Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2007, 14:20
Verwijderd
Goedemiddag.

Ik heb al n tijdje een probleem. Sinds ik klein ben kan ik niet tegen voorwerpen bij mn voorhoofd. Vooral ijzer is funest. Ik krijg dan een naar buiten duwend gevoel in mn hoofd tussen mn wenkbrauwen.Ik voel het zelfs als ik mn ogen dicht doe en iemand anders komt met een lepel ofso nar mn hoofd toe.
Nu ben ik al n tijdje op zoek naar informatie over chakra's. Wat ik gevonden heb heeft me zeer verbaasd. De kleur van de chakra is paars (mn favo kleur) en je derde oog staat voor wijsheid en zien. Nou heb ik best vaak toevalligheden zoals mn telefoon pakken omdat er iemand gaat bellen op dat moment enzo. Vandaag las ik dat het element van het derde oog licht is. Nou heb ik wel vaker last van een winterdip, maar deze bijna winter is het al redelijk erg voor de tijd van het jaar.
Nouja om een lang verhaal kort te maken; ik heb t gevoel dat mn chakra verstopt owso zit. Ik heb mbv de zoekfunctie iets over healen gelezen.
Echt duidelijk vind ik het niet..

Maarr.. wie kan mij meer vertellen over het derde oog.. Hoe kan ik mn chakra healen en eventueel later activeren. En is er iemand die dat ook heeft?

xxx

Fb; ik wist echt niet op welk forum dit moest, maar wees aub zo vrij om het t te verplaatsen als ik t topic verkeerd gezet heb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2007, 14:24
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Wow, dit had ik ook kunnen typen. Echt zo herkenbaar. Ik heb ook een tijd zitten zoeken naar iets wat je er tegen kan doen, maar niet echt gevonden. Ik ben benieuwd naar andere reacties..
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 15:00
Verwijderd
Hier in de buurt werkt een vrouw, officieel gezien is ze kynesiologe, maar ze heeft ook fysiotherapie gedaan. Toen ze klaar was met haar opleiding klaar was, heeft ze een tijd geleefd in een Afrikaanse stam. Daar leerden ze haar dat het lichaam niet goed kon functioneren als de geest niet goed zit. Ze werkt dus met energiën, chakra's en lichtwezens. Ook doet ze aan Reiki. Toen ik jong was, bleek ik een gat in mijn aura te hebben, waardoor ik onbewust gevoelens van andere oppikten en dat kostte me veel energie. Ook had ik mijn 'antennes' open staan. Het is moeilijk uitleggen, maar zij werkt ook met aura's, chakra's en het 'bovennatuurlijke'. Als je wil, zal ik je haar telefoonnummer PM'en, misschien heb je er iets aan, je kunt haar ook telefonisch om raad vragen. Tenminste, ik wel. Maar misschien komt dat ook omdat ze mij kent... Mja. Proberen kan altijd.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:21
Verwijderd
heb je misschien een mail adres? is wat minder direct gelijk..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:52
Verwijderd
Uit je verhaaltje maak ik geen duidelijke logica op (wat heeft het er mee te maken dat paars jouw favo kleur is? Of dat die chakra geassocieerd wordt met wijsheid en zien?), laat staan dat ik 'm'n chakra zit verstopt' een logische verklaring vind voor die fysieke gevoelens...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:59
Verwijderd
Jeetje, google, eerste hit:

http://home.hccnet.nl/v.kleven/healing.shtml
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:01
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Dit heeft echt niets te maken met chakra's enzo...

Citaat:
Toen ik jong was, bleek ik een gat in mijn aura te hebben, waardoor ik onbewust gevoelens van andere oppikten en dat kostte me veel energie. Ook had ik mijn 'antennes' open staan. Het is moeilijk uitleggen, maar zij werkt ook met aura's, chakra's en het 'bovennatuurlijke'.
Daar is niets bovennatuurlijks aan.

Ik heb allemaal het gevoel dat ik nog grote lappen tekst met uitleg ga typen in deze topic.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:09
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
hmm k kan je niet helpen met spirituele geneesmiddelen..
wel kan ik je adviseren om het eens van een andere kant te bekijken.
stel je eens voor dat je geen derde oog hebt, maar dat het te verklaren is met toeval, geluk en psychische factoren.
als dat het geval is, wat zou dan een oplossing kunnen zijn om uit je winterdip te komen?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:15
Verwijderd
zelfs als ik al die toevalligheden weg laat blijf ik dat gevoel in mn hoofd houden.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:16
Verwijderd
ennu.. die pagina heb ik al bekeken..maar was benieuwd of er nog mee rmanieren zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:19
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
zelfs als ik al die toevalligheden weg laat blijf ik dat gevoel in mn hoofd houden.
wat voor soort gevoel precies?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:21
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Je maakt het veels te moeilijk. Dit heeft niets met chakra's te maken maar met winterdip.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:21
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik krijg een onuitstaanbaar gevoel als iemand met bijvoorbeeld een potlood/pen/scherp iets naar mijn gezicht wijst. Dan kan ik niet blijven kijken.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:53
Verwijderd
het is geen emotioneel gevoel zoals stefanie bedoeld. Het is een letterlijke pijn in mn hoofd. Een soort gevoel wat naar buiten mn hoofd uit duwt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 18:00
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Ik weet wat je bedoelt want ik heb het ook. Maar dat heeft niets met chakra's of aura's te maken.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 18:01
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Ik denk dat je een één of andere angst hebt voor voorwerpen dicht bij je hoofd.

