Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2004, 17:21
100% Niek
Avatar van 100% Niek
100% Niek is offline
Nou ..
Allemaal van die grote topics over voetbal .. dus dacht ik .. doe ik er 1tje over vechtsport ..

Ik begin maar ff met een vraagje ...
Iemand ervaring met Kung Fu en of het beetje leuk is, en wat het verschil is tussen andere vechtsporten (wat is er speciaal aan)
...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2004, 19:33
el manuel
Avatar van el manuel
el manuel is offline
Citaat:
100% Niek schreef op 24-04-2004 @ 18:21 :
Nou ..
Allemaal van die grote topics over voetbal .. dus dacht ik .. doe ik er 1tje over vechtsport ..

Ik begin maar ff met een vraagje ...
Iemand ervaring met Kung Fu en of het beetje leuk is, en wat het verschil is tussen andere vechtsporten (wat is er speciaal aan)
...
Je hebt honderden stijlen kung fu dus weet je misschien wat voor stijl? je hebt stijlen die zich meer op de armen concentreren en andere meer op de benen. Wat er zo bijzonder aan is is dat het een van de eerste vechtsporten is dacht ik. Maar ik heb zelf geen ervaring met kung fu dus ik kan dat niet helemaal zeker zeggen. leuk dat je er een topic over opent btw
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:43
mrdirk
mrdirk is offline
Kung Fu?!!!!!
In een woord; overdreven!!
Kom er later wel op terug.
__________________
mad Dirk
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:47
Verwijderd
hoi.

ik doe aan taijutsu.


erg veel posts!.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 09:43
100% Niek
Avatar van 100% Niek
100% Niek is offline
Citaat:
el manuel schreef op 24-04-2004 @ 20:33 :
Je hebt honderden stijlen kung fu dus weet je misschien wat voor stijl? je hebt stijlen die zich meer op de armen concentreren en andere meer op de benen. Wat er zo bijzonder aan is is dat het een van de eerste vechtsporten is dacht ik. Maar ik heb zelf geen ervaring met kung fu dus ik kan dat niet helemaal zeker zeggen. leuk dat je er een topic over opent btw
dankje
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 00:18
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Kempo Karate
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 20:04
combatguy
Avatar van combatguy
combatguy is offline
Ik heb een les Wing-Chun gevolgd.En het is echt een hele mooie Art en ben ervan overtuigd dat het ook heeel effectief is.Achterneef van me traint al 20 jaar en en is Head Instructor.
Ik ben er ook heel erg in geinteresseert,ten 1e omdat het heeel mooi is om te zien en ten 2e is et zo goed toe te passen op straat.Om maar een voorbeeld te geven.Hoeveel mensen doen al aan boksen of kickboksen?
En hoeveel doen er aan Wing-Chun??.............................................
precies dat bedoel ik.
Ook geinteresseert in Wing-Chun???
Check: www.iucta.nl
__________________
May the force be with you...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:29
boer
Avatar van boer
boer is offline
Wat heb je eraan dat het goed is toe te passen op straat dan?
__________________
ik zeg maar wat
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:39
combatguy
Avatar van combatguy
combatguy is offline
Het is een hele andere aanvalstechniek dan bij de andere vechtsporten.Ites totaal onverwachts.
__________________
May the force be with you...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:32
Upke
Upke is offline
Citaat:
combatguy schreef op 05-05-2004 @ 22:39 :
Het is een hele andere aanvalstechniek dan bij de andere vechtsporten.Ites totaal onverwachts.
Wing Chun is alles behalve een vechtsport. Het is net als andere Kung Fu stijlen een vechtKUNST. En deze vechtkunst is geen sport, want deze stijl concentreert zich alleen op de effectiviteit op straat. Een echte vechtsport zoals taekwondo concentreert zich alleen op de sport zelf, en niet hoe je je zelf op straat moet verdedigen. Tuurlijk heb je een voordeel op straat ermee, maar daar is taekwondo niet voor bedoeld. Je kunt er dan wel ondergaan en zeggen van, ik zit onder taekwondo want dan ben ik gevaarlijker op straat. Das misschien een klein beetje, maar de spirit zelf is taekwondo en niets anders. Hetzelfde zoals kickboksen, je leert er kickboksen en niet hoe je iemand op straat moet in elkaar beuken, want op straat hebben ze geen bokshandschoenen aan. Wing Chun is wel puur voor de straat ontwikkelde KUNST, je leert dat de beste verdediging is om juist te gaan aanvallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Aan kickboksen heb je niks op straat
Upke
78 04-07-2009 11:16
Vrije tijd K1
MTpower
44 06-01-2006 02:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.