Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2011, 07:33
Verwijderd
Beste mensen,

Ik ga binnenkort een uitje organiseren voor een aantal mensen. En nou heb ik wel rondgekeken al hoor. We hebben al iets gevonden; het uitje City Experience, een wandeling door de stad, met wat opdrachten en dingen fotograferen en zo.

Weten jullie nog leuke maar ook een beetje goedkope groepsactiviteiten om te doen? In ieder geval niet duurder dan City Experience. Dat is zo'n 25 euro per persoon. En dat vind ik al aardig prijzig.

We houden het uitje ergens in het midden van het land, is de bedoeling. En we zijn volgens mij toch minimaal met 9 personen.

Iemand nog ideeën of ervaringen met leuke groepsuitjes?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2011, 11:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb voor een vrijgezellenfeestje zelf wel eens zo'n soort spel gemaakt.

Er was een lijst met ongeveer 100 producten die men kon zoeken. Dat waren dingen die goed haalbaar waren (bijv. een Nederlandse vlag), maar ook dingen waarvan je je afvraagt of het wel ergens te vinden is (een geel konijntje). Er zaten ook 'situaties' bij, bijvoorbeeld: drie mensen die tegelijk de handstand doen. Of personen, zoals een ober.

De opdracht was om in een half uur in een team van 2 personen zoveel mogelijk van die voorwerpen/situaties/personen te vinden en op de foto te zetten. Aangezien wij na afloop een leuk plakboek voor de vrijgezel wilden maken, hebben we er de regel aan toegevoegd dat op elke foto minstens 1 teamlid ook zichtbaar moest zijn. Dit zou ik er absoluut in doen, want dat maakt het ook wat lastiger soms.

Uiteindelijk bleek het super grappig, iedereen was heel inventief geweest en had de raarste dingen gevonden. En ook de raarste foto's gemaakt. Na afloop was het heel leuk om gezamenlijk alle foto's te bekijken. Het half uur bleek wel veel te kort, dat had beter een uur kunnen zijn.

Nadeel hiervan is wel dat je per 2 mensen iets doet en niet als groep gezamenlijk. Maar het bindt toch wel, omdat je het idee hebt dat je tegen de anderen strijdt en elkaar in de gaten houdt. En na afloop dat nabespreken, bijv. onder het eten. Als het een onderdeel van de dag is dan kan dat dus wel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.