Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 14:05
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Leuk om te doen!

Becel presenteert...

De voedingstest!!!

Je hoeft alleen in te vullen wat jij gister bijvoorbeeld precies hebt gegeten en becel rekent het aantal calorieeen uit, het vetgehalte, verzadigds vet en noemt ook een paar alternatieven op van voedingsmiddelen.
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:21
Verwijderd
*zoekt tevergeefs naar eten wat hij vaak eet, zoals pannekoeken, rijst, spaghetti, enzovoorts*

Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
******** schreef:
*zoekt tevergeefs naar eten wat hij vaak eet, zoals pannekoeken, rijst, spaghetti, enzovoorts*

misschien panneNkoeken wel
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
link doet het niet bij mij, hij wil iig niet laden
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:39
Verwijderd
leuke test ja

rond de 2500 kilocalorieen zat ik en das netjes hoeveelheid vet zit ik ook goed dus heb niks te klagen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:39
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
*zoekt tevergeefs naar eten wat hij vaak eet, zoals pannekoeken, rijst, spaghetti, enzovoorts*

Staat er wel bij hoor. Ik heb ze alledrie kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:44
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
Gothic schreef:
link doet het niet bij mij, hij wil iig niet laden
http://www.becel.nl

en dan staat het rechtsonderin.
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
misschien panneNkoeken wel
Grrr
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:55
Verwijderd
Uw totaal aantal kilocalorieën: 1969

Vetscore
Uw vetscore: 53 gram (24 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 19 gram (9 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Totaal vet goed, verzadigd vet goed.
Advies: U kiest duidelijk voor de goede soorten vet in uw voeding. Geweldig! U hoort tot de weinige Nederlanders die de juiste hoeveelheid vet gebruiken en daarbij ook letten op verzadigd vet. Uitstekend, houden zo!

Uw quetelet index: 17,6

Een gezond gewicht voor u ligt tussen de 66 kg en de 89 kg. Uw gewicht is iets te laag. Dit kan gezondheidsproblemen opleveren. U kunt zich laten adviseren over een gezond gewicht door een diëtist

---

Hmmz ok. Ik moet dus waarschijnlijk meer vet eten en meer kalorieen *moet zwaarder worden*
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 15:03
heavinly
heavinly is offline
1708 calorieen maar heel erg veel vet
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 16:06
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Ach het is ook niet helemaal eerlijk

Eet je een mars,snicker ofzo,dan ligt je verzadigd vet al bijna meteen te hoog.....
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 16:57
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Uw totaal aantal kilocalorieën: 1575

Advies: Uw voeding is niet erg calorierijk. Probeert u goed op uw gewicht te blijven of op een goed gewicht te komen? Dat is prima maar zorg er wel voor dat u goed gevarieerd eet. Want als u weinig calorieën gebruikt, is het des te belangrijker om door goede gevarieerde voeding toch alle voedingsstoffen binnen te krijgen die u dagelijks nodig hebt.

Vetscore
Uw vetscore: 63 gram (36 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 22 gram (13 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Totaal vet goed, verzadigd vet iets te hoog.
Advies: Uw voeding bevat voldoende vet en te veel verzadigd vet. Minder verzadigd vet is beter voor de gezondheid. De alternatieven hieronder kunnen u hierbij helpen of raadpleeg de uitslag/vetscore onder de help-knop. Hier vindt u meer informatie over vet en verzadigd vet en wat voor u een goede score zou zijn.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 17:06
Verwijderd
Te weinig calorieën (gister gewoon, toen was ik jarig en heb ik gebak op ) en te weinig vet. Dat ding werkt ook niet voor mij, omdat ik een heleboel andere dingen eet als dat daar in staan.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 17:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Uw persoonlijke score
Calorieën
Uw totaal aantal kilocalorieën: 1223

Advies: Uw voeding is niet erg calorierijk. Probeert u goed op uw gewicht te blijven of op een goed gewicht te komen? Dat is prima maar zorg er wel voor dat u goed gevarieerd eet. Want als u weinig calorieën gebruikt, is het des te belangrijker om door goede gevarieerde voeding toch alle voedingsstoffen binnen te krijgen die u dagelijks nodig hebt.

Vetscore
Uw vetscore: 35 gram (25 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 12 gram (9 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Totaal vet goed, verzadigd vet goed.
Advies: U kiest duidelijk voor de goede soorten vet in uw voeding. Geweldig! U hoort tot de weinige Nederlanders die de juiste hoeveelheid vet gebruiken en daarbij ook letten op verzadigd vet. Uitstekend, houden zo!

