Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2004, 00:56
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Weer een discussie op niveau zie ik. Als er geen bijwerkingen zijn, dan is het medicijn enkel een voordeel. Het niet verslaafd kunnen raken aan sigaretten is in geen geval een misdaad, of wel? Of ontneem je dan het recht van je kind om verslaafd te raken en aan kanker te sterven? Want dat is wat er gesuggereerd wordt; beetje hypocriet.

Er wordt je niets opgedrongen als iemand een sigaret opsteekt in een rokers-ruimte. Je weet immers vantevoren dat er mensen zijn die roken, en dat je daarmee 'je leven in de waagschaal steekt'. Overal het roken willen verbieden is asociaal, en ronduit egocentrisch. In een kroeg, en in restaurants met aparte niet-rokers ruimten met voldoende ventilatie moet er gerookt kunnen blijven worden.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Advertentie
Oud 01-12-2004, 03:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Leuk is het als je geboren bent, dat je dan geen keus hebt.
Ja, daarom ben ik dus TEGEN inenten. Want dat moet iemand zelf beslissen. En niet de ouders of de staat.

Citaat:
Er wordt je niets opgedrongen als iemand een sigaret opsteekt in een rokers-ruimte. Je weet immers vantevoren dat er mensen zijn die roken, en dat je daarmee 'je leven in de waagschaal steekt'. Overal het roken willen verbieden is asociaal, en ronduit egocentrisch. In een kroeg, en in restaurants met aparte niet-rokers ruimten met voldoende ventilatie moet er gerookt kunnen blijven worden.
Ehhh. Als ik rookruimte inga... moet ik niet zeuren Mee eens dus!
Overal roken verbieden asociaal? Niet mee eens. Ik vind dat publieke ruimtes (dus inclusief horeca) rookvrij moeten zijn. Deze ruimtes moeten voor iedereen toegankelijk zijn, zonder mee te hoeven genieten van de rook van een ander.

Iets anders zou ik bijv. een rook-club vinden. Tja, als je daar heen gaat om te roken, dan moet ik daar als niet-mee-willen-roken-persoon daar gewoon niet heen.
De essentie van een rook-club is immers... roken
De essentie van een cafe of restaurant is niet roken, IMHO.
Oud 01-12-2004, 03:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Deze thread gaat over roken in publieke ruimtes . Wil je praten over eventueel inenten tegen rookverslaving, doe dat dan aub hier:

http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1
Oud 01-12-2004, 09:03
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-12-2004 @ 04:29 :
Deze thread gaat over roken in publieke ruimtes . Wil je praten over eventueel inenten tegen rookverslaving, doe dat dan aub hier:

http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1
zal ik je eens wat vertellen: de betere restaurants hebben al aparte rookruimets, dus, zoek ze op en ga daar lekker heen....
Oud 01-12-2004, 09:12
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-12-2004 @ 04:27 :
*knip*
En dat is de essentie van het verhaal. Jíj vind dat in een cafe alleen gedronken moet worden, en in een restaurant alleen gegeten. Maar er zijn ook mensen die een sigaretje willen nuttigen in het cafe, of na een maaltijd snakken naar een sigaret.

Dat jij je daar niet in kan vinden is prima, maar dat rechtvaardigd nog niet het geheel verbieden van roken. Als een restaurant bijvoorbeeld een rook-gedeelte heeft, kunnen rokers en niet-rokers vredig naast elkaar leven dunkt me. Of kan je niet tegen het aanzicht van rokende mensen?

Je zegt dat een rook-café wel zou kunnen. Well guess what, nagenoeg álle cafés zijn rookcafés. Het is een beetje omgekeerde wereld zoals jij het je voorstelt. Ik zou zeggen, gooi eens een proefballonnetje op met wat niet-rook-cafés. Zet die club laffe asocialen, lees: Stivoro, maar eens aan het werk.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 01-12-2004, 09:15
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 01-12-2004 @ 10:12 :
En dat is de essentie van het verhaal. Jíj vind dat in een cafe alleen gedronken moet worden, en in een restaurant alleen gegeten. Maar er zijn ook mensen die een sigaretje willen nuttigen in het cafe, of na een maaltijd snakken naar een sigaret.

