Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2019, 19:23
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
KOM JE ANDERS EVEN NAAR AMERIKAAS<3?
JA JOH!!!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Advertentie
Oud 25-06-2019, 19:27
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik had vanmiddag een gesprek en ben net teruggebeld. I got the job, Baybeee!

Assistent manager. So adult, such responsibility. Eek!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-06-2019, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Ik had vanmiddag een gesprek en ben net teruggebeld. I got the job, Baybeee!

Assistent manager. So adult, such responsibility. Eek!
Van harte <3
Oud 25-06-2019, 21:24
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Thanks iedereen.
Citaat:
Koop een ijsje en vier het.
Dit ben ik letterlijk aan het doen nu.

Vind het wel kapoteng tho.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-06-2019, 21:34
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Thanks iedereen.

Dit ben ik letterlijk aan het doen nu.

Vind het wel kapoteng tho.
Hoezo ?
Oud 25-06-2019, 21:40
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Gefeliciteerd HO!
Oud 25-06-2019, 21:43
Verwijderd
Oh wat fijn trimmie!
Oud 25-06-2019, 21:57
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Hoezo ?
Omdat ik al 10 jaar in de andere toko werk en ik er een vast contract heb. Ik ken alles op m'n duimpje. Ik moet nu alles opnieuw leren. En ik heb nog nooit een leidinggevende functie gehad. Verandering is eng.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-06-2019, 21:58
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Jaaaa, gefeliciteerd HO!

Hmmm, een schoolapp met ouders is toch wel druk de avond voor het schoolkamp. Kleine opening voor veel ouders om nog eventjes dit of nog eventjes dat te vragen, te melden... Ik neem ze maar 2 nachtjes mee en zal goed voor ze zorgen
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 25-06-2019, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik al 10 jaar in de andere toko werk en ik er een vast contract heb. Ik ken alles op m'n duimpje. Ik moet nu alles opnieuw leren. En ik heb nog nooit een leidinggevende functie gehad. Verandering is eng.
Je bent een rechtschapen mens. Dat komt wel goed. Komt wel goed.
Oud 25-06-2019, 22:12
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Je bent een rechtschapen mens. Dat komt wel goed. Komt wel goed.
Schatje
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 25-06-2019, 22:16
Verwijderd
Ja shit, ALT-S voor ik er erg in had
Oud 25-06-2019, 22:29
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Wajooo HO, gefeliciteerd joh! Dat klinkt goed!
Oud 25-06-2019, 22:29
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Je bent een rechtschapen mens. Dat komt wel goed. Komt wel goed.
Dank je, Poepie. <3
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-06-2019, 22:56
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Dank je, Poepie. <3
Het is de routine herhalen, herhalen, herhalen, herhalen, herhalen, totdat je er gewend van bent.
Oud 25-06-2019, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Dank je, Poepie. <3
Ik kom zaterdag om ongeveer 10:30/10:45 over je huis. Ik zwaai okay!
Oud 25-06-2019, 23:08
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik kom zaterdag om ongeveer 10:30/10:45 over je huis. Ik zwaai okay!
Is goed. Ik ben die suikerspin die uit het raam hangt
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-06-2019, 23:09
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Het is de routine herhalen, herhalen, herhalen, herhalen, herhalen, totdat je er gewend van bent.
Dat snap ik, dank je.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-06-2019, 23:09
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Dat snap ik, dank je.
Ik ben captain obvious (soms)
Oud 26-06-2019, 06:51
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik ben captain obvious (soms)
duuuuuuh
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 26-06-2019, 17:25
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik had vanmiddag een gesprek en ben net teruggebeld. I got the job, Baybeee!

