Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2002, 10:53
Verwijderd
"""ik ben trouwens geen tegenstander van de Heer fortuyn""""

Daarom wil ik ook dit stukje onder de aandacht brengen;


De meest opvallende brief is misschien wel afkomstig van Ilke Jense-Deniz (25). Zij is Turkse en getrouwd met een Nederlander en woont anderhalf jaar in ons land. Zij schrijft: "Ironisch genoeg ben ik het als allochtoon met Pim Fortuyn eens. Hij is geen racist. Hij wil alleen maar de eigen identiteit beschermen en de belangen van het eigen volk. Ik kan me goed voorstellen dat Nederlanders bang zijn dat hun cultuur, religie, taal en ras verdwijnen. Ik zal mij daarom aanpassen. Ik mag toch niet verwachten dat het land zich voor mij verandert! Ik hoop dat mijn halfbloed kindjes straks hetzelfde doen, maar helaas doen veel andere allochtonen dat niet. Het is voor mij onbegrijpelijk dat de regering de belangen van zijn eigen volk negeert om de wereldheld te worden."

Aan het slot van haar brief komt ze tot een opmerkelijke conclusie: "Niet Pim Fortuyn maar het Paarse kabinet creëert racisme door de begrijpelijke wensen van het volk te miskennen."


wil je het hele verhaal lezen hieronder staat de link


http://krant.telegraaf.nl/krant/arch...yn.lezers.html
Advertentie
Oud 13-04-2002, 10:59
PFP
PFP is offline
Ik kan me hier bij aansluiten
Lang leve Fortuyn
Oud 13-04-2002, 11:23
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Heb je nog meer pakkende artikelen uit bijv. de Prenza, Panorama of gewoon de Aktueel?
Misschien kunnen Jambers en Willibrord er nog wel een verscheurde reportage van maken.

Maar goed, ik vind het knap dat die Turkse vrouw zich kan inleven in sommige Nederlanders.
Daarvoor is een bepaald realisme vereist.
Maar als de Pim Fortuyn stemmers zich nu ook nog zouden inleven in de allochtonen is er misschien een kleine oplossing in zicht.

Met de opmerking dat paars racisme creëert ben ik het niet echt eens.
Kranten zoals de Telegraaf doen namelijk ook een behoorlijke duit in het overvolle zakje.
Oud 13-04-2002, 11:32
Verwijderd
De Telegraaf. Dat zegt toch wel weer genoeg.

De Telegraaf is een krant voor rechtse plebejers. Wie weet nog wat ze in de oorlog waren? Inderdaad, fout.

Verder is het natuurlijk onzin om te zeggen dat Fortuyn geen racisme creeërt op basis van welgeteld één allochtoon die toevallig goed is terechtgekomen, en waarschijnlijk nog geïndoctrineerd is ook.
Oud 13-04-2002, 11:50
Egyptian
Avatar van Egyptian
Egyptian is offline
Toch heeft fortuyn geroepen dat de Islam een achterlijke cultuur is.
Nou, d'r is er maar 1 achterlijk hier, en dat is die kale idioot met z'n belachelijke ideeen.

Op z'n hoofd heeft ie evenveel als in z'n hoofd.
__________________
Was ik laatst bij 'n fijne rel, breekt er opeens een voetbalwedstrijd uit.***~Nachtploeg member~
Oud 13-04-2002, 11:53
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
siNix schreef:
Hij is geen racist. Hij wil alleen maar de eigen identiteit beschermen en de belangen van het eigen volk. Ik kan me goed voorstellen dat Nederlanders bang zijn dat hun cultuur, religie, taal en ras verdwijnen.
Het eigen volk? Die zinsnede heeft voor mij een beetje nare nasmaak..
En ik ben niet bang dat de Nederlandse cultuur, religie, taal en/of ras zal verdwijnen.
Wat hebben we nou voor cultuur? Ik krijg bij dat woord altijd visioenen van tulpenvelden en Volendam enzo.. Nederland is toch al multicultureel?
Religie zal me een worst zijn, volgens mij is het christendom toch al aflopende zaak.
De taal, tja, dat is wel een punt. Maar dat is in principe het probleem van de allochtonen, niet van mij (al is dat wat simplistisch voorgesteld). In ieder geval zal de Nederlandse taal echt niet verdwijnen.
Ras?? Oh nee, ons arische ras dreigt onzuiver te worden
(Ik zie trouwens heel weinig biculturele relaties dus zo'n vaart zal dat niet lopen.)

Leuk dat die vrouw een mening heeft hoor, maar als je maar lang genoeg zoekt is er voor alles wel iemand te vinden die het goedkeurt.
__________________
when i rock..
Oud 13-04-2002, 12:48
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Et verhaaltje klopt nietecht...Fortuyn wil 'aanpassen of oprotten' En de huidige regerig geven de mensen die dat niet willen de ruimte om dat te doen. Als je als Islamitische vrouw voor wat voor reden dan ook geen Nederlands wil leren etc,(dat zijn geloofik meestal de vrouwen) dan mag dat nu....die vrijheid heb je dan.
Bij Pim moet je in zo'n geval oprotten....dan respecteer je andermans opvattingen en geloof niet, en dat is in mij ogen racisme.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.