, huiswerk en werkstukken/boekverslagen/P.O's; voor het inleveren van werkstukken/boekverslagen/P.O's d.m.v. uploaden; cijfers; aanvullende lesstof in digitale documenten en aan lesstof gekoppelde websites, aanwezigheidsregistratie etc.

3. Ja, vaak om op lesuitval te controleren; proefwerken en huiswerk dat niet in m'n agenda staat toch nog opschrijven of nog even maken; aanvullende digitale lesstof gebruiken en digitale documenten als werkstukken uploaden.

4. Ja, ik vind het zeer handig. De magister van onze school is zeer snel (sinds korte tijd), dus ik vind het prettig werken. Ook de lay-out is in orde.

5. VWO gymnasium (klas 5).
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 12:58
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
1. Wij gebruiken Teletop, en inderdaad Magister voor de cijfers maar dat is geen ELO toch?
2. Teletop wordt door leraren gebruikt om handige linkjes op te zetten, samenvattingen, opdrachtenformats, en weboefeningen. Het bestuur of organisaties van projecten gebruiken het om nieuws, brieven, of agendapunten rond te mailen. En de leerlingen halen wat ze nodig hebben eraf, voor bij het leren, of gebruiken het om een hele groep mensen tegelijk te mailen.
3. Ik gebruik het regelmatig. Meestal wekelijks, soms meer of minder.
4. Ja ik vind het handig, vooral voor extra sites bij het leren, maar nog beter zou het zijn als ook leraren het wat actiever gebruikten, niet iedereen zet er bijv. opdrachtenformats op.
5. Ik zit nu in de zesde van het gymnasium.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 16:42
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Welke ELO gebruiken jullie? Bijvoorbeeld: It’s Learning, Blackboard, Fronter, EduCoach, EducatieNET, N@tschool, Teletop, enzovoort
N@School
Waarvoor gebruik jij deze ELO?
vooral om opdrachten in te leveren, bij technologie doen we alles met de elo bij de rest van de vakken valt het nog wel mee
Gebruik je het regelmatig?
elke week bij technologie en verder niet zo veel
Vind je het handig?
het scheelt geklooi met usb-sticks maar echt handig is het nog steeds niet omdat het inloggen best lang duurt en opdrachten inleveren etc. is ook best veel gedoe
Wat voor opleiding doe je?
vmbo-t
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 08:35
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
1. Wij gebruiken Teletop, en inderdaad Magister voor de cijfers maar dat is geen ELO toch?
2. Teletop wordt door leraren gebruikt om handige linkjes op te zetten, samenvattingen, opdrachtenformats, en weboefeningen. Het bestuur of organisaties van projecten gebruiken het om nieuws, brieven, of agendapunten rond te mailen. En de leerlingen halen wat ze nodig hebben eraf, voor bij het leren, of gebruiken het om een hele groep mensen tegelijk te mailen.
3. Ik gebruik het regelmatig. Meestal wekelijks, soms meer of minder.
4. Ja ik vind het handig, vooral voor extra sites bij het leren, maar nog beter zou het zijn als ook leraren het wat actiever gebruikten, niet iedereen zet er bijv. opdrachtenformats op.
5. Ik zit nu in de zesde van het gymnasium.
Magister bevat in het programma een ELO (of op de site; hoe je het zou willen zeggen), maar als programma is het niet enkel een ELO.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 11:25
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
* Welke ELO gebruiken jullie? Blackboard
* Waarvoor gebruik jij deze ELO? Studiemateriaal, opdracht opzoeken
* Gebruik je het regelmatig? Ja, dat moet wel
* Vind je het handig? Nee, maar dat komt meer omdat docenten het niet consequent gebruiken, de een zet iets bij opdrachten terwijl de ander het weer bij materiaal zet etc. Heel onhandig werken.
* Wat voor opleiding doe je? pabo top.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 11:35
nightrise
nightrise is offline
Welke ELO gebruiken jullie? Wij gebruiken dit jaar de moodle elo en de magister elo samen.
Waarvoor gebruik jij deze ELO? Uitwerkingen,studiewijzers,powerpoints,modules ed.
Gebruik je het regelmatig? Ja, want anders heb je niet al je matriaal.
Vind je het handig? Ja,alleen is het een beetje onhandig dat we er dit jaar 2 door elkaar gebruiken door de overgang van moodle naar magister elo.
Wat voor opleiding doe je? vwo
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 11:43
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
- Teletop

- Ik gebruik het om te kijken wat het huiswerk is voor bepaalde vakken, voor extra oefeningen die de leraren erop hebben gezet, handige links, antwoordenboeken, werkplaatsen etc.

- dagelijks.

- Ja, het werkt prima.

-vwo 6
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] inlogcodes proefkatern NOVA
kaaspepsel
3 29-10-2012 22:28
Algemene schoolzaken Werken met iPads/Laptops op school
-Max
49 02-05-2012 17:03
Algemene schoolzaken Cijfers online
Michel Raeven
25 24-03-2008 15:43
Lifestyle sneakers.....
Fossilsurf
27 10-11-2005 16:07
Muziek verukkelukkullukke 715
Kellie
39 27-12-2002 23:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.