Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2008, 20:40
==mii_girlii==
Avatar van ==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
ik wil heel graag op karate gaan, maar het mag niet van me ma. hoe kan ik har overhalen om me wel te laten gaan?
het is eigelijk zo:
sinds ik naar groep 6 ga heb ik 2 lieve en aardige vriendinnen, en ze een daarvan gaat nog steeds naar karate. me ma mag H. niet en zegt dat ik niet met haar om moet gaan. ze zegt dat ze te veel agter boys gaat. MAAR DAT IS JUIST NIET ZO!!! ze is egt een mannenhater. ze zit ook op voetbal en zo. maar toen ik dus me ma vrioeg of ik naar karate mocht gaan begon ze gelijk te tieren of H dat in me hoofd heeeft ingeprent. ik zei nee maar ze geloofde me niet. en ik snap nog steeds niet wrm ik niet op[ karate mag ik bdoel er zijn ook andere karate *scholen* waar ik heen kan gaan in plaats van waar H heen gaat,
dus wat moet ik nou doen???
__________________
Voor de een aardig, voor de ander een bitch.Voor de 1 gul, voor de ander gierig. Voor de 1 een hoer voor de ander een non.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2008, 18:54
CaptainObvious
Avatar van CaptainObvious
CaptainObvious is offline
Het lijkt me beter dat dit topic verplaatst wordt naar L&R, dit gaat namelijk niet over de sport karate zelf.
__________________
Caution! Water on road during rain.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 22:58
==mii_girlii==
Avatar van ==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
hoe moet ik dat dan weer doen?
__________________
Voor de een aardig, voor de ander een bitch.Voor de 1 gul, voor de ander gierig. Voor de 1 een hoer voor de ander een non.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 23:53
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
hoe moet ik dat dan weer doen?
Dat kan ik voor je doen.


En wat CaptainObvious zegt, klopt wel, dus ik verplaats 'm mooi naar L&R!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 00:06
Noddy
Noddy is offline
Ik zou je moeder vertellen waarom je zo graag op karate wilt. Je kan haar misschien vertellen dat je door H. over karate na bent gaan denken, en dat je zelf tot de conclusie kwam dat het je een leuke sport lijkt.

Ik snap je moeder aan de ene kant ook wel. Heel veel vriendinnen zaten vroeger op paardrijden. Eigenlijk vond ik paarden nooit zo interessant, maar omdat mijn vriendinnen er allemaal opzaten kwam ik op het idee om er ook op te gaan. Dat is er nooit van gekomen. Mijn moeder zag dat ik niet op paardrijden wilde vanwege de paarden, maar vanwege mijn vriendinnen. Ik ben er nooit op gegaan en dat is maar goed ook.

Misschien denkt je moeder ook wel zoiets. Dat heeft er misschien helemaal niets mee te maken dat ze H. niet aardig vindt. Misschien wil ze gewoon zeker zijn dat je op karate wilt om de sport, en niet vanwege H.
Ik zou gewoon rustig aan je moeder vragen waarom je niet op karate mag. Als ze zegt dat H. de reden is, stel jij gewoon voor om naar een andere sportschool te gaan.

Zijn er bij die sportscholen ook niet van die lessen waar je een keer vrijblijvend aan mee mag doen? Misschien kan je voorstellen om dat een keer te doen (en dan bij een school waar H. niet op zit?).

Succes er mee!
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 13:02
fargo
Avatar van fargo
fargo is offline
Ze moet niet zo zeuren. Het is niet zo dat je voor karate allerlei dure spullen moet kopen zoals met paardrijden, dus vind je het niet leuk dan ben je zo weer weg. Met karate leer je jezelf ook te verdedigen en als moeder van een dochter van 15 lijkt me dat een geruststellende gedachte. Ik zou dat argument dan ook zeker aandragen als ze dwars blijft liggen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 15:17
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je moeder reageert wel een beetje vreemd, als ik het zo lees.

Als het je inderdaad niet om haar gaat, kun je haar er misschien op wijzen dat je waarschijnlijk toch in een andere groep terecht komt als zij; ik kan me voorstellen dat mensen die net beginnen gegroepeerd worden met minder ervaren mensen, en de mensen die al verder zijn met elkaar trainen. Of is het een te kleine dojo daarvoor? Maar als je niet samen traint kan dat een overtuigend argument zijn.

Heel veel sporten zijn leuk, maar vaak denk je daar niet zo over na aangezien je er weinig over hoort. Dat is maar goed ook, je kunt ook maar zo veel dingen naast elkaar doen. En als iemand je er dan over vertelt is het helemaal niet gek om enthousiast te worden.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 15:27
Verwijderd
Citaat:
me ma mag H. niet en zegt dat ik niet met haar om moet gaan.
ze is egt een mannenhater.
ze zit ook op voetbal en zo.
begon ze gelijk te tieren of H dat in me hoofd heeeft ingeprent.
Dat is toch duidelijk!?
H is lesbisch, je moeder heeft dat door en is bang dat ze jou besmet!

Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 15:40
==mii_girlii==
Avatar van ==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
Citaat:
Dat is toch duidelijk!?
H is lesbisch, je moeder heeft dat door en is bang dat ze jou besmet!

ze is niet lesbies....z heeft ht alleen niet zo op jongens maar daar gaat ht me niet om
__________________
Voor de een aardig, voor de ander een bitch.Voor de 1 gul, voor de ander gierig. Voor de 1 een hoer voor de ander een non.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 11:51
Verwijderd
Citaat:
ze is niet lesbies....z heeft ht alleen niet zo op jongens maar daar gaat ht me niet om
Hoe weet je dat? Als je het mij vraagt is het exact hoe kydnav het suggereert.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 14:30
yuck fou
Avatar van yuck fou
yuck fou is offline
ontkenningsfase
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 17:16
verlegenmeisje1
verlegenmeisje1 is offline
karate is heel erg leuk, ga er gewoon es kijken met je vader ofzo
of met je moeder desnoods
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 21:42
==mii_girlii==
Avatar van ==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
Citaat:
Dat is toch duidelijk!?
H is lesbisch, je moeder heeft dat door en is bang dat ze jou besmet!

wat bedoel je eigenlijk met *besmet*? ik bdoel lesbisch zijn is geen ziekte en alsnog dat ze lesbisch was, dat boeit me helemaal niet.
__________________
Voor de een aardig, voor de ander een bitch.Voor de 1 gul, voor de ander gierig. Voor de 1 een hoer voor de ander een non.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 21:49
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Neem gewoon een proefles, en neem je moeder mee. Dan zal ze zelf zien dat het allemaal wel meevalt.
__________________
Guilty of being white.

Laatst gewijzigd op 17-02-2009 om 11:13. Reden: rest niet van toepassing
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 08:27
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Karate is altijd mooi meegenomen in het kader van zelfverdediging en nog zo het één en het ander. Praat er rustig over met je moeder, het is je eigen idee, je wil dit echt doen en neem haar inderdaad desnoods mee naar een proefles.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 11:12
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
wat bedoel je eigenlijk met *besmet*? ik bdoel lesbisch zijn is geen ziekte en alsnog dat ze lesbisch was, dat boeit me helemaal niet.
Dat zeg jij
kydnav geeft alleen een verklaring van het feit dat je niet op karate mag. Misschien denkt je moeder wel zo, dat H. lesbisch is en dat ze daarom niet wil dat je met haar omgaat. Er zijn genoeg mensen die denken dat homoseksualiteit besmettelijk is.

Dus, ga maar eens met je moeder praten om de precieze reden waarom je niet op karate mag.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 12:31
Anna17J
Anna17J is offline
Ik zit zelf al ruim zeven jaar op een Vechtsport. (combinatie van jiu-jitsu, judo en karate).
Ik denk dat je eventjes het probleem "moeder - vriendin" eerst los moet halen van het probleem "Je mag niet op karate." Kijk eerst naar het laatste probleem, want daar gaat het uiteindelijk om, als ik jou zo hoor.
Karate is een vechtsport wat als zelfverdediging wordt aangeleerd. Ik denk dat je moet uitzoeken wat je precies leert bij de karatelessen waar jij eventueel heen zou willen gaan (scholen verschillen soms in wat ze belangrijk/onbelangrijk vinden en wat ze jou wel/niet zullen aanleren. Een vechtsport moet je namelijk niet onderschatten. Niet om je bang te maken, maar je zult er wel moeten stoten (vuisten), moeten trappen en zelf ook klappen opvangen.
Dit leer je, maar je moet zelf ook wel een beetje stevig in je schoenen staan. Ik zou eens goed uitzoeken wat ze in jouw omgeving aanbieden en of ze proeflessen aanbieden, of dat je gewoon eens zou mogen kijken (alleen kijken) bij een les. Of het jou dan nog aanspreekt. Neem dan eventueel jouw moeder mee. Als ze niet meegaat, wees dan eerlijk in wat je erover verteld: wat vond je er echt van. Wat vond je leuk om te zien en wat vond je niet leuk om te zien.
Het kan ook zijn dat jij geinteresseerder bent in technieken om jezelf te bevrijden, maar dat karate zich meer richt op het vechten zelf. Misschien is jiu-jitsu dan meer iets voor jou.

Kortom: oriënteer jezelf goed via internet en afspreken in jouw buurt met sportscholen. Praat met je ouders over wat je vindt en wat je zoekt qua (vecht)- sport.

Ik wens je veel succes!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 16:00
Verwijderd
Citaat:
wat bedoel je eigenlijk met *besmet*? ik bdoel lesbisch zijn is geen ziekte en alsnog dat ze lesbisch was, dat boeit me helemaal niet.
Dat is wat ze jou proberen wijs te maken!!
Dat het normaal is, dat er niets mis mee is.
Het is allemaal onderdeel van die homosexual agenda van ze! Dan gaan mensen ze accepteren en het zien als iets alledaags en dan is het hek van de dam!
Zie je het zelf dan niet?
H heeft je al overgehaald dat je op karate moet, daarmee is ze aan het uittesten hoe ver ze je kan krijgen. Nu is het nog maar karate, maar volgende maand of misschien al eerder zal ze je overhalen om je haar kort te knippen en lopen jullie beide rond in tuinbroeken en ben je een van hen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Karate-seizoen 2007
vtxm
3 03-02-2007 09:46
Vrije tijd karate
marla
2 13-04-2005 09:47
Vrije tijd Karate van tegenwoordig
Bodien
47 19-04-2004 16:31
Vrije tijd meisjes en KARATE!
devilcat
55 07-04-2004 22:34
Vrije tijd karate
Agnès
37 01-06-2003 19:29
Vrije tijd Karateka's-alle soorten Karate
Sansonnet
53 02-04-2003 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.