Assistent manager. So adult, such responsibility. Eek!
Gefeliciteerd
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-06-2019, 17:47
Verwijderd
De apothekersassistente krijgt de volgende keer de wind van voren. Al de tweede keer dat ik in het Nederlands, een gesprek voer en zij in het Limburgs reageert. Te asociaal voor woorden.
Oud 26-06-2019, 18:20
Saiy
Saiy is offline
wauw precies daarover heb ik net aan de tuintafel zitten kletsen met vrienden.
Oud 26-06-2019, 18:21
Saiy
Saiy is offline
zo'n hekel aan. In Friesland kunnen ze daar ook wat van. Sta je bij de blokker en dan zegt de cassière: ken ik joe help? Ofzoiets. Dikke schijt.
Oud 26-06-2019, 18:22
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
De apothekersassistente krijgt de volgende keer de wind van voren. Al de tweede keer dat ik in het Nederlands, een gesprek voer en zij in het Limburgs reageert. Te asociaal voor woorden.
Oei
Wellicht spreekt ze wel gewoon echt slecht Nederlands.
Wij hadden in HAVO 5 twee jongens uit een dorpje aan de Duitse grens en die spraken altijd alleen maar dialect. Toen één van de twee op een bepaald moment tijdens Nederlands iets moest voorlezen, kon hij dat echt niet. Zn vriend die naast m zat lachte m snoeihard uit, maar toen de leraar vroeg of hij het dan even wilde voorlezen, ging dat ook niet

In deze categorie hebben wij overigens onze P&C-manager die standaard een gesprek begint in het Deens. En het kan echt tot 5 ‘uitwisselingen’ duren totdat ze overgaat op het Engels, ook al geef je d’r de eerste 4 keer in het Engels antwoord.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 26-06-2019, 18:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hier hangen briefjes in de apotheek dat ze je alleen helpen in het Turks/Marokkaans/whatever als je de Nederlandse taal niet beheerst
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-06-2019, 19:07
Verwijderd
Citaat:
zo'n hekel aan. In Friesland kunnen ze daar ook wat van. Sta je bij de blokker en dan zegt de cassière: ken ik joe help? Ofzoiets. Dikke schijt.
Ik ben fan van beginnen in de lokale taal. Maar als iemand in het Nederlands tegen je begint dan spreek je dat terug, punt uit.
Oud 26-06-2019, 19:08
Verwijderd
Ik ken trouwens diverse mensen met een Limburgs accent die minder goed zijn in Limburgs verstaan dan ik en ik moet echt m'n best doen om er iets van te maken. Kan me nog een carnaval in een kerkdorp herinneren waar Prins Henk 4 aan de bar tegen me begon te zingen in de lokale taal en ik kon er echt geen sjoekela van maken.
Oud 27-06-2019, 01:02
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Limburgers die geen Nederlands kunnen is meer een ding dat op het eerste oog opvalt volgens mij. Op het werk had ik 29 Limburgse leerlingen. Meer dan de helft had hier absoluut problemen mee
Oud 27-06-2019, 01:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik begon zondag aan een nieuwe serie op Netflix en ben inmiddels bijna aan het einde van seizoen 2 . Morgen moet ik van mezelf eerst de bende gaan opruimen die daardoor is blijven liggen haha
Oud 27-06-2019, 06:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Gefeliciteerd HO!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 27-06-2019, 07:01
Saiy
Saiy is offline
welke serie PM?
Oud 27-06-2019, 07:02
Saiy
Saiy is offline
Ik ben nu op de helft van Black Mirror Gave serie hoor Wel heftig
Oud 27-06-2019, 07:18
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik heb nog gestudeerd met een gast die in het middelbaar extra les en dictie moest volgen omdat hij geen goed Algemeen Nederlands kon en bijna alleen dialect. Ik vind het apart dat zoiets kan
En geen Limburger!
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 27-06-2019, 08:32
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
welke serie PM?
Good girls
Oud 27-06-2019, 09:07
Verwijderd
Ik vind het echt heel erg vervelend als mensen het verrekken om in het Nederlands te praten maar stug in het dialect door blijven gaan. Ik spreek prima dialect en gebruik dat ook echt wel, maar soms vind ik nederlands fijner. Dan heb je je aan te passen, al helemaal in dienstverlenende beroepen. Op mijn werk is ook een moeder die weigert om in het nederlands te praten, ondanks dat collega's al een aantal keren hebben aangegeven dat ze geen dialect verstaan. Erg vervelend en enorm denigrerend vind ik dat.
Oud 27-06-2019, 22:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb een paar dagen echt vakantie en geniet er enorm van!
Oud 28-06-2019, 05:26
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Achja, ik woon nu 30+ jaar in Limburg en word al 30+ jaar in het Limburgs dialect aangesproken ookal heb ik daar geen behoefte aan. Heb er nu niet meer zoveel last van. Bedenk me altijd maar dat die mensen die stug dialect doorpraten of niet zo slim zijn en gewoon niet goed Nederlands kunnen en dat is eigenlijk wel zielig, of het zijn oude mensen die niet beter weten. Dus dan schakel ik over op mijn multi-inzetbare 'jejoa' en dan komt alles goed.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 28-06-2019, 11:47
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb onlangs een baan aangeboden gekregen, maar ik twijfelde of ik die baan wilde accepteren o.a. omdat ik het salaris te laag vond. Mijn potentiële nieuwe baas heeft toen voorgesteld om nog eens af te spreken. Gisteren heb ik een heel fijn gesprek met haar gehad en ze heeft veel van mijn twijfels weggenomen. Bovendien heb ik het salaris nogmaals onderhandeld en nu krijg ik €400 per maand meer dan mij initieel werd aangeboden
Oud 28-06-2019, 12:10
Saiy
Saiy is offline
lekkerlekker Koekje
Oud 28-06-2019, 14:26
Saiy
Saiy is offline
Solliciteren is kut!
Oud 28-06-2019, 14:26
Saiy
Saiy is offline
Ik raak echt de weg kwijt in alle mogelijkheden en weet niet zo goed hoe ik het allemaal aan moet pakken. En ik raak zo onzeker van alles. Imposter symdrome kicks in
Oud 28-06-2019, 14:33
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Hazaa koekje! En HO ook. Awesome chicka’s
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-06-2019, 17:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb vandaag m'n contract getekend. Ik ga wel minder per uur verdienen, maar dat heb je met een beginnend horeca-cao. Bij de bux begon ik met minder, maar ik werk daar al zo lang dat ik inmiddels aan de top van m'n schaal zit.
Er werd me ook verteld dat als je wilt doorgroeien ze bijna altijd een vast contract geven, dus lets see where this takes me.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 02-07-2019, 07:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
En het is weer zo'n dag dat het weer eens duidelijk wordt waarom je niet op meerdere plekken dezelfde gegevens moet zetten zonder koppeling tussen deze gegevens.
Dingen op plek A worden veranderd en blijven op plek B verkeerd staan waardoor alles verkeerd gaat. Volgende keer nogmaals aangeven waarom dit gevaarlijk is om te doen, dat de foutenkans aanzienlijk vergroot wordt en dat ik hier niet achter sta
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 02-07-2019, 08:23
Verwijderd
Ah, dat zijn mijn favoriete vragen. Sturen een klant een overzicht van de waarde en onderverdeling van zijn portefeuille. Krijg een week later een excelfile terug met dezelfde items maar andere waarden. Of wij de verschillen kunnen verklaren. Kunnen we uiteraard niet, dus vragen waarom de cijfers anders zijn. "Ja, ik heb dit en dit toegevoegd". Nou, daar is je verklaring van het verschil.

