Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2004, 14:35
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 17-04-2004 @ 15:22 :
als ze weer naar buiten gaan, hun sigaret al in de mond hebben en de aansteker in de aanslag.
Nou daar heb jij lekker last van

Citaat:
Young Grow Old schreef op 17-04-2004 @ 15:22 :
mensen die wekelijks tientallen euro's besteden aan een hobby die zij de hele dag beoefenen, maar vaak weinig plezier beleven.
En wie ben jij om dat te kunnen stellen?

Citaat:
Young Grow Old schreef op 17-04-2004 @ 15:22 :
mensen die vrijwillig hun conditie achteruit zien hollen en risico's op ziekten vergroten, om maar niet over de troep die sowieso achterblijft in het lichaam te spreken (wat doet die met je hele bacteriehuishouding en je lichaamssystemen)
Je zegt het gewoonweg zelf: vrijwillig


Citaat:
Young Grow Old schreef op 17-04-2004 @ 15:22 :
mensen die constant bezig zijn met het bevredigen van hun behoefte en ontzettend kunnen gaan zitten zeuren als ze ergens even niet kunnen roken
Maar zeuren ze net zo erg als anti-rook nazi's?


Citaat:
Young Grow Old schreef op 17-04-2004 @ 15:22 :
mensen die achter het stuur van de auto met andere dingen bezig zijn dan het verkeer en dan met een boos (geel geworden) vingertje wijzen naar zij die niet handsfree-bellen
Oh ja, want een sigaretje achter het stuur vereist ook zooo veel aandacht natuurlijk. Kom op nou

Citaat:
Young Grow Old schreef op 17-04-2004 @ 15:22 :
mensen die inhaleren en vervolgens een verhaal beginnen te vertellen tegen een kind van 3, tijdens het uitblazen van de rook
mensen die niet zonder "iets in hun hand" kunnen en daarom maar een beetje zenuwachtig aan een stokje staan te zuigen
mensen die willen laten zien hoe ruig zij zijn door zichzelf te vergiftigen
Dit is deels veralgemening, deels slaat het nergens op. Drogargumenten dus.

Citaat:
Young Grow Old schreef op 17-04-2004 @ 15:22 :
moet ik nog meer zeggen?
Nee hoor, dat zou misschien geen goed idee zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 14:41
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
ik heb niet gezegd dat dit op alle rokers slaat..
ik ben zelfs niet eens negatief geweest over rokers, vind ik dan, hoewel ik mijn mening wel door heb laten schemeren natuurlijk. dit zijn echter dingen die ik regelmatig zie en waarover ik me verbaas (heb niet gezegd dat het me irriteert ofzo).

nog enkele reacties:
-de meeste rokers die ik ken geven toe dat slechts 2 a 3 sigaretten per dag echt lekker zijn
-roken achter het stuur is gevaarlijker dan je denkt: je bent sowieso vooral met 1 hand bezig en (misschien onbewust) toch bezig met je sigaret aansteken/uitmaken ed. ipv met het rijden
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 17-04-2004 @ 15:34 :
alsof ze met z'n alle een soort totempaal aan het aanbidden zijn
Het is bij de rokerspaal en vroeger in de rokerscoupés anders een stuk gezelliger dan bij al die stuurs voor zich uit kijkende saaie grijze muizen. In de rokerscoupé met de allerlaatste intercity tussen twee grote steden kon je tenminste nog een praatje aanknopen en was het gezellig, kun je van die zure fanatieke anti-rookkneuzen niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 15:55
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Het boeit me echt niets, als ze maar buiten roken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 16:05
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-04-2004 @ 16:31 :
Het is bij de rokerspaal en vroeger in de rokerscoupés anders een stuk gezelliger dan bij al die stuurs voor zich uit kijkende saaie grijze muizen. In de rokerscoupé met de allerlaatste intercity tussen twee grote steden kon je tenminste nog een praatje aanknopen en was het gezellig, kun je van die zure fanatieke anti-rookkneuzen niet zeggen.
als je het op kunt brengen om je sigaret effe weg te doen (rustig, rustig... een paar minuten is voldoende ) en bij de niet rokers te gaan zitten, zul je zien dat het daar heel wat gezelliger is dat bij die hoesters die steeds moeten stoppen met praten om effe een trek van hun stinkstok te kunnen nemen. En zijn fanatieke niet rokers grijze muizen? hahaha!!! wij hebben tenminste nog energie om leuke dingen te kunnen doen (sporten, onze frisse adem & witte tanden bewonderen, adem halen...), en de tijd om deze te doen (de meeste rokers leven nou eenmaal niet erg lang). En zelfs al zou jij gelijk hebben: als het betekend dat de kwaliteit van mijn leven hoger is (niet hoesten! een mooie huid! energie! veel grotere kans op een goed geheugen zelfs als ik ouder word! Kleinere kans op oogaandoeningen! Gewoon lekker leven zonder me steeds zorgen te hoeven maken of tijdens die bioscoopfilms er wel genoeg pauzes zijn waarin ik effe snel weer wat van m'n zuurverdiende euro's kan oproken! de mogenlijkheden zijn eindeloos) , en de duur langer, nou... dan wil ik best een grijze muis zijn
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 17:35
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 17-04-2004 @ 13:32 :
Het is ook nooit goed he, gaan de rokers ergens anders roken zodat jíj er geen last van heb, heb je alsnog commentaar.
Leer lezen. Hoor je mij klagen over de rokers? Neen. Ik constateer een grappige situatie, namelijk dat rokers met zijn allen om een paaltje staan, omdat ze zonodig moeten roken.

