Oud 03-01-2003, 21:22
PV
PV is offline
ANTWERPEN De tweede gekloonde baby die met behulp van het bedrijf Clonaid van de Raeliaanse beweging ter wereld zal komen, wordt zondag in ons land geboren. Dat zei directrice Brigitte Boisselier tegen VTM-journalist Chris Borggrave. Het zou gaan om een meisje dat bij een lesbisch paar wordt geboren. Clonaid meldde op 27 december dat de eerste gekloonde mens was geboren. Dat meisje kreeg de bijnaam Eve. Er zijn (nog) geen DNA-uitslagen omdat de ouders hun identiteit niet willen prijsgeven. Volgens aanhangers van de Rael-sekte zijn mensen 25.000 jaar geleden uit buitenaardse wezens gekloond.

"Kloonbaby mag hier geboren worden"
HILVERSUM Het is onbestaanbaar dat als een kloonbaby in Nederland geboren wordt, deze niet alle recht zou hebben op goede medische verzorging. Dat zei een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid in reactie op de bewering dat zondag de tweede gekloonde mens in Nederland ter wereld komt. In Nederland is bij wet verboden mensen te klonen of het geslacht te kiezen op straffe van maximaal 1 jaar cel. In de wet staat echter niets over het geboren worden van een baby. Justitie wil voor eventuele vervolging eerst weten of de baby wel in Nederland wordt geboren en een echte kloon is.

(NOS TT 109 + 110)

Ik schrok toch wel ff toen ik dat las :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2003, 22:01
Verwijderd
De professoren moeten eens stoppen met deze 'experimenten'. Straks wordt het misschien makkelijker om zoiets te doen...en dan, zekers te weten dat er flink misbruik van gemaakt kan worden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:10
Verwijderd
Aargh, dat kind krijgt geen normaal leven
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:10
rene-gn
rene-gn is offline
ik denk ook dat Nederland er nog niet klaar voor is, de discussie is nog niet op zijn einde
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:41
dystopia
dystopia is offline
Zie ook nu.nl: http://www.nu.nl/news.jsp?n=94162&c=10
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:45
Thor
Avatar van Thor
Thor is offline
Gaat het daadwerkelijk om een gekloonde baby dan? Laat een test door onafhankelijke, vooraanstaande wetenschappers dat maar eens onderzoeken. Volgens mij is de uitslag van die eerste baby ook nog niet bekend.
__________________
Wat weg is raak je nooit meer kwijt...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 23:00
Verwijderd
Dit is echt het dieptepunt van het helder denken van de mens!!!!!
een baby klonen, kan je leuk kiezen of het een jongetje of een meisje word en of het bruin haar of blond haar krijgt....aaaagh vreselijk!!!! krijgen we allemaal perfecte kindjes en later ook perfecte soldaten, de hele wereld gaat er aan kapot, ik weet het Cker. dit gaat te ver!!!!!!!
Hopen dat dit geen hype gaat worden!!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 23:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
devil15 schreef:
Dit is echt het dieptepunt van het helder denken van de mens!!!!!
een baby klonen, kan je leuk kiezen of het een jongetje of een meisje word en of het bruin haar of blond haar krijgt....aaaagh vreselijk!!!! krijgen we allemaal perfecte kindjes en later ook perfecte soldaten, de hele wereld gaat er aan kapot, ik weet het Cker. dit gaat te ver!!!!!!!
Hopen dat dit geen hype gaat worden!!
dat is toch niet klonen? Dat is genetische manipulatie.
Klonen is een exacte kopie van iemand maken (voor wat betreft de genen dan. De opvoeding zal anders zijn, dus het karakter van die gene zal ook anders zijn)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 00:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
dan kloon je perfect iemand
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 06:48
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Dit vind ik echt ziek, je gaat toch zeker geen mensen klonen!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 07:58
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik wil eerst bewijs zien dat het ook echt een kloontje is voor ik het geloof.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 10:19
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Gewoon ziek in hun hoofd zijn die mensen die dat bedacht hebben!!!

