Oud 05-05-2004, 15:48
Upke
Upke is offline
Waarom? Omdat de meeste straatgevechten op de grond zijn of op de grond eindigen. En bij kickboksen leren ze je alleen te vertrouwen op hand en voet werk. Iemand die jiu jiutsu kan of judo heeft op de grond een groter voordeel. En wint het gevecht dus. Mee eens of niet? Ik wel want ik heb een paar keer op straat gevochten tegen van die mannetjes die zeggen dat ze allerlei vechtsporten hadden gedaan, nou ik heb ze meteen naar de grond gewerkt om een grondgevecht te beginnen. Mijn achtergrond is 10 jaar judo en ja ze geven het altijd op als ik ze in een armklem leg of in een wurging. Ik heb nog steeds altijd gewonnen. Dit geld niet alleen voor kickboksen maar eigenlijk voor alle vechtsporten waar je geen technieken leert voor het grondgevecht, dus karate en boksen enz.
Advertentie
Oud 05-05-2004, 17:37
el manuel
Avatar van el manuel
el manuel is offline
IK ben het er niet mee eens. Met jiu jitsu en judo leer je niet genoeg incaseren voor de straat. Wel is het zo dat de meeste gevechten op de grond eindigen. Ik doe kickboksen en jiu jitsu dus dan kan je en op de grond en staand vechten(als je goed traint ) en dat is nog altijd het beste in mijn ogen.
Oud 05-05-2004, 19:02
Verwijderd
dan ligt dat denk ik meer aan de personen dan aan eht kickboksen.
mijn persoonlijke ervaring is nl. dat judo erg verrot is om op straat te gebruiken.
hartstikken leuk en aardig om iemand in een houdgreep te leggen, maar wat als 1 van zijn vriendjes besluit dat jouw rug/gezicht best wel eens kennis mocht maken zijn voet?
Oud 05-05-2004, 19:50
combatguy
Avatar van combatguy
combatguy is offline
Ik ben het er ook niet mee-eens.Ik ben zelf kickbokser en heb gelukkig geen ervaringen op straat.Maar als het ooit op vechten zou komen op straat zou ik voor de snelle knock-out gaan.
Een trap naar het kruis en een elleboog erachteraan kan soms al genoeg zijn.Je kan een situatie ook nooit onderschatten,maar geef mij toch maar de snelle knock-out.Je weet namelijk nooit als jij al 10 jaar judo hjebt gedaan,daarmee weet je nog niet wat je voor je krijft.Voor t zelfde geld krijg je een freefighter met 15 jaar ervaring voor je neus,tka en dan isset denk ik met je gedaan..........OSU
__________________
May the force be with you...
Oud 05-05-2004, 21:03
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
is altijd nog beter dan judo enzo.. als je beetje kan meppen heb je iemand al neer voordat ie jou op de grond heeft
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 05-05-2004, 21:44
combatguy
Avatar van combatguy
combatguy is offline
helemaal mee-eens!
__________________
May the force be with you...
Oud 10-05-2004, 12:11
stfuktnx
Avatar van stfuktnx
stfuktnx is offline
straatvechten = je eigen ervaring op straat, zelfs iemand die 10 jaar ching chong pief paf zwarte band chineze zen meester sport doet en er fucking goed in is kan heel hard op straat zuigen.

Het gaat om je eigen ervaring met het gevoel van op straat vechten want het is dan geen grapje meer, je wilt elkaar echt allebij de k*nker in slaan.

ik doe kickboxen en worstelen/freefight. Heb een stuk of 8 keer gevochten op straat en geen 1x verloren, en als iemand alleen kan grondvechten hoef ik toch niet naar de grond ?
Oud 10-05-2004, 13:01
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
zelfs als iets niet in alle gevallen werkt wil dat niet zeggen dat het compleet waardeloos is.

Ik heb persoonlijk een hoop vechtpartijen gezien en meegemaakt die niet naar de grond gingen,, of iig maar 1 persoon.

Ook als vechtpartijen eindigen op de grond, waar begint het?
Yep het begint meestal met slaan, schoppen etc. dus als iemand daar goed in is kan het het daar afmaken ook.

Ik vind kickboksen niet een uitgebalanceerd systeem dat een antwoord geeft op practisch alle situaties.
Wel kun je er goede vaardigheden leren die echt wel goed van pas komen.
Hetzelfde geld voor judo .
Aangezien ik weinig vechtpartijen heb gezien die netjes 1 tegen 1 zijn heeft grondvechten wel een beperking. Dat moet je niet doen als er een kans is dat hij vriendjes in de buurt heeft of dat er willekeurige omstanders zich er mee bemoeien.
Gebruik judo liever om een grondgevecht te vermijden.