Citaat:
Ik word er zo strontziek van dat eeuwige gekanker op een gewoonte van iemand anders, laat iedereen toch gewoon lekker z'n gezondheid vergallen, als iemand rookt in je gezicht blaast zeg er dan wat van, maar ga geen mensen beledigen omdat ze iets doen waar jij het niet mee eens bent, dat vind ik persoonlijk nog dommer dan een sigaretje opsteken.
Als dit ook nog tegen mij bedoeld is: Leer (begrijpend (te)) lezen muts.

Citaat:
Zo, nu heb ik ineens weer te zin om te roken, dat staat namelijk stoer
Goedzo, veel plezier ermee. Weet je wat? Ga voor de grap eens naar het NS station, met je medelotgenoten om een paaltje staan.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 17:37
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-04-2004 @ 16:31 :
kun je van die zure fanatieke anti-rookkneuzen niet zeggen.
De fanatieke rokers, hebben geen tijd om te praten, die moeten paffen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 18:26
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 17-04-2004 @ 18:37 :
De fanatieke rokers, hebben geen tijd om te praten, die moeten paffen
Dat ben ik met je eens . Zat laast in de trein voor de deur te wachten tot de trein zou stoppen en naast me stond zo'n vent. ik probeer effe en praatje te maken maar die vent negeert me gewoon. Toen ik beter keek zag ik dat 'ie helemaal nerveus en gestresst een sigaret uit een pakje probeerde te vissen die 'ie vervolgens in z'n mond stopte terwijl de trein nog niet eens bezig was met vaart minderen! Toen de trein eenmaal stil stond, werd ik ruw aan de kant geduwt en zodra meneer -e-en voet biuten de trein had gezet had hij al een aansteker in de aanslag. deze deed het echter even niet en toen zag je hem echt steeds meer geirriteerd raken . Toen hij uiteindelijk toch zijn sigaret iun de fik had weten te steken zag je echt dat een ongelofelijk gevoel van opluchting (zo'n gevoel dat je hebt als je in de bioscoop héél veel cola hebt gedronken en er een enorme rij voor de wc staat en je eindelijk aan de beurt bent) zich over hem meester maakte.
Toen herinnerde ik me waarom ik ook alweer van plan was om nooit in mijn hele leven zo'n nicotinestok aan te raken
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 18:39
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
phensicske schreef op 17-04-2004 @ 02:03 :
Hier insinueer je al dat jij slimmer bent en ik dommer omdat ik toevallig rook. Slaat op niets.



Hoe kom je daar dan bij? Ow, waarschijnlijk vanuit jouw vooroordeel, of niet?



Nee, ik ging in de discussie omwille van je generalisatie. Je zei namelijk dat IEDEREEN het deed om stoer te zijn. Er zullen er zijn, tuurlijk, maar daarom niet iedereen. Ik zei dan ook al dat het omwille van nieuwsgierigheid was, goh, 'k val in herhaling.
En ik krabbel niet terug, zoals ik al zei.



Hoe doe je het toch om in één zin je eigen argument alweer te ontkrachten?



En ik heb je al eerder geantwoord.



Tjah, alweer een vooroordeel. Ik vroeg je of je al eens verslaafd was, da's al, want het lijkt me toch wel interessante info...

Vriendelijk groeten,

Phensic

(die zich kostelijk amuseert )

Slaat op niets....nee het is natuurlijk heel slim van jou om te gaan roken terwijl je het eigenlijk vies vond, maar er toch maar mee doorging. Ik rook niet omdat ik het, net als jij, geprobeerd heb en smerig vond. Als je tot die conclusie komt maar toch verder gaat is dat nogal dom ja. Vooral als je bedenkt hoeveel nadelen dat voor je heeft.

En hoe kom ik erbij dat je ermee verder ging om erbij te horen? Niet vanuit mijn "vooroordeel"; ik heb je al uitgelegd waarom ik dat denk...je ging verder omdat je goede vriendin het ook deed...bladebla..beter lezen meisje.

En je antwoordt nog steeds niet op mijn vraag aan jou waarom je rookt. Nieuwgierigheid is een reden voor PROBEREN en niet om ermee door te gaan. Want toen jij het voor de eerste keer probeerde vond je het vies en zou daarmee je nieuwsgierigheid bevredigd moeten zijn en ik heb het al eerder gevraagd: waarom ging je toch door?! Maar je antwoordt mij niet...beetje jammer... misschien cursusje begrijpend lezen? Ik moet alles maar herhalen...