'Het spirituele' trekt mij ook aan moet ik zeggen, maar om daar gelijk naar te wijzen vind ik een beetje kort door de bocht, eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 18:05
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
'Het spirituele' trekt mij ook aan moet ik zeggen, maar om daar gelijk naar te wijzen vind ik een beetje kort door de bocht, eerlijk gezegd.
Het 'spirituele' is voornamelijk je onbewustzijn dat van zich laat horen. Maar dat kun je trainen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 20:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
OK, dit had eigenlijk op Mystiek gemoeten, maar dat bestaat niet meer. Het meest geschikte forum is nu DK omdat het bij psych ook niet past (de psychologie is immers een wetenschap, spiritualiteit is dat nu eenmaal niet) maar ik denk niet dat de reacties op DK de reacties zullen zijn die de TS wenst. Dus het blijft hier.

Wel wat aanvullende regels speciaal voor dit topic:
  • Alternatieve uitleg voor de symptomen mag, maar alleen als die ondersteund wordt door informatie die deze uitleg bekrachtigt, graag met bronnen want aan zelfverzonnen theorieën hebben we niets.
  • Geen discussies over het bestaan van derde ogen, aura's en dergelijke, dat moet écht op DK.
  • Iedere visie wordt in zijn waarde gelaten, niets wordt afgedaan asl onzin. Argumenten geven waarom je denkt dat een bepaalde visie niet van toepassing is mag natuurlijk wel, maar alleen op een nette en onderbouwde manier.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-11-2007, 23:41
Verwijderd
Ik heb dat gevoel ook bij m'n voorhoofd. Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand anders dat ook had, ik heb het ook al vanaf kind, vooral met brillen is het heel irritant.
Alleen heb ik niks met chakra's en dat soort dingen. Ik zou echter niet weten wat het wel is, het lijkt wel of er een soort 'magnetisch' veld zit :')
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 00:35
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik heb dat gevoel ook bij m'n voorhoofd. Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand anders dat ook had, ik heb het ook al vanaf kind, vooral met brillen is het heel irritant.
Alleen heb ik niks met chakra's en dat soort dingen. Ik zou echter niet weten wat het wel is, het lijkt wel of er een soort 'magnetisch' veld zit :')
het kan wel met angst te maken hebben voor fysieke schade..
zo'n voorwerp irritant dichtbij in je persoonlijke zone.
k besprak het net met mijn beste vriend, en hield mijn hand voor zijn hoofd..
hij zei dat het een kutgevoel veroorzaakte in zijn hoofd.

als hij t bij mij deed merkte k weinig,
misschien dat ik dan ook niet zoveel dingen (in)zie en beperkte wijsheid heb.
if so, that is how it is.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 08:46
Verwijderd
Citaat:
heb je misschien een mail adres? is wat minder direct gelijk..
Volgens mij heeft ze geen mailadres....

@Armoed: Je zegt alleen maar dat het niks met chakra's, aura's of het bovennatuurlijke te maken heeft. Als je alleen dat blijft zeggen, heeft de TS er niet zo heel veel aan. Kun je uitleggen waar het, volgens jou, wel aan ligt?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 10:30
Larou
Larou is offline
Ik wil nu ook wel weten wat jouw theorie is, Armoed.

TS, heb je wel eens van brainresponse gehoord? Ik weet er niet veel van dus misschien kan iemand op dit forum er wat over zeggen. Ik heb er alleen over horen vertellen door iemand die er heilig van overtuigd is dat het werkt, dus geen objectieve informatie hier. Ik ben sowieso wel benieuwd of iemand hier weet of het beeld dat ik er nu van heb klopt.

http://www.brainresponse-plus.nl/

Diegene legde het zo uit: problemen 'zetten zich vast op' of uiten zich in bepaalde delen van het lichaam. Als je dus vaak last hebt van dezelfde plek zoeken ze uit wat voor soort probleem je hebt en hoe je daaraan kunt werken. Lichaam en geest werken samen aan de problemen, of iets dergelijks. Ik moest hieraan denken omdat jij zo specifiek een probleem hebt met je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Ik wil nu ook wel weten wat jouw theorie is, Armoed.

TS, heb je wel eens van brainresponse gehoord? Ik weet er niet veel van dus misschien kan iemand op dit forum er wat over zeggen. Ik heb er alleen over horen vertellen door iemand die er heilig van overtuigd is dat het werkt, dus geen objectieve informatie hier. Ik ben sowieso wel benieuwd of iemand hier weet of het beeld dat ik er nu van heb klopt.

http://www.brainresponse-plus.nl/

Diegene legde het zo uit: problemen 'zetten zich vast op' of uiten zich in bepaalde delen van het lichaam. Als je dus vaak last hebt van dezelfde plek zoeken ze uit wat voor soort probleem je hebt en hoe je daaraan kunt werken. Lichaam en geest werken samen aan de problemen, of iets dergelijks. Ik moest hieraan denken omdat jij zo specifiek een probleem hebt met je hoofd.
Ja! Mijn zusje heeft dat ook gehad. Toen ze in groep zeven zat, had ze een heel moeilijke klas en worstelde ze heel erg met zichzelf. Tegelijkertijd had ze veel darmklachten. De huisarts kon niks vinden, en toen zijn we naar de mevrouw waar ik het eerder over heb gehad gegaan. Zij kwam er achter dat de negatieve energie blokkades vormt in haar darmen. Die blokkades werden opgeheven en sindsdien heeft ze er geen last meer van.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 11:28
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Offtopic: Interessant, interesssant...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 11:49
Verwijderd
Hmm zal zo even die site lezen.. in wat jullie vertellen over die brain responce kan ik me tot nu toe wel vinden. Bang voor opjecten lijkt me niet..want als ik t alleen al met mn vinger doe voel ik t al