Dat jij je daar niet in kan vinden is prima, maar dat rechtvaardigd nog niet het geheel verbieden van roken. Als een restaurant bijvoorbeeld een rook-gedeelte heeft, kunnen rokers en niet-rokers vredig naast elkaar leven dunkt me. Of kan je niet tegen het aanzicht van rokende mensen?

Je zegt dat een rook-café wel zou kunnen. Well guess what, nagenoeg álle cafés zijn rookcafés. Het is een beetje omgekeerde wereld zoals jij het je voorstelt. Ik zou zeggen, gooi eens een proefballonnetje op met wat niet-rook-cafés. Zet die club laffe asocialen, lees: Stivoro, maar eens aan het werk.
hulde, beter had ik het niet kunnen opschrijven
Oud 01-12-2004, 09:15
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-12-2004 @ 04:27 :

Ik vind dat publieke ruimtes (dus inclusief horeca) rookvrij moeten zijn. Deze ruimtes moeten voor iedereen toegankelijk zijn..
Nog even deze passage. Het klinkt een beetje als: 'ik wil graag midden op de snelweg staan, dus alle auto's van de snelweg'.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 01-12-2004, 10:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-12-2004 @ 00:21 :
jij wilt ook niet iemand vlak voor je hebben staan die hartelijk vertelt dat hij ondanks een zwaar griepvirus te hebben toch lekker met de trein reist.. *hatsjoe*

mensen hebben er last van, accepteer dat..

het is niet alsof roken een grondrecht is..
Nope, griepje is tijdelijk. Longkanker is ernstig. Vergelijk dan iemand met een besmettelijke ernstige ziekte.
Oud 01-12-2004, 10:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-12-2004 @ 00:25 :
je gooit me je eigen tegenargument netjes in de schoot, ook dat gebeurt namelijk

De kans dat jij longkanker van mijn sigaret krijgt is even groot of even klein als dat je geschept wordt door een dronken automobilist, met blijvende letsels......


Dus nogmaals: relativeren de gexxte
Ja, van jouw ene sigaret niet. Maar van alle asociale mensen zoals jij samen wel.
Oud 01-12-2004, 11:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-12-2004 @ 00:35 :
ja, maar dan is het circeltje rond.... Want wie bepaalt wat smerig is?? Rokend nederland zal het niet met je eens zijn dat het smerig is......

ik vind een peuk op zijn tijd lekker, en je zal toch echt met betere argumenten moeten komen om mij mijn peukje te ontnemen als ik gewerkt heb.....
asociaal
Oud 01-12-2004, 11:01
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 01-12-2004 @ 11:59 :
Nope, griepje is tijdelijk. Longkanker is ernstig. Vergelijk dan iemand met een besmettelijke ernstige ziekte.
ehh de echte griep, en niet de verkoudheid die men doorgaans grieperig noemt, oftewel influenza (B) is zeker een ernstige besmettelijke ziekte, je kunt er zelfs aan doodgaan. Niet kletsen zonder kennis.....
Oud 01-12-2004, 11:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Kijk, het doel van niet asociaal in het openbaar roken is dit:
Ja, okay. Als je wil roken, doe dat lekker. Maar zorg ervoor dat anderen er geen last van hebben en doe dat dus ergens anders.
Wij verbieden jou niet te roken, wij verbieden jou te roken in ons bijzijn. Groot verschil. Jij, aan de andere kant, dwingt ons op mee te roken. Als jij ziek wil worden, no problemo. Maar maak ons niet ziek. A S O C I A A L
Oud 01-12-2004, 11:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-12-2004 @ 12:01 :
ehh de echte griep, en niet de verkoudheid die men doorgaans grieperig noemt, oftewel influenza (B) is zeker een ernstige besmettelijke ziekte, je kunt er zelfs aan doodgaan. Niet kletsen zonder kennis.....
En denk je dat mensen dat niet asociaal vinden? Daar ben ik ook tegen hoor... Ik zeg niet dat mensen die met een dodelijke besmettelijke ziekte zomaar even de trein mogen nemen.
Oud 01-12-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 01-12-2004 @ 12:03 :
Kijk, het doel van niet asociaal in het openbaar roken is dit:
Ja, okay. Als je wil roken, doe dat lekker. Maar zorg ervoor dat anderen er geen last van hebben en doe dat dus ergens anders.
Wij verbieden jou niet te roken, wij verbieden jou te roken in ons bijzijn. Groot verschil. Jij, aan de andere kant, dwingt ons op mee te roken. Als jij ziek wil worden, no problemo. Maar maak ons niet ziek. A S O C I A A L