Waarom jij je kostelijk amuseert snap ik ook niet helemaal want jij bent hier degene die niet goed leest, niet antwoordt en dom redeneert dus dit is nogal een zinloze discussie. Je vindt dat ik generaliseer maar je kunt mij geen reden noemen waarom mensen roken anders dan erbij te horen, (want uiteindelijk komt het allemaal daarop neer) dus bewijs het maar, maar tot nu toe snap je dat geloof ik niet zo.
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 18:44
Mux
Mux is offline
roken is <33333
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 18:52
DrEadLoCk-PuSsY
Avatar van DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Citaat:
snoepie!!! schreef op 15-04-2004 @ 19:53 :
ik rook wel eens, dat wil zeggen, meestal in de weekenden of met feestjes/verjaardagen
doordeweeks sowieso niet
wat ik ervan vind, het is natuurlijk vooral ongezond, verder heb ik er niet zoveel op tegen, iedereen moet zelf die keus maken vind ik
wel zielig vind ik het als je er afhankelijk van bent en dus denkt niet zonder te kunnen
ook hou ik er niet van als mensen roken om erbij te horen enzo
trouwens, meestal vind ik het ook erg stinken, behalve dan weer bij het uitgaan ofso, omdat je dat dan gewend bent
ook ben ik blij dat mijn ouders niet roken en er dus in huis niet gerookt wordt

zelf ben ik voor een poosje aan het stoppen, omdat ik er met sporten soms last van heb, en dat gaat ook makkelijk
Ik ben het helemaaaaaaal met jou eens
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 18:59
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
spemmey schreef op 17-04-2004 @ 19:39 :
het is natuurlijk heel slim van jou ...is dat nogal dom ja ...beter lezen meisje.

...misschien cursusje begrijpend lezen? Ik moet alles maar herhalen...

...jij bent hier degene die niet goed leest, niet antwoordt en dom redeneert dus dit is nogal een zinloze discussie.
Dat laatste ben ik wel mee akkoord ja...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:28
Svavl
Avatar van Svavl
Svavl is offline
Citaat:
lapzwansruud schreef op 15-04-2004 @ 20:44 :
whaha, dat is 't nou juist
het is helemaal niet lekker, dat is een hersenspoeling waar iedereen die rookt intrapt.


Dit vind ik wel de grootste drogreden die de anti-rook-industrie ooit heeft verzonnen.
Je maakt mij niet wijs dat de 5 miljoen mensen in nederland die roken daarmee zijn begonnen omdat ze het vies vonden.
Tuurlijk is roken niet vies, althans niet volgens de rokende massa's. Dat jíj roken vies vindt, is in mijn ogen niet meer dan een reden om het stoppen makkelijker te maken.

Citaat:
het is gewoon een stomme gewoonte
en al rook je 1 sigaret in de maand
dan ben je nog afhankelijk van da ene sigaretje
Dit durf ik te betwijfelen. Ik weet niet hoe groot de hoeveelheid nicotine is die je nodig hebt om er verslaafd aan te raken en in welke periode die hoeveelheid moet worden ingenomen, maar een maand lijkt me sterk overdreven. Ik heb gehoord dat je na 4 dagen van je lichamelijke verslaving af bent, dus als je eens per maand rookt ben je niet verslaafd, niet lichamelijk tenminste.
Geestelijke verslaving is een ander verhaal, datwordt je door gewenning. Dat zou in principe dus wel kunnen in dit voorbeeld, hoewel het me sterk lijkt.[/quote]

Citaat:
en as je dan zegt
ik kan 'r makkelijk helemaal mee stoppen
uh
wat houd je tegen?
Waarom zou je? Ik zal mezelf even als voorbeeld nemen. Ik rook alleen als ik uitga, zoals zoveel anderen hierin dit topic al zeiden. Imho is daar niks mis mee. Ik drink ook alleen als ik uitga, ben ik nu ook meteen alcoholverslaafd? Neen, want er komen zat weekenden voor dat ik niet drink en ook niet rook. Ik kan dus makkelijk zonder*. De reden dat ik wel rook, is dat ik het lekker vind. Ik heb het niet nodig verder, ik vind het gewoon lekker. Dat het ongezond is, is voor mij nog geen reden om het niet te doen. Vet eten is ook ongezond, wist je dat je als je langs een snelweg woont per dag een hoeveelheid schadelijke stoffen binnenkrijgt die gelijk staat aan twee pakjes sigaretten? Dagelijks door de drukke binnenstad fietsen, iets wat de meerderheid van de nederlandse bevolking doet, staat dus gelijk aan het roken van een stuk of vijf peuken. Zou dat pakje per week wat ik dan rook zoveel uitmaken? Als het dat al wel doet, dan in een voor mij niet boeiende mate.

* Drinken en roken, uitgaan en roken of iets anders en roken zijn voor mij geen twee dingen die niet zonderelkaar kunnen. Als ik ergens op een feestje ben waar niet gerookt mag worden, zit ik daar geen moment mee. Dan niet. En nee, ik ga dan niet elk half uur onder de afzuigkap staan. Ook als ik geen geld voor peuken bij me heb, of geen automaat in de buurt vind, is het jammer. Dan maar niet. Boeit me geen seconde.

