Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 21:09
Ulygan
Ulygan is offline
Heeeyyy Mensen...!!

Zoals het onderwerp al zegt, het gaat over je knie verdraaien....Ikzelf heb op 4 November 2001 voor de 1e x m'n knie verdraaid in een voetbalwedstrijd toen ik me om wou draaien en mee wou lopen met onze aanval en ik hoorde mijn knie gewoon kraken, ben naar de fysiotherapeut geweest en heb me laten onderzoeken aan mijn linkerknie...Heb er een aantal maand gelopen tot het goed ging en ik weer weg mocht...Nou ik heb getraind en gevoetbald tot en met Januari 2002 en toen verdraaide ik mijn rechterknie nou ben weer naar dezelfde fysiotherapeut heen geweest en heb d'r weer een tijdje gelopen tot het weer goed ging en toen mocht ik weer weg...Tot ben ik heel iets eerder begonnen dan dat er gepland was, maargoed...getraind en gevoetbald en het ging prima...toen in een wedstrijd, de tegenstander was in de aanval bezig en wij onderschepte de bal...ik draaide om, en 'boem' daar lag ik weer...ik verdraaide voor de 3e x (April 2002) weer m'n knie, weer mijn rechterknie...nou weer naar de fysio heen geweest en de fysiotherapeut zei: Nou het is gewoon telkens pech hebben dat je je knie verdraaid!! ...weer een hele poos gelopen...toen het goed ging, heb ik anderhalf week langer gewacht om te beginnen, ik dacht bij mezelf: Laat ik eens wat langer rusten, misschien helpt dat....Nou wat denken jullie zelf....het hielp NIET.......Het was 1 September 2002 familiedag bij de voetbal en we deden met het hele team mee...nou dat word wat...1e onderdeel: heel gaaf en ik deed eraan mee!! Nou 2e onderdeel: was een opblaas geval, dat je op van die blokken moest klimmen, er vanaf glijden en door z'n ding heen en dan tussen van die paaltjes door en dan onder zo'n net door en dan was je er.. Nou ik was als 2e aan de beurt, ik kom die blokjes op en was bij het 3e blokje en *kraaak* daar ging de linkerknie weer...ik ben nog verder geklommen en van die glijbaan afgegleden, maar toen ging het gewoon niet meer...zoals 'gewoonlijk' weer bij de fysio geweest...nou weer een hele tijd gelopen...nou totdat het weer goed ging en toen mocht ik weer weg...!! Nou tot en met 21 December 2002 , in de zaal, de 1e bal die ik aanraakte, wou een trucje doen...nou ik zakte zo weer in elkaar en hoorde weer *kraaak* Ben nu nog niet naar de fysio heen geweest, ben het ff HELEMAAL zat...De fysio zei dat het: puur pech was dat ik m'n knie telkens verdraai, nou daar ben ik nu niet zo ZEKER meer van!!
Dit kan toch NOOIT puur pech zijn of heb ik dat nou verkeerd???
En komt iemand dit bekend voor...zijn/haar knie verdraaien!?! LAAT HET ME FF WETEN...!! En zou graag serieus reacties willen...want het is een serieus onderwerp ...!! Nou alvast HARTSTIKKE bedankt..

Liefs ~ Ulygan'~
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:21
Ulygan
Ulygan is offline
Ooowja...nog ff vergeten te zeggen....Bij de 3ex dat ik m'n knie had verdraaid...heb ik foto's laten maken, maar daar was nix op te zien want je ziet dan alleen maar de botten en volgens de fysio had ik wat met mijn kniebanden, kapselbanden en/of kruisbanden....dus ik een M.R.I.-Scan laten maken, waarbij je alle spieren en zenuwen enzo kunt zien, maar daar was ook nix op te zien...!!
Sorry dat was ik ff vergeten er bij te vermelden...Nou dit stukje hoorde er dus nog bij..!!