Die moesten ze afschieten
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 10:38
*moonchild*
Avatar van *moonchild*
*moonchild* is offline
en dan zeuren ze dat de wereld overvol raakt..
__________________
Are the stars out tonight?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 10:42
cyane
cyane is offline
Kunnen mensen niet zelf meer kindertjes maken?
Bloemetjes en bijtjes enzo?
__________________
gentil papillon, va lui dire que je l'aime
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 10:45
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
cyane schreef:
Kunnen mensen niet zelf meer kindertjes maken?
Bloemetjes en bijtjes enzo?

Schijnbaar vinden ze dat nog niet genoeg dat de mesen zelf kindertjes maken!!!
Ze willen dus zoals iemand eerder al zei de werel nog voller hebben dus d.m.v klonen.

Ik vind het wel erg ver gaan om iemand te klonen.

Bv: Ik laay mezelf klonen kan ik me ook nog na een tijdje aan mezelf gaan ergeren
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 10:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cyane schreef:
Kunnen mensen niet zelf meer kindertjes maken?
Bloemetjes en bijtjes enzo?
Sommige mensen niet, nee.

Onvruchtbaar, bv.
En eigenlijk vind ik ook niet dat je het van een homosexueel stel mag verwachten (misschien Kunstmatige Insiminatie, maar daar zit het risico aan vast dat je een X-ling kunt krijgen; dat wilt ook niet iedereen), want hoe zou jij het vinden als je verplicht sex moet hebben met het geslacht waar jij niet op valt?
Ik zou me vies voelen Zo van: dit is niet ik; ik voel me gebruikt (hoewel dat niet is, maar ik heb het nu over wat je voelt).

Maar goed, los hiervan vind ik clonen behoorlijk verwerpelijk,... ik zie maar steeds dat beeld van een uebermensch voor me......
brrr

Laatst gewijzigd op 04-01-2003 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 10:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:

Bv: Ik laay mezelf klonen kan ik me ook nog na een tijdje aan mezelf gaan ergeren
Vergeet niet dat veel dingen niet genetisch bepaald zijn, maar in het gedrag word aangeleerd.
ALs je het idee hebt om Mandela 10000000 keer te clonen omdat je meer van zulke sympathieke mensen op aarde wilt hebben, zal je nooit een tweede compleet identieke Mandela als resultaat krijgen.
Qua lichamelijke aspecten wel, maar als je deze Mandela op een andere manier opvoedt, in een andere omgeving, zou hij misschien eruit kunnen komen als een tweede Hitler.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 11:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
linda85 schreef:
dat is toch niet klonen? Dat is genetische manipulatie.
Klonen is een exacte kopie van iemand maken (voor wat betreft de genen dan. De opvoeding zal anders zijn, dus het karakter van die gene zal ook anders zijn)
Inderdaad. Met klonen op zich is niks mis mee (ja, behalve dan dat je steeds dezelfde hoofden voor je ziet ), maar wel met een mogelijke genetische manipulatie die ze daar op los laten.

Dan krijg ik toch weer die rilling over mijn rug.....brr
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2003, 11:40
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Vergeet niet dat veel dingen niet genetisch bepaald zijn, maar in het gedrag word aangeleerd.
ALs je het idee hebt om Mandela 10000000 keer te clonen omdat je meer van zulke sympathieke mensen op aarde wilt hebben, zal je nooit een tweede compleet identieke Mandela als resultaat krijgen.
Qua lichamelijke aspecten wel, maar als je deze Mandela op een andere manier opvoedt, in een andere omgeving, zou hij misschien eruit kunnen komen als een tweede Hitler.
Nee ok dat klopt wat je zegt!!!
Mensen zijn dan nooit hetzelfde alleen lichamelijk dan.

Maar hoe zou jij je voelen als je iemand je kloonde, en die dan lichamelijk hetzelfde is??? ( heb alleen over klonen )

Ik denk toch vrij klote!!!!
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Yahoo, de nieuwe fase in de menselijke evolutie staat op het punt te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:01
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Vergeet niet dat veel dingen niet genetisch bepaald zijn, maar in het gedrag word aangeleerd.
ALs je het idee hebt om Mandela 10000000 keer te clonen omdat je meer van zulke sympathieke mensen op aarde wilt hebben, zal je nooit een tweede compleet identieke Mandela als resultaat krijgen.
Qua lichamelijke aspecten wel, maar als je deze Mandela op een andere manier opvoedt, in een andere omgeving, zou hij misschien eruit kunnen komen als een tweede Hitler.