Alternatieven
Van de voedingsmiddelen die het hoogst scoren in vet kunt u de volgende alternatieven proberen:

Uw keuze: sauslepel gem.vette jus van pakje (blue band margarine, bertolli)
Alternatieven: jus van kuipje, vloeibare (dieet)margarine , jus van vloeibare bak en braad

Uw keuze: portie rauwkost met olie en azijn
Alternatieven: rauwkost met slasaus, rauwkost met slasaus zonder olie (sla fris)

Uw keuze: portie margarine uit een kuipje (80% vet), bona
Alternatieven: Becel Dieet, Becel Light

Gewicht
Uw gewicht: 62 kg

Uw lengte: 170 cm

Je bent nog geen 18 jaar en dat betekent dat je nog in de groei bent. Je gewicht is nog niet in balans met je lengte. Daarom kan de computer geen uitspraak doen over je (gezonde) gewicht. Wel kan er een advies gegeven worden of je voeding klopt met je leeftijd.
__________________

Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 13:53.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 08:27
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Calorieën
Uw totaal aantal kilocalorieën: 2439

Advies: Iedere voeding varieert van dag tot dag in calorieën en voedingsstoffen. De uitkomsten van deze opgave wijzen op een normale calorieopname. Is dit uw dagelijkse eetpatroon en varieert u in uw dagelijkse keuze dan is het prima zo, mits u ook een gezond gewicht hebt (zie hieronder). Met deze calorieopname zult u waarschijnlijk niet aankomen en ook niet afvallen.


--------------------------------------------------------------------------------

Vetscore
Uw vetscore: 110 gram (41 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 38 gram (14 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Totaal vet te hoog, verzadigd vet iets te hoog.
Advies: Uw voeding bevat te veel vet. Daarbij is ook het verzadigd vet iets te hoog. Als u uw vetgebruik vermindert, vermindert u ook het verzadigd vet. Kies daar waar mogelijk voor halfvolle of magere varianten van voedingsmiddelen. Probeer ook eens de alternatieven die hieronder worden gegeven of raadpleeg de uitslag/vetscore onder de help-knop in dit programma. Hier vindt u informatie over vet en verzadigd vet en wat voor u een goede score zou zijn.


--------------------------------------------------------------------------------

Uw quetelet index: 15,9

Een gezond gewicht voor u ligt tussen de 55 kg en de 74 kg. Uw gewicht is iets te laag. Dit kan gezondheidsproblemen opleveren. U kunt zich laten adviseren over een gezond gewicht door een diëtist.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 11:55
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Uw totaal aantal kilocalorieën: 1762

Advies: Uw voeding is niet erg calorierijk. Probeert u goed op uw gewicht te blijven of op een goed gewicht te komen? Dat is prima maar zorg er wel voor dat u goed gevarieerd eet. Want als u weinig calorieën gebruikt, is het des te belangrijker om door goede gevarieerde voeding toch alle voedingsstoffen binnen te krijgen die u dagelijks nodig hebt.


--------------------------------------------------------------------------------

Vetscore
Uw vetscore: 60 gram (31 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 30 gram (15 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Totaal vet goed, verzadigd vet te hoog.
Advies: Uw voeding bevat voldoende vet en te veel verzadigd vet. Verzadigd vet kan risico's voor de gezondheid opleveren, zoals bijvoorbeeld hart- en vaatziekten. Kies vooral voor minder vette producten en daar waar mogelijk voor producten die rijk zijn aan onverzadigd vet. Probeer ook eens de alternatieven hieronder of raadpleeg de uitslag/vetscore onder de help-knop. Hier vindt u informatie over vet en verzadigd vet en wat voor u een goede score zou zijn.


Ik voel me meteen stuk beter dit te weten ... Hmz, ik zie niet echt wat het nut hiervan is. Tis misschien goed voor mensen die echt te zwaar zijn...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 13:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
je kan ook naar deze gaan:
http://www.overgewicht.nl/index2.html
en dan op 'eet en beweegwijzer' klikken (linksbovenin)

Dan kan je het per dag, per week of per bepaalde periode bekijken. Ook kan je zeggen hoeveel je af wilt vallen en dan bepaalt ie hoeveel calorieën je kan gebruiken per dag enzo.
(extreem afvallen werkt overigens niet, want ze houden zich wel aan een gezond aantal calorieën per dag)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 14:24
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Calorieën
Uw totaal aantal kilocalorieën: 1357

Advies: Uw voeding is niet erg calorierijk. Probeert u goed op uw gewicht te blijven of op een goed gewicht te komen? Dat is prima maar zorg er wel voor dat u goed gevarieerd eet. Want als u weinig calorieën gebruikt, is het des te belangrijker om door goede gevarieerde voeding toch alle voedingsstoffen binnen te krijgen die u dagelijks nodig hebt.