Liefs '"Ulygan'" (weer)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 22:01
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
euh het kan zijn dat je knie banden zijn opgerekt waardoor het makkelijker weer gebeurt.
Je ziet het ook veel bij mensen die door hun enkel gaan, dan kan het op een gegeven moment zo opgerekt zijn dat er weinig nodig is om weer door je enkel te gaan.
Maar als die MRI een normaal beeld geeft... ja ik weet het ook niet!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 00:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
kheb zelf 5 maal m'n knieschijf uit de kom gedraaid, dus wel enige ervaring

Wat je fysio zegt klopt wel, alleen vat jij het denk ik anders op dan hij/zij bedoelt.
Kijk, sommige mensen hebben nou eenmaal meer kans op het verdraaien van hun knie dan een ander. Maar het feit of het ook echt gebéurd, dat hangt af van het geluk of de pech die iemand heeft.
Blijkbaar heb jij dus wel de pech dat het je is overkomen en als het je eens is overkomen, dan volgen de keren daarop al sneller. Want bij het verdraaien van je knie rekken je banden mee en je kniebanden kunnen nou eenmaal niet meer terug krimpen zegmaar.

Het enige wat je kunt doen (tenminste, wat ik in mijn geval kan doen, maar ik denk dat dat altijd wel bij knieblessures is) is heel goed je spieren trainen. En daarmee bedoel ik niet je voetbaltrainingen, maar de oefeningen die je van je fysio krijgt voor speciale spiergroepen. Maar goed, deze moet je dan dus blijven vol houden en daar zit vaak het punt.
Want na een paar maanden denk je vaak 'oh, nou gebeurt het niet meer' en vervolgens haak je af met oefenen.


Oh ja, ga voor jezelf eens na bij wat voor bewegingen je je knie verdraaide... Was het tijdens het draaien? Dat komt wel vaker voor namelijk, dat je je onderbeen dan wél op de grond laat staan en met het bovenste gedeelte van je lichaam wilt draaien.
Als het dat soort bewegingen waren, dan moet je eens beter op gaan letten bij als je draait.
Succes d'r mee!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 15:31
Ulygan
Ulygan is offline
Linda85
Citaat:
Het enige wat je kunt doen (tenminste, wat ik in mijn geval kan doen, maar ik denk dat dat altijd wel bij knieblessures is) is heel goed je spieren trainen. En daarmee bedoel ik niet je voetbaltrainingen, maar de oefeningen die je van je fysio krijgt voor speciale spiergroepen. Maar goed, deze moet je dan dus blijven vol houden en daar zit vaak het punt.
Ja oefeningen heb ik ook elke keer wel gekregen....en inderdaad wat je zegt, dan denk je op een bepaald moment: "Oh het gaat wel goed, dus een x overslaan geeft niet" Maar dat geeft dus juist wel ...!! Ja ik moest oefeningen doen...Op het 'zwakke' been gaan staan en hinkelen, springen...en moest in de lucht springen en opvangen met m'n 'zwakke' knie...allemaal van dat soort dingen...volgens mij moet ik die nu maar GOED gaan beoefenen enzo...ik wil gewoon dat het NU toch een x stopt... Mjaa...bedankt voor je GOEIE reactie he!!
Vrolijk Kerstfeest nog he!!

Liefs Ulygan!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 18:02
mar87
mar87 is offline
'K heb m'n knie pas ok verdraaid. met 't schaatsen, ik ging te hard door de bocht en knalde toen tegen iemand op omdat ik die niet meer ontwijken kon, toen bleef m'n voet staan maar m'n knie draaide wel mee, toen ik viel. Du sik kon eerst NIX, naar de kant gestrompeld, later ben ik wel weer verder gaan schaatsen. "t wou niet echt goed meer. Maar 't ging toch wel. De volgende morgen kon ik niet meer lopen of wat ook maar. 't deed Gigantisch zeer, ben naar de dokter geweest. Nouja verdraaid, verrekte spieren en gekneusd ofzow. Nouja nu na 2 weken heb ik 'r nog wel last van. kan nog niet rennen of hard trap lopen. En een verkeerde beweging is helemaal een ramp. maar goed, 't gaat wel steeds beter, 'k doe 't gewoon rustig aan. Ik probeer 'm wel veel te bewegen, want dat scheelt wel, omdat ie soms heel stijf is, vooral smorgens als ik uit bed kom ofzow.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 13:19
wondersbestaan
Avatar van wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Heel herkenbaar!! Heb zelf ook heel lang met dit probleem gelopen. Ben zelfs bij een orthopeed geweest, maar die kon niks vinden. Ik moest maar beter mijn best doen met fysiotherapie (zei hij echt, die eikel!!) Daar had ik ondertussen geen zin meer in, want het had toch geen effect. Ben toen via-via terecht gekomen bij fysiofitness. Dat is fitness onder medsich toezicht. Gewoon in een sporthal. Mijn medisch-begeleider stelde bij de eerst keer dat hij me zag, al vast dat ik het hypermobiliteits-syndroom heb. Dat houdt in, dat alle banden bij mijn gewrichten te los zitten, waardoor alles snel verschuift en/of uit de kom schiet. Ik was wel blij dat ik nu wist wat er aan de hand was, maar er is verder geen behandeling voor mogelijk . Gewoon maar uitproberen wat wel en niet kan dus. De laatste tijd heb ik er gelukkig wel minder last van, maar het is nooit helemaal weg.