ik zie het al voor me, een zwarte mandela die gaat strijden voor de creatie van een nieuw perfect germaans ras. LOL
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:07
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
rene-gn schreef:
ik denk ook dat Nederland er nog niet klaar voor is, de discussie is nog niet op zijn einde
Ik denk eerlijk gezegd dat t hele mensheid er nooit klaar voor is en zal zijn
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Mandela schijnt in zn prive-leven helemaal niet zo sympathiek te zijn...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:25
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
De primeur voor Europa Jullie mogen hem hebben
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:26
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Mandela schijnt in zn prive-leven helemaal niet zo sympathiek te zijn...
niet zo relevant he :/

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Yahoo, de nieuwe fase in de menselijke evolutie staat op het punt te beginnen.
Hoe gaat dit onze soort helpen om te overleven dan?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2003, 13:21
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik hoop dat de ontwikkeling op klonen niet zo ver komt, anders gaat t misschien nog gruwelijk mis.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 13:22
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
De primeur voor Europa Jullie mogen hem hebben
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 14:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik zie het al voor me, een zwarte mandela die gaat strijden voor de creatie van een nieuw perfect germaans ras. LOL
Klinkt als een onderwerp voor Jerry Springer

(daar zat ooit eens een zwarte KKK-lid )
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 14:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Nee ok dat klopt wat je zegt!!!
Mensen zijn dan nooit hetzelfde alleen lichamelijk dan.

Maar hoe zou jij je voelen als je iemand je kloonde, en die dan lichamelijk hetzelfde is??? ( heb alleen over klonen )

Ik denk toch vrij klote!!!!
Lijkt me behoorlijk saai: zie je steeds weer dezelfde hoofden......

Hoewel "ieder nadeel hep sijn foordeel":
niemand zal meer geplaagd kunnen worden vanwege zijn/haar uiterlijk
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 14:31
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Gatara schreef:
(daar zat ooit eens een zwarte KKK-lid )
wow......... ech waar???
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:46
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
belachelijk dat dit in Nederland kan, Die ouders moet voor de rechter en die sekte moet verboden worden.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:36
drea
drea is offline
Ik ben er zooo tegen, ik vin t gwoon walgelijk dat zoiets gebeurt. T is nog nie bewezen weliswaar, maar als het waar is, dan ben k egt diep teleurgesteld in de mensheid. T is niet zomaar iets hoor, we zijn in een geheel nieuwe fase van de toekomst beland. Klonen zie ik als iets verwerpelijks en ik vind het eerlijkgezegd een supereng idee. Wie weet wat er over 10, 20 jaar met die klonen gaat gebeuren? De gevolgen ervan zijn nu nog niet te overzien, en wat doen we strax als t egt misgaat? Je doet je kind tog zoiets niet aan?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig van geloof. Van de 10 geinplanteerde embryo's doen het er 5. Met dolly hadden ze er honderden waarvan er 1 het deed en ze hebben dezelfde techniek gebruikt, dus ik twijfel eraan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:08
princesscharming
princesscharming is offline
Wat heeft het nou voor nut om babies te gaan klonen... ik weet zeker dat er op den duur misbruik van gemaakt gaat worden... het voelt een beetje eng. doet me aan die Nazi-Ideologie van de "ubermensch" denken... brrr...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 13:29
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Gisteren stond nog in het nieuws dat het verhaal verzonen is, redenen omdat die sekte publicitie zoekt maarja het is nog steeds niet bewezen... en als dit een grap is zijn er nog genoeg dokter frankensteins in de wereld ook die ene italiaanse wetenschapper die wil ook zo graag eentje maken (en ik ben er ook tegen, elk mens op dit moment is puur natuur en zo'n kloon vind ik mischien klinkt het bij jullie dom maar onmenselijk sorry ik vind het gewoon eng)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 16:17
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Wat als de Nazi's de techniek zouden gebruiken en een Hitler klonen???
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2003, 16:50
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef:
Wat als de Nazi's de techniek zouden gebruiken en een Hitler klonen???
en stel dat ze hem dan laten opgroeien in het Duitsland van het begin van de 20e eeuw en ook z'n ouders klonen en z'n klasgenoten en z'n leraren! dan zou het misschien wel precies dezelfde persoon worden!!



