Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2001, 11:38
konijntje
konijntje is offline
k zit voor frans aan een 2.7 ongeveer nu
en ik ben waarschijnlijk weer aan het zakken ik doe vreselijk men best maar het lijkt niets ut te halen
nu moet ik een tekst gaan vertalen (voor de 2de maal al want de eerste was zo slecht)kan iemand me helpen?? ik zou echt weer op 5.0 moeten komen wie weet heb ik anders wel een tweede zit

het verhaal speelt zich af in een klein dorpje waar iedereen, iedereen kent.de jongens van het dorpje ( zo’n 15 jongens rond de leeftijd van 12 –13 jaar) ravotten vaak op de wei van meneer chargebeuf. Op een dag zijn de jongens aan het voetballen in die wei, ze hebben zich onderverdeeld in 2 groepen: de zoulous en de apaches.als de apaches niet kunnen winnen schop een van hun de bal woedend in het bos.gerard een van de zoulous gaat de bal zoeken.maar als hij na vijf minuten nog steeds niet teruggekeerd is, worden de andere ongerust en gaan hem met zen alle zoeken. Na een tijdje beseffen ze dat gerard verdwenen is… zou hij kwaad naar huis zijn gegaan? Neen dat zou hij nooit doen.maar wat is er dan met hem gebeurt? Guy een slechte voetballer maar een slimme jongen stelt voor in het zand naar voetsporen te zoeken, misschien worden ze er wijzer van.ze vinden in de zandweg naast het bos sporen van een jeep, een houten been, en voetsporen van enkele mensen, minstens 2.ze denken dat gerard wel eens zou kunnen ontvoerd zijn!! De jongens vertrekken vliegensvlug naar het politiekantoor en doen hun verhaal.brigadier lafigue geloofd eerst niet wat de jongens hem komen vertellen, hij zegt hen dat ze eerst best overal in het dorp gaan zoeken en als ze hem dan nog steeds niet vinden dan zullen ze met z’n allen naar de sporen in het bos gaan kijken.de jongens doen wat hen gevraagd is maar jammer genoeg vinden ze gerard niet…in de late morgen gaan ze dan met de brigadier naar de sporen in het bos kijken.de brigadier besluit uit de sporen hetzelfde als guy deed: sporen van een tereinswagen, een houten been of een wandelstok, en voetsporen van meerdere mensen.de brigadier besluit naar de ouders van gerard te gaan en misschien komt hij daar meer te weten over de eventuele ontvoering van gerard.de moeder van gerard is erg overstuur als de brigadier haar meer vraagt over waar gerard kan zijn … ze is er van onderste boven dat gerard ontvoerd zou zijn.de brigadier besluit om even naar huis te gaan en terug te komen als de vader van gerard ook thuis is en dan verder te praten. De jongens krijgen ook de opdracht eerst te gaan lunchen en dan later zouden ze samen met de politie de sporen in het bos verder gaan onderzoeken. Als de brigadier die middag terug keert naar het huis van gerard dan is de vader wel thuis.ze praten over gerard en zijn ontvoering en over de oorzaak dat het gezin eerder uit vakantie is teruggekeerd.bij het verlaten van de ongeruste ouders denkt de brigadier dat ze iets achterhouden, maar denkt dat het beter is dat hij morgen weer terug komt.die volgende dag komt de waarheid aan het licht de ouders hadden inderdaad iets achter gehouden: ze zijn eerder teruggekeerd uit vakantie om wat ze hebben ontdekt, ze hebben in de buurt van waar ze verbleven een geheime schuilplaats van natsi’s ontdekt.de brigadier neemt nu de hele zaak wel heel serieus want dat zouden de ontvoerders van gerard kunnen zijn, ze zouden de ouders kunnen dwingen om over wat ze hebben ontdekt te zwijgen en dreigen met het leven van hun zoon.hoewel er al een hele zoekactie aan de gang was gaan de brigadier en de ouders van gerard zelf naar de plaats van het geheime kamp met de hoop dat ze daar gerard terug vinden…daar aangekomen overnachten ze eerst in het hotel omdat het al te laat is om nog op zoek te gaan …

[Dit bericht is aangepast door konijntje (11-03-2001).]
__________________
*beter 1choco met boterham dan 2 boterhammen met choco *
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2001, 12:08
konijntje
konijntje is offline
__________________
*beter 1choco met boterham dan 2 boterhammen met choco *
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 15:17
Venefyxatu
Venefyxatu is offline
Is het die tekst die vertaald moet worden? Ik wil wel proberen, maar er gaan waarschijnlijk nog foutjes instaan...
Vraag eens aan je ouders of zij Frans met je willen spreken, dat kan veel helpen.

"Would a fly without wings be called a walk?"

Venefyxatu
__________________
"If it's tourist season, why can't we shoot them?"
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 15:21
konijntje
konijntje is offline
Citaat:
Venefyxatu schreef:
Is het die tekst die vertaald moet worden? Ik wil wel proberen, maar er gaan waarschijnlijk nog foutjes instaan...
Vraag eens aan je ouders of zij Frans met je willen spreken, dat kan veel helpen.

"Would a fly without wings be called a walk?"

Venefyxatu
zou heel lief zijn !!
MET MEN OUDERS FRANS?? ze spreken nog geen nederlands met me laat staan frans
__________________
*beter 1choco met boterham dan 2 boterhammen met choco *
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 15:35
stefano17
stefano17 is offline
Kijk 'ns in je e-mail
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 16:06
morgantcm
morgantcm is offline
Citaat:
stefano17 schreef:
Kijk 'ns in je e-mail

jij bent me steeds voor! Het is niet eerlijk!
__________________
Ik vergeet steeds op dat knopje voor je sig te drukken...Groetjes aan: A Loved One, Leonoor, Shackles, Darkcat, Snow White & Dystopia!!!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 16:19
stefano17
stefano17 is offline
ja, maar bij mij stonden vast nog wel wat foutjes, dus dan is het juist handig als ze die van jou ook heeft, want dan kan ze de beste uitkiezen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 19:07
konijntje
konijntje is offline
Citaat:
stefano17 schreef:
Kijk 'ns in je e-mail

reuze bedankt joh !!
=xxx=
__________________
*beter 1choco met boterham dan 2 boterhammen met choco *
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten Tussen Licht en Donker
Reynaert
40 07-01-2004 21:12
Liefde & Relatie Ik ben er ziek van!
PFP
47 11-04-2002 17:38
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.