Verder vind ik zelf nette manno a manno gevechten niet zo eng.
Het word al enger als je tegenstander een mes heeft of zo.
Ook dan is een judoworp niet de meest voordehand liggende verdediging. Dat wil niet zeggen dat judo waardeloos is.

Je moet wat je leert op de juiste waarde inschatten en weten wat je wanneer doet.

Verder moet je het ook allemaal nog ff doen op straat.
Jij bent in gevecht en niet je sport, het ligt aan jouzelf voor het grootste deel zoals ook al gezegd is.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Oud 10-05-2004, 13:22
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 05-05-2004 @ 22:03 :
is altijd nog beter dan judo enzo.. als je beetje kan meppen heb je iemand al neer voordat ie jou op de grond heeft
Ben het zowaar met je eens...

Bovendien, je zal die armklem toch weer een keer los moeten halen.. Grote kans dat je daarna nog een klap krijgt..
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Oud 10-05-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 10-05-2004 @ 14:22 :
Ben het zowaar met je eens...

Bovendien, je zal die armklem toch weer een keer los moeten halen.. Grote kans dat je daarna nog een klap krijgt..
als je bij judo een armklem doet kan je z'n arm breken, dus een klap terug zul je niet meteen krijgen denk ik...
Oud 10-05-2004, 13:27
stfuktnx
Avatar van stfuktnx
stfuktnx is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 10-05-2004 @ 14:26 :
als je bij judo een armklem doet kan je z'n arm breken, dus een klap terug zul je niet meteen krijgen denk ik...
moet je er eerst voor zorgen dat je zn arm vasthebt
Oud 10-05-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
stfuktnx schreef op 10-05-2004 @ 14:27 :
moet je er eerst voor zorgen dat je zn arm vasthebt
voordat je een armklem los kan laten moet je z'n arm inderdaad eerst vast hebben. Maar ik dacht dat dat wel logisch was
Oud 10-05-2004, 13:41
stfuktnx
Avatar van stfuktnx
stfuktnx is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 10-05-2004 @ 14:37 :
voordat je een armklem los kan laten moet je z'n arm inderdaad eerst vast hebben. Maar ik dacht dat dat wel logisch was
klemmen op straat zijn een beetje bullshit
Oud 11-05-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 10-05-2004 @ 14:26 :
als je bij judo een armklem doet kan je z'n arm breken, dus een klap terug zul je niet meteen krijgen denk ik...
en wat nou als je een tegenstander hebt die gaat bijten ofzo?
khoop dat je een hoge pijngrens hebt
Oud 11-05-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 11-05-2004 @ 19:05 :
en wat nou als je een tegenstander hebt die gaat bijten ofzo?
khoop dat je een hoge pijngrens hebt
wegrennen
Oud 16-05-2004, 20:45
DAMAGE_INC.
DAMAGE_INC. is offline
Jullie lullen teveel over iets wat je instinctief in je hebt of niet
__________________
NVT
Oud 16-05-2004, 20:47
DAMAGE_INC.
DAMAGE_INC. is offline
en op straat armklem leggen haha, op straat breek je toch meteen, hallo?
__________________
NVT
Oud 17-05-2004, 16:55
Upke
Upke is offline
Citaat:
DAMAGE_INC. schreef op 16-05-2004 @ 21:47 :
en op straat armklem leggen haha, op straat breek je toch meteen, hallo?
Aan jou naam te zien ben jij zo'n mannetje die liever iemands arm breekt. Nee ik breek geen armen, nergens voor nodig. En op tegels vallen doet ook geen zeer, als je maar weet hoe je moet vallen. Maar jah ik val ook liever op de tegenstander zelf... mmm lekker zacht...
Ads door Google
Oud 17-05-2004, 21:38
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Upke schreef op 17-05-2004 @ 17:55 :
Maar jah ik val ook liever op de tegenstander zelf... mmm lekker zacht...
Altijd al geweten dat jij op mannen viel
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 18-05-2004, 17:21
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Ben het niet met je eens, omdat dat jij beweert dat je er NIKS aan hebt.
Dat is natuurlijk niet waar, als je hebt geleerd goed te stoten, en goeie hoge trappen uit te delen, heb je zeker een voordeel in straatgevechten.
Citaat:
is altijd nog beter dan judo enzo.. als je beetje kan meppen heb je iemand al neer voordat ie jou op de grond heeft
precies
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Oud 18-05-2004, 19:18
migyur
Avatar van migyur
migyur is offline
Vind dit altijd van die onzin opmerkingen/topics. Of je er wat aan hebt ligt aan jezelf en de persoon tegenover je.
Oke je hebt sommige vechtsporten die zich richten op zulke situaties maar daar hoort judo zeker niet bij.
Bij gevechten op straat telt hoe gek je bent en hoeveel maten je bij je hebt, en misschien ook hoe hard je kan rennen
Oud 18-05-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 17-05-2004 @ 17:55 :
Aan jou naam te zien ben jij zo'n mannetje die liever iemands arm breekt. Nee ik breek geen armen, nergens voor nodig. En op tegels vallen doet ook geen zeer, als je maar weet hoe je moet vallen. Maar jah ik val ook liever op de tegenstander zelf... mmm lekker zacht...
arm breken is zooooo "newbie-style".
echte pro's draaien de spaakbeen en ellepijp eruit
Oud 18-05-2004, 21:28
Milk&barbapapa
Milk&barbapapa is offline
doei, weet je hoe straat gevechten bij ons gaan, wie de grootste stok/steen/ijzerenpijp in de handen heeft wint. En dan kan je een kickboxer zijn of wat dan ook, geef mij me oude vertrouwde 5 kilo wegende keting slot van me fiets en het is gedaan
Oud 18-05-2004, 21:41
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
Milk&barbapapa schreef op 18-05-2004 @ 22:28 :
doei, weet je hoe straat gevechten bij ons gaan, wie de grootste stok/steen/ijzerenpijp in de handen heeft wint. En dan kan je een kickboxer zijn of wat dan ook, geef mij me oude vertrouwde 5 kilo wegende keting slot van me fiets en het is gedaan
Tjah.. jij als hooli hebt zo'n ding altijd bij je natuurlijk
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 18-05-2004, 21:46
Milk&barbapapa
Milk&barbapapa is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 18-05-2004 @ 22:41 :
Tjah.. jij als hooli hebt zo'n ding altijd bij je natuurlijk
ik weet niet hoe jij straat vecht, maar zodra ik paar man op me af zou zien lopen het eerste naar wat ik zoek 1 van bovengenoemde dingen.
Advertentie
Oud 19-05-2004, 21:40
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Milk&barbapapa schreef op 18-05-2004 @ 22:46 :
ik weet niet hoe jij straat vecht, maar zodra ik paar man op me af zou zien lopen het eerste naar wat ik zoek 1 van bovengenoemde dingen.
als je een juist getraind persoon tegenover je zou hebben zul je merken dat dit soort wapens juist een zwakte zijn.