in openbare gebouwen mag het al nergens meer, dus loop ik wel naar buiten, vriendelijk als ik ben.
maar in de buitenlucht, mag jij dan een stapje extra zetten om uit mijn buurt te komen. Dat is mooi, dan komt het toch nog een beetje van 2 kanten.

en zolang het in de horeca niet verboden is ( en ik gok dat dat nog wel ff gaat duren ) blijf ik daar lekker roken
Oud 01-12-2004, 12:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Laat ik me toch weer verleiden tot een reactie

Citaat:
Wij verbieden jou niet te roken, wij verbieden jou te roken in ons bijzijn. Groot verschil. Jij, aan de andere kant, dwingt ons op mee te roken.
Precies. Ik snap oprecht niet dat jullie dat niet inzien. Rook lekker in een rookruimte, buiten waar niemand er last van heeft. Ik zal niet zeggen dat je dat niet mag.

Het is een kwestie van fatsoon en wederkerigheid: doe een ander niet aan, wat je zelf niet aangedaan wilt worden. Jij wilt ook niet dat ik iets doe waar jij last van hebt...

Het is zo simpel.

Maar rookruimtes: GEEN PROBLEEM!
Oud 01-12-2004, 21:48
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Ik val nog maar even in herhaling, anders gaan we weer terug naar een punt in de discussie waar we allang voorbij zijn.

Citaat:
En dat is de essentie van het verhaal. Jíj vind dat in een cafe alleen gedronken moet worden, en in een restaurant alleen gegeten. Maar er zijn ook mensen die een sigaretje willen nuttigen in het cafe, of na een maaltijd snakken naar een sigaret.

Dat jij je daar niet in kan vinden is prima, maar dat rechtvaardigd nog niet het geheel verbieden van roken. Als een restaurant bijvoorbeeld een rook-gedeelte heeft, kunnen rokers en niet-rokers vredig naast elkaar leven dunkt me. Of kan je niet tegen het aanzicht van rokende mensen?