kortom: wat is je punt?
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 16:55
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
of het nu waar is of niet, het is nu gebeurd of zal in de toekomst gebeuren en dat is zo erg. We kunnen er echt niet aan ontkomen. Als de kennis er is zal die worden gebruikt..daar kunnen geen regels etc. iets tegenin brengen. De wereld is te vol met rare mensen zonder enig etisch gevoel.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:13
waaromniet?
waaromniet? is offline
Kan iemand mij uitleggen wat er nou precies onetisch aan is?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef:
Wat als de Nazi's de techniek zouden gebruiken en een Hitler klonen???
Die vergissing wordt wel vaker gemaakt, maar even in het kort:

door persoon X te klonen, krijg je niet persoon X daarvoor terug, maar persoon Y met de lichamelijke eigenschappen van persoon X.

Dus je krijgt een persoon die er uit ziet als Hitler, maar die zich misschien zo poeplief zal gaan gedragen na zijn lieve goede opvoeding enzo dat hij innerlijk een tweede John Lennon wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou precies onetisch aan is?
/me denkt even na....

Omdat het niet de natuurlijke weg is om je voort te planten?

Omdat als iedereen hetzelfde gezicht zal hebben, het moeilijk is elkaar te herkennen (das nu al moeilijk bij eeneiige tweelingen ) en daarnaast behoorlijk saai zal zijn?

Omdat als iedereen lichamelijk hetzelfde zou zijn een gevaarlijke ziekte de hele mensheid (althans het gecloonde gedeelte) erg makkelijk kan uitroeien binnen no-time (lekker voor biologische wapens enzo)?

Omdat als men soepel gaat omgaan met het klonen van mensen, de weg naar genetische manipulatie dichtbij ligt (zeker gezien het vorige punt; dat wil men zeker voorkomen).
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:37
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Die vergissing wordt wel vaker gemaakt, maar even in het kort:

door persoon X te klonen, krijg je niet persoon X daarvoor terug, maar persoon Y met de lichamelijke eigenschappen van persoon X.

Dus je krijgt een persoon die er uit ziet als Hitler, maar die zich misschien zo poeplief zal gaan gedragen na zijn lieve goede opvoeding enzo dat hij innerlijk een tweede John Lennon wordt.
John Lennon die eruit ziet als Hitler???

Dát is iig zwaarrr onethisch aan klonen!
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martian schreef:
John Lennon die eruit ziet als Hitler???

Dát is iig zwaarrr onethinsch aan klonen!
LOL

"All we are saying is give peace a chance"
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:40
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Gatara schreef:
LOL

"All we are saying is give peace a chance"

*rolt over grond*
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gatara schreef:
/me denkt even na....

Omdat het niet de natuurlijke weg is om je voort te planten?
Is iets dat niet natuurlijk is onetisch? Dat lijkt me een vreemd criterium, er is zo veel dat "onnatuurlijk" is, en wel algemeen geaccepteerd, of is dat allemaal onetisch?

Citaat:
Gatara schreef:
Omdat als iedereen hetzelfde gezicht zal hebben, het moeilijk is elkaar te herkennen (das nu al moeilijk bij eeneiige tweelingen ) en daarnaast behoorlijk saai zal zijn?
Dat is meer een praktisch probleem. Bovendien hoef je niet 1 iemand honderden keren te klonen, maar wie weet is het wel praktisch om enkele personen een enkele keer te klonen.

Citaat:
Gatara schreef:
Omdat als iedereen lichamelijk hetzelfde zou zijn een gevaarlijke ziekte de hele mensheid (althans het gecloonde gedeelte) erg makkelijk kan uitroeien binnen no-time (lekker voor biologische wapens enzo)?
Zie boven, je gaat er nu van uit dat er een paar "merken" om het zo maar te zeggen komen, en dat die alsmaar gecloned worden. Dat heeft niets met clonen an sich te maken.

Citaat:
Gatara schreef:
Omdat als men soepel gaat omgaan met het klonen van mensen, de weg naar genetische manipulatie dichtbij ligt (zeker gezien het vorige punt; dat wil men zeker voorkomen).
Is het onetisch dat iets (dat eventueel onetisch is) dichterbij komt? En dan zul je ook meteen moeten verdedigen waarom dat onetisch is.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Korporal Hitler's Einsame Harten Verein Band...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Is iets dat niet natuurlijk is onetisch? Dat lijkt me een vreemd criterium, er is zo veel dat "onnatuurlijk" is, en wel algemeen geaccepteerd, of is dat allemaal onetisch?


