Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 10:48
Psichè
Avatar van Psichè
Psichè is offline
Ik heb een vriendin van een foto nagetekend, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

__________________
~If you know your future, you can change it~

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 10:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2004, 10:52
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Vind het knap gedaan. (Ik kan zelf geen mensen tekenen)
Maar ik heb wel de indruk dat er iets mis is met haar kaaklijn, is precies een beetje te lang.
Maar verder
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:02
Verwijderd
Ik vind hem erg mooi.

Maar volgens mij staan haar ogen wel heel diep in haar hoofd...? En volgens mij klopt het (voor de kijker) rechteroog niet helemaal: in dit perspectief zou je daar volgens mij minder van zien.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:02
Verwijderd
ik vind vooral de neus erg mooi gedaan maar idd, haar mond zit te ver naar voren. nu lijkt het net of de bovenkant van haar hoofd heel smal is, en de onderkant heel breed en langwerpig.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:02
Psichè
Avatar van Psichè
Psichè is offline
Haar kaaklijn is zo lang omdat haar hoofd gedraaid is, maar volgens mij klopt het wel. Ik vind het zelf niet zo knap, iedereen kan natekenen, met uit mn hoofd dingen tekeningen maken kom ik niet verder dan vage schetsen.
__________________
~If you know your future, you can change it~
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:04
Verwijderd
Post de foto er anders eens bij?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:09
Psichè
Avatar van Psichè
Psichè is offline
__________________
~If you know your future, you can change it~
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:18
edvis
Avatar van edvis
edvis is offline
hippe shets
alleen de kaaklijn zoals meerdere al aangaven
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:29
Verwijderd
Misschien dat die kaaklijn bij je tekening toch niet helemaal klopt omdat ze op de foto iets meer naar beneden en iets 'schuiner' kijkt dan op jouw tekening? Dat is het enige echte verschil wat ik kan ontdekken dat misschien iets uit zou maken...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 14:24
Verwijderd
ik vind de kaaklijn wel ok, tis meer de mond die o pde verkeerde plek zit, maar ziet er wel leuk uit
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:26
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
De linker wang had je alleen iets boller moeten maken, voor de rest wel ok, als het tenminste een snelle schets was
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:30
Verwijderd
wel ok
ik kan zoiets echt niet
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:31
Psichè
Avatar van Psichè
Psichè is offline
Citaat:
De linker wang had je alleen iets boller moeten maken, voor de rest wel ok, als het tenminste een snelle schets was
Het was niet bepaald een snelle schets, ik denk dat ik er zo'n twee a drie uur aan bezig ben geweest. Wat is er dan niet ok aan? Dat de linkerwang wat boller had gemogen komt ook een beetje dor het inscannen, maar ik had de schaduwen idd wel een beetje donkerder mogen maken.

Citaat:
Misschien dat die kaaklijn bij je tekening toch niet helemaal klopt omdat ze op de foto iets meer naar beneden en iets 'schuiner' kijkt dan op jouw tekening? Dat is het enige echte verschil wat ik kan ontdekken dat misschien iets uit zou maken...
Het klopt dat ik het gezicht rechter heb getekend dan op de foto, ik had de foto niet netjes recht liggen bij het natekenen.

P.s. Kan iemand mij vertellen waarom ik de plaatjes nu zelf niet meer kan zien?
__________________
~If you know your future, you can change it~
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:10
Rabbit_Soup
Avatar van Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
ff een beetje de vormen wat vrouwelijker maken ze lijkt een beetje een jongen op die tekening. Op die foto is ze een pracht van een meid.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:01
deadpassenger
Avatar van deadpassenger
deadpassenger is offline
anatomie van het gezicht klopt idd niet echt , neus-mond-kin lijken erg naar voren te zitten . ook het oog aan de ( voor de kijker ) rechterkant zou ik aan de rechterzijkant nog even dichtmaken/donkerder maken .
verder op zich wel aardig , hoewel er echt niet aan af te zien is dat er lang aan gewerkt is . het haar is slordig .
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 00:08
SpaRood
SpaRood is offline
Misschien is het wat duidelijker op de volgende manier:


De rode driehoek laat zien dat de mond recht tegenover de ogen staat, terwijl dat in onderstaande afbeelding niet het geval is:


De ogen kloppen ook niet helemaal omdat er niet echt een vorm in lijkt te zitten (zie mijn (mislukt, dus niet natekenen ) oog hierboven), vooral het missende deel waar tranen uitkomen valt op (ik ben ff vergeten hoe dat ook alweer heet, sorry).

Als je alles wat blauw gemarkeerd is een heel klein beetje draait en wat meer naar links verplaatst zal het (denk ik) heel wat meer op de foto lijken.
Daarnaast mogen het topje van de neus, de mond en de rechterwang (voor de kijker) ook wel een stukje omhoog zodat er meer ruimte overblijft voor haar kin, die op de foto hoger begint dan in je tekening.

Laatst gewijzigd op 13-08-2004 om 05:53.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 18:39
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
@ SpaRood ehj man, das gaaf van je
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 19:46
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
*verslikt zich in de ijsthee*

Ik ben het eigenlijk wel eens met de reactie van SpaRood; mijn complimenten trouwens voor de goede onderbouwing zeg ! Op de tekening lijkt haar kin wat uitgerekt/naar voren gestoken.