Ontopic: Kickboksen vinnik niet echt wat te oppervlakkig beide op straat en in de ring, judo e.d zijn te gespecialiceerd.

Krav Maga, Jeet Kune Do en Toa Jitsu zijn imho de stijlen(oeh mag ik ze wel zo noemen) waarmee je je in de meeste situaties het beste uit de voeten kunt.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Oud 19-05-2004, 23:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Milk&barbapapa schreef op 18-05-2004 @ 22:28 :
doei, weet je hoe straat gevechten bij ons gaan, wie de grootste stok/steen/ijzerenpijp in de handen heeft wint. En dan kan je een kickboxer zijn of wat dan ook, geef mij me oude vertrouwde 5 kilo wegende keting slot van me fiets en het is gedaan
Euh, nee. Ik heb 'kort' aan Kempo gedaan, maar jij legt het met een stom kettingslot ongelovelijk af tegen iemand met een gele band, laat staan tegen iemand die echt gevorderd is.

En wat betreft die losers die op zitten te scheppen over 't breken van armen: dat is dus niet de bedoeling van een vechtsport.
Oud 20-05-2004, 00:58
Upke
Upke is offline
Citaat:
Chimera schreef op 20-05-2004 @ 00:13 :
Euh, nee. Ik heb 'kort' aan Kempo gedaan, maar jij legt het met een stom kettingslot ongelovelijk af tegen iemand met een gele band, laat staan tegen iemand die echt gevorderd is.

En wat betreft die losers die op zitten te scheppen over 't breken van armen: dat is dus niet de bedoeling van een vechtsport.
Precies niet de bedoeling van EEN VECHTSPORT. Maar ik heb het over effectiviteit op straat poes. En op straat gebeurt alles.
Oud 20-05-2004, 02:42
Milk&barbapapa
Milk&barbapapa is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 19-05-2004 @ 22:40 :
als je een juist getraind persoon tegenover je zou hebben zul je merken dat dit soort wapens juist een zwakte zijn.