Je zegt dat een rook-café wel zou kunnen. Well guess what, nagenoeg álle cafés zijn rookcafés. Het is een beetje omgekeerde wereld zoals jij het je voorstelt. Ik zou zeggen, gooi eens een proefballonnetje op met wat niet-rook-cafés. Zet die club laffe asocialen, lees: Stivoro, maar eens aan het werk.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 01-12-2004, 22:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 01-12-2004 @ 22:48 :
Ik val nog maar even in herhaling, anders gaan we weer terug naar een punt in de discussie waar we allang voorbij zijn.
In decent (kan nl woordje ff niet bedenken ) restaurants en zo moeten ze natuurlijk rokers en niet-rokers gescheiden houden. In cafeetjes en zo tsja, daar kun je ze het niet echt verbieden denk ik... In andere normale openbare gebouwen wel in ieder geval.
Oud 01-12-2004, 22:05
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 01-12-2004 @ 23:03 :
In decent (kan nl woordje ff niet bedenken ) restaurants en zo moeten ze natuurlijk rokers en niet-rokers gescheiden houden. In cafeetjes en zo tsja, daar kun je ze het niet echt verbieden denk ik... In andere normale openbare gebouwen wel in ieder geval.
Nee of overal of niet, maar niet onderscheid maken tussen wat jij vind goeie restaurants, of wat minder restaurants.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 01-12-2004, 22:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 01-12-2004 @ 23:05 :
Nee of overal of niet, maar niet onderscheid maken tussen wat jij vind goeie restaurants, of wat minder restaurants.
Maar in cafeetjes kun je ze het toch niet verbieden? En als restaurants een goede reputatie hebben zouden ze dat natuurlijk doen. Maar van die goedkope restaurants, die doen daar niet aan. Al heb ik liever van wel natuurlijk. Het liefst gewoon overal verbod behalve buiten en in aparte ruimtes.
Oud 01-12-2004, 22:09
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 01-12-2004 @ 23:07 :
Maar in cafeetjes kun je ze het toch niet verbieden? En als restaurants een goede reputatie hebben zouden ze dat natuurlijk doen. Maar van die goedkope restaurants, die doen daar niet aan. Al heb ik liever van wel natuurlijk. Het liefst gewoon overal verbod behalve buiten en in aparte ruimtes.
Tuurlijk wel, als het wettelijk wordt kunnen ze het verbieden. Zo simpel is het. Of de wat "mindere" cafe's of restaurants zich eraan houden is een tweede. Maar de boetes zullen dan niet misselijk zijn.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 01-12-2004, 22:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 01-12-2004 @ 23:09 :
Tuurlijk wel, als het wettelijk wordt kunnen ze het verbieden. Zo simpel is het. Of de wat "mindere" cafe's of restaurants zich eraan houden is een tweede. Maar de boetes zullen dan niet misselijk zijn.
Mooi! Beter dat ze dat dan gaan doen.
Oud 01-12-2004, 22:40
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-12-2004 @ 13:02 :
Laat ik me toch weer verleiden tot een reactie



Precies. Ik snap oprecht niet dat jullie dat niet inzien. Rook lekker in een rookruimte, buiten waar niemand er last van heeft. Ik zal niet zeggen dat je dat niet mag.

Het is een kwestie van fatsoon en wederkerigheid: doe een ander niet aan, wat je zelf niet aangedaan wilt worden. Jij wilt ook niet dat ik iets doe waar jij last van hebt...

Het is zo simpel.

Maar rookruimtes: GEEN PROBLEEM!
Tenzij je van STIVORO bent. Ik stond ergens buiten ff shagie te roken, hij gaat naast me staan (ik stond er dus eerder). Begint express te hoesten en gaat zeiken over dat die rook stinkt. Je ziet toch dat ik daar aan het roken was, ga dan ergens anders staan.

Voor de rest ben ik een vrij sociale roker. Als ik weet dat er ergen mensen zitten die last ervan hebben dat ik rook, ga ik buiten staan.

Maar nog een vraagje, cafe's zijn toch prive bezit van de eigenaar. Daar heeft de overheid toch niets mee te maken?
__________________
Disgustibus non est disputandem
Oud 01-12-2004, 22:55
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 01-12-2004 @ 23:03 :
In andere normale openbare gebouwen wel in ieder geval.
Ik weet niet waar jij hebt gezeten, maart zelfs op tochtige kutstationnetjes mag niet meer gerookt worden, dus dat zit wel goed.

en verder: als jij echt veel last hebt van roken: wees de overheid een stapje voor en start met je kornuiten een rookvrij cafe, dan kom ik wel eens kijken hoe gezellig dat het er is.

Dik kans dat ik na 2 minuten vertrek naar mijn stamkroeg......
Oud 01-12-2004, 23:18
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
JCG schreef op 01-12-2004 @ 23:40 :

Maar nog een vraagje, cafe's zijn toch prive bezit van de eigenaar. Daar heeft de overheid toch niets mee te maken?
Ja de cafés hebben zich wel te houden aan overheidsrichtlijnen. Dit kunnen ze onder andere opleggen door vergunningen in te trekken etc..

Gescheiden rokers- en niet-rokers ruimten in restaurants mag van mij wel wettelijk vastgelegd worden. Zo hebben de niet-rokers geen last van rook tijdens hun maaltijd (wat ik een van de weinige situaties vind waar ik echt liever niet rokende mensen om me heen heb), en hebben de rokers geen last van zeurende niet-rokers
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 01-12-2004, 23:32
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Trumpetlover:
Citaat:
Ik weet niet waar jij hebt gezeten, maart zelfs op tochtige kutstationnetjes mag niet meer gerookt worden, dus dat zit wel goed.

en verder: als jij echt veel last hebt van roken: wees de overheid een stapje voor en start met je kornuiten een rookvrij cafe, dan kom ik wel eens kijken hoe gezellig dat het er is.