Toch vind ik hem heel gaaf, vooral de ogen zijn érg mooi getekend. Verder vind ik dat je een mooie tekenstijl hebt, heel 'lief' en realistisch ook. Ik zou het je niet nadoen; met name de neus vind ik érg knap getekend.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-08-2004, 21:42
Psichè
Avatar van Psichè
Psichè is offline
Citaat:
xineof schreef op 13-08-2004 @ 20:46 :
*verslikt zich in de ijsthee*

Ik ben het eigenlijk wel eens met de reactie van SpaRood; mijn complimenten trouwens voor de goede onderbouwing zeg ! Op de tekening lijkt haar kin wat uitgerekt/naar voren gestoken.

Toch vind ik hem heel gaaf, vooral de ogen zijn érg mooi getekend. Verder vind ik dat je een mooie tekenstijl hebt, heel 'lief' en realistisch ook. Ik zou het je niet nadoen; met name de neus vind ik érg knap getekend.
*geeft een rug klopje*
Dank je dat je het mooi vind .

Citaat:
De rode driehoek laat zien dat de mond recht tegenover de ogen staat, terwijl dat in onderstaande afbeelding niet het geval is:
Jeej, dat je zo'n moeite gedaan hebt zeg Je hebt idd gelijk. De volgende keer ga ik er beter op letten dat ik er recht voor zit, dan zal het wat minder scheef zijn want nu lag de foto echt scheef tijdens het tekenen. En die techniek met het driehoekje vind ik erg slim, dat ga ik de volgende keer eens gebruiken.

Citaat:
De ogen kloppen ook niet helemaal omdat er niet echt een vorm in lijkt te zitten (zie mijn (mislukt, dus niet natekenen ) oog hierboven), vooral het missende deel waar tranen uitkomen valt op (ik ben ff vergeten hoe dat ook alweer heet, sorry).
Ik vind zelf de ogen wel redelijk overeenkomen met de foto. (sorrie dat ik zo eigenwijs ben ) Op de foto zijn de contouren en 'dat deel waar tranen uit komen' ook niet zo heel duidelijk.

Citaat:
Als je alles wat blauw gemarkeerd is een heel klein beetje draait en wat meer naar links verplaatst zal het (denk ik) heel wat meer op de foto lijken. Daarnaast mogen het topje van de neus, de mond en de rechterwang (voor de kijker) ook wel een stukje omhoog zodat er meer ruimte overblijft voor haar kin, die op de foto hoger begint dan in je tekening.
Daar heb je nu helemaal gelijk in. Ik ga het nu toch niet meer veranderen, want dan verpest ik de tekening alleen maar met al het gegum. Maar ik houd het allemaal in gedachte voor de volgende keer. En zeker dat ik NOOIT meer scheef moet gaan zitten tekenen.
__________________
~If you know your future, you can change it~
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 06:30
Verwijderd
Citaat:
Psichè schreef op 16-08-2004 @ 22:42 :
Ik vind zelf de ogen wel redelijk overeenkomen met de foto. (sorrie dat ik zo eigenwijs ben ) Op de foto zijn de contouren en 'dat deel waar tranen uit komen' ook niet zo heel duidelijk.
Misschien omdat de foto zo donker is en je tekening niet? Maak je tekening ook zo donker incl. schaduwen ed en dan komt het toaal overeen. Maar als je je tekening licht houdt en het gezicht dus niet bedekt wordt door het donker, dan zou je de contouren van de ogen ed wel duidelijk moeten zien (dat zou op de foto in het licht ook het geval zijn geweest).
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 08:25
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
wauw... hij is egtt egtt mooi.. Er zit ook emoties in de tekening als ik het zo zie.. wel te gek Wat voel je op die moment... misschien komt het daardoor.. ook als is het natekenen van een foto....
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:27
Psichè
Avatar van Psichè
Psichè is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2004 @ 07:30 :
Misschien omdat de foto zo donker is en je tekening niet? Maak je tekening ook zo donker incl. schaduwen ed en dan komt het toaal overeen. Maar als je je tekening licht houdt en het gezicht dus niet bedekt wordt door het donker, dan zou je de contouren van de ogen ed wel duidelijk moeten zien (dat zou op de foto in het licht ook het geval zijn geweest).
Je hebt helemaal gelijk, mijn achtergrond is natuurlijk ook niet zwart enzo en de schaduwen hadden idd ook wel donkerder gemogen. Ik geef mij over . Zo bekeken heb je helemaal gelijk.

Thx voor de tips allemaal en ook bedankt dat sommige van jullie hem mooi vinden!!!
__________________
~If you know your future, you can change it~
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 21:01
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
is wel mooi getekend zeg...
Dat doe ik je dus echt niet na...
Ben zowiezo niet goed in gezichten te tekenen enz.
Maar.. mooi hoor! Mijn Compliment
__________________
***GELOOF IN JE DROMEN***
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek [tekening]Een paar van mijn tekeningetjes...
HDP'er
13 05-12-2003 17:53
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Eindexamens 2003 HAVO Tekenen examen = krankzinnig!!
D@mien
19 07-05-2003 20:30
ARTistiek een paar [tekeningen]
Evelientjuh
14 27-04-2003 11:51
ARTistiek 2 tekeningen
Inemine
34 12-03-2002 17:28
ARTistiek tekening gebaseerd op een trigun fic(past mistakes)
Bluesummers
5 09-03-2002 20:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.