Ontopic: Kickboksen vinnik niet echt wat te oppervlakkig beide op straat en in de ring, judo e.d zijn te gespecialiceerd.

Krav Maga, Jeet Kune Do en Toa Jitsu zijn imho de stijlen(oeh mag ik ze wel zo noemen) waarmee je je in de meeste situaties het beste uit de voeten kunt.
ik ken krav maga.... en de manier waarop zij je leren iets af te weren, zal je nooit in het dagelijks leven tegenkomen in een straatgevecht Hoe ik me kettingslot zou hanteren ? gewoon ermee slaan en slaan en slaan, probeer jij dan maar dat ding af te weren, ik weet zeker dat je paar vingers breekt in je poging daartoe.
Oud 20-05-2004, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Milk&barbapapa schreef op 18-05-2004 @ 22:28 :
doei, weet je hoe straat gevechten bij ons gaan, wie de grootste stok/steen/ijzerenpijp in de handen heeft wint. En dan kan je een kickboxer zijn of wat dan ook, geef mij me oude vertrouwde 5 kilo wegende keting slot van me fiets en het is gedaan
voordat je een slinger kan geven met dat slot heb jij een lichaamsdeel tegen een gevoelige plek aanzetten.
btw, als je echt effectieve wapens wilt wat als "legaal" door kan gaan: een goeie, stevige bamboestok.
die dingen doen pijn.
Oud 20-05-2004, 10:36
Verwijderd
jongen, je hoeft 1 goede trap tegen je kaak te krijgen en je hebt niks aan je judo
Oud 21-05-2004, 10:41
Upke
Upke is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 20-05-2004 @ 11:36 :
jongen, je hoeft 1 goede trap tegen je kaak te krijgen en je hebt niks aan je judo
Ik heb nog nooit iemand bij een straatgevecht een trap tegen zijn kaak aan zien krijgen. Dat zag ik alleen als er al eentje op de grond lag. En jij met je karate ga maar lekker veel hoog trappen in je straatgevechten, ze pakken je been gooien je op de grond en het is gedaan met je karate sukkel. Je kan wel uit jou tekst opmaken dat jij nog nooit een straatgevecht hebt meegemaakt. Ga maar door met neppe films maken zou ik zeggen.
Oud 21-05-2004, 10:48
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Upke schreef op 21-05-2004 @ 11:41 :
Ik heb nog nooit iemand bij een straatgevecht een trap tegen zijn kaak aan zien krijgen. Dat zag ik alleen als er al eentje op de grond lag. En jij met je karate ga maar lekker veel hoog trappen in je straatgevechten, ze pakken je been gooien je op de grond en het is gedaan met je karate sukkel. Je kan wel uit jou tekst opmaken dat jij nog nooit een straatgevecht hebt meegemaakt. Ga maar door met neppe films maken zou ik zeggen.
Oei, we hebben te maken met een bikkel..
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Oud 21-05-2004, 11:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Upke schreef op 21-05-2004 @ 11:41 :
En jij met je karate ga maar lekker veel hoog trappen in je straatgevechten, ze pakken je been gooien je op de grond en het is gedaan met je karate sukkel. .
A) Jij hebt duidelijk nog nooit iemand bezig gezien die behoorlijk ver is. Een collega van me heeft een bruine band, en die schopt ongeveer je hoofd van je romp nog voordat je je arm op hebt kunnen tillen.

B) Volgens mij heb jij nog nooit aan een vechtsport gedaan. Bij kempo volgt altijd eerst een block, en meteen daarop een of meer reactionaire slagen of trappen. De meeste daarvan doen een mens zo veel pijn dat je gewoon uitgeschakeld bent. Dus niks arm breken, een vuist op je solar plexus is net zo effectief.