edit: snap er niet veel van..misschein omdat ik nu niet ff de tijd ehb om het allemaal te lezen. Maar het is echt alleen als ik er iets voor hou. Nooit zomaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2007, 12:04
Verwijderd
Het is misschien vergezocht, maar zou het kunnen zijn dat je onderbewustzijn toen je jong was daar een 'klap' heeft gekregen, en daar een 'beschermingsveld' op heeft gezet en dat dat veld nu begint af te brokkelen waardoor je nu zo reageert? Dat is bij mij ook wel eens het geval geweest. Niet lichamelijk, maar geestelijk. Hmm.. Ik zal het later nog eens proberen uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 13:02
Verwijderd
ok ik ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 15:51
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
@Armoed: Je zegt alleen maar dat het niks met chakra's, aura's of het bovennatuurlijke te maken heeft. Als je alleen dat blijft zeggen, heeft de TS er niet zo heel veel aan. Kun je uitleggen waar het, volgens jou, wel aan ligt?
Ik kan niet uitleggen waar het precies aan ligt, wel waardoor het veroorzaakt wordt. En daar zat je in je laatste post redelijk warm:

Citaat:
Het is misschien vergezocht, maar zou het kunnen zijn dat je onderbewustzijn toen je jong was daar een 'klap' heeft gekregen, en daar een 'beschermingsveld' op heeft gezet en dat dat veld nu begint af te brokkelen waardoor je nu zo reageert? Dat is bij mij ook wel eens het geval geweest. Niet lichamelijk, maar geestelijk.
Hier komt het grof op neer (door gebeurtenis [x] reageert TS nu met [y]). Je onbewuste is tot vrijwel alles in staat. Als jullie het interessant vinden kan ik wel wat lappen tekst schrijven over wat je allemaal met je onbewuste kan en hoe ver je dat kan uitmelken tot 'bovennatuurlijke' gaven (zo erg dat je zelfs kan voorspellen waar een balletje op een roulettewiel eindigt, welke machine de jackpot gaat uitbetalen, dat je nichtje die in de badkamer beneden zit buiten bewustzijn ligt te verzuipen in het bad etc. (en dit heeft trouwens niets te maken met selectieve perceptie))
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 15:56
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Kom maar op met die lappen tekst, desnoods via PM.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 17:22
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Ok.

Bewust vang je bijvoorbeeld 100 dingen op, onbewust vang je al snel miljoenen dingen op. Ik zal eerst bv een pendulum (ik neem aan dat iedereen weet wat dat is) als voorbeeld nemen, want zo ben ik er ook achtergekomen.

In Japan gebruiken heel veel kippenfokkers een pendulum om te kijken of een ei wel bevrucht is. Ze laten het pendulum boven het ei bungelen en als het pendulum een bepaalde kant opdraait dan is het ei vruchtbaar verklaart. Draait het bijvoorbeeld naar links dan is het vruchtbaar, naar rechts onvruchtbaar. Vaak was het zo dat er een speciaal iemand was die het pendulum gebruikte en dat alleen hij het pendulum kon gebruiken. Als anderen het zouden gebruiken dan zou het misgaan. Klinkt als een hoop bullshit.

Maar uit een wetenschappelijk onderzoek (weet niet meer waar ik het las, maar was een betrouwbare bron) is gebleken dat kippenfokkers die een pendulum gebruikte miljoenen dollars per jaar bespaarde. En Japanse zakenlui zijn zwaaaaar georienteerd op winst. Toen er gevraagd werd hoe het werkte stonden ze met hun mond vol tanden, maar beweerden dat het wel werkte (en de stats bevestigde dat). Ik weet 100% zeker dat het door je onbewuste gestuurd wordt.

Je houdt het pendulum tussen je duim en wijsvinger en wacht todat alle beweging stopt. Daarna stel je een vraag (in jezelf of out loud) die wat een duidelijke 'ja' of 'nee' nodig heeft. Bijvoorbeeld "IS DIT EI BEVRUCHT". Daarna gaat het pendulum ronddraaien in een bepaalde richting en dit geeft je het antwoord (bv: links is ja, rechts is nee). Als je rechts als 'nee' hebt en links als 'ja' hebt heb je dus een gereedschap om direct in je onderbewuste te tappen. Het pendulum-concept is al 5000+ jaar in omloop maar de kwantumfysica begint het pas te onderzoeken (met positieve resultaten).

Het enige wat je dus nodig hebt is een 'onbewustzijn' dat kan concluderen of het ei (on)vruchtbaar is. Dit verklaart ook gelijk het 'alleen-1-persoon-kan-het-pendulum-gebruiken' en zo zie je ook dat in veel stammen vaak een heel oud persoon een zogenaamde 'guru' is die zulke dingen gebruikt. Bij de kippenfokkerij is dat waarschijnlijk ook een 'guru' met al tientallen jaren ervaring en heeft waarschijnlijk al miljoenen eieren voorbij zien komen. Als jij eens je kamer inkijkt en ik vraag of je je ogen wilt sluiten en dan een perfecte visualitie van je laatste gezichtsveld wilt maken zal je waarschijnlijk falen (tenzij het dodelijk simpel is). Als je je ogen open doet denk je "owja dat was er ook". Dat 'owja'-gevoel heb je bij wel meer dingen. Bijvoorbeeld als je ff niet op een woord kan komen en iemand anders je helpt. Je wist het woord wel (in je onbewustzijn), maar je kwam er niet gelijk op. Als ik een stok kaarten op tafel uitspreid en je er 10 seconden naar laat kijken met als opdracht de volgorde van links naar rechts te onthouden en je daarna de volgorde vraag kom je waarschijnlijk niet verder dan 7 kaarten, als je dat al haalt.