Moraal van dit verhaal: roken kan voor sommige mensen ook een puur genotsmiddel zijn, zonder dat er verslaving bij komt kijken of zonder dat het in zulke hoeveelheden gebeurt dat er ernstige gezondheidsrisico's ontstaan. Dat een groot deel van de bevolking bij een peu kmeteen aan verslaving denkt, is niet meer dan een door de media opgedrongen waanbeeld.

Amen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:36
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
hmm... de gemiddelde mening van de mensen hier is dus geloof ik:
roken is vies
anderen laten meeroken = acosiaal (je gezondheid verpesten doe je maar lekker buiten/thuis)
maar af en toe roken = niet zo heel erg (net zoals af en toe drinken) zolang je maar niet het punt nadert dat je elke dag een peuk op moet steken omdat je niet zonder kan (of als je er heel erg aan toe bent: dat je na 5 min. zonder sigaret al begint te hallucineren en alle mensen in je omgeving als wandelende sigaretjes gaat zien )

Persoonlijk vind ik dat je er voor de zekerheid gewoon niet aan moet beginnen. Er zijn mensen die zich heel goed kunnen beheersen en het alleen zo nu en dan een keertje doen, maar er zijn ook heel veel gevallen bekent van mensen die het "een keerte proberen" en voor ze er erg in hebben een pakje per dag roken (ik begin er daarom niet aan: ik ben een mega-stresskip, 10 tegen één dat ik die ontspannende werking wel héél prettig zou vinden...). En roken in het bijzijn van niet rokers (tenzij ze zeggen dat ze het niet erg vinden) is helemaal not done. het is je eigen keuze als je je gezondheid in gevaar wilt brengen, maar meerokers hebben die keus (vaak) niet!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 22:50
Verwijderd
De kans op een echt gevaar voor de gezondheid door meeroken is nihil, behalve als je meer dan 5a6 uurtjes per dag meerookt. De kans op kleine verschijnselen zoals tranende ogen is wel duidelijk aanwezig.

Maar zoals Svavl als zei: roken kan voor sommige mensen ook een puur genotsmiddel zijn, zonder dat er verslaving bij komt kijken of zonder dat het in zulke hoeveelheden gebeurt dat er ernstige gezondheidsrisico's ontstaan.
Een echt probleem zijn mensen die de ene peuk na de andere opsteken. Na een college heb ik eens met een meisje van mn studie in de kantine zitten praten, na 2 uur had ze twee pakjes gerookt. Zoiets vind ik persoonlijk niet normaal meer
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 23:50
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
[QUOTE]Fade of Light schreef op 17-04-2004 @ 18:35 :
Leer lezen. Hoor je mij klagen over de rokers? Neen. Ik constateer een grappige situatie, namelijk dat rokers met zijn allen om een paaltje staan, omdat ze zonodig moeten roken.

Ik heb ook niet gezegd dat je klaagt, ik heb gezegd dat je commentaar had.
Als dit ook nog tegen mij bedoeld is: Leer (begrijpend (te)) lezen muts.

Het was niet tegen jou bedoeld.

Goedzo, veel plezier ermee. Weet je wat? Ga voor de grap eens naar het NS station, met je medelotgenoten om een paaltje staan.

Dat vind persoonlijk een beetje overbodig gezien ik thuis ook kan roken

Oftewel, blahblahblah...dit is echt een neverending discussie.
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 23:53
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 17-04-2004 @ 17:05 :
als je het op kunt brengen om je sigaret effe weg te doen (rustig, rustig... een paar minuten is voldoende ) en bij de niet rokers te gaan zitten, zul je zien dat het daar heel wat gezelliger is dat bij die hoesters die steeds moeten stoppen met praten om effe een trek van hun stinkstok te kunnen nemen. En zijn fanatieke niet rokers grijze muizen? hahaha!!! wij hebben tenminste nog energie om leuke dingen te kunnen doen (sporten, onze frisse adem & witte tanden bewonderen, adem halen...), en de tijd om deze te doen (de meeste rokers leven nou eenmaal niet erg lang). En zelfs al zou jij gelijk hebben: als het betekend dat de kwaliteit van mijn leven hoger is (niet hoesten! een mooie huid! energie! veel grotere kans op een goed geheugen zelfs als ik ouder word! Kleinere kans op oogaandoeningen! Gewoon lekker leven zonder me steeds zorgen te hoeven maken of tijdens die bioscoopfilms er wel genoeg pauzes zijn waarin ik effe snel weer wat van m'n zuurverdiende euro's kan oproken! de mogenlijkheden zijn eindeloos) , en de duur langer, nou... dan wil ik best een grijze muis zijn
Dan heb je er toch een verkeerd beeld van. Ik weet in elk geval wel dat ik als roker minder energie verspil, minder stress heb en mezelf minder loop op te fokken dan jij en alle andere fanatieke anti-rokers, die van gekheid niet weten welke synoniemen ze voor sigaret of roker moeten verzinnen. Lighten up, get a life
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 00:25
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-04-2004 @ 00:53 :
Lighten up, get a life
Dar had je een leuke woordspeling van kunnen maken
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 01:24
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Is hier één iemand van de niet-rokers die geen enkele verslaving heeft? Nogal hypocriet om dan te zitten vitten op de rokers, niet?
Want je kan echt niet zeggen dat je er tegenwoordig nog last van hebt. Op openbare plaatsen mag niet gerookt worden, op de trein ook al niet, op de bus nog nooit, ook niet in de cinema, de bib...Een café is rokerig doordat de caféhouders geen goede afvoer hebben. Als je de café's rookvrij zou willen maken, zouden ze héél wat klanten verliezen, wees daar maar zeker van.
Daarbij zouden rookvrije café's, andere wel-toegelaten-te-roken-café's doen oprijzen en dan zitten we alweer met een verscheidenheid, een vorm van discriminatie.
Jullie hebben er enkel maar voordeel bij dat we roken, namelijk dat de belastingskas nog eens goed gespijsd wordt!

