Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2002, 23:04
?OWAN!
Avatar van ?OWAN!
?OWAN! is offline
Ben geinterresseerd in Aikido......
Wie doet er aan deze sport of kan mij er meer over vertellen.
Over of het lichamelijk een zware sport is etc......
__________________
Watching the red sky surrounded by clouds a salute to a begin of my forgetfulness of my latest sin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2002, 18:14
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
http://www.google.nl/

Hier je antwoord zul je je antwoord vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 21:46
?OWAN!
Avatar van ?OWAN!
?OWAN! is offline
Citaat:
S@nder schreef:
http://www.google.nl/

Hier je antwoord zul je je antwoord vinden.
Erg makkelijk antwoord.............hoor liever verhalen van ervaren Aikido beoefeners........
__________________
Watching the red sky surrounded by clouds a salute to a begin of my forgetfulness of my latest sin
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 09:41
what may come
Avatar van what may come
what may come is offline
Nou, ik doe zelf geen Aikido (meer), heb het een jaar lang gedaan, alleen mij was het te traditioneel.

Het hangt helemaal van de club af waar je bij traint of het zwaar is. Je hebt clubs die trainen met het idee van wedstrijden in hun hoofd, en daar zul je dus best veel kracht en conditietraining moeten doen.
Natuurlijk zijn er ook vereningen die trainen puur voor de lol, en de technieken weliswaar leren, maar een beetje 'soepel' zijn wat betreft krachttraining.

E je kunt het natuurlijk zo zwaar maken als je zelf wilt....(pols/enkel- gewichten e.d.)

Hoop dat je hier wel iets aan had!

M!K
__________________
.*Wish I was colourblind*.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 11:22
Verwijderd
Ik

Lichamelijk kan je wel zeggen dat het een zeer zware sport is. als je echt intensief en serieus traint dan voel je dat zeker. Ik heb nog geregeld spierpijn en zo. Het ligt inderdaad aan de dojo+leraar hoe streng er getraind wordt. Er zijn er die zich meer op het spirituele aspect van de sport richten. De basis van aikido is de kracht van de tegenstander te gebruiken om hem onschadelijk te maken. Het is een vrij gevaarlijke sport als je niet de juiste regels opvolgt, omdat je dan nogal wat blessures kan oplopen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 11:25
Verwijderd
Citaat:
what may come schreef:
Nou, ik doe zelf geen Aikido (meer), heb het een jaar lang gedaan, alleen mij was het te traditioneel.

Het hangt helemaal van de club af waar je bij traint of het zwaar is. Je hebt clubs die trainen met het idee van wedstrijden in hun hoofd, en daar zul je dus best veel kracht en conditietraining moeten doen.
Natuurlijk zijn er ook vereningen die trainen puur voor de lol, en de technieken weliswaar leren, maar een beetje 'soepel' zijn wat betreft krachttraining.

E je kunt het natuurlijk zo zwaar maken als je zelf wilt....(pols/enkel- gewichten e.d.)

Hoop dat je hier wel iets aan had!

M!K
Een 'goede' aikidotrainer, die dus ook echt wil streven naar de lessen zoals Ushiba dat deed, zal nooit naar wedstrijden streven. Aikido is per definitie geen wedstrijdsport. Er wordt gestreefd naar Verdediging en niet naar aanvallen. Dat is het verschil tussen al die andere vechtsporten en aikido. Ik vind het dan ook verderfelijk om wedstrijden en competities te houden in aikido. Daar is het juist totaal niet voor bedoeld. Het gaat erom dat je dus op je eigen tempo kunt trainen en zo..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Vechtsporttopic
Verwijderd
19 12-09-2010 14:05
Vrije tijd Aikido
Vejji
1 30-06-2005 12:54
Vrije tijd Aikido
KMBA
6 16-06-2005 08:11
Vrije tijd Meest toepasselijke gevechtssport!
Xabzof
121 08-02-2004 20:51
Vrije tijd Akido
Verwijderd
3 11-06-2003 12:52
Vrije tijd Karateka's-alle soorten Karate
Sansonnet
53 02-04-2003 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.