Nou heb ik een bepaalde vorm van savantisme waarom ik dit als een soort van 'innate ability' heb (en dat is ook gelijk mijn storing in het autistisch spectrum voor degenen die mij hier wel eens over hebben horen praten). Als ik 56 kaarten op tafel uitgespreid zie kan ik vaak tot dagen daarna de precieze volgorde van links naar rechts opzeggen, zonder fouten (ja, ook met de 10 seconden tijd). Wat ik doe is razendsnel een verhaal creeeren (kaart #1 is schoppen boer, kaart #2 is ruiten 4, kaart #3 is schoppen 7, kaart #4 is harten aas, kaart #5 is klaveren koning bijvoorbeeld. Dan krijg je dus zoiets: "Een boer liep te schoppen tegen 4 ruiten, hij gaf 7 schoppen en gebruikte zijn hart als aas om de groene koning [x]". Ik speelde vroeger veel kaartspelletjes en uiteindelijk kreeg ik bij elke kaart een visueel beeld (maar dat wordt veroorzaakt door mijn tweede storing in het autistisch spectrum, 'grapheme color synesthesia') en dat kan ik nu razendsnel in een verhaal zetten en opdreunen. Ik zie het ook visueel voor me in sneltreinvaart waar de kleur 'groen' niet aanwezig is, dat represent namelijk klaveren) en dat verhaal dan opdreunen. Dit kan ik niet alleen met kaarten. Ik ben er echter van overtuigd dat je deze 'storingen' in het autistisch spectrum zelf ook kan ontwikkelen. Sterker nog, mijn nichtje is 14 en zij kan binnen 1 minuut 30 kaarten onthouden in volgorde en dat de volgende dag ook nog opdreunen na mijn tips/training. Wat interessant is is dat ze 2 minuten nodig heeft voor 40 kaarten en niet 2 minuten voor bv 60 kaarten. Blijkbaar is haar 'werkgeheugen' (nog) niet groot genoeg, maar ik ga haar daar zeker mee helpen ik train het zelf nu nog steeds.

Zo heb je bijvoorbeeld ook mensen die een gigantisch boek binnen 7 minuten kunnen lezen (speedreading) en het dan precies kunnen navertellen. Dat kan ik ook, ik scroll een pagina van een post door (50 posts is 1 pagina geloof ik) en binnen een paar minuten heb ik alle tekst gelezen (afhankelijk van het 'ruis' (signatures, thumbnails, verschil in lettergrote, html en teksten met weinig interpunctie zijn echt enorm storend. En ik gebruik mijn vinger niet om mijn snelheid te verhogen want dan wordt mijn beeldscherm vies ).

Dan heb je ook nog fotografisch geheugen (waar ik nu mee bezig ben maar ik heb echt geen flauw idee hoe het werkt, ben er ook nog niet zo lang mee bezig). Neem bijvoorbeeld Stephen Wiltshire. Op zijn 11 jaar tekende hij een perfecte kopie van Londen na een helikopterritje, tot de correcte nummers van de ramen. Als dat geen godmode is weet ik het niet meer, respect. Ik ben begonnen met een appel op een tafel met een solide achtergrond van 1 kleur. Ik keek ernaar, sloot mijn ogen en probeerde de appel zo goed mogelijk voor te stellen. Ik werd er steeds beter in. Ik kan nu bijvoorbeeld een foto van een hele hoop knikkers voor ~5 seconden bekijken, mijn ogen sluiten en de knikkers in mijn visuele afbeelding tellen en dan het correcte nummer noemen. Ik heb echter problemen met lichtniveaus en kleine objecten (bijvoorbeeld haren op een arm), zit nu vast. Geen idee hoe ik verder kom, het oefenen blijkt niet te helpen, als iemand toevallig ideeen heeft... ik moet en zal dit leren. Dit raad ik trouwens iedereen aan omdat het ook meer inzicht geeft. Als je 3 ballen op een rij ziet weet je vrijwel meteen dat het 3 ballen zijn, bij 7 is het toch al ff tellen. Misschien dat je het indeelt in drietallen (je ziet 2x 3 ballen en dan 1 bal en telt dat op) en dan zo aan het aantal komt. Als je dat doet ga je al de goede richting op, ik kan nu tot ongeveer 100 het aantal schatten (mits ze allemaal identiek of bijna identiek zijn) en zit vrijwel 100% correct (wat langzaam afneemt... Bij bijvoorbeeld 89 zit ik vrijwel altijd correct, maar bij bijvoorbeeld 113 zit ik 3 van de 4x er 4 of 5 nummers naast, wat alweer merkwaardig is).

Dit is allemaal een voorbeeld van het onbewuste. Speedreading is misschien wel het makkelijkste te begrijpen (je gaat niet 1 voor 1 alle letters en de klank herinneren, je leest de woorden gewoon. Je past dat 'letters 1 voor 1 en de klank herinneren en de taalregels en wat allemaal niet'-proces RAZENDsnel toe.