Ik heb dan ook nog een héél leuk rokersfilmpje.

Ik steek er graag eentje op.

Als die man had mogen roken, zou de wereld nog bestaan.

(Natuurlijk kan je het ook anders zien, maar ik interpreteer het liever zo. )
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 07:30
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-04-2004 @ 00:53 :
Dan heb je er toch een verkeerd beeld van. Ik weet in elk geval wel dat ik als roker minder energie verspil, minder stress heb en mezelf minder loop op te fokken dan jij en alle andere fanatieke anti-rokers, die van gekheid niet weten welke synoniemen ze voor sigaret of roker moeten verzinnen. Lighten up, get a life
Mijn vader rookte vroeger als een ketter en hij is twee jaar gelede gestopt. Hij zegt dat 'ie sindsdien veel meer enegrie heeft (rokers hebben niet eens energie om te verspillen dus wat jij zegt slaat nergens op), hij is veel vrolijker, hij heeft meer lucht, hij raakt niet meer in een halve coma als hij een paart trappen moet lopen en hij is véél ontspannener en rustiger dan wanneer hij rookte. verder heeft hij het geld wat hij bespaarde door niet te roken (en dat was veel) steeds elke week aan m'n moeder gegeven en toen er genoeg in de "rookpot" zat heeft hij een digitale camera gekocht en nu gaat hij steeds als het lekker weer is, de natuur in om vogels te fotograferen. Hij zegt in iedergeval dat hij nooit meer terug wil naar het rokersbestaan, en ondanks de argumenten die jij aanvoert, geloof ik 'm
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 08:05
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
Wel is dat niet leuk voor je vader
Maar het gaat dan wel over een kettingroker...
Zoals jij zijn rokersleven omschrijft is het een nogal te extreme vergelijking.

Deze discussie is trouwens best wel belachelijk:
Enkele anti-rokers voeren hier telkens dezelfde argumenten aan (daar het in een nieuw jasje) terwijl die van ons van tafel worden geveegd dmv domme opmerkingen. Als je niets zinnigs weet bij te dragen, blijf dan weg
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 08:34
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
TheEscapeEP schreef op 18-04-2004 @ 09:05 :
Wel is dat niet leuk voor je vader
Maar het gaat dan wel over een kettingroker...
Zoals jij zijn rokersleven omschrijft is het een nogal te extreme vergelijking.

Deze discussie is trouwens best wel belachelijk:
Enkele anti-rokers voeren hier telkens dezelfde argumenten aan (daar het in een nieuw jasje) terwijl die van ons van tafel worden geveegd dmv domme opmerkingen. Als je niets zinnigs weet bij te dragen, blijf dan weg
ten eerste: jullie argumenten worden helemaal niet van tafel geveergt, als je terug leest zie je dat ik persoonlijk er net aan zou beginnen, maar het kan begrijpn als je zo nu en dan op een feesje een saffie opsteekt, en ten tweede: wat ik net zei is heel zinnig. Roken, in welke mate dan ook, is gevaarlijk voor je gezondheid en de "voordelen"zoals ontspannen e.d. kun je ook op andere manieren krijgen zoals sporten. Jij zegt dat ik het rokersleven extreem beschrijf? voorlopig zijn wij "fanatieke anti-rokers" de gene die extreem omschreven worden. Als je geen sigaretje opsteekt word je hier in dit topic meteen als grijze muis of stresskip bestempeld. Met die laaste opmerking van jou ben ik het echter wel eens. Als je niets zinnigs weet bij te dragen, blijf dan weg
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 12:48
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 18-04-2004 @ 09:34 :
en ten tweede: wat ik net zei is heel zinnig. Roken, in welke mate dan ook, is gevaarlijk voor je gezondheid en de "voordelen"zoals ontspannen e.d. kun je ook op andere manieren krijgen zoals sporten.
Ik vind sporten pure stress
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 13:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ikzelf rook om mijn onthoudingsverschijnselen te onderdrukken en ik heb hier vrede mee.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 16:15
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat ie doet, ik heb heel lang (onregelmatig) gerookt en ik wil nu heel graag stoppen (al n week niet gerookt) omdat ik heel erg aan mn gezondheid merk dat die nu slechter wordt. Verder vind ik roken duur en slecht voor het milieu. Maar ik ga niet zeggen dat mensen die roken zielig zijn ofzo, want dat iemand rookt vind ik eigenlijk niet zoveel over zn karakter zeggen..
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 17:20
Verwijderd
Volgens mij snappen veel mensen niet dat het niet gaat om de slechte gewoonte van het roken... Het gaat erom dat mensen die roken ánderen ook beschadigen door hun gerook.