C) Hou op met die stoere praat, je weet echt niks.
Oud 21-05-2004, 11:03
P&C
P&C is offline
typisch weer iemand die geheel overtuigd is van zijn eigen vechtsport / stijl / kunst

ik denk niet dat er een ideale techniek is voor straatgevechten
maar wie er wint is afhankelijk van aantal man, wapens
en gewoon in hoeverre hij getraind is in een vechtsport, maakt niet heel veel uit wat dan ook,
want iemand met king fo zu (of wat dan ook) die net begint is kansloos tegen een beter beoefend iemand in een op papier meer kanslozere vechtsport e.d

ik heb wel is massale straatvechten meegemaakt bijv na afloop van een hockey feest hier, en dan lopen er ook gasten met kettingen te zwaaien enzo (stoeptegel gooien)
man tegen man gevechten zijn het bijna toch nooit,
maar áls die er al zijn, dán worden ze wel beslist door wat je kan, en door wie de eerste voltreffer weet te plaatsen
__________________
Rotterdam!
Oud 21-05-2004, 11:17
Verwijderd
er is niet echt een "kanslozere" vechtsport.

alleen bijvoorbeeld judo:
teveel regeltjes, dat maakt eht minder effectief.
als ik vecht met iemand, dan gebruik ik met plezier vuile trucjes als grind/zand/gras in de ogen gooien, spugen, hard blocken op zenuwpunten, knieschijfje schoppen, etc.

en: eyepokes!
Ads door Google
Oud 21-05-2004, 13:13
P&C
P&C is offline
dat bedoel ik....
__________________
Rotterdam!
Oud 21-05-2004, 13:20
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Stoere praatjes hier, je moet gewoon met je poten van iemand afblijven opstraat.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 21-05-2004, 13:29
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 21-05-2004 @ 14:20 :
Stoere praatjes hier, je moet gewoon met je poten van iemand afblijven opstraat.
Moet jij zeggen "Hooligan"
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 21-05-2004, 13:31
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 21-05-2004 @ 14:29 :
Moet jij zeggen "Hooligan"
??
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 21-05-2004, 13:38
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 21-05-2004 @ 14:29 :
Moet jij zeggen "Hooligan"
Dat was jij toch?
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Oud 21-05-2004, 14:52
boer
Avatar van boer
boer is offline
je hebt er wel iets aan, weantr je bent sterker dan al zou je het niet doen, en je kan harder slaan en schoppen, of je er meer aan hebt dan judo is een ander verhaal
__________________
ik zeg maar wat
Oud 21-05-2004, 18:56
ikuh
Avatar van ikuh
ikuh is offline
Lekker boeiend hoeveel je aan een vechtsport op straat hebt, daar beoefen je hem toch niet voor???
Oud 22-05-2004, 10:14
Upke
Upke is offline
Citaat:
ikuh schreef op 21-05-2004 @ 19:56 :
Lekker boeiend hoeveel je aan een vechtsport op straat hebt, daar beoefen je hem toch niet voor???
Jij misschien niet. Maar ik wel.
Oud 22-05-2004, 10:46
Mercurial
Avatar van Mercurial
Mercurial is offline
Wacht maar als je tegenover iemand staat die geregeld aan kickboxen doet. Ik weet zeker dat je de eerste schop richting je scheenbeen/bovenbeen niet kan incasseren.
Oud 22-05-2004, 11:02
ikuh
Avatar van ikuh
ikuh is offline
Citaat:
Upke schreef op 22-05-2004 @ 11:14 :
Jij misschien niet. Maar ik wel.
sneu
Oud 22-05-2004, 11:38
Mercurial
Avatar van Mercurial
Mercurial is offline
Citaat:
ikuh schreef op 22-05-2004 @ 12:02 :
sneu
Oud 22-05-2004, 12:16
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mercurial schreef op 22-05-2004 @ 11:46 :
Wacht maar als je tegenover iemand staat die geregeld aan kickboxen doet. Ik weet zeker dat je de eerste schop richting je scheenbeen/bovenbeen niet kan incasseren.
En dat is niet alleen bij kickboksen zo, karatetrappen komen ook ontzettend hard aan, die kun je niet leren 'incasseren', dat kan je lichaam gewoon niet.
Oud 22-05-2004, 12:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Upke schreef op 22-05-2004 @ 11:14 :
Jij misschien niet. Maar ik wel.
Ik neem aan dat je 'em dan hoogstens als verdediging gebruikt? Als jij nl. iemand buitensporig verwond, draai jij op voor de schade.
Oud 22-05-2004, 14:02
migyur
Avatar van migyur
migyur is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-05-2004 @ 13:18 :
Ik neem aan dat je 'em dan hoogstens als verdediging gebruikt? Als jij nl. iemand buitensporig verwond, draai jij op voor de schade.
Ook dat maar...dan ga je toch niet op judo man..Das een wedstrijd sport op een mat en jij gaat daarop voor zelfverdediging...slim...
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Meest toepasselijke gevechtssport!
Xabzof
121 08-02-2004 20:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.