Typen ook bijvoorbeeld. Je gaat niet kijken waar je toetst, dat gebeurt allemaal onbewust. Net zoals lopen, of rennen, of een voorwerp afweren dat opeens naar je hoofd aangevlogen komt (reflex) is dit allemaal belachelijk makkelijk aan te leren. Wil je je onbewuste voor andere dingen gaan gebruiken dan moet je serieus een ontieglijk groot denkvermogen ontwikkelen (ik had van nature al een ziekelijk groot denkvermogen, maar 90% heb ik 'erbij' getraind). En daar heb je veel informatie/tijd/discipline voor nodig.

--

Mochten jullie meer informatie willen kunnen jullie het altijd vragen dan post ik nog wel wat (bijvoorbeeld over hoe je een roulettewiel kunt voorspellen of kan weten wat er in een ander gebied gebeurt waar je absoluut geen bewuste impulsen van kan krijgen zoals geluid of visie).
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 18:17
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Oh my

Ik hang aan je lippen in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 09:48
Verwijderd
Ik Armoed's stuk nog niet helemaal gelezen, maar dat ga ik doen wanneer ik er in de stemming voor ben.
Ik zal proberen verder uit te leggen wat ik eerder bedoelde.

Toen ik jong was, heb ik me altijd moeten verdedigen. Dit deed ik zowel bewust (m.n. door kwaad kijken en meteen in de verdediging schieten) als onbewust (door mijn aura af te sluiten, alles als negatief op de vatten). Dit zat zo in mijn systeem, dat ik zelf niet meer zag wanneer het wel en niet nodig was, en ik dus bekend stond als een heetgebakerde, negatieve trut. Het was dus een vicieuze cirkel, als het ware. Ik had me altijd moeten verdedigen, dus dat deed ik. Omdat ik mezelf verdedigde, reageerde de rest van mijn omgeving daar weer met de nodige negativiteit op. Daar reageerde ik weer op, blabla.
Toen ben ik dus naar die mevrouw geweest, en zij heeft dat onbewuste naar boven gehaald. Omdat mijn onderbewustzijn zich altijd heeft moeten verdedigen, kon ik dat zelf niet uitschakelen.

Zou het zo kunnen zijn dat jij toen je klein was een 'klap' hebt gekregen op het chakra dat hij je hoofd zit (of hoe je dat ook noemt). Daardoor heeft je onderbewustzijn iets opgebouwd om dat chakra te beschermen, nu is dat niet meer nodig en gaat het je storen, heb je er last van of doet het zelfs pijn.

Ik weet t niet hoor, tis maar een idee.... Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 12:08
Verwijderd
hmm klinkt goed redelijk aannemelijk! Maar iedereen krijgt toch wel es een klap voor zn hoofd? Maar bij jou werd het gewenning en ik neem niet aan dat ik elke dag mn hoofd stootte
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 13:43
Verwijderd
Nee, maar een bepaalde gedraging die van zo'n invloed op je chakra is geweest zou eventueel ook kunnen. Ik weet zo even niet meer wat voor chakra daar zit, maar het zou kunnen dat die chakra zich in zo'n rare bochten heeft moeten wringen om zich staande te houden en dat dat er nu uit komt...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 20:56
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Ik wil niet komen bashen ofzo, maar weten jullie wel wat chakra's zijn en wat ze 'doen'?
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 10:23
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
'Het spirituele' trekt mij ook aan moet ik zeggen, maar om daar gelijk naar te wijzen vind ik een beetje kort door de bocht, eerlijk gezegd.
Helemaal mee eens.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-12-2007, 17:54
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
@armoed.
allemaal leuk en aardig... maar ik geloof dus niet dat iemand kan voorspellen waar het balletje bij roulette komt te liggen, hoe sterk zn onderbewuste ook is.
dat wat je zegt over het geheugen is een heel ander verhaal. ik heb zelf ook vroeger ook wel eens geoefend met geheugenschema's om lange reeksen getallen te onthouden bijvoorbeeld. maar ik zie dat niet echt iets als wat je onderbewust doet. zoals je zelf zegt, daar train je hard op, maar je leert er niet van dat je nichtje aan het verzuipen is.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 20:27
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
maar ik geloof dus niet dat iemand kan voorspellen waar het balletje bij roulette komt te liggen
Ik kan wel hele gedetailleerde uitleg gaan geven, maar misschien wil je een keer met me naar het casino?

Citaat:
ik heb zelf ook vroeger ook wel eens geoefend met geheugenschema's om lange reeksen getallen te onthouden bijvoorbeeld. maar ik zie dat niet echt iets als wat je onderbewust doet.
Geheugen kan ook onbewust zijn, maar wat jij hier beschrijft is inderdaad bewust.

Citaat:
maar je leert er niet van dat je nichtje aan het verzuipen is.
Dit is ook totaaaaal anders en heeft bijna niets met geheugen te maken, staat ook niet beschreven in mijn vorige post.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 20:43
johan_kool
johan_kool is offline
Citaat:
Ok.

Bewust vang je bijvoorbeeld 100 dingen op, onbewust vang je al snel miljoenen dingen op. Ik zal eerst bv een pendulum (ik neem aan dat iedereen weet wat dat is) als voorbeeld nemen, want zo ben ik er ook achtergekomen.

In Japan gebruiken heel veel kippenfokkers een pendulum om te kijken of een ei wel bevrucht is. Ze laten het pendulum boven het ei bungelen en als het pendulum een bepaalde kant opdraait dan is het ei vruchtbaar verklaart. Draait het bijvoorbeeld naar links dan is het vruchtbaar, naar rechts onvruchtbaar. Vaak was het zo dat er een speciaal iemand was die het pendulum gebruikte en dat alleen hij het pendulum kon gebruiken. Als anderen het zouden gebruiken dan zou het misgaan. Klinkt als een hoop bullshit.