Van mij mag iedereen roken, zolang ze míj maar niet hun gore rook in laten ademen.
Van mij mag iedereen zuipen, zolang ze maar niet ánderen lastig vallen met hun asociale gedrag.
Van mij mag iedereen úren achter de PC zitten, zolang ze mij daar maar niet mee lastig vallen.

Het probleem met roken is dat je eigenlijk áltijd wel iemand lastig valt. Met achter de PC zitten niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 17:34
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
phensicske schreef op 18-04-2004 @ 02:24 :
Kijk eens wat hier staat! Nu moet je op de datum klikken...(het is een goed antwoord op jouw post)

Ik steek er graag eentje op.
@ Andijvie (kijk naar boven )
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 17:36
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-04-2004 @ 18:20 :
Volgens mij snappen veel mensen niet dat het niet gaat om de slechte gewoonte van het roken... Het gaat erom dat mensen die roken ánderen ook beschadigen door hun gerook.

Van mij mag iedereen roken, zolang ze míj maar niet hun gore rook in laten ademen.
Van mij mag iedereen zuipen, zolang ze maar niet ánderen lastig vallen met hun asociale gedrag.
Van mij mag iedereen úren achter de PC zitten, zolang ze mij daar maar niet mee lastig vallen.

Het probleem met roken is dat je eigenlijk áltijd wel iemand lastig valt. Met achter de PC zitten niet.
En om toch maar nog eens een conceter antwoord te geven.

Je valt niet altijd iemand lastig met roken en je kán ook iemand ten laste zijn door achter de pc te zitten. Namelijk: een verminderd sociaal contact met het gezin, waardoor het minder gezellig wordt, de partner zich verwaarloost voelt e.d.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 17:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Svavl schreef op 17-04-2004 @ 20:28 :
Dat een groot deel van de bevolking bij een peu kmeteen aan verslaving denkt, is niet meer dan een door de media opgedrongen waanbeeld.
Da's natuurlijk onzin, het gros van de mensen rookt gewoon omdat ze eraan verslaafd zijn.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 17:59
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 18-04-2004 @ 18:36 :
En om toch maar nog eens een conceter antwoord te geven.

Je valt niet altijd iemand lastig met roken en je kán ook iemand ten laste zijn door achter de pc te zitten. Namelijk: een verminderd sociaal contact met het gezin, waardoor het minder gezellig wordt, de partner zich verwaarloost voelt e.d.
Je valt niet altijd iemand lastig met roken, maar wel vaker - en fysieker - dan wanneer je veel achter de pc zit.
(Maar ik ben het ook wel met je eens, je hebt er nu geen last meer van als niet-roker, of vrijwel niet meer. )
Ik ben dan ook blij met die nieuwe rook-wet; rokers kunnen roker, niet-rokers hebben nergens last van.

Laatst gewijzigd op 18-04-2004 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:41
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-04-2004 @ 18:59 :
Je valt niet altijd iemand lastig met roken, maar wel vaker - en fysieker - dan wanneer je veel achter de pc zit.
(Maar ik ben het ook wel met je eens, je hebt er nu geen last meer van als niet-roker, of vrijwel niet meer. )
Ik ben dan ook blij met die nieuwe rook-wet; rokers kunnen roker, niet-rokers hebben nergens last van.
Dan zijn we beide blij.

(Ik ben dan wel roker, maar vond het een goed idee het roken op de trein te verbieden, voor mijn eigen gezondheid. )
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:50
devilcat
devilcat is offline
helaas zijn er op school nog erg veel mensen die roken.
Gek , maar erger me alleen aan jongeren die roken, aan hun gedrag die ze koppelen aan dat roken "kijk mij is al volwassen zijn en stoer doen "

Serieus, ze hebben een hele andere uitsraling ineens zo van "ben ik niet volwassen en stoer? hoor ik er nu bij ? ebn ik nu wel wat? "

ZWAAR irritant, dat ze dan ook zo overdreven gaan lopen kwatten op straat ,na 1 trekje die sigaret 100 x aftikken JEZUS

bij mijn ouders ofzo daar heb ik er dan geen last van. Die doen gewoon normaal. Net als andere rokers. Maar die jongeren...

Zucht///

en maar klagen dat ze willen kappen , en maar aandacht vragen.