Vetscore
Uw vetscore: 59 gram (39 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 24 gram (16 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Totaal vet goed, verzadigd vet te hoog.
Advies: Uw voeding bevat voldoende vet en te veel verzadigd vet. Verzadigd vet kan risico's voor de gezondheid opleveren, zoals bijvoorbeeld hart- en vaatziekten. Kies vooral voor minder vette producten en daar waar mogelijk voor producten die rijk zijn aan onverzadigd vet. Probeer ook eens de alternatieven hieronder of raadpleeg de uitslag/vetscore onder de help-knop. Hier vindt u informatie over vet en verzadigd vet en wat voor u een goede score zou zijn.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:37
tacidvs
tacidvs is offline
2666 caloriën zonder koekjes, mmm...
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 20:13
Drizzt
Drizzt is offline
Erm.. 1550 calorieen, damn. Ik moet minstens 2 keer zo veel eten #@%@# en van de vetscore mag wel wat af.


Vetscore
Uw vetscore: 37 gram (22 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 16 gram (10 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Totaal vet goed, verzadigd vet goed.
Advies: U kiest duidelijk voor de goede soorten vet in uw voeding. Geweldig! U hoort tot de weinige Nederlanders die de juiste hoeveelheid vet gebruiken en daarbij ook letten op verzadigd vet. Uitstekend, houden zo!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 20:48
Verwijderd
Calorieën
Uw totaal aantal kilocalorieën: 1670

Advies: Uw voeding is niet erg calorierijk. Probeert u goed op uw gewicht te blijven of op een goed gewicht te komen? Dat is prima maar zorg er wel voor dat u goed gevarieerd eet. Want als u weinig calorieën gebruikt, is het des te belangrijker om door goede gevarieerde voeding toch alle voedingsstoffen binnen te krijgen die u dagelijks nodig hebt.

Vetscore
Uw vetscore: 71 gram (38 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 27 gram (15 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Totaal vet goed, verzadigd vet te hoog.
Advies: Uw voeding bevat voldoende vet en te veel verzadigd vet. Verzadigd vet kan risico's voor de gezondheid opleveren, zoals bijvoorbeeld hart- en vaatziekten. Kies vooral voor minder vette producten en daar waar mogelijk voor producten die rijk zijn aan onverzadigd vet. Probeer ook eens de alternatieven hieronder of raadpleeg de uitslag/vetscore onder de help-knop. Hier vindt u informatie over vet en verzadigd vet en wat voor u een goede score zou zijn.

Alternatieven
Van de voedingsmiddelen die het hoogst scoren in vet kunt u de volgende alternatieven proberen:

Uw keuze: stukje rookworst, speklap
Alternatieven: varkensfiletlapje, magere rookworst

Uw keuze: plak vette vleeswaren (worstsoorten, salami, gebr. gehakt)
Alternatieven: rosbief, ham, kipfilet, rauwe ham

Uw keuze: portie halvarine (bv. Bona halfvol, halvarine met olijf)
Alternatieven: Becel Light
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 21:44
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Calorieën
Uw totaal aantal kilocalorieën: 1410

Advies: Uw voeding is niet erg calorierijk. Probeert u goed op uw gewicht te blijven of op een goed gewicht te komen? Dat is prima maar zorg er wel voor dat u goed gevarieerd eet. Want als u weinig calorieën gebruikt, is het des te belangrijker om door goede gevarieerde voeding toch alle voedingsstoffen binnen te krijgen die u dagelijks nodig hebt.


--------------------------------------------------------------------------------

Vetscore
Uw vetscore: 25 gram (16 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 8 gram (5 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Te weing vet
Advies: Uw voeding bevat te weinig vet. Dit komt weinig voor. U mag best meer vet gebruiken. In vet zitten namelijk stoffen, zoals vitamine A, D en E die het lichaam niet zelf kan maken, maar die we welke elke dag nodig hebben. Een diëtist kan u helpen om de juiste balans in uw voeding te vinden. Raadpleeg ook de uitslag/vetscore onder de help-knop op het scherm.