Dik kans dat ik na 2 minuten vertrek naar mijn stamkroeg......
Waarom zou het bij jouw gezelliger zijn, als je niet eens bij tochtige kutstationnetjes mag roken?
Oud 01-12-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-12-2004 @ 00:32 :
Trumpetlover:

Waarom zou het bij jouw gezelliger zijn, als je niet eens bij tochtige kutstationnetjes mag roken?


uitstekende vervorming van mijn woorden, want jij weet ook wel dat het een met het andere niks te maken hebt, maar toch leuk geprobeert.....

Mijn punt is dat ik tot op dit moment nog steeds geen goed antwoord heb gekregen op mijn vraag waarom de stivoro nog steeds niet een rookvrij cafe is begonnen, daar schijnt een belachelijk grote behoefte aan te zijn als ik jullie zo lees, maar het verbaast mij dan ook hogelijk dat die cafe's nog niet als paddestoelen de grond zijn uitgekomen......
Oud 01-12-2004, 23:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
uitstekende vervorming van mijn woorden, want jij weet ook wel dat het een met het andere niks te maken hebt, maar toch leuk geprobeert.....
dank je voor je mening. Ga je nog een antwoord geven?
Citaat:
Mijn punt is dat ik tot op dit moment nog steeds geen goed antwoord heb gekregen op mijn vraag waarom de stivoro nog steeds niet een rookvrij cafe is begonnen, daar schijnt een belachelijk grote behoefte aan te zijn als ik jullie zo lees, maar het verbaast mij dan ook hogelijk dat die cafe's nog niet als paddestoelen de grond zijn uitgekomen......
Ik weet niet wat stivoro is/zijn.
En ik ben niet tegen rookvrije kroegen/cafes. Ik heb geen last van die mensne, als ze maar niet nat gaan roken. Dat stinkt echt heel erg.
Oud 01-12-2004, 23:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Burgemeester van Londen gaat kijken naar totaal rookverbod voor horeca in Britse hoofdstad.

http://www.tobacco.org/news/180995.html

Nou, hopelijk is Rode Ken wel standvastig en zet hij door. Met Schotland, Wales, Londen en Liverpool rookvrij zal de rest van Engeland (en Noord-Ierland) niet lang op zich laten wachten.

Met Engeland en grote delen van Scandinavie, en mogelijk Belgie, kan er een kritische massa van Europese landen ontstaan met rookverboden op de werkplaats en in de horeca.

HET KOMT!
Oud 01-12-2004, 23:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
.... bovendien heeft een EuroCommisaris gezegd voorstander te zijn van rookvrije horeca in de hele EU. Binnen 5 jaar! YES!
Oud 02-12-2004, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-12-2004 @ 00:43 :
dank je voor je mening. Ga je nog een antwoord geven?

Ik weet niet wat stivoro is/zijn.
En ik ben niet tegen rookvrije kroegen/cafes. Ik heb geen last van die mensne, als ze maar niet nat gaan roken. Dat stinkt echt heel erg.
hoe kan ik een antwoord geven op een vraag die gebaseert is op een vervorming van wat ik zeg???

nat roken?? wasda??
Oud 02-12-2004, 00:06
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 02-12-2004 @ 00:49 :
.... bovendien heeft een EuroCommisaris gezegd voorstander te zijn van rookvrije horeca in de hele EU. Binnen 5 jaar! YES!
hehehe jaja, ik zie dat nog niet gebeuren, want wie moeten dan alle accijnzen ophoesten, waar de overheid toch bijna niet zonder kan, in deze donkere economische tijden.....
Oud 02-12-2004, 00:07
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Maar daar gaan we weer: mensen verbieden te roken in een cafe, is toch niet hetzelfde als mensen verbieden te roken?
Oud 02-12-2004, 00:12
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 02-12-2004 @ 01:07 :
Maar daar gaan we weer: mensen verbieden te roken in een cafe, is toch niet hetzelfde als mensen verbieden te roken?
doe nu eens niet zo verdomde hypocriet man, serieus.....