Echt ffs hoe krijg je het voor elkaar die vraag te stellen?

[edit] na het posten realiseer ik me dat dit eigenlijk niet hetzelfde is, maar ja.
Oud 02-07-2019, 19:51
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik kreeg op kamp een berichtje van een moeder in de ouderapp dat ze zich niet meer kon inhouden en wilde weten hoe het met haar “Jochie” was. Uiteraard niet op gereageerd.
Krijg nu een heel kortaf berichtje dat ie morgen wat later komt. Wat een verschil met eerdere berichtgevingen. Zou ik haar gevoelens gekwetst hebben?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 02-07-2019, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg op kamp een berichtje van een moeder in de ouderapp dat ze zich niet meer kon inhouden en wilde weten hoe het met haar “Jochie” was. Uiteraard niet op gereageerd.
Krijg nu een heel kortaf berichtje dat ie morgen wat later komt. Wat een verschil met eerdere berichtgevingen. Zou ik haar gevoelens gekwetst hebben?
Wat was de reden dat je niet reageerde op kamp?
Oud 02-07-2019, 20:52
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Wat was de reden dat je niet reageerde op kamp?
Ik ben met een grote groep op kamp en ga niet alle ouders individueel berichten hoe het met hun kroost gaat. Als ik op de een inga, zou ik dat op de rest ook moeten doen.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 02-07-2019, 21:16
Verwijderd
Ok dan snap ik het
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #25
zeehond23
500 24-09-2015 13:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.