Weet je wat ook zo "mooi" is , als je aan een ex-roker vraagt "sigaretje? of: rook je ?" dan zeggen ze niet "nee ik rook niet " nee dan zeggen ze "nee ik rook niet MEER" ze meoten natuurlijk wel ff stoer erbij vertellen dat ze het wel hebben gedaan .

alsof niet rokers een saaier leven hebbengeleid want die zijn dan niet losbandig?

zucht zucht zucht..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 22:20
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-04-2004 @ 16:31 :
Het is bij de rokerspaal en vroeger in de rokerscoupés anders een stuk gezelliger dan bij al die stuurs voor zich uit kijkende saaie grijze muizen. In de rokerscoupé met de allerlaatste intercity tussen twee grote steden kon je tenminste nog een praatje aanknopen en was het gezellig, kun je van die zure fanatieke anti-rookkneuzen niet zeggen.
En dat is maar goed ook. Kan ik teminste ongestoord naar m'n muziek luisteren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 22:38
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
devilcat schreef op 18-04-2004 @ 22:50 :
Weet je wat ook zo "mooi" is , als je aan een ex-roker vraagt "sigaretje? of: rook je ?" dan zeggen ze niet "nee ik rook niet " nee dan zeggen ze "nee ik rook niet MEER" ze meoten natuurlijk wel ff stoer erbij vertellen dat ze het wel hebben gedaan .

alsof niet rokers een saaier leven hebbengeleid want die zijn dan niet losbandig?

zucht zucht zucht..
Wat moeten ze anders zeggen dan dat ze niet MEER roken? Stoppen ze met roken en 't is weer niet goed.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 22:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
devilcat schreef op 18-04-2004 @ 22:50 :
Weet je wat ook zo "mooi" is , als je aan een ex-roker vraagt "sigaretje? of: rook je ?" dan zeggen ze niet "nee ik rook niet " nee dan zeggen ze "nee ik rook niet MEER" ze meoten natuurlijk wel ff stoer erbij vertellen dat ze het wel hebben gedaan .
Misschien zijn ze wel gewoon blij met/trots op het feit dat ze gestopt zijn.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 22:45
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
*Zucht*
Wat een gezeik zeg!
Laat iedereen lekker doen wat ie zelf wil!

(btw...ik rook eerst af en toe in de weekenden, maar de laatste tijd ook door de weeks...ik zou gemakkelijk kunnen stoppen want ben echt niet verslaafd, af en toe is t echt gewoon lekker! Ik doe gewoon lekker wat ik wil en wil niet stoppen dus ik ga lekker door. Enne...niet-rokers gaan ook dood! )
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:07
MyrnaMeiszje
Avatar van MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ha ik rook niet, maar heel veel van me vrienden wel en het kan me geen ruk schelen, net als blowen en alcohol bij het uitgaan.

Dood gaan we toch dus doe wat je zelf wilt en lekker vind.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:11
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MyrnaMeiszje schreef op 19-04-2004 @ 14:07 :
ha ik rook niet, maar heel veel van me vrienden wel en het kan me geen ruk schelen, net als blowen en alcohol bij het uitgaan.

Dood gaan we toch dus doe wat je zelf wilt en lekker vind.
En dáar zit t hem, ik vind het absoluut niet erg dat rokers zelf de kezue maken dat ze kans hebben op kanker ed, maar door te roken roken andere mensen mee, die bewust de keuze hebben gemaakt dat niet te doen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
MyrnaMeiszje schreef op 19-04-2004 @ 14:07 :
ha ik rook niet, maar heel veel van me vrienden wel en het kan me geen ruk schelen, net als blowen en alcohol bij het uitgaan.

Dood gaan we toch dus doe wat je zelf wilt en lekker vind.
Ik vind het lekker om omaatjes dood te schieten. Dood gaan ze toch, nietwaar?
*pakt geweer en gaat straat op*

(oke ik overdrijf, maar dit even om te laten zien dat 'doen wat je zelf wilt' heel mooi is tótdat anderen er last van hebben...)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:28
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
Nu overdrijven jullie wel een beetje.
Regelmatig in het drukke verkeer lopen is schadelijker als even bij iemand zijn die rookt. Dit is wel anders in een kleine ruimte voor lange periode.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:32
Verwijderd
Ik vind roken vies, zeker als je naast iemand zit die constant zit te stomen. met uitgaan en buiten kan het me weinig schelen, dan heb ik er geen last van. Ik vind het trouwens dom als je een 'weekendroker' bent, alleen met uitgaan enzo. Dan kun je net zo goed helemaal er aan toe geven, anders leef je teveel naar het weekend toe.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 19-04-2004 @ 14:13 :
Ik vind het lekker om omaatjes dood te schieten. Dood gaan ze toch, nietwaar?
*pakt geweer en gaat straat op*

(oke ik overdrijf, maar dit even om te laten zien dat 'doen wat je zelf wilt' heel mooi is tótdat anderen er last van hebben...)
Dat beeld je toch weer prachtig uit