je verbied mij te roken in mijn stamkroeg, waar nog nooit iemand heeft geklaagd... Blijf er weg, voor ieders gemoedsrust.

ik mag niet roken in openbare gebouwen, prima
ik mag op stations niet roken, fijn.




maar in mijn stamkroeg wil ik een biertje pakken en een peuk, en daar blijft de stivoro en de antirook alquaeda vanaf. ( overigens, ik weet al van mijn stamkroeg dat als het zover zou komen, dat ze er een besloten stichting van maken, dus zit ik ook niet met die ellende )
Oud 02-12-2004, 00:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
doe nu eens niet zo verdomde hypocriet man, serieus.....

je verbied mij te roken in mijn stamkroeg, waar nog nooit iemand heeft geklaagd... Blijf er weg, voor ieders gemoedsrust.
Hypocriet? Dat ben ik zeker niet. Ik reageerde alleen maar op jouw opmerking over accijnzen. Dat die inkomsten zouden zakken. DAAR reageerde ik op. Ik had het niet over roken in het algemeen. Ik had het niet over jouw cafe....
Oud 02-12-2004, 08:40
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 02-12-2004 @ 00:47 :
Burgemeester van Londen gaat kijken naar totaal rookverbod voor horeca in Britse hoofdstad.

http://www.tobacco.org/news/180995.html

Nou, hopelijk is Rode Ken wel standvastig en zet hij door. Met Schotland, Wales, Londen en Liverpool rookvrij zal de rest van Engeland (en Noord-Ierland) niet lang op zich laten wachten.

Met Engeland en grote delen van Scandinavie, en mogelijk Belgie, kan er een kritische massa van Europese landen ontstaan met rookverboden op de werkplaats en in de horeca.

HET KOMT!

Ja, nogmaals: lekker belangrijk. Ik heb nog geen reden gehad waarom gescheiden rook-ruimten in restaurants niet het beste idee is.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 02-12-2004, 08:52
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Omdat de regering dan denkt dat wij niet meer zo 'ongezond' of 'ziek' worden, zodat we meer kunnen werken, wat is er nu erger voor een werkgever dat hun werknemers zien zijn.

Nee maar ff serieus, als ze dat hier willen toepassen, ten eerste op het station mag ook niet gerookt worden, maar ik zie er dagelijks gewoon over het station lopen met een sigaret. Ik heb er geen moeite mee als ze in mijn buurt roken, zolang ze de rook niet in mijn gezicht uitblazen.

Ten 2e, de Nederlandse regering wilt ons gewoon beschermen, tegen het meeroken. Omdat de kans op longkanker van de meerokers groter is dan de rokers.

(Maar dat betwijfel ik ook, ivm met de hoge kosten voor het ziekenfonds....._
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 02-12-2004, 10:28
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-12-2004 @ 01:12 :
doe nu eens niet zo verdomde hypocriet man, serieus.....

je verbied mij te roken in mijn stamkroeg, waar nog nooit iemand heeft geklaagd... Blijf er weg, voor ieders gemoedsrust.

ik mag niet roken in openbare gebouwen, prima
ik mag op stations niet roken, fijn.




maar in mijn stamkroeg wil ik een biertje pakken en een peuk, en daar blijft de stivoro en de antirook alquaeda vanaf. ( overigens, ik weet al van mijn stamkroeg dat als het zover zou komen, dat ze er een besloten stichting van maken, dus zit ik ook niet met die ellende )
Logisch dat er niemand klaagt, rokers voelen zich oh zo hard op hun hart getrapt als er iemand aan hun sigaret komt. Stel je toch voor dat ze niet mogen roken!
Ik heb ervaring met beide kanten, toen ik rookte was ik ook zo bang dat het gingen verbieden. En nu ik ben gestopt, als je wat tegen een roker zegt krijg je geen eens normaal antwoord terug. Krijg je van die bullshit antwoorden, als ik dood wil bepaal ik het zelf en de rest van ontkennende en arrogante antwoorden.
Idd, dat moet je zelf weten, maar je hoeft anderen niet op te zadelen met jouw smerige gedamp.