Misschien dat er bij jouw ook wel wat banden te los zitten. Zou je eens aan iemand die er verstand van heeft kunnen vragen. Verder is het verstandig om tijdens het sporten een kniebandage om te doen. Gewoon te koop bij drogist en apotheek en geeft gewoon maar stevigheid.
__________________
~~Ik hoef jou niets uit te leggen, het ligt hier open tussenin. En ik maak een laatste buiging, voor altijd~~
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:23
Ulygan
Ulygan is offline
Wondersbestaan zei:

Citaat:
Heel herkenbaar!! Heb zelf ook heel lang met dit probleem gelopen. Ben zelfs bij een orthopeed geweest, maar die kon niks vinden. Ik moest maar beter mijn best doen met fysiotherapie (zei hij echt, die eikel!!) Daar had ik ondertussen geen zin meer in, want het had toch geen effect. Ben toen via-via terecht gekomen bij fysiofitness. Dat is fitness onder medsich toezicht. Gewoon in een sporthal. Mijn medisch-begeleider stelde bij de eerst keer dat hij me zag, al vast dat ik het hypermobiliteits-syndroom heb. Dat houdt in, dat alle banden bij mijn gewrichten te los zitten, waardoor alles snel verschuift en/of uit de kom schiet. Ik was wel blij dat ik nu wist wat er aan de hand was, maar er is verder geen behandeling voor mogelijk . Gewoon maar uitproberen wat wel en niet kan dus. De laatste tijd heb ik er gelukkig wel minder last van, maar het is nooit helemaal weg.
Misschien dat er bij jouw ook wel wat banden te los zitten. Zou je eens aan iemand die er verstand van heeft kunnen vragen. Verder is het verstandig om tijdens het sporten een kniebandage om te doen. Gewoon te koop bij drogist en apotheek en geeft gewoon maar stevigheid.

Hmm..inderdaad, ik denk ook bij mezelf waarom doe ik het als het toch geen enkel effect heeft... Majaa...misschien moet ik het toch maar beter gaan doen!!
Een fysiofitness...hmm dat heb ik dus nog nooit gehad...!! Hypermobiliteits-syndroom... ...aha hmm...NOOIT van gehoord, maar dat geeft niet...!! Maar misschien heb ik dat ook wel, dat m'n banden en bewrichten inderdaad te los zitten!!
Nu zeg je dat je maar moet kijken wat je kan.. ja dat is moelijk...ik mag niet draaien dan...want daar heb ik het 3x van gekregen, maar ik zal toch moeten draaien in het veld anders kom ik niet ver...Mjaa...in ieder geval bedankt voor de informatie...!!
En nog even iets een kniebandage...wat voor 1...heb zelf een kleine witte (om het zo maar ff te noemen) of moet je een grote blauwe hebben?! Nouja, nogmaals bedankt!!

Liefs Ulygan!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 14:49
wondersbestaan
Avatar van wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
En nog even iets een kniebandage...wat voor 1...heb zelf een kleine witte (om het zo maar ff te noemen) of moet je een grote blauwe hebben?!
Gewoon een 'kleine witte' van zo'n 20 centimeter....geeft net even iets meer stevigheid. Werkt bij mij wel goed. Je hebt ze ook voor je pols en je knie (en misschien nog wel meer).
__________________
~~Ik hoef jou niets uit te leggen, het ligt hier open tussenin. En ik maak een laatste buiging, voor altijd~~
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 14:56
Verwijderd
Ik 'zak' vrij regelmatig door m'n knieën heen, verdraaien doe ik hem niet zo vaak. Als ik echt ga sporten (op dit moment is dat vrijwel alleen met gym en/of sportdagen) dan doe ik idd ook zo'n kniebandage om (ik heb zo'n blauwe, die witte vond ik niet zo fijn (ik zwom toen wedstrijden en ik waterpolo'de en die witte zakten af (ik plakte ze dus vast met tape)), dat helpt wel iets, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 15:52
Ulygan
Ulygan is offline
Hmmm...aha ok..zo'n witte heb ik namelijk zelf ook...inderdaad van 20 centimeter ofzo ja...die heb ik ook wel regelmatig om! Maar ik denk dat ik binnenkort naar de fysio ga en dan vragen of ik mijn knie sterker kan en mag maken bij een fitnesshal ofzo... want wil nu ECHT vanaf komen!! Mjaa..bedankt voor jullie reacties!!
Prettige Jaarwisseling he!!