Mja, ik ben het er dus duidelijk mee eens

'doen wat je wil' moet je voor jezelf doen, niet voor anderen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:10
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
phensicske schreef op 18-04-2004 @ 23:38 :
Wat moeten ze anders zeggen dan dat ze niet MEER roken? Stoppen ze met roken en 't is weer niet goed.
tuurlik is het wel goed dat ze stoppen, maar je hebt ze die zo opscheppen op zo'n manier van "zie-je-wel-dat-ik-elk-moment-kan-stoppen", of "ik-heb-het-geprobeert-maar-ik-sta-er-nu-boven"... Alsof ze dan opeens heel stoer zijn en de hele wereld het moet weten. Ik vind het knap als je kan stoppen met roken (als het echt zo makkelijk is, zouden al die pleisters en pillen niet zo goed verkopen), maar ga dan niet meteen de bink uithangen als het je gelukt is, want als je écht zo stoer bent, zou je er überhaupt niet aan begonnen zijn
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:01
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 19-04-2004 @ 20:10 :
tuurlik is het wel goed dat ze stoppen, maar je hebt ze die zo opscheppen op zo'n manier van "zie-je-wel-dat-ik-elk-moment-kan-stoppen", of "ik-heb-het-geprobeert-maar-ik-sta-er-nu-boven"... Alsof ze dan opeens heel stoer zijn en de hele wereld het moet weten. Ik vind het knap als je kan stoppen met roken (als het echt zo makkelijk is, zouden al die pleisters en pillen niet zo goed verkopen), maar ga dan niet meteen de bink uithangen als het je gelukt is, want als je écht zo stoer bent, zou je er überhaupt niet aan begonnen zijn
Zever.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:11
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
To smoke or not to smoke, het blijft altijd een fantastisch amusante discussie. en daar draag ik natuurlijk graag mijn futiele kiezelsteentje aan bij...

soms ruikt rook fantastisch lekker. een vleugje tabaksgeur op een zonnige dag maakt allerlei prachtige jeugdherinneringen bij mij los. en als ik een beetje lam aan de bar zit kijk ik graag naar een kringelend rooksliertje uit de peuk van mijn gesprekspartner. een sigaret kan elegant staan. vooral als hij gerookt wordt in een sigarettepijpje, het toppunt van stijl! een pijp is ook erg stijlvol. alleen sigaren, neuh, die vind ik vrij vies.
ik heb wel eens een sigaret gerookt, toen ik wat veel had gedronken. haast iedereen om mij heen was aant roken en toen dacht ik: hm, ik heb ook zin in een peuk. en ik werd me er toch een partij misselijk van!
eigenlijk vind ik roken vrij smerig. maar ik heb er beslist niets op tegen. sommige van mijn beste vrienden roken... en sommige van mijn beste vrienden roken niet. voilà.
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 19-04-2004 @ 21:01 :
Zever.
Dat jij er nog op in gaat, laat ze zeuren, en steek samen met mij nog een lekker peukje op....


*geeft peuk*
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:14
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
devilcat schreef op 18-04-2004 @ 22:50 :
helaas zijn er op school nog erg veel mensen die roken.
Gek , maar erger me alleen aan jongeren die roken, aan hun gedrag die ze koppelen aan dat roken "kijk mij is al volwassen zijn en stoer doen "

Serieus, ze hebben een hele andere uitsraling ineens zo van "ben ik niet volwassen en stoer? hoor ik er nu bij ? ebn ik nu wel wat? "

ZWAAR irritant, dat ze dan ook zo overdreven gaan lopen kwatten op straat ,na 1 trekje die sigaret 100 x aftikken JEZUS

bij mijn ouders ofzo daar heb ik er dan geen last van. Die doen gewoon normaal. Net als andere rokers. Maar die jongeren...

Zucht///

en maar klagen dat ze willen kappen , en maar aandacht vragen.
aandacht vragen, daar zeg je het...
pubers hebben het gewoon kei moeilijk, die moeten helemaal hun weg nog vinden en zo. zichzelf heel erg profileren.
denk maar dat het vroeger nog veel erger was, toen de tabaksfabrikanten nog mochten roepen dat roken lekker en ontspannend en vooral heel erg stoer en cool was.
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:14
ejah
ejah is offline
iedereen begint om het te proberen of stoer te doen en vindt het vies, maar als ze eenmaal verslaafs eraan zijn zeggen ze dat ze het lekker vinden.
Dus eigenlijk zijn bijna al die rokers meelopers. Triets toch?
__________________
Let there be peace and sunshine all over the world!!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:16
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
ejah schreef op 19-04-2004 @ 21:14 :
iedereen begint om het te proberen of stoer te doen en vindt het vies, maar als ze eenmaal verslaafs eraan zijn zeggen ze dat ze het lekker vinden.
Dus eigenlijk zijn bijna al die rokers meelopers. Triets toch?
ach...
tis maar net hoe je het ziet. is het verschijnsel mode ook louter trieste meeloperij?
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:43
Blackeyed
Blackeyed is offline
M'n ma en pa roken alletwee al zolang dat k ze ken. (ikzelf rook niet) Ik ben er nu al 'gewoon' aan geraakt, aan de geur die in je kleren kruipt,aan de damp die in de ogen prikt...Dat ze dit doen, dat is hun keuze,had veel liever dat ze dat niet deden maar kan ze niet dwingen want er bestaat nog altijd iets als vrije wil.

Maar denken (jonge)rokers wel ook aan de gevolgen voor gezondheid van hen/anderen? 2000 passieve rokers sterven elk jaar...2000 mensen
Daarbij komt nog eens dat rokers s'morgens een niet zo aangename hoest hebben

Ik wil niemand veroordelen en als je rookt,is dat je eigen keuze maar veel mensen hier proberen het roken goed te praten maar het is en blijft ongezond voor jezelf en je medemens
__________________
*Forever Black-Eyed*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.