Maar uit een wetenschappelijk onderzoek (weet niet meer waar ik het las, maar was een betrouwbare bron) is gebleken dat kippenfokkers die een pendulum gebruikte miljoenen dollars per jaar bespaarde. En Japanse zakenlui zijn zwaaaaar georienteerd op winst. Toen er gevraagd werd hoe het werkte stonden ze met hun mond vol tanden, maar beweerden dat het wel werkte (en de stats bevestigde dat). Ik weet 100% zeker dat het door je onbewuste gestuurd wordt.

Je houdt het pendulum tussen je duim en wijsvinger en wacht todat alle beweging stopt. Daarna stel je een vraag (in jezelf of out loud) die wat een duidelijke 'ja' of 'nee' nodig heeft. Bijvoorbeeld "IS DIT EI BEVRUCHT". Daarna gaat het pendulum ronddraaien in een bepaalde richting en dit geeft je het antwoord (bv: links is ja, rechts is nee). Als je rechts als 'nee' hebt en links als 'ja' hebt heb je dus een gereedschap om direct in je onderbewuste te tappen. Het pendulum-concept is al 5000+ jaar in omloop maar de kwantumfysica begint het pas te onderzoeken (met positieve resultaten).

Het enige wat je dus nodig hebt is een 'onbewustzijn' dat kan concluderen of het ei (on)vruchtbaar is. Dit verklaart ook gelijk het 'alleen-1-persoon-kan-het-pendulum-gebruiken' en zo zie je ook dat in veel stammen vaak een heel oud persoon een zogenaamde 'guru' is die zulke dingen gebruikt. Bij de kippenfokkerij is dat waarschijnlijk ook een 'guru' met al tientallen jaren ervaring en heeft waarschijnlijk al miljoenen eieren voorbij zien komen. Als jij eens je kamer inkijkt en ik vraag of je je ogen wilt sluiten en dan een perfecte visualitie van je laatste gezichtsveld wilt maken zal je waarschijnlijk falen (tenzij het dodelijk simpel is). Als je je ogen open doet denk je "owja dat was er ook". Dat 'owja'-gevoel heb je bij wel meer dingen. Bijvoorbeeld als je ff niet op een woord kan komen en iemand anders je helpt. Je wist het woord wel (in je onbewustzijn), maar je kwam er niet gelijk op. Als ik een stok kaarten op tafel uitspreid en je er 10 seconden naar laat kijken met als opdracht de volgorde van links naar rechts te onthouden en je daarna de volgorde vraag kom je waarschijnlijk niet verder dan 7 kaarten, als je dat al haalt.

Nou heb ik een bepaalde vorm van savantisme waarom ik dit als een soort van 'innate ability' heb (en dat is ook gelijk mijn storing in het autistisch spectrum voor degenen die mij hier wel eens over hebben horen praten). Als ik 56 kaarten op tafel uitgespreid zie kan ik vaak tot dagen daarna de precieze volgorde van links naar rechts opzeggen, zonder fouten (ja, ook met de 10 seconden tijd). Wat ik doe is razendsnel een verhaal creeeren (kaart #1 is schoppen boer, kaart #2 is ruiten 4, kaart #3 is schoppen 7, kaart #4 is harten aas, kaart #5 is klaveren koning bijvoorbeeld. Dan krijg je dus zoiets: "Een boer liep te schoppen tegen 4 ruiten, hij gaf 7 schoppen en gebruikte zijn hart als aas om de groene koning [x]". Ik speelde vroeger veel kaartspelletjes en uiteindelijk kreeg ik bij elke kaart een visueel beeld (maar dat wordt veroorzaakt door mijn tweede storing in het autistisch spectrum, 'grapheme color synesthesia') en dat kan ik nu razendsnel in een verhaal zetten en opdreunen. Ik zie het ook visueel voor me in sneltreinvaart waar de kleur 'groen' niet aanwezig is, dat represent namelijk klaveren) en dat verhaal dan opdreunen. Dit kan ik niet alleen met kaarten. Ik ben er echter van overtuigd dat je deze 'storingen' in het autistisch spectrum zelf ook kan ontwikkelen. Sterker nog, mijn nichtje is 14 en zij kan binnen 1 minuut 30 kaarten onthouden in volgorde en dat de volgende dag ook nog opdreunen na mijn tips/training. Wat interessant is is dat ze 2 minuten nodig heeft voor 40 kaarten en niet 2 minuten voor bv 60 kaarten. Blijkbaar is haar 'werkgeheugen' (nog) niet groot genoeg, maar ik ga haar daar zeker mee helpen ik train het zelf nu nog steeds.

Zo heb je bijvoorbeeld ook mensen die een gigantisch boek binnen 7 minuten kunnen lezen (speedreading) en het dan precies kunnen navertellen. Dat kan ik ook, ik scroll een pagina van een post door (50 posts is 1 pagina geloof ik) en binnen een paar minuten heb ik alle tekst gelezen (afhankelijk van het 'ruis' (signatures, thumbnails, verschil in lettergrote, html en teksten met weinig interpunctie zijn echt enorm storend. En ik gebruik mijn vinger niet om mijn snelheid te verhogen want dan wordt mijn beeldscherm vies ).