En gefeliciteerd dat jouw stamkroeg er een besloten inrichting van wil maken. Dat is pas stoere taal. Als de overheid regels maakt houden we er ons lekker niet aan. Want willen lekker roken en laat die niet rokers maar stikken.
Wat ben jij op dit onderwerp gigantisch egocentrisch.
En kom niet aan met een kutsmoes dat bier zonder peuk niet smaakt, na een tijdje smaakt ie juist veel beter.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 02-12-2004, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 02-12-2004 @ 11:28 :
Logisch dat er niemand klaagt, rokers voelen zich oh zo hard op hun hart getrapt als er iemand aan hun sigaret komt. Stel je toch voor dat ze niet mogen roken!
Ik heb ervaring met beide kanten, toen ik rookte was ik ook zo bang dat het gingen verbieden. En nu ik ben gestopt, als je wat tegen een roker zegt krijg je geen eens normaal antwoord terug. Krijg je van die bullshit antwoorden, als ik dood wil bepaal ik het zelf en de rest van ontkennende en arrogante antwoorden.
Idd, dat moet je zelf weten, maar je hoeft anderen niet op te zadelen met jouw smerige gedamp.

En gefeliciteerd dat jouw stamkroeg er een besloten inrichting van wil maken. Dat is pas stoere taal. Als de overheid regels maakt houden we er ons lekker niet aan. Want willen lekker roken en laat die niet rokers maar stikken.
Wat ben jij op dit onderwerp gigantisch egocentrisch.
En kom niet aan met een kutsmoes dat bier zonder peuk niet smaakt, na een tijdje smaakt ie juist veel beter.
Typisch het antwood van een gefrustreerde ex roker
Oud 02-12-2004, 11:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 02-12-2004 @ 11:28 :
blablabla
Goed van je man, dat je gestopt bent.
Oud 02-12-2004, 13:05
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 02-12-2004 @ 11:28 :
*ik lucht mn hart even*
En nu weer constructief on-topic graag, dit gaat meer richting flame.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 02-12-2004, 13:41
Verwijderd
Even iets totaal anders.


Iedereen heeft de bek vol van normen en waarden, en wederzijds respect.

Nog zonder dat mensen mij kennen, word ik hier zonder meer voor aso uitgemaakt. Dat jij ( ikkeleerlinge ) mij een aso vind zal me worst wezen, maar de discussie zou veel constructiever en positiever kunnen zijn als je probeerde respect voor me op te brengen. Doe je dit niet, moet je van mij ook niet bepaald verwachten dat ik respect voor jou heb, en rekening met je hou.
Hoe dan ook zal het van 2 kanten moeten komen. Ik wil best respect hebben en rekening houden met niet rokers, maar als ik zo zie wat ik daarvoor terug krijg, helemaal niks, dan voel ik die behoefte ook niet, en denk ik bij mezelf zak maar in de stront, en heb maar lekker last van me......

Overigens, ikkeleerlinge is daar niet de enige in, en ik wil zelf mijn handen ook niet in onschuld wassen. Het enige wat ik maar even wil aangeven is dat de discussie zo wel erg lang kan blijven doorgaan....
Oud 02-12-2004, 18:43
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-12-2004 @ 11:58 :
Typisch het antwood van een gefrustreerde ex roker
Wel ex-roker maar niet gefrustreerd gelukkig.
Alleen in dat bericht leek het wel zo. Maar het is gewoon zo dat als wat zegt over rokers dat je direct naar je kop krijgt geslingerd dat je niet zo moet zeiken. En daar wordt ik een keer moe van.