Liefs Ulygan
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 15:57
Verwijderd
Wat ik me nu bedenk...eigenlijk is zo'n ding om je knie helemaal niet goed: de kracht neemt er door af. Je spieren hoeven minder te werken, worden dus slapper, gevolg: je gaat sneller door (bv) je knie heen. Kun je idd beter er voor zorgen dat je spieren juist sterker worden (bv. door fitness).
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 16:00
Ulygan
Ulygan is offline
Jah, daar heb je inderdaad wel gelijk aan...! Mjaa ik heb overdag gewoon die bandage om m'n knie, voor iets meer stevigheid. Maar ik denk dat ik dus naar fitniss ga onderleiding van de fysiotherapeut dus....maar ik zie het allemaal wel!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 16:06
Verwijderd
Als je dat ding altijd draagt, dan laten je spieren het nog meer afweten, denk ik. Dan worden ze iig nooit sterker. Ik denk dat je overdag juist beter dat ding niet om kunt doen (in het begin misschien even niet en die tijd steeds verlengen). Tenzij een dokter of fysio heeft gezegd dat je dat ding om moet hebben overdag.

Die fitness is een goed plan.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 16:08
Ulygan
Ulygan is offline
Nou oke....zit natuurlijk wel wat in ja!! Ok, omdat jij het zegt, doe ik hem af Hahaha...klopt...wil niet dat m'n (knie)spieren nog slapper worden inderdaad...Dus...doe hem af......NU meteen
Nogmaals Tnx!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Ulygan schreef:
Nou oke....zit natuurlijk wel wat in ja!! Ok, omdat jij het zegt, doe ik hem af Hahaha...klopt...wil niet dat m'n (knie)spieren nog slapper worden inderdaad...Dus...doe hem af......NU meteen
Nogmaals Tnx!
Wel voorzichtig zijn, uitkijken dat je er niet nog vaker door heen gaat, hè?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 17:56
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
zwakke spieren, lange kniebanden...

kunnen oorzaken zijn...

ik zit zelf met een vergelijkbaar probleem met mijn enkels, ben daardoor al meerdere malen op krukken / bij fysio / int ziekenhuis beland...

rongenfoto's, stressfoto's, volgende week weer n MRI...ben benieuwd...

maar ik ben zelf al lang niet meer op zoek naar een oorzaak, want er is mij verteld dat mn enkels gewoon totaal naar de klote zijn

misschien zou je bij de huisarts ns een verwijskaart voor een orthopeed moeten vragen...?

ojaah...verder draag ik met sporten (ik moet blijven sporten) 2 braces...misschien dat dat voor jou ook een oplossing is?

grtz


edit: ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien heb je er nix aan....
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:10
Ulygan
Ulygan is offline
Hmmm...nouja zwakke enkels of zwakke knieen dat ligt dichtbij elkaar dus...Je hebt ze allebei hard nodig anders kom je niet ver dus!!
Mjaa ben dus al bij een orthopeed geweest, en die heeft foto laten maken, maar daar was nix op te zien, toen paar weken later moest ik een M.R.I.-Scan doen...en daar was ook nix op te zien
Mjaa..Ik weet dus niet of ik moet blijven sporten, er is nu toch winterstop dus nu doe ik even rustig aan...!! Maar kan iemand mij vertellen of gymen wel zo'n goed idee is om te doen?!...Eneuhmz...zou het dan meteen goed zijn als ik bijvoorbeeld 3 uur zou gymen op 1 dag?! Plz reacties

Liefs Ulygan!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.