Met zo'n vraag kom je meer op het niveau van: wanneer is iets onethisch en wie bepaalt dat?
Persoonlijk maakt het me niet zo veel uit dat dit onnatuurlijk is, maar ik kan me voorstellen dat christenen, joden, moslims, hindoes etc.. daar wel bezwaar op hebben.

Citaat:

Dat is meer een praktisch probleem. Bovendien hoef je niet 1 iemand honderden keren te klonen, maar wie weet is het wel praktisch om enkele personen een enkele keer te klonen.


Maar het zou wel daarin kunnen resulteren. Het is inderdaad meer een praktisch probleem

Citaat:

Zie boven, je gaat er nu van uit dat er een paar "merken" om het zo maar te zeggen komen, en dat die alsmaar gecloned worden. Dat heeft niets met clonen an sich te maken.


Zie boven.

Citaat:

Is het onetisch dat iets (dat eventueel onetisch is) dichterbij komt? En dan zul je ook meteen moeten verdedigen waarom dat onetisch is.
Omdat dan een uebermensch gecreerd kan worden die waarschijnlijk alleen betaalbaar zijn voor rijken.
Over dit onethische aspect is een film over (weet niet hoe deze heet) en dat is ook waar ik het meest bang voor ben.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 23:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Met zo'n vraag kom je meer op het niveau van: wanneer is iets onethisch en wie bepaalt dat?
Persoonlijk maakt het me niet zo veel uit dat dit onnatuurlijk is, maar ik kan me voorstellen dat christenen, joden, moslims, hindoes etc.. daar wel bezwaar op hebben.

Omdat dan een uebermensch gecreerd kan worden die waarschijnlijk alleen betaalbaar zijn voor rijken.
Over dit onethische aspect is een film over (weet niet hoe deze heet) en dat is ook waar ik het meest bang voor ben.
Inderdaad. Maar ik hoor constant heel populair dat het onetisch is en niet kan en weet ik veel, maar ik zou graag willen weten waaróm. En ach, diezelfde christenen doen genoeg dingen die "onnatuurlijk"zijn.

Dat zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren. Bovendien hoef je daar absoluut geen verbod van klonen voor op te leggen, maar kan je ook gewoon dat verbieden.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 07:26
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik denk dat het niet zo snel algemeen geacepteert zal worden. Mensen hebben er angst voor en dan kunnen ze het niet zo accepteren. Hel zal jaren duren voor men zoiets kan accepteren en eigenlijk moeten ze dan ook gekloonde mensen zien om te weten dat het goed is. Er moeten dus eerst een aantal geloonde mensen zijn waarvan zeker is dat ze gekloont zijn en 'normaal'.
Zelf ben ik tegen het klonen van mensen voor kinderloze stellen. De wereld is al vol genoeg en er zijn genoeg kinderen om te adopteren. Ik vind niet dat we op deze manier nog meer mensen moeten maken. Verder is er nog een ander bezwaar als het op grote schaal gaat gebeuren. Er komt dan een tekort aan verschillend DNA, waardoor er inteelt kan komen. (het is wel op de hele lange termijn en ik kan me ook niet voorstellen dat het zover komt)
Ik ben wel voor het klonen van cellen voor medische doeleinden. Eerst stamcellen maken van een persoon en die laten uitgroeien in een specerviek weefsel. Je zou dan hartweefsel kunnen maken voor mensen met een hartinvarkt enz. Dat is een mooie ontwikkeling, om die mensen te kunnen helpen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 10:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ieke schreef:

Zelf ben ik tegen het klonen van mensen voor kinderloze stellen. De wereld is al vol genoeg en er zijn genoeg kinderen om te adopteren. Ik vind niet dat we op deze manier nog meer mensen moeten maken.
Goed, maar emotioneel gezien is het toch veel fijner om een stukje van jezelf op aarde te zetten. Bij een geadopteerd kind is dat niet hetzelfde (deze wilt ook meestal zijn/haar biologische ouders uiteindelijk toch ontmoeten).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.