En ik vond dat het redelijk ontopic was, het ging over een openbaar gebouw.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 02-12-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 02-12-2004 @ 19:43 :
Wel ex-roker maar niet gefrustreerd gelukkig.
Alleen in dat bericht leek het wel zo. Maar het is gewoon zo dat als wat zegt over rokers dat je direct naar je kop krijgt geslingerd dat je niet zo moet zeiken. En daar wordt ik een keer moe van.

en kun jij je voorstellen dat ik als roker er moe van word dat, bij ook maar de minste vermoeden dat ik een peuk rook, meteen de term aso weer om de hoek komt kijken...
Oud 02-12-2004, 22:39
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-12-2004 @ 23:09 :
en kun jij je voorstellen dat ik als roker er moe van word dat, bij ook maar de minste vermoeden dat ik een peuk rook, meteen de term aso weer om de hoek komt kijken...
Maar het verschil is, niet roken is niet ongezond. Roken wel!
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 02-12-2004, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 02-12-2004 @ 23:39 :
Maar het verschil is, niet roken is niet ongezond. Roken wel!
je kunt het je dus niet voorstellen, en dan zeggen: rokers hebben allemaal een bord voor hun kop........

Oud 02-12-2004, 22:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-12-2004 @ 23:09 :
en kun jij je voorstellen dat ik als roker er moe van word dat, bij ook maar de minste vermoeden dat ik een peuk rook, meteen de term aso weer om de hoek komt kijken...
de oplossing is toch doodsimpel: stop met roken, je wordt gegarandeerd nooit meer uitgemaakt voor aso omdat je in iemands gezicht staat te paffen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-12-2004, 22:49
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 23:45 :
de oplossing is toch doodsimpel: stop met roken, je wordt gegarandeerd nooit meer uitgemaakt voor aso omdat je in iemands gezicht staat te paffen.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 02-12-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 23:45 :
de oplossing is toch doodsimpel: stop met roken, je wordt gegarandeerd nooit meer uitgemaakt voor aso omdat je in iemands gezicht staat te paffen.
omdat een of andere ezel mij voor aso uitmaakt zou ik moeten stoppen met roken????

(even vooropgesteld dat ik rook in iemand smoel uitblaas, want noem mij buiten een plaats waar het niet tochtig is, zeker in dit jaargetijde )

daar pas ik voor, als respect niet wederzijds is, is dat jammer, maar nogmaals, dan voel ik mij niet geroepen om een stap in de richting van de ander te zetten.
Oud 02-12-2004, 22:54
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-12-2004 @ 23:50 :
omdat een of andere ezel mij voor aso uitmaakt zou ik moeten stoppen met roken????

(even vooropgesteld dat ik rook in iemand smoel uitblaas, want noem mij buiten een plaats waar het niet tochtig is, zeker in dit jaargetijde )

daar pas ik voor, als respect niet wederzijds is, is dat jammer, maar nogmaals, dan voel ik mij niet geroepen om een stap in de richting van de ander te zetten.
Wat voor respect moeten niet rokers opbrengen dan? Iemand rook in hun gezicht laten uitblazen?
Tja en als je niet kunt roken zonder rook in iemands gezicht te blazen, dan rook je niet!
Doe maar thuis, of in de auto. Of in de rookruimte.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 02-12-2004, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 02-12-2004 @ 23:54 :
Wat voor respect moeten niet rokers opbrengen dan? Iemand rook in hun gezicht laten uitblazen?
Tja en als je niet kunt roken zonder rook in iemands gezicht te blazen, dan rook je niet!
Doe maar thuis, of in de auto. Of in de rookruimte.

Het respect om mij zonder dat je me kent of ooit hebt meegemaakt, mij maar meteen voor aso uit te maken...
Besides that ik rook buiten, in openbare gebouwen doe ik het alleen als er een rookruimte binnen is, en daar heb jij dan weer niks te zoeken.

Verder ben ik een van die rokers die op een station ook heel braaf bij de rookpalen zal gaan staan, en leg ik daarmee de niet-rokende mens geen strobreed in de weg. Daarom wens ik niet zonder meer voor aso te worden uitgemaakt. Dat soort respect.

En als jij en anderen dat niet kunnen opbrengen, is dat heel jammer, maar dan moet je van mij niet verwachten dat ik een stap in jullie richting zal doen, en dat is ook precies wat ik bedoel met die plaat voor je kop.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.