Dan heb je ook nog fotografisch geheugen (waar ik nu mee bezig ben maar ik heb echt geen flauw idee hoe het werkt, ben er ook nog niet zo lang mee bezig). Neem bijvoorbeeld Stephen Wiltshire. Op zijn 11 jaar tekende hij een perfecte kopie van Londen na een helikopterritje, tot de correcte nummers van de ramen. Als dat geen godmode is weet ik het niet meer, respect. Ik ben begonnen met een appel op een tafel met een solide achtergrond van 1 kleur. Ik keek ernaar, sloot mijn ogen en probeerde de appel zo goed mogelijk voor te stellen. Ik werd er steeds beter in. Ik kan nu bijvoorbeeld een foto van een hele hoop knikkers voor ~5 seconden bekijken, mijn ogen sluiten en de knikkers in mijn visuele afbeelding tellen en dan het correcte nummer noemen. Ik heb echter problemen met lichtniveaus en kleine objecten (bijvoorbeeld haren op een arm), zit nu vast. Geen idee hoe ik verder kom, het oefenen blijkt niet te helpen, als iemand toevallig ideeen heeft... ik moet en zal dit leren. Dit raad ik trouwens iedereen aan omdat het ook meer inzicht geeft. Als je 3 ballen op een rij ziet weet je vrijwel meteen dat het 3 ballen zijn, bij 7 is het toch al ff tellen. Misschien dat je het indeelt in drietallen (je ziet 2x 3 ballen en dan 1 bal en telt dat op) en dan zo aan het aantal komt. Als je dat doet ga je al de goede richting op, ik kan nu tot ongeveer 100 het aantal schatten (mits ze allemaal identiek of bijna identiek zijn) en zit vrijwel 100% correct (wat langzaam afneemt... Bij bijvoorbeeld 89 zit ik vrijwel altijd correct, maar bij bijvoorbeeld 113 zit ik 3 van de 4x er 4 of 5 nummers naast, wat alweer merkwaardig is).

Dit is allemaal een voorbeeld van het onbewuste. Speedreading is misschien wel het makkelijkste te begrijpen (je gaat niet 1 voor 1 alle letters en de klank herinneren, je leest de woorden gewoon. Je past dat 'letters 1 voor 1 en de klank herinneren en de taalregels en wat allemaal niet'-proces RAZENDsnel toe.

Typen ook bijvoorbeeld. Je gaat niet kijken waar je toetst, dat gebeurt allemaal onbewust. Net zoals lopen, of rennen, of een voorwerp afweren dat opeens naar je hoofd aangevlogen komt (reflex) is dit allemaal belachelijk makkelijk aan te leren. Wil je je onbewuste voor andere dingen gaan gebruiken dan moet je serieus een ontieglijk groot denkvermogen ontwikkelen (ik had van nature al een ziekelijk groot denkvermogen, maar 90% heb ik 'erbij' getraind). En daar heb je veel informatie/tijd/discipline voor nodig.

--

Mochten jullie meer informatie willen kunnen jullie het altijd vragen dan post ik nog wel wat (bijvoorbeeld over hoe je een roulettewiel kunt voorspellen of kan weten wat er in een ander gebied gebeurt waar je absoluut geen bewuste impulsen van kan krijgen zoals geluid of visie).
Hoe kun je nou een roulettebal voorspellen????
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 10:50
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
als dat kon waren er geen casino's meer

die 'feats' die armoed beschreef in zn lange post zie ik eigenlijk geen van alle als dingen die echt met je onderbewustzijn te maken hebben. gewoon een kwestie van je geheugen trainen. misschien dat iemand als armoed dat wat makkelijker afgaat vanwege die 'innate ability', maar ik kan ook bijvoorbeeld alle keizers van china nog opdreunen die ik een paar jaar geleden met behulp van zo'n verhaaltje in een geheugenschema heb gezet.

maar ff ontopic; wat is de wetenschappelijke verklaring voor dat derde oog, want ik heb net ff getest en ik heb ook een metaalsensor zitten daar
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 02-12-2007 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 19:26
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
als dat kon waren er geen casino's meer
Casino's kunnen je zonder geldige reden een ban geven. Niet dat iemand dat echt kan ofzo.

Black Jack is nog het makkelijkste, alle kaarten/volgorde onthouden en je kunt na het couperen wel raden waar de azen zitten. Maar dat is niet moeilijk en kan iedereen wel leren.

Citaat:
maar ff ontopic; wat is de wetenschappelijke verklaring voor dat derde oog, want ik heb net ff getest en ik heb ook een metaalsensor zitten daar
Dat zit letterlijk tussen je oren

Citaat:
die 'feats' die armoed beschreef in zn lange post zie ik eigenlijk geen van alle als dingen die echt met je onderbewustzijn te maken hebben.
Mwah, discussieerbaar. Dat pendulum iig wel.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 20:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Black Jack is nog het makkelijkste, alle kaarten/volgorde onthouden en je kunt na het couperen wel raden waar de azen zitten. Maar dat is niet moeilijk en kan iedereen wel leren.
Succes met kaarten tellen met 10 of meer geschudde decks op de stapel
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 21:08
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Succes met kaarten tellen met 10 of meer geschudde decks op de stapel
Gaat meestal niet verder dan 7. Is trouwens ook niet supermoeilijk. Ik kan ze individueel volgen en zit er meestal niet 3 rangordes naast.

Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=4iHAp1R5GBM

En onze godmode Derren Brown:

http://www.youtube.com/watch?v=L1mwe...eature=related
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 22:40
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Gaat meestal niet verder dan 7. Is trouwens ook niet supermoeilijk. Ik kan ze individueel volgen en zit er meestal niet 3 rangordes naast.

Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=4iHAp1R5GBM

En onze godmode Derren Brown:

http://www.youtube.com/watch?v=L1mwe...eature=related
je hebt wel een heel sterk visueel vermogen nodig om die kaarten zo te onthouden , maar zelfs dan blijft blackjack nog voor een groot deel een geluksspel. met kaarten tellen en verder perfect spel zal het winstpercentage misschien net iets boven de 50% schommelen, alsnog een aardig risico.
die derren had natuurlijk wel een grote kans op een hoge kaart toen hij zn hele stack inzette, maar 20 of 30 % van de keren gaat het toch fout...
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 22:51
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
je hebt wel een heel sterk visueel vermogen nodig om die kaarten zo te onthouden , maar zelfs dan blijft blackjack nog voor een groot deel een geluksspel. met kaarten tellen en verder perfect spel zal het winstpercentage misschien net iets boven de 50% schommelen, alsnog een aardig risico.
die derren had natuurlijk wel een grote kans op een hoge kaart toen hij zn hele stack inzette, maar 20 of 30 % van de keren gaat het toch fout...
Dit kun je beter zien als kans. Als je op deze manier Black Jack leert spelen, wordt je er steeds beter in. Door het snelle rekenen kun je ook tot een mooie kansberekening komen. Als je een grote kans hebt om een hoge kaart te krijgen, zet je in. Bij een kleine kans, haak je af. Simpel rekenwerk

De factor geluk zal altijd in het spel blijven, maar met deze manier van spelen laat je jouw winstkans minder over aan het geluk.

Offtopic: We dwalen nogal af, vind ik. Overigens wel rete-interessant
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 23:26
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Offtopic: We dwalen nogal af, vind ik. Overigens wel rete-interessant
Armoed; your #1 topic hijacker?

Citaat:
die derren had natuurlijk wel een grote kans op een hoge kaart toen hij zn hele stack inzette, maar 20 of 30 % van de keren gaat het toch fout...
Als je je onbewuste erbij kan betrekken kan dat al snel 1% tot 5% worden. Maar dan krijgen we weer een heel destiny vs free will verhaal en dat ga ik nu niet voeren. Ik ben slapen
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 13:19
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Hah! Toevallig heb ik net een referaat gedaan over een tekst over Giacometti. En dat ging ook over het derde oog! Alleen was het nogal vaag, want de ene keer zat dat oog op het voorhoofd, en de andere keer bovenop het hoofd

Citaat: "Het kruinoog is, zoals bekend, de klier bovenop de schedel, sie slechts het overblijfsel zou zijn van een derde oog waar onze voorouders eertijds over zouden hebben beschikt. (...) Het kruinoog zegt Bataille is het oog dat een explosie van de zon voorstelt, de zetel van een kosmische zaaduitstorting. (...) Het kruinoog, avatar van het menselijke oog en van een erotische lading voorzien, maakt op deze wijze van het menselijk hoofd een bliksemafleider of zoals Griaule het formuleert, een 'fluïdum-afleider', die in staat is om de verlammende lading die in elk voorwerp dat men begeert ligt opgeslagen, te neutraliseren."

Bron: Jean Clair, "Pointe à l'oeil, Punt Gericht op het Oog"

Die tekst is enorm filosofisch, kwam er bijna niet doorheen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:31
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Probleem met filosofie is echter dat je het niet zo vaak kunt toepassen.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 16:57
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
...
Ik vind het wel een grappig stukje

Mijnheer Google bracht me bij dit, van Wikipedia:

Citaat:
Pijnappelklier

De epifyse of pijnappelklier (glandula pinealis) is een endocriene klier in de hersenen. De epifyse bevindt zich dorsaal van het corpus callosum (de hersenbalk) en aan de bovenkant van de derde ventrikel. Als orgaan heeft het zich bij hogere gewervelde dieren (zoogdieren en mens) ontwikkeld uit het zogeheten derde oog, kruinoog of pineaal orgaan, zoals bij vissen, amfibieën, reptielen en vogels. Bij deze dieren is het in de eerste plaats een lichtgevoelig orgaan. Bij kinderen is de epifyse goed ontwikkeld, maar na de puberteit wordt hij kleiner, en bij oudere mensen is de klier vaak verkalkt en niet meer functioneel.


Functies bij de mens
De epifyse produceert het hormoon melatonine. Dit heeft effecten op verschillende lichaamsfuncties. Zo is melatonine de stof die je maakt als het donker wordt, waardoor je slaperig wordt en beter in slaap kunt komen.

Mogelijk remt het de ontwikkeling van de geslachtsklieren af tot de puberteit begint.
Melatonine een rol in het 'diurnaal ritme' van de mens.

Trivia
In oosterse filosofieën wordt de epifyse beschouwd als de zetel van de ziel.
Volgens Descartes speelt de pijnappelklier een rol bij de interactie tussen lichaam en geest. Zie echter: Bewustzijnstheorieën.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 20:31
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Nou ben ik toch ook wel heel benieuwd wat quantumfysica met een pendulum te maken heeft?

Als ik het topic nog even verder mag hijacken
__________________
Reina de la Calle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verlichting door de voeten van Anja
Moscow
0 03-01-2008 19:26
Verhalen & Gedichten (stukje ter ontspanning) Misantropie der niet-slapenden
Rita Pavlovic
1 06-09-2006 14:23
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Het spel der liefde?
clubje
7 10-09-2003 11:56
Drugs & Alcohol wiet en schizofrenie??? ervaringen ??OF BULLSHIT??
Kip187
23 06-02-2003 19:48
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Burger King
NecroDopey
17 02-11-2002 12:00
Seksualiteit Hoe kan ik een meisje opgeilen?
Choke
23 07-01-2002 22:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.