Oud 07-09-2002, 23:20
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Mijn zusje heeft het. Ze is nu 12 en naarmate ze minder lekker in haar vel zit krijgt ze last van allerlei tics.
Dat kan verschillen van

-met haar ellebogen haar bord aanraken of soortgelijke lichamelijke handelingen

-(delen uit) een zin twee keer herhalen (en daarna expres dom lachen in een poging om het op een geintje te laten lijken)

-niet mogen praten van zichzelf, dan komt ze bv. 's avonds naar beneden omdat ze niet kan slapen en dan gaat ze demonstratief zwijgend in de kamer staan. Ze zegt dan ook niks terug als je vraagt wat er is, kijkt alleen wat ongemakkelijk.

-per se vier keer heel snel op en neer moeten zappen tussen twee kanalen, terwijl iedereen zit mee te kijken en ze al heeft besloten wat ze wil kijken.

-enzovoort.

Aan de ene kant vind ik het vervelend voor haar dat ze zich zo kut voelt en heb ik medelijden met haar.
Maar aan de andere kant is het zo ongelooflijk abnormaal en irritant, ik erger me eraan dat haar gemoedstoestand ertoe dwingt om zulk soort rare dingen te gaan doen.
Soms maak ik er ook geintjes over om een beetje 'afstand' van de situatie te kunnen nemen, zo van 'hee je moet nog twee keer met je ogen knipperen' ofzo.
Ik weet dat dat alleen maar averechts werkt maar aan de andere kant is het zo walgelijk irritant dat ze het doet, ik heb dan zoiets van jemig als er iets is zeg het dan maar doe in GODSNAAM normaal. Ik word er GEK van af en toe!!!!!!!!

Kan iemand me alstjeblieftvertellen hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

ps. ze krijgt al medicijnen en niet de lichtste volgens mij. Prosac.

ps2. ZIE DIT AJB ALS EEN SCHREEUW OM HULP!!
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...

Laatst gewijzigd op 08-09-2002 om 00:09.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 12:59
Maboq
Avatar van Maboq
Maboq is offline
zo.... ja ik weet hoe je je voelt...... ik heb een jaar naast een jongen gezeten die om de paar tellen met z'n neus moet sniffen en daar tussen in dan met z'n ogen moet knipperen..... na een half jaar begint dat echt zwaar te irriteren ja.
kheb geen tip ofzo voor je, tis kut maar je zult er denk ik gewoon mee moeten leren leven
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 14:01
Screenager
Screenager is offline
Ik kende een meisje en die moest steeds haar ogen dicht doen voor 5 sec ofzo..... was vooral erg irritant op de fiets enzo
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 14:53
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Mjah, leer ermee leven... dr is weinig aan te doen, soms/vaak word het na de pubertijd wat minder erg, maar verder, tis voor de persoon zelf waarschijnlijk behoorlijk wat vervelender dan voor jou... (is niet lullig bedoelt ofzo, ik snap best dat je het irritant vind, maar zij kan er noueenmaal ook nix aan doen, en zij probeert er (lijkt mij) ook alleen maar het beste van te maken.)
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 23:15
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
ja je zal wel gelijk hebben wat dat ermee leren leven betreft... maar hoe meer ik probeer om er niet op te letten, hoe meer het opvalt.
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 14:26
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik ken heel veel mensen die raar doen met hun ogen. Knipperen, knipogen, honderd keer de ogen opensperren en wenkbrauwen optrekken.
Zelf heb ik, voor zover ik weet, geen specifieke tic.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
Psychologie tics
Verwijderd
2 16-04-2004 18:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.