--------------------------------------------------------------------------------

Gewicht
Uw gewicht: 69 kg

Uw lengte: 190 cm

Uw quetelet index: 19,1

Een gezond gewicht voor u ligt tussen de 67 kg en de 90 kg. Uw gewicht is precies goed, houden zo!
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 12:04
SYIACODS
SYIACODS is offline
Calorieën
Uw totaal aantal kilocalorieën: 1190

Advies: Uw voeding is niet erg calorierijk. Probeert u goed op uw gewicht te blijven of op een goed gewicht te komen? Dat is prima maar zorg er wel voor dat u goed gevarieerd eet. Want als u weinig calorieën gebruikt, is het des te belangrijker om door goede gevarieerde voeding toch alle voedingsstoffen binnen te krijgen die u dagelijks nodig hebt.

Vetscore
Uw vetscore: 21 gram (16 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 9 gram (7 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Te weinig vet
Advies: Uw voeding bevat te weinig vet. Dit komt weinig voor. U mag best meer vet gebruiken. In vet zitten namelijk stoffen, zoals vitamine A, D en E die het lichaam niet zelf kan maken, maar die we welke elke dag nodig hebben. Een diëtist kan u helpen om de juiste balans in uw voeding te vinden. Raadpleeg ook de uitslag/vetscore onder de help-knop op het scherm.

Gewicht
Uw gewicht: 60 kg

Uw lengte: 170 cm

Uw quetelet index: 20,8

Een gezond gewicht voor u ligt tussen de 53 kg en de 72 kg. Uw gewicht is precies goed, houden zo!


-----------

Te weinig van alles behalve groente, vocht, fruit, 'diversen' (snoep enzo, neem ik aan) en alcoholische dranken.
__________________
Yours sincerely.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 15:40
Verwijderd
Uw totaal aantal kilocalorieën: 779

Advies: U gebruikt te weinig calorieën om op basis hiervan een verantwoord advies te geven over uw vetgebruik. Onder de info-knop in het programma kunt u bij 'gezonde voeding' kijken welke hoeveelheden voedingsmiddelen per dag worden aanbevolen om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Als dit uw normale dagelijkse eetpatroon is, is het wellicht verstandig een afspraak bij een diëtist te maken.

Uw gewicht: 54 kg

Uw lengte: 169 cm

Uw quetelet index: 18,9

Een gezond gewicht voor u ligt tussen de 53 kg en de 71 kg. Uw gewicht is precies goed, houden zo!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 16:54
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
Uw totaal aantal kilocalorieën: 476

Advies: U gebruikt te weinig calorieën om op basis hiervan een verantwoord advies te geven over uw vetgebruik. Onder de info-knop in het programma kunt u bij 'gezonde voeding' kijken welke hoeveelheden voedingsmiddelen per dag worden aanbevolen om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Als dit uw normale dagelijkse eetpatroon is, is het wellicht verstandig een afspraak bij een diëtist te maken.


--------------------------------------------------------------------------------

Gewicht
Uw gewicht: 67 kg

Uw lengte: 165 cm

Uw quetelet index: 24,6

Een gezond gewicht voor u ligt tussen de 50 kg en de 68 kg. Uw gewicht is precies goed, houden zo!



voelde me niet lekker en ben idd aant lijnen
__________________
.... You do. You're our mommy. You know what today is? It's mommy's day!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:19
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
MelodyofÐeath schreef:
... voelde me niet lekker en ben idd aant lijnen
Als je je WEL lekker voelt, eet je hoop ik wel meer ?!
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:23
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Hier doe ik anders liever niet aan mee, want ik heb niet zown goede relatie met voedsel in het algemeen en denk dat mijn resultaten niet al te vrolijk zouden zijn
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 16:17
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Hier doe ik anders liever niet aan mee, want ik heb niet zown goede relatie met voedsel in het algemeen en denk dat mijn resultaten niet al te vrolijk zouden zijn
LIjkt me goed. geen dingen doen die je misschien weer in de verleiding brengen om verder af te gaan zakken in je eetstoornis.

sterkte.

liefs
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 17:41
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
ik wil het niet weten
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 16:41
Lorelei.tmp
Avatar van Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Op www.voedingsmeter.nl staat een veel uitgebreidere voedingsmeter dan deze, en daar kun je het tenminste invullen in grammen, want 1 portie kaasbeleg is bij de een veel groter dan de ander, dus dat is ook niet echt precies.
__________________
ziek
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.